Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 21:47

Volgens mij zijn mijn gebeden gehoord!! O:)

gomir

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 11:49

Ik weet niets over arbeidsrecht dus daar hou ik me maar buiten :o

Klinkt goed Janine!
En Stamper zo te lezen wsl ook goed nieuws.

Ik ben inmiddels alweer aan het werk in een nieuwe baan, maar wil jullie de mooiste afwijzing ooit niet onthouden. Op mijn vorige werk (9 maanden gewerkt) komt uitbreiding. Ze waren erg over me te spreken, paste goed in het team, werkte hard, enthousiast, blabla. Of ik alsjeblieft ook wilde solliciteren. Brief hoefde niet uitgebreid, want ze kenden me al en was puur formaliteit. Dus ik korte brief gemaakt met dat ik er met veel plezier gewerkt had de afgelopen 9 maanden en dat ik daar graag een vervolg aan zou geven. Afgewezen met als motivatie: het enthousiasme dat je in de afgelopen 9 maanden hebt getoond blijkt niet uit je brief :+
Ik blij dat ik al een hele leuke andere baan elders had aangenomen, ik had er al geen goed gevoel bij :P

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 12:21

gomir schreef:

Klinkt goed Janine!

Ik ben inmiddels alweer aan het werk in een nieuwe baan, maar wil jullie de mooiste afwijzing ooit niet onthouden. Op mijn vorige werk (9 maanden gewerkt) komt uitbreiding. Ze waren erg over me te spreken, paste goed in het team, werkte hard, enthousiast, blabla. Of ik alsjeblieft ook wilde solliciteren. Brief hoefde niet uitgebreid, want ze kenden me al en was puur formaliteit. Dus ik korte brief gemaakt met dat ik er met veel plezier gewerkt had de afgelopen 9 maanden en dat ik daar graag een vervolg aan zou geven. Afgewezen met als motivatie: het enthousiasme dat je in de afgelopen 9 maanden hebt getoond blijkt niet uit je brief :+
Ik blij dat ik al een hele leuke andere baan elders had aangenomen, ik had er al geen goed gevoel bij :P

NEEEEEEEEEEEEEE!!!!

OMG... Zooooo die hebben een bord voor hun kop!! Ongelooflijk!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 12:26

Echt Gomir? Ik zou mij dan echt niet kunnen beheersen en er een pissige mail achteraan gooien. Wat een figuren zeg.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 12:37

Amandavd schreef:
Echt Gomir? Ik zou mij dan echt niet kunnen beheersen en er een pissige mail achteraan gooien. Wat een figuren zeg.

Nouja, ergens zou ik er inderdaad ook achteraan bellen: "Joh, jullie vragen me om te solliciteren en het te zien als een formaliteit. Stuur dan ook een formele mail terug."

Ze hadden op z'n minst kunnen zeggen dat ze betere kandidaten hebben gevonden. Dit slaat helemaal nergens op.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 13:22

Yesss, mag dinsdag weer op gesprek bij dat ene bedrijf dus. *\o/* Dame van Randstad gaf heel uitgebreide tips voor het gesprek, echt super.

Ook nog via Adecco benaderd voor een functie van 4 maanden met een wat royaler salaris. Ook daar geld dat ik er eventueel wel meer in kan zitten. Maar het andere bedrijf biedt meer ontwikkelingsmogelijkheden. Moeilijk moeilijk!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 14:52

Mail sturen had niet zoveel zin, want ik werd gebeld door een oud-collega die gevraagd was dat op zich te nemen. Uiteraard vond diegene het ook raar en was het niet een persoonlijke mening, maar het oordeel van de groep. Kun je makkelijk zeggen door de telefoon :+

Ach, deze voegen we toe aan de categorie 'mooie verhalen en loze beloften' ;)

Spannend Janine! Ik zou met beiden in gesprek gaan en kijken wat het beste voelt en de beste mogelijkheden biedt.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 19:40

Gomir, rare gang van zaken, gelukkig heb je wat anders.
Janine, fijn om te horen dat je zoveel keuzes hebt, hopelijk komt er echt wat concreets uit.

Volgende week weer op gesprek en die week erna ook. Verder helaas niet zoveel vacatures gezien die me aanspreken.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 19:44

Janine1990 schreef:
Yesss, mag dinsdag weer op gesprek bij dat ene bedrijf dus. *\o/* Dame van Randstad gaf heel uitgebreide tips voor het gesprek, echt super.

Ook nog via Adecco benaderd voor een functie van 4 maanden met een wat royaler salaris. Ook daar geld dat ik er eventueel wel meer in kan zitten. Maar het andere bedrijf biedt meer ontwikkelingsmogelijkheden. Moeilijk moeilijk!

Gefeliciteerd!

Ik mag woensdag op gesprek bij de ING. Vandaag te horen gekregen. Ik word dinsdagavond gebeld met tips voor het gesprek en ik moet me alvast in de materie gaan verdiepen. Dat ga ik zondag en maandag lekker doen :)

Jungles

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 20:28

Ik dinsdag op gesprek!

Veel succes allemaal en we horen het volgende week wel weer of de gesprekken goed zijn gegaan!

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 22:48

Janine1990, wat een luxe positie ineens! Ik zou ook zeker met beide in gesprek gaan als dat lukt.

Ik weet niet of het dé functie is, maar het is iets wat me wel heel tof lijkt. Aan de ene kant lijkt het me verschrikkelijk om te doen en ik weet dat de concurrentie moordend is. Ik heb dan ook snel de neiging om te denken: er zijn vast mensen die beter zijn dan ik. Ik ben er vrij zeker van dat ik me op papier beter kan uitdrukken dan in een filmpje, dus het werkt zeker niet in mijn voordeel. Aan de andere kant: het is echt een toffe functie. Ik heb van de week een oud-student van mijn faculteit gesproken die het nu doet en zij heeft me wel enthousiast gemaakt. En tja, niet geschoten is altijd mis. Helaas is dit alleen een 'schot' waar ik veel tijd en moeite in zal moeten steken. :P

Gomir, wat belachelijk! Dat toont wel heel weinig respect en waardering voor jou als werknemer.

De rest die gesprekken heeft: heel veel succes! :)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 01:55

Kan je het niet combineren? Dus in het filmpje papieren laten zien waarin je je uitdrukt?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 09:16

Mja, als jij jezelf in een gesprek kan laten zien, zou het je op zich ook in een filmpje moeten lukken. Grote voordeel is dat je niet 1 kans hebt, maar tig, want je kan het net zo vaak opnemen tot je zelf redelijk tevreden bent! :)*
Als het je erg leuk lijkt, gewoon proberen. Je bent daarna hoe dan ook een ervaring rijker. Een vriendin van mij had een filmpje van zichzelf op haar website staat en heeft daar heel veel positieve reacties op gehad.

Degene die op gesprek mogen, heel veel succes!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 12:06

gomir schreef:
Spannend Janine! Ik zou met beiden in gesprek gaan en kijken wat het beste voelt en de beste mogelijkheden biedt.

Ja, ben er nog even over na aan het denken. Bedrijf spreekt me veel minder aan. Bij die andere nemen ze voornamelijk mensen aan via uitzendbureau als ze weten dat deze later ook vast aan kunnen nemen.

Bedrijf van de 4 maanden heeft even iemand nodig om de grootste drukte op te vangen.

Lieke schreef:
Gomir, rare gang van zaken, gelukkig heb je wat anders.
Janine, fijn om te horen dat je zoveel keuzes hebt, hopelijk komt er echt wat concreets uit.

Volgende week weer op gesprek en die week erna ook. Verder helaas niet zoveel vacatures gezien die me aanspreken.

Heel bizar hoor! Ik heb wel gehoord van mensen: "Ach, iemand als jij heeft zo weer wat nieuws, echt waar." Maar dat moet toch wel even blijken.

Wat fijn dat je twee gesprekken hebt staan!!

xNathaliee schreef:
Gefeliciteerd!

Ik mag woensdag op gesprek bij de ING. Vandaag te horen gekregen. Ik word dinsdagavond gebeld met tips voor het gesprek en ik moet me alvast in de materie gaan verdiepen. Dat ga ik zondag en maandag lekker doen :)

Jij ook gefeliciteerd! Wel heel iets anders dan incasso of niet?

Madison schreef:
Ik dinsdag op gesprek!

Veel succes allemaal en we horen het volgende week wel weer of de gesprekken goed zijn gegaan!

Super! Hopelijk komt er iets uit!

MonaLieske schreef:
Janine1990, wat een luxe positie ineens! Ik zou ook zeker met beide in gesprek gaan als dat lukt.

Ik weet niet of het dé functie is, maar het is iets wat me wel heel tof lijkt. Aan de ene kant lijkt het me verschrikkelijk om te doen en ik weet dat de concurrentie moordend is. Ik heb dan ook snel de neiging om te denken: er zijn vast mensen die beter zijn dan ik. Ik ben er vrij zeker van dat ik me op papier beter kan uitdrukken dan in een filmpje, dus het werkt zeker niet in mijn voordeel. Aan de andere kant: het is echt een toffe functie. Ik heb van de week een oud-student van mijn faculteit gesproken die het nu doet en zij heeft me wel enthousiast gemaakt. En tja, niet geschoten is altijd mis. Helaas is dit alleen een 'schot' waar ik veel tijd en moeite in zal moeten steken. :P

Gomir, wat belachelijk! Dat toont wel heel weinig respect en waardering voor jou als werknemer.

De rest die gesprekken heeft: heel veel succes! :)

Nou doen dus! Lalidan heeft wel gelijk, je kan 100 filmpjes maken als je wilt... Kan die oud-student je er misschien mee helpen?
Idee van Air is ook leuk, mits passend bij de functie natuurlijk.

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 14:09

Air schreef:
Kan je het niet combineren? Dus in het filmpje papieren laten zien waarin je je uitdrukt?

Als ik hen was, zou ik toch denken: die maakt zich er wel heel makkelijk er vanaf. :P

Lalidan schreef:
Mja, als jij jezelf in een gesprek kan laten zien, zou het je op zich ook in een filmpje moeten lukken. Grote voordeel is dat je niet 1 kans hebt, maar tig, want je kan het net zo vaak opnemen tot je zelf redelijk tevreden bent! :)*
Als het je erg leuk lijkt, gewoon proberen. Je bent daarna hoe dan ook een ervaring rijker. Een vriendin van mij had een filmpje van zichzelf op haar website staat en heeft daar heel veel positieve reacties op gehad.

Degene die op gesprek mogen, heel veel succes!

Ik vind praten tegen een ander persoon toch heel anders dan praten tegen een camera. Ook duurt een gesprek meestal niet maximaal 2 minuten (als dat wel zo is, zou ik me zorgen maken :)) ).

Janine1990 schreef:
Nou doen dus! Lalidan heeft wel gelijk, je kan 100 filmpjes maken als je wilt... Kan die oud-student je er misschien mee helpen?
Idee van Air is ook leuk, mits passend bij de functie natuurlijk.

Helaas is dit nieuw. Zij heeft wel nog een brief mogen schrijven.

Ik ga me er nog wat meer in verdiepen. Tips en goede voorbeelden blijven welkom. :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 14:39

Maar ze kent het bedrijf wel ;) Dus ze weet wel wat ze wel en niet willen zien ;)

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 17:18

Tuurlijk, daar hebben we het ook zeker over gehad. :) Dat is alleen wel heel breed.

Ik heb net twee proeffilmpjes opgenomen en ik merk dat het praten tegen de camera na een tijdje wat minder ongemakkelijk wordt, dus dat ga ik de komende tijd lekker veel doen. :)) De tijd is wel echt een uitdaging: max. 2 minuten. En ik heb nog geen idee hoe ik zoiets moet monteren, maar dat moet op het wereldwijde web wel te vinden zijn.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 18:16

Op youtube kan je wel veel elevatorpitches vinden als het goed is,voor inspiratie :) In 2 minuten is het eigenlijk zaak om jezelf zo veel mogelijk te verkopen...ik ben daar zelf heel slecht in :+

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 23:37

gomir schreef:

Klinkt goed Janine!

Ja, zover het er nu voor staat wel. Is nog geen officieel contract, die is in de maak. Gister wel eerstr dag meegedraaid ging heel goed... Terug in m'n oude branche, dus dat is suuuuper fijn! Moest vandaag ook eigenlijk, maar ging nog niet door vanwege dat er nog geen contract was. Het is allemaal eventjes nog afwachten en spannend allemaal over hoe en wat.

Werd afgelopen donderdag ineens gebeld of ik vrijdag dus kon beginnen. Had destijds alleen cv ingeleverd, 3x langs geweest, en ineens bellen ze op zonder een enkel gesprek oid...

Maandag zou iik m'm rooster krijgen. Dus ben benieuwd! :)

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 20:13

Goed nieuws stamper, gefeliciteerd!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 18:25

Kreeg gisteravond na 11 uur nog een mailtje via LinkedIn, iemand is geïnteresseerd in mijn profiel. Naam kwam me bekend voor, dacht in de richting van oplichting. Maar het blijkt een jongen te zijn die in dezelfde tijd dezelfde opleiding heeft gedaan als ik.
Zoekt iemand omdat 'hun bedrijf' gaat uitbreiden.

Dus ik Google hem en zijn bedrijf. Bestaat het bedrijf pas sinds februari 2016... Euh.. En ook nog marketing, waar er al 13 van in een dozijn zitten... Niet het idee dat ik daar iets aan kan toevoegen of iets uit kan halen.

Ofwel, ik vind mezelf daar niet geschikt voor. (insert krassend geluidje) Nog mensen uit Groningen e.o. die hier wel interesse in hebben?

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 18:31

Ik ben ook nog opzoek naar werk..

21 jaar oud en vanaf september op zoek.. woon in Nijmegen en heb de opleiding dierverzorging niveau 3 afgerond. 1 jaar ervaring als bedrijfsleider in een kleine dierenspeciaalzaak.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 18:35

Janine, zie jouw berichtje op mijn post. Het heeft wel te maken met incasso maar het is eerste lijns debiteurenbeheer dus voer voornamelijk gesprekken met mensen met een kleine hypotheek achterstand. Vind dit nog wel leuker dan het harde incasso :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 18:38

xNathaliee schreef:
Janine, zie jouw berichtje op mijn post. Het heeft wel te maken met incasso maar het is eerste lijns debiteurenbeheer dus voer voornamelijk gesprekken met mensen met een kleine hypotheek achterstand. Vind dit nog wel leuker dan het harde incasso :j

Oh dat klinkt zeker leuk zeg! Mooi meedenken met klanten. Is net even een stapje verder lijkt me, en staat leuker op je CV ;) (vind ik dan)

Al een beetje kunnen voorbereiden?

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 19:54

een tijd niet in dit topic geweest maar heb even hulp nodig! sinds lange tijd mag ik weer eens op een gesprek komen. nu heb ik een kleding crisis. hopelijk kan iemand mij hierbij helpen. stuur maar een pb als je denkt dat je kan helpen