afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DideH

Re: afstuderen in 2016, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 12:29

Voor APA hebben wij op onze studiecentra website van school een hele mooie duidelijke uitleg, maar daar voor moet je inloggen, dus daar hebbeb jullie niet zo veel aan denk ik :')

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 12:55

Wij hebben het raamwerk van onze scriptie op blackboard staan, en alles in APA :') :))

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 13:39

Bij ons staat in de handleiding.

Meer informatie over de APA richtlijnen zijn op het internet te vinden. Er zijn ook voorschriften voor internetbronnen en andersoortigen. Vanaf de 2010 versie ondersteunt wordt ook de apa methodiek. Deze is te vinden in het lint onder ''verwijzingen''.

Ik gebruik dus altijd die APA van word, maar vraag me dus altijd af of die het goed overneemt.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 13:47

Die APA van word heeft er een keer voor gezorgd dat ik de bronvermelding van heel mijn profielwerkstuk op de middelbare school opnieuw kon doen, dus die gebruik ik per definitie niet meer :+

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 14:06

De APA van word is als het goed is gewoon volgens richtlijnen hoor! Als je t goed invult. Ik gebruik zelf Mendeley, vind ik persoonlijk fijner, maar je hebt ook nog programma's als RefWorks etc. die t voor je doen. Bij Mendeley bijvoorbeeld, kun je een PDF importeren en dan vult ie automatisch alles in. Hoef ik de zooi niet over te typen, ideaal O:)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 23:06

Yeeey mijn plan van aanpak is naar de scriptiecomissie *\o/* Nu heb ik echter wel een oliebol aan literatuur om door te nemen, maar goed ik vind het wel een leuk onderwerp :)) !

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 09:37

Succes allemaal deze week!

You can do it! *\o/*

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 12:29

Haha ik zit al sinds vrijdag ziek thuis, dus ga niet zoveel doen :')

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 13:35

Ik zit helaas ook ziek thuis, morgen belangrijke afspraken staan. Dus ik hoop dat ik dan weer aanspreekbaar ben.
Ik heb wel mijn plan van aanpak in concept af. Die is nu naar de afdeling Onderzoek, die gaat hem voor me doorlezen :)

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 14:05

Ohjee.. Beterschap dan maar!

blubblabhoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 15:49

Ggrrrrr verrekte pva! Het is bijna goedgekeurd maar het is het helaas nog net niet!
Mijn deelvragen zijn nu goedgekeurd maar ik kom maar niet uit de perfecte hoofdvraag..
Hammer er nu al 3 weken op, enorm frustrerend! |o

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 15:56

Wat vervelend.. Wat ik alleen wel gek vind, hoe kan de hoofdvraag nog niet perfect zijn en de deelvragen wel? meestal komen die voort uit de hoofdvraag toch?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 16:02

De hoofdvraag kan op meerdere manieren verpakt worden. Ik heb ook altijd eerst mijn deelvragen, om daaruit een hoofdvraag te formuleren. Gewoon omdat je wel weet wat je gaat doen, maar niet precies je hoofdvraag volledig kan formuleren. Snap je :') ?

blubblabhoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 16:07

Klopt helemaal Celiien, ik snap het haha.
De deelvragen vormen eigenlijk de hoofdstukken. Maar de algehele overkoepelende hoofdvraag kan ik dus niet vinden.. Vorige keren was dit teveel gericht op het eindproduct in plaats van op het onderzoek.
Ik ga dus een AO handboek schrijven voor een bouwmarkt, bedenk daar maar eens een hoofdvraag bij :?
Het lukt mij niet in elk geval..

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 16:09

Oh, voor mij klinkt dat heel gek haha.. hier moeten we altijd eerst probleem analyseren --> doelstelling --> probleemstelling/hoofdvraag --> welke onderdelen moet je daarvoor onderzoeken = deelvragen.

blubblabhoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 16:12

Normaal zou ik het ook zo doen c_esther :j
Maar goed mijn deelvragen zijn dus al goedgekeurd maar ik heb de opdracht gekregen om te sleutelen aan mijn hoofdvraag. Nu zou je denken dat het antwoord wel ergens in mijn hoofd zou moeten spoken :+
Mijn doelstelling is ook al voor een deel goedgekeurd, dus je zou zeggen dat het antwoord er zo ligt met bovenstaand 'sommetje'.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 16:31

Hmm ga je de ao uitschrijven of opnieuw beoordelen en verbeteringen aanleggen?

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 16:33

@blubblabhoi, Je mag mij wel even pb doen, wellicht kan ik je helpen ? :)

blubblabhoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 16:59

Celiien: Helemaal nieuw uitschrijven en dan een aanbeveling geven om de situatie te verbeteren.

c_esther: Je hebt een pb :j

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 17:13

Ik wil je ook wel even helpen. Stuur anders even een pb met welke hoofdvraag is afgekeurd :j

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 19:50

Werkplan heb ik vandaag besproken met opdrachtgever. Moest alleen nog wat aan mn aanleiding doen, maar voorderest vond die het prima. Aanleiding daarna beetje aangepast en toen was die wel goed. Nu dus verstuurd naar afstudeerbegeleider. In de hoop dat het ook wordt goedgekeurd.

Theoretisch kader begint ook al lekker te vlotten. Hoop dat deze week te kunnen afronden (zo goed als, dus misschien dat ik sommige stukken nog ga herschrijven.) Dan kan ik me vanaf volgende week eens bezig houden met de huidige situatie.. Vind het tot nu toe nog erg leuk.

Blubba, wat is je hoofdvraag nu? Met het net iets anders te formuleren kan die al stuk beter worden, terwijl er aan de inhoudt weinig veranderd. Misschien kan je hem hier neer zetten? kunnen we even met je meedenken!

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 20:02

Wat zijn jullie allemaal al druk zeg! Ik ga tegen alle plannen in toch nog niet afstuderen. Ga volgend jaar fiscaal recht doen en om instellingstarief te voorkomen nog een vak open laten staan.. Dus hopelijk volgend jaar 3 bachelors halen :D

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 21:55

Morgen het beslissende moment of mijn nieuwe opdracht toch goed gekeurd word.

De opdracht was eerst dat ik een bedrijfsproces in kaart zou brengen met knelpunten en mogelijke aanpassingen.
Nu hebben ze al een oplossing klaar liggen en willen deze graag getest hebben. Maar dat is dus niet de opdracht, waarmee school akkoord is gegaan.
Nu hopen dat tijdens het gesprek van morgen met de docent en begeleider de doorslag wordt gegeven.

Slaap nu al sinds het gesprek met mijn docent slecht. -O-
Laatst bijgewerkt door Cchanny op 22-02-16 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 21:55

Steef schreef:
Wat zijn jullie allemaal al druk zeg! Ik ga tegen alle plannen in toch nog niet afstuderen. Ga volgend jaar fiscaal recht doen en om instellingstarief te voorkomen nog een vak open laten staan.. Dus hopelijk volgend jaar 3 bachelors halen :D

Oh dat is slim! Gaat iedere school daar mee akkoord (Ben er wel te laat voor, maar nieuwsgierig)

DideH schreef:
Voor APA hebben wij op onze studiecentra website van school een hele mooie duidelijke uitleg, maar daar voor moet je inloggen, dus daar hebbeb jullie niet zo veel aan denk ik :')

Je hebt in Word een knopje die APA voor je inregeld.

Als het goed is hebben wij ook een document online staan, die ik wel kan downloaden mocht er behoefte zijn. Stuur me anders even een PB als er behoefte aan is. :)

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 22:01

Cchanny schreef:
Steef schreef:

Oh dat is slim! Gaat iedere school daar mee akkoord (Ben er wel te laat voor, maar nieuwsgierig)

Volgens mij kunnen ze daar niks tegen doen. Zelf geven ze bij mij ook aan dat dit de enige oplossing is om dat te voorkomen. Ik ken in ieder geval meer mensen die dit doen! Zolang je geen titel hebt kunnen ze je niet dwingen instellingstarief te betalen..