Afstuderen in 2015, wie oh wie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_MG

Re: Afstuderen in 2015, wie oh wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 11:10

Ik heb helaas ook niet veel keus. Moet mijn paard en auto betalen (heb geen OV meer) en ondanks dat ik wel iets bijleen moet ik ook echt daarnaast werken. Spaarrekening is ondertussen ook redelijk leeg dus het geld dat ik nu extra verdien gaat op mijn spaarrekening zodat ik na mijn afstuderen ook eindelijk uit huis kan gaan :)

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 11:41

Ik werk ook naast mijn afstuderen. Tussen de 8 en 16 uur per week. Vind het wel pittig, maar te doen. Sluit ook aan bij mijn opleiding (studeer Pedagogiek en werk via PGB), dus dat vind ik wel heel erg leuk. :) Werk ook veel 's avonds, dan doe ik toch niets meer aan school. Maar gaat mijn vrije avond er dus wel aan. :+
Wat MG ook zegt, spaarpotje opbouwen ook, zodat ik het huis uit kan. :)

Ik heb één interview bevestigd. De rest reageert allemaal niet op de mail. -O- Van de personen waar ik een telefoonnummer van heb, of een nummer van de organisatie, heb ik gebeld en krijg ik als het goed is via de mail weer reactie van terug. Maar van niet iedereen kan ik een telefoonnummer vinden... -O-
En ook nog steeds mijn pva niet terug. >;) Volgende week woensdag is de tweede kans, dus vind dat ze wel haast moeten maken.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 11:44

Saskiaa_ schreef:
Ik heb één interview bevestigd. De rest reageert allemaal niet op de mail. -O- Van de personen waar ik een telefoonnummer van heb, of een nummer van de organisatie, heb ik gebeld en krijg ik als het goed is via de mail weer reactie van terug. Maar van niet iedereen kan ik een telefoonnummer vinden... -O-

Hier loop ik ook tegenaan. Ik ben echt bang dat ik straks niet genoeg interviews kan afnemen en weet eigenlijk niet eens wat daarvan de gevolgen zijn :=

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 11:46

Zelfde probleem idd.. := Geen idee hoe erg het is als dat niet lukt.. Misschien als ik het goed beschrijf in mijn discussie, hoe het kan dat ik er minder heb afgenomen dan oorspronkelijk het plan was. Als ik zelf blijf bellen/mailen maar zij blijven niet reageren, kan ik er natuurlijk niet zoveel aan doen. En dan ter compensatie andere/meer literatuur toevoegen? Of nog iemand anders proberen te interviewen.. Geen idee.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 11:50

Ik heb twee deelvragen waarvoor ik ieder 10 interviews wilde doen, maar op mijn tweede deelvraag kreeg ik al commentaar van mijn begeleider dat dat ook wel minder kon omdat waarschijnlijk toch iedereen hetzelfde zegt. Ik hoop dat dat bij de eerste deelvraag dan ook kan :P Ik wacht nog even af hoeveel respons er komt en anders mail ik mijn begeleider wel even. Ik gebruik de interviews trouwens naast een andere onderzoeksmethode (desk research) dus het is eigenlijk meer een verrijking dan dat het essentieel is, maar toch.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 12:02

Hier ook hard aan de slag. Inmiddels 18 vragenlijsten binnen en er komen er nog rond de 12 bij. Erg fijn! al merk ik wel dat het moeizaam gaat met de laatste loodjes.. Behandelaren die slecht te bereiken zijn, patiënten met weinig tijd, etc. :\

Nu mijn opzet nog goedgekeurd krijgen... (heb nog geen officiële 'go' maar werk mee aan een reeds lopend onderzoek, vandaar dat ik al vragenlijsten binnen heb)

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 12:08

Hopelijk kan dat bij de ander dan ook Kirsha! Ik heb niet zoveel interviews, 5 maar (waarvan 1 met 3 personen tegelijk). Ook omdat ik denk dat het geen zin heeft om meer mensen te interviewen, omdat ze allemaal hetzelfde zullen zeggen. Nu heb ik heel verschillende hoeken waar ik informatie uit krijg.

Fijn dat je dan wel iig die vragenlijsten al binnen hebt Muurp!

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 12:46

Duim voor me, ik heb om 13.00 uur al mijn eerste interview via Skype. Spannend, ik ben zo slecht in dit soort dingen :=

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 12:50

Succes!

Zoetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 12:51

Succes!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 13:04

Heel veel succes Kirsha!

Ik vandaag uit huis aan het werk. Straks tussendoor even genieten van het mooie weer bij de paarden. Vanmorgen wat boeken opgehaald bij mediatheek en daar zal ik eens wat informatie uit halen.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 13:08

Bedankt allemaal!

Heerlijk is dat hè, werken vanuit huis? Ik doe dat vaak op vrijdag, rustig einde van de week en tussendoor lekker uitwaaien.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 13:19

Vind op kantoor ook wel fijn, minder afleiding van mijn moeder bijvoorbeeld. Maar zit nu weekje in huis van mijn schoonbroer die op vakantie is. Niemand die me afleidt, dan vind ik het heerlijk! Vandaag mooi dagje maken en morgen ook, dan vrijdagmiddag ook vrij. Hopen dat dan ook nog zulk weer is.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 14:22

Zo, ik heb het overleefd. Terugkijkend denk ik alleen dat de antwoorden niet helemaal bij de vragen matchen :') Ach wat kan het mij schelen, 1 gehad, nog 9 te gaan, ik maak er wel wat van.

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 16:31

Morgen heb ik een eerste afspraak met mijn begeleidende examinator. Ik heb tot nu toe alleen mailcontact met hem gehad. Ik zit inmiddels in week 5 en heb wel het een en ander gedaan, maar doordat ik 3 weken geleden verhuisd ben lig ik toch wat achter op schema.

Vanmorgen op mijn werk toch even een paar uurtjes aan mijn opdracht kunnen besteden, maar het is wel steeds tussendoor.

M_aaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 16:31

Op de goede weg dus Kirsha! :)

Mijn begeleider vanuit school is net op kennismakingsbezoek geweest bij mijn stagebedrijf. Ze was erg positief over mijn onderzoeksvoorstel! *\o/*
Het voorstel gaat nu naar de 2e beoordelaar en volgende week krijg ik te horen of ik een go of no go heb, spannend dus! :))

sammiesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 19:16

Pff dat jullie er allemaal bij werken, dat zou ik echt niet trekken.
Vandaag had ik ook weer een interview in Alphen aan de rijn wat voor mij (arnhem) echt aan de andere kant van het land is :P gelukkig wel een leuk en goed gesprek gehad (nadat ik te laat kwam door die stomme navigatie..)

Eerste interview is altijd even zoeken Kirsha, kan alleen maar beter gaan!

Wat fijn maaike dat je begeleider zo positief is! Hopelijk snel je go moment (ik wacht er al 2weken op,leraren komen tijd tekort..)

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 20:33

Sammiesam; die momenten van het niet-meer-trekken heb ik ook regelmatig hoor :+ dan zit ik echt met mijn handen in mijn haar en vraag ik me af wat ik me in godsnaam op de hals heb gehaald.. Maar uiteindelijk haal ik er ook heel veel voldoening uit.

Van mijn voornemen om heel veel te doen aan mijn onderzoeksvoorstel is helaas veel te weinig terecht gekomen. Heb al een deel literatuur en dalijk nog verder zoeken, maar het grote getyp moet nog beginnen. Gelukkig hoef ik alleen de inleiding en een deel van de methoden af te hebben maandag.

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 22:10

Dat is wel fijn, mijn afstudeerplan is al voor het afstuderen goedgekeurd, dus ik kon direct beginnen. Maar dat is ook wel nodig, want ik moet het met 4,5 uur per week doen. Buiten mijn gewone werk om. Dat is het nadeel van deeltijd, alles moet in een kwart van de tijd.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 08:14

Ik ben wel blij dat ik alleen op kantoor bezig hoef met mijn onderzoek. Dus als ik vrij ben, ben ik ook echt vrij. Net eerst stage en daarna nog thuis bezig met onderzoek. Dat had ik niet getrokken. Maar zoals nu gaat vind ik wel lekker. Heb weer beetje structuur, en dat was het afgelopen halfjaar helemaal verdwenen.

Met 15 minuten weer in de auto die kant op. Vandaag ga ik mijn laatste dag besteden aan lezen. Daarna schrijven! Hopelijk volgende week eerste versie van onderzoeksplan klaar.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 09:44

Spannend Marsu, wel jammer dat je iets achter loopt. Dat haal je vast nog wel in :) Het lijkt me wel lastig dat het zo 'tussendoor' moet, zo lijkt het me dat je er ook niet echt lekker inkomt.

Dat klinkt alvast positief M_aaike! Ik duim voor je dat jouw onderzoeksvoorstel ook wordt goedgekeurd.

Sammiesam, dat is inderdaad wel een eind uit de richting. Ik heb 'geluk' dat alles via de telefoon kan (alleen irritant met aantekeningen maken), scheelt een hoop reistijd.

Jammer _MG, maar alleen de inleiding en een deel van de methoden is nog te overzien!

Linoleum, zo heb ik het inderdaad ook. Op veel scholen is het stage en afstuderen in één, bij ons gelukkig niet. Ik ben dus ook overdag alleen met afstuderen bezig en laat het 's avonds lekker voor wat het is.

Jeetje, ik werd vanochtend wakker en had alweer 3 mails van mensen die bereid zijn om mee te werken. Voor de komende week staan er al minstens 4 interviews gepland en dan zijn er nog een paar waarvan ik weet dat ze ook willen meewerken, dus met wat mazzel zit ik al op 7 van de 10 *\o/* Super fijn dat er zoveel medewerking is!

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 11:49

Interessant om te lezen dat zoveel van jullie bezig zijn met interviews/enquêtes. Dat heb ik helemaal niet! Daarentegen moet ik dan weer een product afleveren wat geloof ik niet vaak voorkomt..

Ik moet wel zeggen dat ik me afvraag of ik het wel goed doe.. Nog anderhalve maand te gaan en ik heb helemaal geen stress?? Doe ik het soms te simpel? Of te weinig? Hoe zit dat met jullie?

Overigens ben ik na mijn stage helaas nog niet klaar, maar er zit een grote kans in dat ik nog twee projecten in het buitenland kan doen (Kroatië en Zweden), dus dat is best wel tof. Dan krijg ik bij mijn diploma ook meteen mijn internationale certificaat (minimaal 42 ECTS internationaal behaald :D ).

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 12:28

Nissima schreef:
Ik moet wel zeggen dat ik me afvraag of ik het wel goed doe.. Nog anderhalve maand te gaan en ik heb helemaal geen stress?? Doe ik het soms te simpel? Of te weinig? Hoe zit dat met jullie?

Ik had tot ongeveer een uurtje geleden ook geen stress. Had er toen nog wel vertrouwen in, dacht idd ook heel simpel. Maarja, toen kreeg ik een no go met feedback waar ik me niet in kan vinden... :=
Super gaaf dat je naar het buitenland gaat nog voor projecten!
Wat voor soort product moet je afleveren? En wat doe je ook alweer voor opleiding?

Super fijn Kirsha, dat ze mee willen werken!

Dat klinkt heerlijk linoleum! :) Succes met je laatste dagje lezen.

Wow, dat is wel heel weinig tijd Marsu!

Spannend Maaike! Fijn dat zij in ieder geval positief zijn, dan komt het vast met de 2e beoordelaar ook wel goed. :)

Ik heb dus net mijn pva teruggekregen. Mijn begeleidster is ziek en normaal gesproken gaan zij met zijn drieën pva's beoordelen en kan het dus niet zo zijn dat je wordt afgerekend op iets waarvan je begeleidster gezegd heeft dat het goed is. Maar, als die begeleidster ziek is, kan dat dus wel. #) Mijn deelvragen waren informeel al goedgekeurd (zelfs opgesteld met behulp van begeleidster!) en nu is dus op elke vraag wel wat aan te merken. En op de rest dus ook. Woensdag is de tweede kans, dus ik weet wel waar mijn weekend uit bestaat... -O-

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 15:54

Saskiaa_ schreef:
Nissima schreef:

Ik had tot ongeveer een uurtje geleden ook geen stress. Had er toen nog wel vertrouwen in, dacht idd ook heel simpel. Maarja, toen kreeg ik een no go met feedback waar ik me niet in kan vinden... :=
Super gaaf dat je naar het buitenland gaat nog voor projecten!
Wat voor soort product moet je afleveren? En wat doe je ook alweer voor opleiding?

Hier ben ik dus ook een beetje bang voor, maar mijn stagebegeleider vanuit de Hogeschool stuurde me net een mail met daarin dat de afstudeercommisie qua product alleen naar het bedrijf kijkt (ik snapte de zin ook niet..). Ik ga er dus vanuit dat de Go/No go voor de scriptie alleen is?

Ik doe Informatica, Software Engineering. Mijn product is dan ook een programma waar ik tijdens mijn stage aan werk. :)

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 18:34

Veel mensen met afstudeer stress zo te zien. -O- Succes allemaal!

Ik kom ook even klagen. Heb vanochtend een mail gekregen dat mijn hele onderzoek omgegooid moet worden.. Ze kunnen niet voldoende respondenten vinden, dus dat wordt helemaal afgeblazen. Alleen het lezen van de literatuur heb ik nog iets aan gezien het basis onderwerp hetzelfde blijft. Mn onderzoeksvoorstel, inleiding en methode kunnen allemaal de prullenbak in. Ik moet nu wss gaan werken met data die de phd student die me mede begeleid heeft verzameld.. Hopelijk kan ik nog in juni afstuderen..