Studiemotivatie topic!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MarJon

Re: Studiemotivatie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 17:05

Wat doen jullie tegen dipjes?

Ik heb een mega dip; het leren voelt als een hele grote opgave en gaat heel moeizaam. Hierdoor voel ik me ook weer slechter waardoor ik prikkelbaarder ben en dat heeft weer vele discussie/ruzietjes tot gevolg. Ik word er echt moedeloos van op dit moment :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 17:09

Pfff MarJon, dat is een hele lastige! Zit zelf ook in een enorme dip, dat ik gewoon te moe ben/geen zin/fut om ook maar íéts te doen. Wat bij mij meestal wel helpt is om gewoon even een lekkere rustdag te nemen. Of meerdere. :P En gezond eten, sporten! Krijg je meer energie van. + Genoeg slapen.

Gelukkig hoef ik voor nu even niet zoveel te doen. Vandaag:

Tot het eten: Foto's nabewerken
Eten
Oppassen
Tijdens het oppassen: Latijn verslag, Grieks leren en Nederlands boek kiezen + lezen. Planning maken voor in de vakantie qua huiswerk.

Alleen Grieks is voor morgen, Latijn voor vrijdag maar moet wel even flink doorwerken, ook qua foto's. Voor na de vakantie heb ik héél veel huiswerk. Vooral presentaties en so's. Dus daar in de vakantie ook maar goed aan werken. Maar meer dan bovenstaand ga ik vanavond niet doen. :P

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 17:25

MarJon, ik probeer vooral niet door te gaan op zulke momenten, maar even te ontspannen. Ik ga dan bijvoorbeeld even naar de pony's of een stukje wandelen in het bos. Hoe meer je jezelf gaat dwingen om door te gaan, hoe meer je geïrriteerd zal gaan raken en dat is wat je nou juist niet wil.
Als het teveel is kun je het het beste in stukjes verdelen en dan elke dag (of een paar keer per dag) een deel leren. Dan is het een minder erg vooruitzicht en ga je er ook minder tegenaan hikken.

Succes vanavond Deetjeeuh! Vervelend hè al dat huiswerk na de vakantie... Daar gaat het 'vakantie-idee'. Hier valt het gelukkig nog wel meer, maar heb wel twee toetsen na de vakantie. :+

Vanavond alleen even biologie 15.3 en 15.4 maken. Dat was het. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 17:26

Cowgirl, klopt! Maar ik ga 4 dagen weg met mijn moeder (voor d'r verjaardag) dus dan kan ik mooi ontspannen. :D

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 17:32

Oh, dat is wel lekker! :D Heb je toch nog iets aan je vakantie. Wij gaan ook lekker een weekendje weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 17:43

Ja! En dan ga ik daarna gewoon weer hard aan de bak. :P

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-15 18:16

MarJon schreef:

Ik heb een mega dip; het leren voelt als een hele grote opgave en gaat heel moeizaam. Hierdoor voel ik me ook weer slechter waardoor ik prikkelbaarder ben en dat heeft weer vele discussie/ruzietjes tot gevolg. Ik word er echt moedeloos van op dit moment :=

Inderdaad gewoon even een dagje vrij nemen, lekker ontspannen en tijd om alles even op een rijtje te zetten :)

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 11:45

MarJon schreef:

Wanneer ik een dip heb zeg ik tegen mezelf dat ik niet perfect hoef te zijn en doe lekker een dagje helemaal niks. Wanneer je jezelf geen rust gunt in je hoofd en wanneer je even een rustmomentje pakt je alsnog blijft denken aan 'Eigenlijk had ik dit afgelopen half uur nog een hoofdstuk af kunnen maken'; dan rust je gewoon niet uit en blijven je stresslevels even hoog!
Probeer dus echt je rustmomentjes te pakken en hier ook oprecht van te genieten, even in het 'hier en nu' zijn en niet denken aan al het werk dat je nog moet doen :)
En wanneer je echt een mega dip hebt: doe lekker een dagje niks, gun jezelf even die rust!

Ik heb ook al een tijdje niks van mij laten horen. Heb afgelopen blok enorm hard gewerkt aan mijn stageverslagen; bloed, zweet en tranen. Nu zou ik vorige week mijn cijfers terugkrijgen, ik al heel de dag aan het refreshen om te kijken of mijn cijfer er op zou staan: Stond er NA; niet aangeleverd -O-
Blijkt dus dat er een storing is geweest toen ik mijn verslagen online in heb geleverd, niks aan te doen en alles gaat naar de herkansing van komend blok..

Dat was nogal een tegenvaller! Met mijn stagebegeleider over gehad en ze vond het al zo raar dat ik niks had ingeleverd. Mijn onderzoeksopzet gaat ze nog doorkijken zodat ik weet of ik verder mag met mijn onderzoek. Maar alsnog is dit niet echt prettig, aangezien ik ondertussen met mijn onderzoek aan de slag ben terwijl ik niet weet of deze is goedgekeurd :Y)

Voor de rest heb ik enorm veel motivatie voor mijn studie! Ben nu in de 2e week van het blok en al aan het voorwerken. Waar de stress vandaan komt is vooral het feit dat ik een stage voor volgend jaar moet regelen. Heb vorige week 2 mailtjes de deur uit gedaan en ben door mijn 1e keuze (Ggz psychiatrie icm met verslaving) gelijk opgebeld en mag over 2 weken op sollicitatiegesprek komen! Ben nu alleen een beetje bang dat ik mij al teveel verheug op deze stage, terwijl er altijd nog kans is dat ik niet aan word genomen.

EDIT: Ghostattack: hoe was het nog bij de pony waar je naar ging kijken? :D

EDIT EDIT: Tevens ook nog mijn planning voor vandaag:

Intervisieverslag maken
Portfolio week 1 en week 2 maken voor Positieve Psychologie
Opdrachten week 1 en week 2 maken van Coaching Technieken

Voor de rest ben ik vandaag vrij en is het ook mijn 'schoonmaakdag' oftewel:
Wasjes draaien
Kamer opdruimen
Vloeren stofzuigen en dweilen
Nog even de stad in om dingen terug te brengen en nieuwe schoenen halen :+

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 11:55

Lekker rustig dagje dus. :)

Net een gesprek met de coördinator gehad wat betreft de examens. Ik zal gemiddeld 8 uur per dag met school bezig moeten :')

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 11:58

Nayomie schreef:
Lekker rustig dagje dus. :)

Net een gesprek met de coördinator gehad wat betreft de examens. Ik zal gemiddeld 8 uur per dag met school bezig moeten :')

8 uur is veel, maar het is wel voor een goed doel! *\o/* Ik weet niet of je er vol voor wilt gaan of nog een schop onder je kont nodig hebt? :Y)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 12:03

Ik denk dat ik er vandaag nog wel tegen aan kan maar als straks de vakantie begint kan ik wel een beste schop gebruiken :')

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 16:08

Mag ik mij hier melden? Ik heb morgen twee toetsen á ongeveer 7 hoofdstukken. i.v.m. het tentamen rooster kan ik pas sinds vandaag leren. Ik ben vanmorgen vol goede moed begonnen, maar het wil echt niet opschieten. Ik heb voor mijzelf nu al bijna de keuze gemaakt om één toets te skippen en die te herkansen. De andere toets is een herkansing dus die moet ik sowieso maken. Deze stof heb ik allemaal al een keer gezien en het is nu alleen een kwestie van beter stampen en de puntjes op de I. Vorige keer had ik een 5, en ik moet naar een 5,5. Dit moet dus zeker lukken, maar die andere stof zie ik echt niet zitten. :(

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 16:21

Hier gaat het tot nu toe best oke, wel beetje uitstelgedrag voor wiskunde :+ Dus dat ga ik dit weekend maar even oppakken.

Ik ben wel erg, want ik heb gisteren 2 dekjes en een halster gekocht terwijl ik nog niet eens een paard heb _O- Maar ik kon het echt niet laten liggen.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 17:55

Welkom Elize!

Studeren zit er vandaag niet meer in, ik ben net thuisgekomen van Leuven, doe de garage open en wat zie ik? Een auto met een roze strik er rond :'). Ik ben nu te excited om me te kunnen concentreren, net ook al gaan cruisen met m'n pa haha =:)

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 19:16

Wat leuk! Wat voor auto?

Ik hb de knoop doorgehakt en ik maak alleen mijn herkansing morgen! Ik zal al moeite genoeg hebben met enkel de motivatie voor die toets!

Gelukkig is dit mijn een na laatste keer tentamens en dan mag ik aan het werk <3

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 19:38

Ik heb alles via de telefoon meegelezen, dus bloepen wordt een beetje lastig.

Welkom Elize!

Wat ontzettend gaaf een auto! Heel veel veilige kilometers toegewenst.

Elizexbeau, als ik jou was zou ik eerste de herkansing leren gaan en als je nog tijd over hebt de andere toets.

Ik ben lekker fantiek bezig voor school, alweer heel wat gedaan.
To do:
- 1 paragraaf samenvatten.
- Vooruit leren Duits en Engels.
- Samenvatten MAW en Maatschappijleer.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 22:36

Een Fiat 500 sporteditie :))

Dankje Ayla!

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 09:41

Gefeliciteerd met je auto SG!! Gaaf hoor!!

Ik heb al paar dagen niks aan school gedaan, maar was er ook even klaar mee haha nu vakantie dus nu wel weer zin om aan de gang te gaan :)

Carrera97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 11:00

Ik heb alweer een tijdje niets van me laten horen, sorry :o Ik zal dit weekend gaan bijlezen :j

Wat ik wel even wilde melden is dat m'n tentamenweek echt supergoed is gegaan. Een 6,5 voor marketing, 6,9 voor agogiek (&de enige uit de klas die het heeft gehaald), 8 voor m'n marketingplan en een 8,5 voor m'n plan van aanpak over een bepaalde casus.
Inmiddels heb ik 35 studiepunten en ze allemaal in 1x gehaald. Aankomende periode nog wel 5 vakken die ik af moet sluiten, maar ik heb er de volle vertrouwen in :)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 13:41

Zo te zien gaat het prima, Carrera! :)

Gefeliciteerd SG! Gave auto :))

Ik moet nu echt weer bezig met school.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 08:58

Vroeg uit de veren om te gaan starten met samenvatten van twee hoofdstukken.

Jullie nog plannen dit weekend?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 09:21

Nayomie, succes! Ik heb gister mijn Latijn werkstuk afgemaakt en ingeleverd dus voordat ik morgen op vakantie ga hoef ik niets meer te doen. :)) Wel even een planning maken voor na de vakantie.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 09:32

Heel netjes bezig Deetjeeuh!
Ik zal mijn telefoon even opbergen en beginnen. Staat een hoop op het programma.

Twee hoofdstukken bio samenvatten
Bio oefenen
Scheikunde twee hoofdstukken

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 15:13

Na de vakantie examens, Nayomie?

Ik wil de laatste periode nog even knallen, heb uitgerekend wat ik moet halen om bepaalde cijfers te staan.

Ik ga in de vakantie eventjes aan de slag, want ik heb een hele drukke vakantie met werken, sporten, vrienden enz.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 15:22

Jup dus nu nog even doorzetten :j