Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
jSophiaF schreef:Mag ik me hier ook aanmelden ? Vanaf aankomende mei ben ik werkloos, nu wel al thuis zittend, lang verhaal omtrent ontslag. Dus heb nog eventjes om een nieuwe job te zoeken. Maar wellicht kan ik hier wat tips vandaan halen om redelijk snel weer aan de slag te gaan bij een nieuwe werkgever.
jSophiaF schreef:Wat ik zoek is een nieuwe job. Waar mijn voorliefde naar uit gaat, is een vertegenwoordigersfunctie waarbij eventueel problemen besproken en opgelost kunnen worden en waar enigsins een stukje sales om de hoek komt kijken. Anders iets van management assistent, aangezien ik daar een diploma voor heb, zou dat mogelijkerwijs ook een optie kunnen zijn, of iets met klantenservice, maar dan geen callcenter achtig iets, meer als ondersteuning van een salesteam. Verder ben ik bezig met een opleiding loonadministratie, dus dat zou ook een optie kunnen zijn. Sector heeft geen voorkeur. Wat me ook een leuke functie lijkt, service gericht aan het werk gaan bij een bedrijf als spin in het web tussen de makers van een programma en de eind gebruiker, waarbij ik wat ik in mijn vorige functie ook deed, de eind gebruiker op weg helpen met het programma en zowaar ik kan ondersteunen.
Al met al best breed, zoek ook breed en focus me niet op een functie, maar alles wat ik hier boven heb omschreven en daar tussen in.
Meliaforever schreef:Nou ik had het goed gedacht. Donderdag te horen gekregen dat mijn contract niet verlengd gaat worden. Loopt 1 maart af. Heb alleen helemaal geen zin meer om nog een maand daar te werken en vrolijk te doen (winkel). Maar moet toch maar, voor het geld.
Douraque schreef:Als je ex collega zelf ontslag neemt zou ik geen concurrentiebeding onderteken als hij ook de intentie heeft om zonder beëindigingsovereenkomst weg te gaan. Als je ex collega wel een beëindigingsovereenkomst wenst aan te gaan, als onderdeel van zijn ontslag, zou ik daarover in onderhandeling gaan met de baas.
Maar niet zomaar een beëindigingsovereenkomst tekenen zonder een professional er naar te hebben gekeken. Concurrentiebedingen worden vaak te lang of in een te grote straal afgesproken wat volgens geldende jurisprudentie niet mag