Paraveterinairen van bokt...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Re: Paraveterinairen van bokt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 07:43

Leuk he bloedende oren :')

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 08:06

Wij werken zelfs nog met viva 1.0 :+
Heb al een paar keer geopperd dat we wellicht een nieuwe programma moeten hebben. De bazen zijn niet zo happig.

Wij doen ook alleen lhd en paarden. Maar ik verstuur wel ent kaartjes voor de paarden :)

Op het moment zo druk. Met 3 assistentes het werk voor 5 doen. Hopelijk snel een nieuwe assistent erbij. Maar voordat die weer is ingewerkt...

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-17 15:25

Hey, hier weer een algemeen vraagje.

Wij krijgen nog best vaak een hond in de praktijk, die dan wel gechipt is, maar nog niet geregistreerd. Ik adviseer dan altijd om dit met de fokker/ chipper op te lossen. Want als een hond bij ons gechipt wordt, dan wordt hij ook direct geregistreerd en krijgen mensen de juiste formulieren er bij, mochten ze verhuizen of een ander telefoonnummer krijgen.

Echter hebben we nu een pup gehad, wel gechipt, ook niet geregistreerd. Maar die mensen hebben geen contact (meer?) met de fokker/ chipper. Hoe kan zo'n hond dan alsnog geregistreerd worden? Mag dat? Want bij het registreren moet de naam van de chipper ook gekozen worden en ik ga niet onze DA's naam gebruiken om een hond die door iemand anders gechipt is te registreren. (heel duidelijke uitleg ook haha).

Hoe doen jullie dat?

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 16:06

Gewoon online registreren. Naam van chipper is toch irrelevant? Gaat er om dat er een chip in zit

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 16:18

Nee tegenwoordig moet je echt een naam invullen, mag ook niet de naam van de praktijk zijn.
Maar in dit geval zou ik dat denk ik toch doen leffroi, lijkt me belangrijker dat die pup geregistreerd wordt dan wie z'n naam erbij staat. En dan dus gewoon de naam van de praktijk gebruiken.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 17:23

Wij registreren niks zelf, wij laten het de mensen altijd zelf thuis online doen en nog nooit problemen over gehoord of mee gehad.
Ze vragen tegenwoordig het hemd van je lijf ja, dat is geen doen om dat "even" te doen.
Laatst bijgewerkt door Ils_K op 06-02-17 17:39, in het totaal 1 keer bewerkt

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 17:34

Gevolg daarvan is alleen dat veel mensen t vergeten zodra ze thuis zijn, of denken oh dat komt wel (en dan vergeten), waardoor dieren juist niet geregistreerd worden. Wij werken met petbase, kan je gewoon via de plug-in van animana registreren.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 18:20

Gewoon formulier meegeven en thuis laten doen via bijvoorbeeld de NDG. Willen ze dat niet, prima, vul ik het in via NDG, hetzelfde als ze thuis zouden doen. Kost alleen meer omdat ik het voor mensen ga doen. Betaal dan ook via ideal direct vanaf de rekening van de praktijk.

De dieren die bij ons direct gechipt worden worden automatisch geregistreerd vanuit animana ook.
Maar de andere of zelf, of wij maar dan duurder. (ivm tijd vooral, ben er altijd best even zoet mee... :') )

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 18:34

Petbase is gratis dat scheelt (al zullen de chips misschien wat duurder zijn?).
Wat betalen mensen bij jullie dan voor t chippen? En kost t ook extra als jullie ze moeten registreren? En als je als praktijk niet zelf registreert hoe doe je t dan met pups die verplicht op naam van de fokker gezet moeten worden?

T is wel even werk inderdaad! Laatst een nest van 12 gehad, gelukkig gewoon vaccinatieboekjes en niet ook nog paspoorten, dat wordt ook steeds meer werk.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 18:47

Wij hebben de chips via ndg, dus vandaar via daar.
Als de dieren wel al gechipt zijn maar niet geregistreerd mogen ze zelf kijken wat ze willen en geef ik gewoon aan wat er kan. Mochten ze dat niet willen/kunnen, dan doe ik het voor ze via de ndg website, maar dat is dus eigenlijk hetzelfde als ze het zelf zouden doen. Prijs volgens mij iets van 10 euro ofzo. Niet veel duurder dan de kosten eigenlijk maar meer idee dat wij niet alles gratis en voor niets doen als het ook tijd kost.
Chippen zelf, weet ik de prijs zo niet van uit mijn hoofd..

Een nest met pups, dan gaat het sowieso fout, en kan je mijns inziens meer mee doen, want tegenwoordig moeten alle pups gechipt worden, maar ook geregistreerd op naam van de fokker voor ze überhaupt naar eigenaar gaan. Als dat niet geval is, is daar al iets fout gegaan en kan je gaan denken aan malafide handel.
En volgens mij moeten ze ook altijd netjes paspoorten hebben met de chipstickers onder een mooi lamineer velletje.
Dat heeft volgens mij ook weer te maken met de nieuwe invoerrechten en eisen om handel te voorkomen.

Edit: Als ze bij ons gechipt worden, zit het registreren daar gewoon bij in. Dat gaat ook met 1 klik via het systeem, dus dat is de moeite dan ook niet meer..

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-17 20:57

Als een dier bij ons wordt gechipt, registreer ik ze ook. Wij werken met Petbase. Ideaal, zeker ook met een nest pups. Ja, er gaat even wat tijd in zitten, maargoed.

De reden dat ik dua niet andermans chip registreer is dat ik niet weet waar de pup vandaan komt, of het wel steriel was en ALS er iets mee gebeurd, wij er gewoon niet verantwoordelijk voor zijn. Heel simpel. Een pup hoort gechipt en geregistreerd te worden door de fokker (en diens DA bijv) voordat ze 8 week zijn. Heel simpel. Ik ga dat niet onder onze naam of naam van de DA doen.

Pup van vanmiddag was gewoon een heel raar verhaal. + dat hij nog maar 11 week was, duitse chip en met 9 week de eerste enting. Wel met 6 week een chip? Maar niet geregistreerd. Geen paspoort. Als dit weer eens een broodfok hond is, geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om de pup op onze naam te laten registreren.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 22:16

Nee dat zou ik ook zeker niet doen dan inderdaad!
Bij ons gaat het vaak om oudere mensen die een hondje hebben overgenomen die van naam moet wisselen.
Gelukkig niet vaak niet geregistreerde honden. Katten wel overigens.

Maar idd. Zulke pups gaan niet op onze naam.

En ik durf eigenlijk niet te zeggen hoe dat werkt bij ndg. Tijdje terug weer maar ik doe dan de stappen volgen die klanten thuis in principe ook kunnen doen. Gemak voor mensen die ideal niet aandurven zeg maar.

Wel raar verhaal. Iets mee gedaan met de pup of da die de eerste vacc heeft gegeven? Gemeld ergens?

Ney

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 22:40

Ik zit erover te denken om een opleiding paraveterinair te doen maar veel mensen raden mij dit af. Hebben jullie spijt van jullie keuze of niet en hebben jullie het tijdens de opleiding vaak moeilijk gehad?
Ik heb er geen haast bij maar wil toch wel graag in het schooljaar dat ik 19 word (over 2 jaar) beginnen met studeren.

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 01:05

Wij chippen ze altijd met die van virbac en dan kunnen de eigenaren ze zelf aanmelden via de backhomeclub super simpel om te doen maar het word wel vaak vergeten

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-17 09:32

wendy1987 schreef:
Nee dat zou ik ook zeker niet doen dan inderdaad!
Bij ons gaat het vaak om oudere mensen die een hondje hebben overgenomen die van naam moet wisselen.
Gelukkig niet vaak niet geregistreerde honden. Katten wel overigens.

Maar idd. Zulke pups gaan niet op onze naam.

En ik durf eigenlijk niet te zeggen hoe dat werkt bij ndg. Tijdje terug weer maar ik doe dan de stappen volgen die klanten thuis in principe ook kunnen doen. Gemak voor mensen die ideal niet aandurven zeg maar.

Wel raar verhaal. Iets mee gedaan met de pup of da die de eerste vacc heeft gegeven? Gemeld ergens?

Tja wat moeten we melden? Het was iig een heel raar verhaal. Maar je kunt het niet na gaan. Hondje zelf zag er super uit. Beter dan menig broodfokpup die we zien. De 1e keer zat hij wel vol met 'eten' a.k.a. wormen. Maar verder super. Maakt verder ook niet uit. Was alleen nieuwsgierig wat het advies is. Want die mensen wilden hem dan misschien ook wel opnieuw laten chippen. Maar dat mag toch ook niet (zomaar)?

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 16:17

Hoi! Ik val even binnen.
Ik ben opzoek naar boeken/titels van lesboeken van de opleiding tot paravet.
Ben zelf dgk student maar wil graag ook gelezen hebben wat jullie paravets nou allemaal leren etc. En hoop daar ook wat van te leren voor bijbaantjes als student-assistent.

Dus als je titels hebt(boekenlijst bijv) of boekjes te koop dan heel graag pb :)

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 16:19

2 chips erin mag zeker niet. Als ze dan ooit buitenland in gaan komen ze niet langs grens mochten ze gecontroleerd worden.

Je kan melding doen van de da die de chip niet geregistreerd heeft dacht ik. Waar weet ik niet precies. Doet mijn baas meestal zelf regelen als we t tegenkomen.

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 17:49

future_vet schreef:
Hoi! Ik val even binnen.
Ik ben opzoek naar boeken/titels van lesboeken van de opleiding tot paravet.
Ben zelf dgk student maar wil graag ook gelezen hebben wat jullie paravets nou allemaal leren etc. En hoop daar ook wat van te leren voor bijbaantjes als student-assistent.

Dus als je titels hebt(boekenlijst bijv) of boekjes te koop dan heel graag pb :)

Je mag dat ook gewoon aan ons DVP vragen hoor :P De opleiding tot assistent of paravet is juist net wat minder theoretisch en praktischer. Waar jullie je helemaal in de knoop lopen met de sfinx en facelift, leert een assistent 'nou zo hoort ie voor 't netjes, maar in de praktijk hou je gewoon de happende kant goed vast zodat de DA niet wordt gebeten, en in het mooiste geval laat je de eigenaar de happende kant vast houden. Tenzij dat het een lastige kat is, dan laat je nooit de eigenaar vasthouden als je je leven waardeert :')

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-17 07:31

Nou op school heb ik verdomd weinig geleerd en heb geen boeken gehad voor de vakken waar het om ging. Qe kregen allemaal uitgeprinte readers waar wat theorie in stond en bij voorkeur moest je het online maar downloaden vanaf magister. Dus titels heb ik niet echt voor ja hahaha

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 08:01

Mogen jullie katten castreren?
Bij mijn eerste stage mochten de assistentes wel, bij de tweede stage (en nu mijn [***]) mochten we het niet. Maar daar is verandering in gekomen, vorige week heb ik voor het eerst een kat gecastreerd! Zo leuk!! :D

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 15:12

Hoi, mag ik me hier melden? :D
Ik sta ingeschreven op Clusius College Alkmaar (hier zit ik nu in het vmbo examenjaar) en ook het Wellant College als back-up!
Binnenkort volgen mijn intake testen, ben wel erg benieuwd hoe dit gaat verlopen!
Verwacht niet dat ik niet wordt aangenomen aangezien ik 'voorrang' heb. :)

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-17 18:02

Captain schreef:
Mogen jullie katten castreren?
Bij mijn eerste stage mochten de assistentes wel, bij de tweede stage (en nu mijn werk) mochten we het niet. Maar daar is verandering in gekomen, vorige week heb ik voor het eerst een kat gecastreerd! Zo leuk!! :D

Heb tijden mijn stage wel heek veel katten gecastreerd, maar op mijn huidige baan hebben ze dat liever niet. Wel jammer want vond het erg leuk om te doen. Maar doe nu wat meer de braunules dus dat vind ik ook wel erg leuk.

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 18:43

Ik heb bij mijn beide stages heel veel gecastreerd! De eerste een grote praktijk onder strenge begeleiding, maar bij een 2de was kleiner mocht ik het helemaal zelfstandig doen!

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 20:14

Wij moeten ook modules aanschaffen die door school zelf geschreven zijn. Geen titels dus...

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 21:41

Officieel mag het niet.

Maar er zijn veel praktijken waar t wel gewoon gedaan wordt door assistenten en stagiares..
Ik heb der ook al heel wat van hun mannelijkheid af geholpen :Y)