Wie gaat er nog meer Dierwetenschappen doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EkmiCJarig

Re: Wie gaat er nog meer Dierwetenschappen doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 13:17

pff, geen idee... Ik had er al een, dus heb er ook niet echt bij stil gestaan. Even zoeken op internet misschien, maar volgens mij niet.

Heeft er iemand toevallig een statistiekboek voor mij te leen de eerste periode? Of eventueel eentje om over te kopen?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 13:48

Pfft... er is wel iets met laptops hoor. Via zo'n site en dan kun je met een wur account en wachtwoord inloggen en dan kon je via daar computer en laptops en dergelijken bestellen. Alleen vond ik de keuze beperkt en de niet eens zo heel veel voordeliger. Ik weet alleen niet meer via welke site dat was. Ik ken wel iemand die via daar besteld heeft. Als ik die spreek kan ik wel even navragen.

En inderdaad Katuwr, Op de maandag tijdens de studiedag ben je niet met je groepje maar verzameld iedereen van de studie zich bij zijn of haar studie. Voor dierwetenschappen geldt dat dus verzamelen op het Zodiak. Daar leer je vooral de studievereniging kennen en krijg je de kans om nog weer vragen te stellen. Je wordt dan in groepjes opgedeeld en gaat dan in groepjes langs allerlei onderverenigingen en commissies van de studievereniging (let op, dat is iets anders dan een studentenvereniging!) daar doe je spelletjes, of praatje maken of iets dergelijks.

Mij kun je die dag vinden bij de ondervereniging de BTF, de ondervereniging voor de niet-productie dieren. Dus als je daar aankomt, maak je zelf eventjes bekend Knipoog is wel zo leuk...

sorla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 14:08

Ja, is er idd iets met laptops.. ik heb er zelfs 5 minuten geleden een laptop en een printer besteld Knipoog Volgens mijn ouders was dat het beste, het is alleen níet het voordeligst..

Oeeh, lijkt me echt leuk om jullie ook in het echt te ontmoeten Tong uitsteken hopen dat we bij elkaar in het groepje zitten Knipoog Op die maandag..

sorla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 14:12

@ Shiloh; hoe heet je eigenlijk (A) ik zou niet weten hoe ik je anders moet herkennen op die dag Tong uitsteken

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 15:12

Katuwr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:59

Net bij een kamer gekeken, vond hem heel erg leuk dus hoop heeeeeeeeeeel erg dat ik hem krijg!

En @sorla: waar heb je dat besteld dan?

Is hier overigens nog iemand anders die ook mee heeft geloot met diergeneeskunde en nog steeds geen inschrijvingspapieren binnen heeft gekregen?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 17:17

Hoe lang geleden heb je het aangevraagd?

Zolang je voor 1 september bent met inschrijven zit je goed hoor... Ik moet het ook nog steeds regelen voor het nieuwe jaar Bloos!

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 17:19

Ik heb laptop vorig jaar besteld via notebookprojecten.nl(geloof ik), kreeg je een folder van op de AID. Is prima ding, alleen heb ik eerste versie van Vista en die weigert nog wel eens...

Ik moet me ook nog even herinschrijven, doe ik wel als ik over 2 weken terug ben. Of ik laat mn papa het doen... Maar die heeft niet al mijn gegevens... Nouja kijk nog wel even..

Ja leuk he Ingrid, zou eerst niet op vakantie gaan maar uiteindelijk toch gegaan dus tja dan moet je ook nog maar even leren..
Ik ga Chemie 2 ook doen, denk dat me dat nog wel moet lukken met de goede spullen Tong uitsteken(was vorige x formularium en GR vergeten waar een aantal dingen in stonden Tong uitsteken)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 17:30

ow dat is niet handig... verrek helemaal vergeten dat je dat formularium erbij mocht houden. Ik heb het pas 1 keer geprobeerd, een jaar geleden in mijn eerste jaar. Alleen, tjah, niet onverwachts uit met de ex, geen f*ck gedaan die periode... beide tentamens gruweiljk verknald, ach, ik kon het mezelf niet kwalijk nemen...

Ecologie inmiddels ingehaald, alleen nu dus nog chemie, heb alleen geen idee waar het over gaat Tong uitsteken

sorla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 11:22

@ Katuwr: ik heb de laptop besteld bij surfspot.nl en dan moet je inloggen met je WUR-account en dan kun je zo'n laptop bestellen Knipoog

sorla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 11:26

ooh trouwens ik heb nog een vraagje; gisteren kreeg ik dat boekje 'wie, wat, waar in het 1e jaar' en als ik het goed begrijp heb je dus 2 vakken per periode, en dus ook 2 tentamens per periode? Waarom heb je dan een hele tentamenweek... en hoe zitten de tentamens in elkaar, hoe lang duurt 1 tentamen?

Katuwr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 12:28

Jaaaa ik heb een kamer Haha! Haha!

Wel een tijdelijke t/m 28 januari maar gaat om het idee!
Heb nou eindelijk mijn inschrijfpakket binnen, had ik ook nog maar eventjes extra aangevraagd via wur.
Zat ook zo'n laptop iets mij maar vonden we niet heel aanlokkelijk klinken allemaal dus we gaan wel gewoon verder kijken.

sorla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 14:00

Gefeliciteerd! Waar is je kamer?

Katuwr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 17:19

Haarweg, dus echt perféct naast 't zodiak Tong uitsteken

Als iemand bij de AID nog een slaapplaats nodig heeft is die bij mij ook welkom! Lachen Vind ik wel gezellig Tong uitsteken

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 21:36

sorla schreef:
ooh trouwens ik heb nog een vraagje; gisteren kreeg ik dat boekje 'wie, wat, waar in het 1e jaar' en als ik het goed begrijp heb je dus 2 vakken per periode, en dus ook 2 tentamens per periode? Waarom heb je dan een hele tentamenweek... en hoe zitten de tentamens in elkaar, hoe lang duurt 1 tentamen?

Tentamens duren 3 uur, 's ochtends is van 9.00 tot 12.00 en 's middags van 14.00 tot 17.00. Natuurlijk is er wel eens een vak dat afwijkt, maar dat wordt duidelijk verteld. Van de tentamenvragen krijg je eigenlijk bij ieder vak wel voorbeelden.
Dat het de hele week is zal vooral roostertechnisch zijn. Ik zou ook niet weten hoe ze het anders zouden moeten doen.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 22:12

houdt ook in dat je soms wel eens mazzel kunt hebben en je tentamens op maandag en dinsdag kunt hebben of maandag en woensdag of zo en dat je dan een lekker lang weekend hebt met echt NIKS te doen.

Ik vind het rooster technisch ook altijd zo lekker met de kerst. voor de kerst eindigt de tweede periode, na nieuwjaar start de 3de, je zit dan dus precies tussen twee periodes in en hebt dus letterlijk tijdens de 2 weken kerst vakantie NIKS te doen... dat is zooo fijn!

sorla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 10:59

Okee, net als een examen dus Knipoog haha.. kan het ook zijn dat je die tentamens precies op dezelfde dag hebt?

@ Katuwr; waar zit je aan de haarweg.. ik zit er ook namelijk Knipoog Haha!

DanielledBr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 09:52

Ik ga ook dierwetenschappen doen. Ik doe ook mee met de AID dus de 15e zal ik er ook zijn.
Verder heb ook ik de gebruikelijke vragen maar ik neem aan dat ons dat allemaal wel verteld wordt Knipoog

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 14:23

Leuk Haha!
Ik zie jullie vast wel een keer, ben zaterdag en zondag aan het crew'en, rest ben ik bij mn studentenvereniging.
Heb er veel zin in!

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-08 20:39

sorla schreef:
Okee, net als een examen dus Knipoog haha.. kan het ook zijn dat je die tentamens precies op dezelfde dag hebt?

@ Katuwr; waar zit je aan de haarweg.. ik zit er ook namelijk Knipoog Haha!

Ik heb het dit jaar 1 keer gehad, ecologie begon 's ochtends om 8 uur en chemie II om 14 uur. Voor de rest was alles verspreid over de week.

Lorena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 14:45

Sodera schreef:
Tof man Im!!!

Weet iemand ook hoe het zit op 1 september? Kofi Anan(schrijf je dat zo?) komt het collegejaar openen, maar zijn er wel gewoon lessen die dag? Mn pap en mam zijn nl 1 sep 25 jaar getrouwd dus als er alleen die opening is komt dat mij wel mooi uit Tong uitsteken!

Zit nu op de camping leuk genetica te leren, wat een feest Tong uitsteken

Om even hierop terug te komen... dan zijn er wel gewoon lessen. Wij (studenten) merken er helemaal niets van. Is één of andere saaie ceremonie in de aula waarvoor je uitgenodigd moet worden en waar mensen toespraken gaan houden enzo. Slapen
Dus geen vrij, en wij krijgen Kofi Annan niet te zien!

@ Sananneke: leuk om je volgend jaar weer te zien, herken je naam nog van de meeloopdag!
@ de andere aankomende eerstejaars: ook leuk dat jullie hier gaan beginnen! Tot op maandag bij de studiemiddag Haha! Of eerder al bij de feestjes gheheh

EkmiCJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 10:30

Wij gingen net al onze 'kindjes' bellen/smsen of ze een kamer enzo hebben, krijg ik een smsje terug van iemand die zich schijnbaar helemaal niet officieel heeft opgegeven voor de AID... Lekker is dat. Nu hebben we er dus nog maar 7, haha.
Heb maar even een mailtje gestuurd naar de CAID.

EkmiCJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 18:51

Trouwens... Niemand voor mij een statistiekboek in de aanbieding? Had het geloof ik al eerder gevraagd, maar voor het geval mensen erover heen hebben gelezen Knipoog

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 19:00

statistiek is toch tweede periode?
Want opzich mag je hem best van mijn lenen (wil hem niet weg doen), maar tijdens tweede periode hebben we voortgezet statistiek en denk dat het dan wel prettig is eens terug te kunnen bladeren om oude dingen op te zoeken.

Weet ook niet of we daar hetzelfde boek voo rhebben of een ander?...

EkmiCJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 19:11

Nee, statistiek is de 1e periode, het is omgedraaid met Aquaculture and fisheries (ofzow). Dus voor ons is het de 1e periode.
Ik hoop dat het hetzelfde boek is, of dat we weer een nieiuwe versie moeten hebben... Zal ik nog even nakijken. MAar als ik m dan mag lenen, graag! Zou fijn zijn als ik hem niet hoef te kopen!