Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

) 
wendy1987 schreef:Nee dat zou ik ook zeker niet doen dan inderdaad!
Bij ons gaat het vaak om oudere mensen die een hondje hebben overgenomen die van naam moet wisselen.
Gelukkig niet vaak niet geregistreerde honden. Katten wel overigens.
Maar idd. Zulke pups gaan niet op onze naam.
En ik durf eigenlijk niet te zeggen hoe dat werkt bij ndg. Tijdje terug weer maar ik doe dan de stappen volgen die klanten thuis in principe ook kunnen doen. Gemak voor mensen die ideal niet aandurven zeg maar.
Wel raar verhaal. Iets mee gedaan met de pup of da die de eerste vacc heeft gegeven? Gemeld ergens?
future_vet schreef:Hoi! Ik val even binnen.
Ik ben opzoek naar boeken/titels van lesboeken van de opleiding tot paravet.
Ben zelf dgk student maar wil graag ook gelezen hebben wat jullie paravets nou allemaal leren etc. En hoop daar ook wat van te leren voor bijbaantjes als student-assistent.
Dus als je titels hebt(boekenlijst bijv) of boekjes te koop dan heel graag pb
De opleiding tot assistent of paravet is juist net wat minder theoretisch en praktischer. Waar jullie je helemaal in de knoop lopen met de sfinx en facelift, leert een assistent 'nou zo hoort ie voor 't netjes, maar in de praktijk hou je gewoon de happende kant goed vast zodat de DA niet wordt gebeten, en in het mooiste geval laat je de eigenaar de happende kant vast houden. Tenzij dat het een lastige kat is, dan laat je nooit de eigenaar vasthouden als je je leven waardeert

Captain schreef:Mogen jullie katten castreren?
Bij mijn eerste stage mochten de assistentes wel, bij de tweede stage (en nu mijn werk) mochten we het niet. Maar daar is verandering in gekomen, vorige week heb ik voor het eerst een kat gecastreerd! Zo leuk!!