Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 13:34

Reagerend op gedoe met bestellingen, retouren etc: ik koop altijd bij Viking direct. Zelfs als je daat zelf een fout maakt in de bestelling, kan je de goederen gewoon kostenloos retour sturen. Ik ben er al 18 jaar klant, helemaal super. Koop er alles, behalve mijn pc's. Dus printers, kantoorartikelen, toner, noem maar op. Ze hebben zelfs postzegels

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 16:01

Viking kocht ik inderdaad ook vaak. Maar ik vind ze erg duur geworden de laatste tijd.

Maargoed. Ik heb inmiddels de printer ontvangen en gewoon in gebruik genomen.
Kan echt geen dag zonder :P

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 18:58

Fijn, probleem opgelost.

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 12:52

Hier een stille meelezer!

Ik ben benieuwd wie van jullie hun website via SEO shop heeft gemaakt?
Ik ben nu naar de mogelijkheden aan het kijken (hebben al bestaande site, maar is niet naar wens)

en ik weet niet of dit onderwerp al gepasseerd is maar door welk bedrijf laten jullie pakketpost verzenden? wij verzenden nu nog gewoon via postnl voor het gewone tarief maar zijn toch opzoek naar een beter alternatief? Als iemand mij wat info hierover kan geven/een goede tip heeft (evt. via pb), graag :D

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 12:58

Ik werk met SEOshop en vind het superfijn. Erg goede service ook.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 13:48

XMaaiike schreef:
en ik weet niet of dit onderwerp al gepasseerd is maar door welk bedrijf laten jullie pakketpost verzenden? wij verzenden nu nog gewoon via postnl voor het gewone tarief maar zijn toch opzoek naar een beter alternatief? Als iemand mij wat info hierover kan geven/een goede tip heeft (evt. via pb), graag :D

Welkom.
Kijk eens naar MyParcel.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 19:31

Ik doe het idd ook via MyParcel en als je nog iemand wilt matsen van het forum, dan kan je een van ons mailen. Dan sturen we jou een link en als je je via die link aanmeld, krijgen wij een beetje korting! Best een leuk beloningssysteem en ik ben heel blij dat ik destijds de overstap heb gemaakt naar MyParcel. Goede prijzen en een fijn systeem om de zendingen in te voeren.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 09:49

Als ze nu ook nog brievenbuspakketjes aan zouden gaan bieden :j

Snappen jullie trouwens hoe het nu werkt....?

Ik vinkte altijd de extra service aan van "verzekerd tot 50 euro" en dat was dan direct inclusief aangetekend en alleen op het huisadres (dus niet bij de buren) afleveren.

Maar nu staat dat er niet meer bij en kun je die services apart aanvinken.
Lijkt net alsof je nu voor dezelfde prijs alleen nog die verzekering hebt maar niet meer die niet-bij-de-buren-service.

Ik geloof inderdaad dat het zo is dat je 10 cent korting krijgt als je een link naar iemand stuurt en diegene wordt via die link klant bij MyParcel. Elk pakje dat je als nieuwe klant dan verstuurd levert diegene 10 cent korting op zijn rekening op, en dat duurt een jaar lang. Als ik het goed heb hoor :)

Ik vind dat wel leuk bedacht, maar ergens is het ook jammer want het lijkt dan net alsof je ze alleen maar aanbeveelt om er zelf beter van te worden := Terwijl het juist zo is dat je er zelf superblij mee bent en een ander dat ook gunt :P

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 10:17

Dat gevoel heb ik ook altijd met die doorklik links. Is het nou echt goed of zit er een andere reden achter? :+

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 10:30

Dat is inderdaad het dubbele eraan, want ik ben serieus super tevreden (heb hiervoor bij een ander gezeten, dus heb vergelijkingsmateriaal :D ), maar het lijkt dan net of ik mensen wat probeer aan te smeren om zelf die paar cent korting te krijgen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 10:36

Ja dat bedoel ik :j

Zo is het zakelijk gezien ook heel fout, maar ik heb er serieus een beter gevoel bij als ik iemand een zadel (of iets anders) van een ander merk aan kan bevelen dan 1 die ik zelf verkoop :')

Dan vertelt iemand spontaan zijn verhaal en vraagt of ik suggesties heb over wat goed zou kunnen werken in die situatie, en dan ben ik gewoon blij als ik dan in eerste instantie aan een ander merk denk en dat kan vertellen omdat het dan tenminste niet lijkt alsof ik mijn eigen "handel" probeer te slijten :P

Maarja ik verkoop niet voor niets de spullen die ik verkoop, en vaak denk ik: oeh ik heb PRECIES wat je zoekt *\o/* Maar dan voelt het toch een beetje raar om dat aan te bevelen omdat het dan zo aansmeerderig lijkt -O-

Ik vind dat best wel lastig, dat je met alle goede bedoelingen mens en paard probeert te helpen maar mensen dan zo achterdochtig zijn en vermoeden dat je iets zegt meer voor jezelf dan voor hen.

Maargoed, zo werkt het natuurlijk ook vaak wel bij verkopers :=

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 10:48

Haha zo herkenbaar! Soms vertel ik mensen over iets wat ik ergens heb gezien, of over een bedrijf waar ik dan zelf enthousiast over ben. Vragen ze me regelmatig: Heb je daar soms aandelen in?
Of: Je zou over je eigen shop eens met net zoveel enthousiasme moeten praten, als over het bedrijf van die ander!

Maarja, dat durf ik dan niet zo goed, omdat ik dan idd het idee heb dat mensen denken dat ik maar wat zeg om ze iets aan te smeren. Zo stom!! Want ik kan ze altijd dik overtuigen om dingen van een ander te kopen, of langs te gaan bij dat ene bedrijf en waarom doe ik dat dan niet voor mijzelf? Nu ik het zo lees denk ik, ik ga daar per direct mee (proberen te) stoppen, dat getut over "maar wat zullen ze dan wel niet denken". Moet jij ook doen hoor pmarena, we lijken wel gek!!

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 19:19

Ja dat ken ik ook. Met Mattes is veel mogelijk maar niet alles, en je moet die hoofden dan eens zien als ik gewoon vertel dat ik zelf niet de ideale oplossing in huis heb. Vind het ook niet leuk "nee" te verkopen en dan wil ik liever dat klant toch dolgelukkig naar huis gaat met de ultieme tip waar het ideale item dan wel te krijgen valt.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 13:56

Al enige tijd lees ik zo nu en dan wat mee maar afgelopen maandag heb ik de stap genomen om me in te schrijven bij de Kamer van Koophandel en ik ga per 1 juni van start! Na jarenlang in loondienst te zijn geweest vind ik de tijd rijp om het zelf te gaan doen. Ik vind het reuze spannend en zit volop in de opbouw maar dacht, kom ik meld me gelijk hier aan en wie weet wat voor tips ik op doe!

Op dit moment wil ik graag mijn logo laten tekenen, iemand daar een tip voor?

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 15:41

Wat spannend!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 15:45

Ha die Daf, leuk!

Ik kan me ook wel voorstellen dat jij wel een beetje klaar bent met het idee van een werkgever :=

Logo's doen verschillende dames hier in het topic, die willen zich vast wel melden :)

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 15:53

Even een vraagje over auto's: ik ben net wezen kijken bij een bestelauto en na het weekend is die van mij! Hij is ouder dan 15 jaar. Maar nu; zet ik hem op de zaak of prive? Ik ben nog aan het opstarten en dit jaar haal ik denk ik de 1225 urennorm niet. Dus mag ik hem dan wel op de zaak zetten? Is het slimmer om hem prive neer te zetten en later, mocht het bedrijf beter gaan lopen, hem op de zaak zetten. Iemand die er hier verstand van heeft? Ik wilde eigenlijk pas over een maand ofzo gaan kijken voor een auto, maar dit was toch wel een mooie deal. Vandaar dat ik nog niet helemaal ingelezen ben over dit soort dingen.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 16:57

daffodil schreef:
Al enige tijd lees ik zo nu en dan wat mee maar afgelopen maandag heb ik de stap genomen om me in te schrijven bij de Kamer van Koophandel en ik ga per 1 juni van start! Na jarenlang in loondienst te zijn geweest vind ik de tijd rijp om het zelf te gaan doen. Ik vind het reuze spannend en zit volop in de opbouw maar dacht, kom ik meld me gelijk hier aan en wie weet wat voor tips ik op doe!

Op dit moment wil ik graag mijn logo laten tekenen, iemand daar een tip voor?

Spannend! Wat voor bedrijf ga je starten?

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 18:13

Welkom Daffodil :D

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 18:17

Welkom. Doe je iets met oldtimer Dafjes?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 18:21

Welkom en veel succes met starten!! Over auto's weet ik niets, maar er is al best veel over geschreven in het verleden.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 22:42

Welkom Daf!

Ik heb ook auto van 15 jaar en ouder en op de zaak gezet.
Geen idee hoeveel uren ik dit jaar hou maar 35% bijtelling over dagwaarde is voordeliger dan kmregistratie en op naam van de zaak (rechtspersoon, dus ik) ook btw op alle kosten die je maakt met de auto....
Dus voor mij alleen maar voordeel.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 11:47

Nee Rien, maar mijn vader wel :D

Ik ben een spin, inzetbaar voor bijna alles op het gebied van ondersteuning, management, boekhoudkundig, secretarieel, personal assistant etc. Mijn opzet wordt dat ik tijdelijk binnen een bedrijf werkzaam ben en dan ook structureel aanpak wat nodig is. Dat kan zijn de werkstroom maar ook de mensen. Het is een behoorlijk omvattend verhaal, juist omdat ik zo veelzijdig ben en op zoveel verschillende gebieden ervaring opgedaan heb. Overigens laat ik me ook inhuren voor tijdelijke vervanging zoals zwangerschap en langdurige ziekte.

Mijn man is belastingadviseur en ook als zelfstandige begonnen. Weliswaar uit nood omdat de banen op het moment niet voor het oprapen liggen maar het bevalt hem wel. Mocht iemand nog een belastingadviseur nodig hebben, hij is echt niet duur en rekent vaste prijzen!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 11:50

Leuk! Precies t zelfde wat ik doe.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-14 19:18

Leuk daffodil. Ga eens spieken hoe je verhaal afloopt. Deels gevolgt.

Doen jullie vaderdag dingen? Fotoshoot voor papa, hondenmand voor papa's hond, rijles voor papa.....
Ik heb 2 nieuwe hangers en ook een paar uur extra personeel ingeschakeld om het bij te kunnen houden.