Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 22:17

Ik doe niets met vaderdag, althans er staat niets op de planning. Als ik wat zou doen, zou het echt een spontane/impulsieve actie zijn.

Wat ik me trouwens afvroeg, was er niet laatst iemand in dit topic die foto's liet zien van 2 holle kralen (een simpele en een "drukke") waar je paardenhaar in kon doen? Of was dat ergens anders? Ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar kan het niet terugvinden en ik was er eigenlijk heilig van overtuigd dat het in dit topic voorbij kwam. Dit vraag ik omdat anderhalve week geleden onze oudste hond (woonde bij mijn vader) is overleden en ik wil een sieraad laten maken voor mijn moeder.

Zijn er nog meer mensen in dit topic die sieraden maken waar je (honden)haar in kan laten verwerken? Dan kan ik even kijken wat ik mooi vind en wat de kosten daarvan zijn.

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 23:04

Dat is singasong op bokt

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 12:56

Bedankt!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 13:50

Je kunt ook even kijken op "holle glas kraal"

I_Nicky_I

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 23:21

Joyce je kunt eens kijken op Facebook voor lucky dog dat vind ik erg mooi.

LucyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 11:52

Vraagje: hoe zorgen jullie voor voor voldoende klanten/inkomsten per maand om in jullie levensonderhoud te kunnen voorzien? Ik heb hier wat problemen mee, het is een enorm onzeker bestaan en als mijn grootste cliënt wegvalt kan ik mijn huur niet meer betalen :(. Hebben jullie er een baan bij een baas bij of een partner die de vaste lasten (mee)betaalt ?

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 12:09

Dat is inderdaad het risico van ondernemen, Lucy. Ik zorg sowieso dat ik niet afhankelijk ben van 1 klant. Vorige maanden (april/mei) was mijn grootste klant maar verantwoordelijk voor een kwart van mijn omzet. De rest kwam uit meerdere andere klanten. Hiervoor moet je harder werken, maar je verspreid het risico aanzienlijk. Daarnaast ben ik bezig om een passieve inkomstenstroom te generen. Dat zijn inkomsten waar je minder per maand voor hoeft te doen en dat niet uurtje-factuurtje is.
En ja, de ene maand is meer als de andere maand, maar een goede spaarrekening als back-up en vooral veel werken aan nieuwe klanten binnen krijgen, dat kom je er wel.
Nog een tip: Zet de omzet/inkomen die je per maand nodig hebt als doel hoger dan wat je daadwerkelijk nodig hebt. Dan bouw je een buffer op om een slechte maand/tijd door te komen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 12:39

Ik heb vaste klanten LucyB. Opdrachtgevers die hier iedere maand, ieder kwartaal of ieder jaar hun administratie brengen. Verder projecten die een tot meerdere keren per jaar terug komen. (Secretariele werkzaamheden, gastvrouw zijn op beurzen, klanten contact dagen organiseren etc.). Dus hier is het redelijk stabiel. Zie je ook in de omzet. Daar zitten geen grote schommelingen in. Dus de angst "lukt het financieel wel" is hier niet zo aanwezig.

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 13:32

11A, die passieve inkomstenstroom klinkt interessant, wat bedoel je daar precies mee en hoe doe je dat ?

Rien10, in de tijd dat je nog aan het opbouwen was qua klantenkring, hoe heb je dat aangepakt ?

LucyB, ik had dat vorig jaar ook heel erg, vooral omdat ik opdrachtgevers had die pas na 2 maanden betaalden, ipv de afgesproken 1 maand. Dan moest ik idd aan mijn spaargeld komen. Nu heb ik van 2013 voldoende overgehouden (veel meer apart gehouden voor de belasting dan dat ik daadwerkelijk moest betalen) om gaten te vullen, ik heb nu bv twee projecten lopen die ik pas aan het einde uitbetaald krijg terwijl ze al sinds maart lopen en ik er dus wel al veel benzine voor voorschiet en dus al sinds april (ander project) niets betaald heb gekregen. Het scheelt dus echt als je al een jaar bezig bent en wat buffer hebt opgebouwd.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 16:01

Soms gewoon maar hopen dat het goed zou komen Nado. En af en toe n klus aanpakken waarvan ik dacht; tja... Wil ik dit wel doen? Ja dus. Niet banketstaaf maar poetsen. Ik had wel het geluk dat ik meteen een hele grote opdrachtgever had. Twee dagen in de week vast. Dat was fijn. Nadeel, toen dat stopte was ik echt heel veel omzet kwijt.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 09:23

Nado schreef:
11A, die passieve inkomstenstroom klinkt interessant, wat bedoel je daar precies mee en hoe doe je dat ?

Dat is heel afhankelijk van je werk ;-)
Maar neem bijvoorbeeld een e-book: Dat maak je (kost best veel tijd) en zet je in de verkoop op je website. Daarnaast hoef je er alleen af en toe promotie voor te maken en als het goed loopt, krijg je zo meer binnen als de tijd die je er daarna insteekt. Dat is passief inkomen!
Wat je precies aanbiedt, dat is echt afhankelijk van wat je zelf wilt doen!

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 16:01

ok, hier toch ook even trots meedelen dat mijn nieuwe site online staat *\o/*

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 16:10

Stoere site, ziet er aantrekkelijk uit! Gefeliciteerd!!

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 14:06

Hoi iedereen, ik ben weer van de partij. Afgelopen tijd zo druk geweest! Ik lees zo even alles door. Heb een nieuwe sieradenlijn en dat gaat zo goed!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 15:26

Gefeliciteerd met de nieuwe site Kynshiri!

Doen jullie nog iets met het WK?

Ik heb er alvast een actie tegenaan gegooid:

Afbeelding

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 15:37

Leuk Mallootje!! :D

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 15:40

ik zag de actie al op facebook passeren :)
ik ga zelf vanavond nog een geborduurd duiveltje posten, maar verder nx speciaal...

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 15:51

Hier geen WK actie, heb richting de finaledag (en de dag dat mijn bedrijf 5 jaar bestaat) al genoeg acties! Ik vind je actie wel heel leuk!
En goed bedacht! Een Nederlandse fotograaf had 20% korting beloofd voor elk doelpunt dat Nederland tegen Spanje maakte... Die houdt dus weinig over aan haar actie ;-)

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 15:53

11AFotograaf schreef:
Hier geen WK actie, heb richting de finaledag (en de dag dat mijn bedrijf 5 jaar bestaat) al genoeg acties! Ik vind je actie wel heel leuk!
En goed bedacht! Een Nederlandse fotograaf had 20% korting beloofd voor elk doelpunt dat Nederland tegen Spanje maakte... Die houdt dus weinig over aan haar actie ;-)

ja die was geweldig :') volgende keer toch iets langer nadenken voor je een actie doet

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 15:55

Ik zag ook al dat een schoenenwinkel €10 korting gaf per doelpunt van NL tegen Spanje, ook een duur grapje denk ik :D

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 16:16

Ik doe niet mee hahaha. Ik zeer zeker niet een actie doen met alle doelpunten die er komen. Misschien dat als Nederland van Chili wint of Australië 20% korting overwegen haha

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 17:17

kynshiri schreef:
ok, hier toch ook even trots meedelen dat mijn nieuwe site online staat *\o/*

Ik vind m top!

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 08:02

@kynshiri Mooie webshop, erg gaaf!

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 22:55

Hebben meer mensen problemen met inloggen op I. n g zakelijk? Hij logt in, laat heel even het bedrag zien (meer kan ik niet zo snel zien) en springt dan weer terug naar de inlogpagina met lege invulvelden.
Kom wel bij I. n g Particulier erin.

Bleh, en ik wilde juist even wat rekeningen betalen, zodat ik weet wat ik nog over heb. (Rondje groothandel gedaan ;) )

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 23:13

@Juud87 ik heb nergens last van. Heb zojuist even ingelogd.