Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 08:29

Sheran schreef:
Hebben jullie nog tips voor open sollicitaties? Ik moet voor overmorgen gesolliciteerd hebben, maar stuur om te beginnen graag een paar die open zijn.

Open sollicitaties hou 'k altijd kort, motivatiebrief van een halve pagina ongeveer. Ik probeer mijn studies/hobby's te verwerken in mijn motivatie voor het bedrijf. Bv: 'mijn passie is altijd de Noordzee geweest, dus ben ik biologie gaan studeren. Daar heb ik mij verdiept in mariene ecologie. Een job binnen uw bedrijf lijkt me dan ook fantastisch'

Maar dan uitgebreider en professioneler :+

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-15 10:02

Gomir, was dit de vacature waar ze ver voor moest reizen?
Wel balen joh en inderdaad..........te weinig ervaring.........djies.........Wat komt daarna? Dat je een ouwe taart bent en te oud voor de functie.
Middenin zit er blijkbaar niks }:0

Melia, fijn zeg! Veel succes alvast.

Sheran, ik vertel kort wat over mezelf, kwaliteiten en ervaring. Meestal zijn mijn open solli's niet erg uitgebreid.

Happynes, wees welkom! Wat voor een soort functie zoek je en in welke regio?

Moppie is hier aan de beterende hand en zit niet meer hele dagen op schoot. Ik ga me maar weer eens op storten op het schrijven van brieven..........zin an.......NOT :P

Winged

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 10:08

-O- Hier op mijn de functie die ik echt graag wilde een afwijzing. Zo zuur.... Nu heb ik nog wel wat meer in de pijpleiding zitten, maar toch -O-

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 10:09

Dimple schreef:
Wel balen joh en inderdaad..........te weinig ervaring.........djies.........Wat komt daarna? Dat je een ouwe taart bent en te oud voor de functie.

Jaja, de meeste bedrijven zoeken iemand van 18 tot maximum 21 met minimum 10 jaar ervaring, die uiteraard graag aan het minimumloon wil komen werken :P .

Stond vandaag in de krant hier dat in Zaventem een stuk of 8 vacatures voor luchtvaardleider waren opengensteld. Ze hadden reeds 1400 brieven gehad := .

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-15 10:13

Echt?? Zoveel!! Nou ik wens ze heel veel succes met selecteren :+

Winged, balen. Het is zo poedersuiker als je helemaal blij wordt van een vacature en je een afwijzing krijgt.

Het is ook zo vreselijk eenzijdig een sollicitatie. Ze willen niet meer dan 1 kantje motivatie en 2 kantjes CV.........brief red ik wel, maar mijn CV heeft 4 kantjes en krijg het niet korter.
Hoe kan je nou vertellen in 1 brief dat JIJ het bent? Tja, met lettergrootte 2 of zo :')

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 10:41

Helaas heb ik al een afwijzing gekregen van de vacature opticien. Ze hadden heel veel reacties gekregen en ze hebben de mensen uit gekozen met meer ervaring. Ja ik heb er geen ervaring in, maar als niemand me die kans geeft krijg ik dat ook niet :( het had me zo leuk geleken. en je kan er intern een opleiding doen maar goed , verder zoeken....

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 10:59

Ik had laatste een CV van 2 kantjes maar die vonden ze te uitgebreid :+

Yonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 11:19

Volgens mij is het in principe de vuistregel, brief van 1 kantje en CV van 2 kantjes. Maar als je twee kantjes in een heel klein lettertype, alles heel erg op elkaar hebt is het misschien anders.. Ik heb niet zoveel ervaring dus mijn CV binnen de twee kantjes houden lukt prima :=

Mjetterd, wat spannend! Zag net je topic ook voorbij komen. Geen idee wat ze met een monoloog bedoelen.. Krijg al de zenuwen bij het idee alleen. Heel veel succes! *\o/*

Balen Winsel.. ik ben ook even kwijt hoe we die ervaring op moeten gaan doen.. :(:)

Winged, ook balen :(:) Een reden erbij of een 'standaard' antwoord?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 11:22

Standaard. Maar ik gok op te weinig redactionele ervaring óf omdat ik nu bij de overheid werk. (ging om een journalistieke functie)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 11:32

Mjetterd, spannend, succes!
Voor de rest, balen allemaal. :(

Hier weer een afwijzing. Een standaard knip en plak mail dit keer. Eerst uitleg dat er heel veel kandidaten waren, daarna op welke punten ze geselecteerd hebben en toen nog de melding dat het ook kon dat je wel voldeed maar toch niet uitgenodigd werd. Balen, was echt een leuke functie....

Gisteren nog een sollicitatie op hele leuke functie,maar afstand zal wel te groot zijn.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 11:41

Dimple schreef:

Alle vacatures zijn >200 km van mijn woonplaats dus verhuizen moet ik hoe dan ook wel. Het is alleen nog de vraag waarheen en per wanneer :+

Succes met brieven schrijven, fijn dat je kindje weer wat opgeknapt is!

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 11:43

Welkom hapiness :j

Met open solli's probeer ik altijd nog iets uit de missie/visie van het bedrijf te halen (dus toelichten waarom me dat aanspreekt en waarom ik bij die organisatie pas)

Ik heb ook altijd geleerd... CV max 2 a4. En de tip om de link erbij vermelden van je Linkedin profiel. Op Linkedin kan je functieomschrijvingen verder toelichten.
Maar ik merk dat ''de regels'' voor een CV ook zijn veranderd; en dat je eerst je werkervaring moet omschrijven, en als laatst pas je opleidingen? (ik dacht altijd dat het andersom was..)

Ik open mijn mail en weer een afwijzing verder... -O- Begin me ook al aardig te vervelen thuis...

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 11:50

Ik heb mijn CV nu nog op 2 A4, past echt net, maar dan heb ik wel gesnoeid in nevenactiviteiten.
Als ik meer publicaties/werkervaring krijg gaat het never nooit passen, maar dat is in de medische wereld gelukkig wel geaccepteerd.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 12:01

2 A4 is meestal echt te kort hoor.. dat ligt ook helemaal aan het bedrijf. Wij willen bijvoorbeeld als werving & selectiebedrijf echt zien dat je iets kunt en er ervaring mee hebt, dus we houden van taakbeschrijvingen e.d. Dan heb je toch vaak echt wel meer dan 2 kantjes en met de cv's van 2 kantjes kunnen wij over het algemeen heel weinig. Behalve als het een echte junior functie zou zijn ;-)
Mijn CV is dus 4 kantjes.
En wij doen opleidingen idd achteraan en dan het laatst gevolgde bovenaan ..

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 12:16

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 12:24

Helaas niet in de buurt :(

Ik Lees vanavond even bij, ben nu werken haha....

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 12:41

fargo schreef:
2 A4 is meestal echt te kort hoor.. dat ligt ook helemaal aan het bedrijf. Wij willen bijvoorbeeld als werving & selectiebedrijf echt zien dat je iets kunt en er ervaring mee hebt, dus we houden van taakbeschrijvingen e.d. Dan heb je toch vaak echt wel meer dan 2 kantjes en met de cv's van 2 kantjes kunnen wij over het algemeen heel weinig. Behalve als het een echte junior functie zou zijn ;-)
Mijn CV is dus 4 kantjes.
En wij doen opleidingen idd achteraan en dan het laatst gevolgde bovenaan ..

Ik werf en selecteer (onder andere) ook voor mijn centjes en ik ben het met je eens. Mijn CV is ook minstens 4 kantjes. MAAR: als je solliciteert bij het MKB waar een directeur oid 'het erbij doet' dan gelden weer heel andere regels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 12:43

Nu ben ik wel benieuwd hoe iedereen z'n CV eruit ziet! Ik weet nog niet goed wat ik met die van mij aan moet namelijk :o

Hier vandaag geen reacties en geen leuke nieuwe vacatures. Begint beetje eentonig te worden zo elke dag niks -O-

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-15 12:47

Ik wil mijn CV best even delen hoor. PB me je mailadres maar even. ;)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 12:51

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 12:52

Ik heb echt geen boeiend CV, bijna geen werkervaring, opleiding nog niet afgerond. :D

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 12:59

Nou hier verder ook weer niets te solliciteren vandaag. Een functie maar dat is voor sales ondersteuning en ik ben niet zo'n onwijze commerciële ;-) Hou wel van in winkels werken maar dat vind ik anders commercieel werken, dat is weer meer ondersteunend ;-)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-15 13:03

Functie bij Olympia uzb: HBO/WO niveau, ervaring en bla bla........
1950 euro obv 40 uur....... :')

Echt.....sorry............. voor dat geld en die eisen..... :')

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 13:05

Dimple schreef:
Functie bij Olympia uzb: HBO/WO niveau, ervaring en bla bla........
1950 euro obv 40 uur....... :')

Echt.....sorry............. voor dat geld en die eisen..... :')

Tja, je kunt ht altijd proberen toch? :')
1950 netto of bruto? :D

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-15 13:07

bruto........ :P