Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 20:38

Hier ook iemand die weer opzoek is. Ga volgende week actief solliciteren. Ga vanaf september weer beginnen met een studie en in de tussentijd wil ik werken.

Zijn cursussen bij de loi, Nha, nti goed om eventueel erbij te doen? Boekhouding bijvoorbeeld?
Om wat meer kansen te krijgen. Heb alleen vwo en een propedeuse op zak.

vuurneon

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 20:42

Zou kijken wat in jouw toekomstige vakgebied handig is :)

Ik ga komende maand starten met een management opleiding via de nha :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 20:45

Boekhouden is altijd handig volgens mjj? En wil richting voeding er ook bij doen, alleen daar nog dieper naar kijken. Beetje een rommeltje deze maand, veel keuzes moeten maken voor komende periode.

Is management een hbo opleiding? Of cursus? Bij nha?

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 20:48

Het hangt er een beetje van af wat je wilt doen, qua werk. Ik zoek bv iets in financieel administratief, en dan is boekhouden een pré. Zoek je echter eerder commercieel(/administratief) dan is juist een commerciële cursus/opleiding weer een pré.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 20:48

Is een soort van post hbo cursus (incl scriptie :=, maar of ik dat ook doe voor het erkende diploma weet ik nog niet; hangt ervan af of ik op het werk ermee bezig kan omdat de praktijk nodig is)
Voornamelijk bedoeld voor mensen die al leiding geven, maar t is mooi in lijn met mijn opleiding en wordt steeds meer gevraagd dus als het bedrijf meewerkt, wil ik ook gaan voor het officiële examen. Is wel vrij duur :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 21:23

Klopt, de volledige mbo/hbo opleidingen zijn vaak erg duur := de cursussen die ik wil doen eventueel, vallen nog wel mee gelukkig.

Dankje voor je uitleg Neej :)

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 22:00

Mag ik me hier ook aanmelden ? Vanaf aankomende mei ben ik werkloos, nu wel al thuis zittend, lang verhaal omtrent ontslag. Dus heb nog eventjes om een nieuwe job te zoeken. Maar wellicht kan ik hier wat tips vandaan halen om redelijk snel weer aan de slag te gaan bij een nieuwe werkgever.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 22:09

Gelijk gaan solliciteren.
Ik wist t half nov al een heb na 2 maanden een baan gevonden

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 22:16

Mando schreef:
Gelijk gaan solliciteren.
Ik wist t half nov al een heb na 2 maanden een baan gevonden

Daar ben ik al vanaf half november mee bezig. Wilde al weg bij huidige werkgever en die heeft mij nu de zak gegeven :(

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 23:31

De aanhouder wint. Mando je vergeet wel ff te vertellen dat jij een vrij ervaren iemand bent ;) ik heb ook wel weer wat nieuws. had eigenlijk vrij snel iets nieuws maar daar kwamen we er niet uit qua salaris. dus gewoon doorgaan.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 23:50

jSophiaF schreef:
Mag ik me hier ook aanmelden ? Vanaf aankomende mei ben ik werkloos, nu wel al thuis zittend, lang verhaal omtrent ontslag. Dus heb nog eventjes om een nieuwe job te zoeken. Maar wellicht kan ik hier wat tips vandaan halen om redelijk snel weer aan de slag te gaan bij een nieuwe werkgever.

Wat zoek je precies?

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 00:28

Wat ik zoek is een nieuwe job. Waar mijn voorliefde naar uit gaat, is een vertegenwoordigersfunctie waarbij eventueel problemen besproken en opgelost kunnen worden en waar enigsins een stukje sales om de hoek komt kijken. Anders iets van management assistent, aangezien ik daar een diploma voor heb, zou dat mogelijkerwijs ook een optie kunnen zijn, of iets met klantenservice, maar dan geen callcenter achtig iets, meer als ondersteuning van een salesteam. Verder ben ik bezig met een opleiding loonadministratie, dus dat zou ook een optie kunnen zijn. Sector heeft geen voorkeur. Wat me ook een leuke functie lijkt, service gericht aan het werk gaan bij een bedrijf als spin in het web tussen de makers van een programma en de eind gebruiker, waarbij ik wat ik in mijn vorige functie ook deed, de eind gebruiker op weg helpen met het programma en zowaar ik kan ondersteunen.

Al met al best breed, zoek ook breed en focus me niet op een functie, maar alles wat ik hier boven heb omschreven en daar tussen in.

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 08:27

Peca": Ik doe een pso hbo cursus bij de LOI Personeelsmanagement. Over het algemeen is het prima om het erbij te doen, zolang je het maar bijhoud elke week.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 09:01

jSophiaF schreef:
Wat ik zoek is een nieuwe job. Waar mijn voorliefde naar uit gaat, is een vertegenwoordigersfunctie waarbij eventueel problemen besproken en opgelost kunnen worden en waar enigsins een stukje sales om de hoek komt kijken. Anders iets van management assistent, aangezien ik daar een diploma voor heb, zou dat mogelijkerwijs ook een optie kunnen zijn, of iets met klantenservice, maar dan geen callcenter achtig iets, meer als ondersteuning van een salesteam. Verder ben ik bezig met een opleiding loonadministratie, dus dat zou ook een optie kunnen zijn. Sector heeft geen voorkeur. Wat me ook een leuke functie lijkt, service gericht aan het werk gaan bij een bedrijf als spin in het web tussen de makers van een programma en de eind gebruiker, waarbij ik wat ik in mijn vorige functie ook deed, de eind gebruiker op weg helpen met het programma en zowaar ik kan ondersteunen.

Al met al best breed, zoek ook breed en focus me niet op een functie, maar alles wat ik hier boven heb omschreven en daar tussen in.

in welke plaats...

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 11:46

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 12:10

Ik zoek werk in de regio Den Haag, met een maximum van rond de 30 km in de straal van.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 12:23

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 12:27

pakt nu koffers om naar Amsterdam te verhuizen….

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 13:05

inderdaad droombaan Kriel.... en dat zit natuurlijk weer in Amsterdam :roll: ;)

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 15:03

Oeh ik woon in Amsterdam :D Alleen niet mijn vakgebied :Y)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 15:03

MissAnnemijn schreef:
Oeh ik woon in Amsterdam :D Alleen niet mijn vakgebied :Y)

Geeft niets, chocolade houdt van iedereen <3

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 15:10

Nou ik had het goed gedacht. Donderdag te horen gekregen dat mijn contract niet verlengd gaat worden. Loopt 1 maart af. Heb alleen helemaal geen zin meer om nog een maand daar te werken en vrolijk te doen (winkel). Maar moet toch maar, voor het geld. :+

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 15:40

Meliaforever schreef:
Nou ik had het goed gedacht. Donderdag te horen gekregen dat mijn contract niet verlengd gaat worden. Loopt 1 maart af. Heb alleen helemaal geen zin meer om nog een maand daar te werken en vrolijk te doen (winkel). Maar moet toch maar, voor het geld. :+

Heb je geen vakantiedagen of overuren die je nog op moet maken?
Balen joh :(:)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 17:18

Douraque schreef:
Als je ex collega zelf ontslag neemt zou ik geen concurrentiebeding onderteken als hij ook de intentie heeft om zonder beëindigingsovereenkomst weg te gaan. Als je ex collega wel een beëindigingsovereenkomst wenst aan te gaan, als onderdeel van zijn ontslag, zou ik daarover in onderhandeling gaan met de baas.

Maar niet zomaar een beëindigingsovereenkomst tekenen zonder een professional er naar te hebben gekeken. Concurrentiebedingen worden vaak te lang of in een te grote straal afgesproken wat volgens geldende jurisprudentie niet mag

Ik heb zelf ook met concurrentiebeding te maken. Wanneer het contract stopt zit ik nog een -geloof ik- half jaar aan concurrentiebeding vast.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 10:21