[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LiannePuthzy

Re: [Centraal] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 16:51

De eerste keer snelweg vond ik ook doodeng, we gingen er bij de eerstvolgende afslag ook weer af omdat ik nog net niet verstijfde van angst
Maar ik hoefde pas na 20u ofzo de snelweg op

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 16:54

Ik zat net voor de spits.. en ik wist het gewoon...
We hadden het erover gehad, en toen ik in een dorp naar links moest ging het in m'n hoofd al: we gaan naar de rijksweg... wedden?
En we gaan nog een paar x links en rechts, zegt ie: je weet al waar we Hern gaan zeker?
Euh ja... dat wist ik een paar bochten terug al _O-
Maar idd oprit, invoegen, rechterbaan houden en eerste afrit er weer af...

Schakelen ging ook best aardig, alleen z'n 3 wil niet

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 16:58

Ik heb in de waar ik les op school gezeten dus ik had ook heel snel door dat we toen de snelweg opgingen, was blij dat er een vrachtwagen voor me reed :')
Nu vind ik de snelweg best leuk, rijd teminste door, heb op de 80 weg ook vaak de neiging om (veels) te hard tevreden

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 19:53

Ik heb tijdens mijn rijles in het donker een ingreep gehad op de snelweg omdat ik totaal in paniek raakte en helemaal verstijfde, mijn instructeur heeft toen ook het stuur overgenomen.. Nu vind ik alles leuk, vind rijden helemaal geweldig en snelweg geniet ik echt van.. Donker is nog steeds moeilijk voor mij en kost ook heel veel energie, dus probeer ook zoveel mogelijk s'avonds te rijden om het toch te leren :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 19:56

Michelle_96 schreef:
Ik heb tijdens mijn rijles in het donker een ingreep gehad op de snelweg omdat ik totaal in paniek raakte en helemaal verstijfde, mijn instructeur heeft toen ook het stuur overgenomen.. Nu vind ik alles leuk, vind rijden helemaal geweldig en snelweg geniet ik echt van.. Donker is nog steeds moeilijk voor mij en kost ook heel veel energie, dus probeer ook zoveel mogelijk s'avonds te rijden om het toch te leren :)

Wat vind je lastig in het donker? Of waar heb je last van?

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 23:36

Janine1990 schreef:
Michelle_96 schreef:

Wat vind je lastig in het donker? Of waar heb je last van?

Oh zie dat ik er niet bij heb staan dat ik inmiddels mijn rijbewijs heb haha.
Maar ik kan niet goed inschatten hoever en waar auto's rijden in het donker, vooral op de snelweg. Heb ik juni mijn rijbewijs een jaar en zie nu dat het heeel langzaam aan steeds was beter gaat :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 16:16

Michelle_96 schreef:
Maar ik kan niet goed inschatten hoever en waar auto's rijden in het donker, vooral op de snelweg. Heb ik juni mijn rijbewijs een jaar en zie nu dat het heeel langzaam aan steeds was beter gaat :)

Had ik wel begrepen hoor, haha.
Maar ik heb ook moeite met het donker. Afgelopen november om een compleet andere reden een bril gekregen (geen sterkte, alleen een lichte cilinder en een filter tegen blauw licht van de pc), opticien zei meteen dat het ook een fijne bril was voor 's nachts/avonds in de auto.
Durfde het de eerste dagen niet aan. Toch maar eens geprobeerd toen ik gewend was... Wat een wereld van verschil zeg! Ik rij een stuk zekerder.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 17:08

Rijles ging weer best goed, moest t eerste uur ongeveer zelf bepalen waar ik heen reed :') was wel leuk

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 17:14

Wahaha lijkt me zo grappig om dan langs de mc drive te gaan :')

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 17:18

Ff mcflurry halen met dit warme weer :')
Maar tja als je natuurlijk je rijbewijs hebt heb je ook geen instructeur naast je die zegt waar je heen moet

Nustice

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 17:34

Ik moest vaak parkeren bij de Mc Donalds. En elke keer riep ik weer enthousiast: Mc Drive!
Daar trapte mijn instructeur niet in helaas haha. Kon het altijd proberen. :')

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 17:45

Nustice schreef:
Ik moest vaak parkeren bij de Mc Donalds. En elke keer riep ik weer enthousiast: Mc Drive!

Le krijgt nog steeds een hamburger van me :') denk dat dat niet meer gaat gebeuren en dat ie t al vergete is

Nustice

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 17:56

LiannePuthzy schreef:
Nustice schreef:

Le krijgt nog steeds een hamburger van me :') denk dat dat niet meer gaat gebeuren en dat ie t al vergete is

Ik heb het andersom :') Gebeurd ook niet meer :P

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 18:12

Wat had jij voor deal dan? :')

Nustice

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 18:16

Ik riep een van de laatste lessen weer heel enthousiast Mc Drive! en toen zei die als ik zou slagen we naar de Mac gingen. Had ie helaas geen tijd voor na m'n examen :P

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 18:19

Nustice schreef:
Ik riep een van de laatste lessen weer heel enthousiast Mc Drive! en toen zei die als ik zou slagen we naar de Mac gingen. Had ie helaas geen tijd voor na m'n examen :P

:')

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 20:51

Janine1990 schreef:
Michelle_96 schreef:

Had ik wel begrepen hoor, haha.
Maar ik heb ook moeite met het donker. Afgelopen november om een compleet andere reden een bril gekregen (geen sterkte, alleen een lichte cilinder en een filter tegen blauw licht van de pc), opticien zei meteen dat het ook een fijne bril was voor 's nachts/avonds in de auto.
Durfde het de eerste dagen niet aan. Toch maar eens geprobeerd toen ik gewend was... Wat een wereld van verschil zeg! Ik rij een stuk zekerder.

Oh oké, ik heb sowieso al een bril wel voor sterkte maar kan er altijd eens na vragen als ik een nieuwe moet..

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 21:00

Ik heb de snelweg nooit eng gevonden. Maar dat komt vast omdat we tijdens mijn eerste les onverwachts de snelweg opgestuurd werden. Ik heb 120 gereden toen :+
Ik heb nu al geen zin in 10 april. Dan mag ik weer een poging wagen.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 21:07

Fennadev schreef:
Ik heb de snelweg nooit eng gevonden. Maar dat komt vast omdat we tijdens mijn eerste les onverwachts de snelweg opgestuurd werden. Ik heb 120 gereden toen :+

Komt vast goed :)

Trouwens laten jullie instructeurs jullie ook wel eens plaatjes zien op hun mobiel wat verder niets te maken heeft met autorijden?
Was trouwens wel echt hilarisch :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 22:28

Ik vind de snelweg nu alleen nog spannend als het echt heel druk is en ik moet echt inhalen. Irriteer me ondertussen wel aan vrachtwagens dus wil dan inhalen, maar als het druk is is dat soms nog een beetje eng. Maar dat went sowieso wel snel denk ik, als je wat beter wordt in afstanden inschatten wordt dat ooo simpeler.

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 17:57

LiannePuthzy schreef:
Fennadev schreef:

Komt vast goed :)

Trouwens laten jullie instructeurs jullie ook wel eens plaatjes zien op hun mobiel wat verder niets te maken heeft met autorijden?
Was trouwens wel echt hilarisch :')

Die van mij doet dat niet, maar een vriendin van mij is door haar rij instructeur toegevoegd op Snapchat :,)

Vandaag mijn eerste les na mijn examen gehad. Mijn examen was 7 maart en ik was ontzettend druk en had ook geen zin om te lessen. Maar gelukkig ging het erg goed. Heb meteen gezegd dat ik alle manieren van inparkeren wilde oefenen en ook zelf wilde corrigeren (mijn rijinstructeur neemt vaak het stuur over). Het gaf echt vertrouwen, echt heel fijn.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 18:05

Ik hou m'n relatie met m'n instructeur puur zakelijk. Snap ook niet dat er instructeurs zijn die hun klanten privé toevoegen

Nustice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 18:39

Ik heb mijn instructeur als vriend op Facebook. Maar dat vind ik al weer anders dan op Snapchat.

En is inmiddels mijn instructeur niet meer nu rijbewijs in de pocket is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 19:47

Ik denk dat mijn instructeur niet eens weet hoe Facebook werkt :') (doet iemand anders als reclame voor zijn rijschool)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 19:55

Ik heb een hele vriendschappelijke band met mijn instructeur. Vind het echt een gezellige vent en kan goed met hem lachen, maar echt persoonlijk contact, nah. Volgens mij heeft hij niet eens FB en dergelijke, heb daar zelf ook niet echt behoefte aan. Maar vind het wel heel fijn dat we in de auto kunnen banketstaaf over van alles en nog wat, dat heeft voor mij veel zenuwen weggehaald toen ik net bij hem begon te lessen.