sollicitatie-topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arjette

Re: sollicitatie-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 19:11

Vientje, ik voel precies hetzelfde als jou. OOk hier een afwijzing omdat ze iemand anders hadden die veel meer ervaring had... Pff, ik word er echt een beetje moedeloos van, wil echt graag een andere baan, maar is zo frustrerend dat het maar niet wil lukken!

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 19:35

Ik heb vandaag gesolliciteerd naar een superjob...
Als het goed is hoor ik snel of ik op gesprek mag.

Ik hoop het zo ik hoop het zo Nagelbijten / Gniffelen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 08:59

Als ze je afwimpelen met: we moesten toch een keuze maken => zet dan even door en vraag heel concreet waarom ze dan eerder die ander kozen. Zeg desnoods: dan kan ik er bij volgende sollicitaties aan werken of zo, je hebt recht op uitleg!

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 09:23

Dat heb ik ook gedaan maar ik kreeg alleen dit te horen:
De ander heeft bij een concurrent gewerkt en weet meer van de branche.
De ander is een man! (Echt waar!!!!)
De ander heeft hier al eens eerder gewerkt in het verleden....

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 09:24

Als je zaken krijgt als 'de ander is een man' => gewoon vragen waarom dit relevant is bij de uitoefening van de job en anders zeggen dat je verhaal gaat halen. Het is namelijk onwettig.

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 09:24

Weet ik ...ik heb ook getwijffeld om stappen te ondernemen maar wat bereik je ermee???

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 10:46

Dat ze dat soort geintjes niet nog eens uithalen. In het ergste geval stap je naar de rechtbank en krijg je schadevergoeding, maar dan moet je al schriftelijk bewijs hebben.

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 10:57

Dat doen ze je natuurlijk nooit!!!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 11:01

Af en toe zijn ze idioot genoeg Knipoog

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 11:02

Dan wil ik wel heel graag zo'n idioot tegenkomen! Knipoog

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 11:07

Ik heb heel erg de neiging om, als ik op een vacature gesolliciteerd heb die ik écht heel leuk vind en in afwachting ben van een reactie, om dan verder niet meer te solliciteren omdat ik alle andere vacatures dan "stom" of "saai" of "niet mijn ding" vind... Nagelbijten / Gniffelen niet zo goed natuurlijk. En ook na een afwijzing zak ik soms helemaal in een sollicitatiedip. (nu scheelt het ook wel dat het nog niet heeeel dringend is om een baan te vinden omdat ik nog bezig ben met afstuderen Knipoog )

Herkent iemand dit?

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 11:11

Ja, onmiddelijk... Ik heb precies hetzelfde. Als ik een brief heb geschreven of op gesprek ben geweest, focus ik me helemaal op die baan. Ik heb dan echt oogkleppen op.
Nu ben ik afgelopen week dus afgewezen en idd.. daar is die dip weer!
Ik heb trouwens ook geen haast, ik heb een baan.

Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 12:34

Ja dat had ik ook. Dan wilde ik die baan opeens zó graag... maargoed, erg realistisch was das niet..

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 19:49

Zekers Ronja! Dat had/heb ik ook steeds.
Ik heb nu een baantje maar dat werk is wel reden genoeg om nu weer hard verder te gaan solliciteren Haha!

Dus ik ga maar weer eens actie ondernemen, zucht.

Arjette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 19:51

En ik heb hetr ook Ronja. Bij mijn laatste gesprek wist ik eigenlijk al wel dat ik het niet zou worden, maar toch zag ik me al helemaal daar zitten en ik baalde dan ook echt enorm dat ik een afwijzing kreeg. Moet me dan echt heel erg motiveren om weer op zoek te gaan naar andere leuke vacatures... (en ik ben wel echt op zoek naar een baan..)

Arjette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 20:47

Kan niet meer editten, maar ik wil binnenkort wat open sollicitaties gaan versturen. Hebben jullie nog tips of goede bruikbare sites of boeken??

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 16:21

Ronja schreef:
Ik heb heel erg de neiging om, als ik op een vacature gesolliciteerd heb die ik écht heel leuk vind en in afwachting ben van een reactie, om dan verder niet meer te solliciteren omdat ik alle andere vacatures dan "stom" of "saai" of "niet mijn ding" vind... Nagelbijten / Gniffelen niet zo goed natuurlijk. En ook na een afwijzing zak ik soms helemaal in een sollicitatiedip. (nu scheelt het ook wel dat het nog niet heeeel dringend is om een baan te vinden omdat ik nog bezig ben met afstuderen Knipoog )

Herkent iemand dit?

Ja...

Dat had ik laatst toen ik bij een reisburo solliciteerde (topic: Sollicitatie brief persoonlijk afleveren?)
Ik ben het niet geworden en heb gewoon zitten janken thuis ik wou die baan zo graag hebben.

Maar ja ik ben dan na een (3e)hernia mijn baan kwijtgeraakt en zit inmiddels al bijna 10 maanden thuis met een schrale uitkering.
Ik schijn hulp te hebben van een reintegratie buro Nors opkijken

De motivatie wordt er niet beter op en er zijn dagen dat ik het echt niet meer zie zitten...ook wordt het voor mij steeds moeilijker weer in het arbeids proces deel te gaan nemen. Doe nu 3 dagen partime koeriers dienst om dus niet straks in een gat te vallen en depri te worden als ik weer 40 uur aan het werk moet.

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 11:22

Sinds september werk ik als invalkracht op een groep voor verstandelijk gehandicapten, t/m dec. per januari is er dus een vacature en daar moet ik nu op solliciteren wil ik blijven. Hoe schrijf ik dan een brief aan mijn collega's en hoe ga ik met ze in gesprek? Vooral die brief is errug moeilijk. Iemand nog tips hoe (in)formeel ik het moet houden?

Arjette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 10:03

Ik zou het redelijk informeel houden denk ik. Je kent iedereen, en degene waar je aan schrijft, waarschijnlijk redelijk goed, dus dan kun je het ook wel wat persoonlijker houden. Succes!

Iedereen ineens aan de baan? het is zo rustig hier... (wel te hopen natuurlijk dat dat de reden is! Knipoog )

Heb afgelopen week weer eens een gesolliciteerd op een functie die mij wel leuk lijkt en die ook echt in een heel leuk bedrijf is. Ik hoop echt dat ik word uitgenodigt op gesprek!

Oja, en nog iemand tips voor open sollicitaties?

Droomster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 11:59

Ik heb vanmorgen een sollicitatiebrief+cv en alles afgeleverd bij de Blokker hier in de buurt (opzoek naar een bijbaantje, naast school en ze zochten toevallig een vrijdagavond/zaterdaghulp).
En ik werd daarnet al gebeld, net een uur later ofzo. Ik mag dinsdagmiddag op gesprek komen Bloos!

Ik voel me nu al bijna zenuwachtig Clown
Mijn eerste sollicitatiegesprek! Haha!

Het is een gesprek waarin ze vragen aan mij gaan stellen (weet iemand een beetje watvoor?) en ik mag vragen aan hun stellen (ideeën wat ik zou kunnen vragen?). Bijv. salaris, vraag je dat zomaar gewoon op een eerste gesprek?

Shannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 16:09

Ik ben nu bezig met mijn sollicitatiebrief voor mijn derdejaars stage (32 uur per week, 10 maanden lang), en ik vind het flink lastig. Ik moet zorgen dat mijn brief opvalt omdat ik op een zeer populaire plek wil.
Kom er nog niet echt uit Clown

Succes Droomster Haha!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 09:35

Ik heb vanmiddag een gesprek bij een zwembad. Ze zoeken nieuw op te leiden mensen die straks zwemles kunnen gaan geven.

Ben benieuwd.

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 21:23

Hoe is het gegaan Cowgirl?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 15:23

Ik vond het gesprek wel soepel verlopen. Ik kon op alles snel en duidelijk antwoordt geven.
Ik scoorde een goed punt door te zeggen dat ik communicatie met de ouders heel belangrijk vond in deze functie (zwemles geven).

Echter had ik wel het idee dat het bij hun even oei was toen ik zei dat ik de laatste 5 jaar 3 hernia's heb gehad. Zij vroegen of ik medische problemen had/heb. En dan ben ik gewoon eerlijk want het komt er toch wel een keertje uit en ik mag niet te zwaar tillen.

Ander pluspunt: mijn stalgenoot werkt daar ook en die heeft al een goed woordje gedaan en heeft zelfs nog wat in te brengen. Tong uitsteken

Het is echter geen fulltime baan en dat vind ik wel jammer want ik heb gewoon een fulltime baan nodig om rond te kunnen komen.
Ook het zoeken naar andere zwemvacatures leverde allen maar partime banen op van rond de 20 uur in de week.

Maandag/dinsdag wordt ik gebeld.

En ik heb vandaag nog eens een poging gedaan om stewardess te gaan worden. Er werden ook weer nieuw op te leiden mensen gezocht voor deze functie Tong uitsteken (de aanhouder wint zeggen ze wel eens)

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 15:33

Sidns een paar weken zit ik ook weer in het sollicitatieproces, helaas. Per 1 jan is mijn contract af.

Bij intratuin bij de dieren, leek me super leuk. Maja ik werd het niet, zal wel te oud zijn (19).

Nu as. vrijdag moet ik naar een presentatie van Postbank, en dan een mbo+ test afleggen en da's voor een callcenter, lijkt me erg leuk!

Als ik 'slaag' en geschikt ben mag ik op individueel gesprek komen en blabla.

Maar wat houd zo'n test in dan? Ben slim zat en maak me d'r niet druk over, maar ken het absoluut niet heheh.