Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Nienke15 schreef:Sanne_com schreef:
Wat is het dan? (kunstgeschiedenis?)
Ja het is kunstgeschiedenis, maar dan alleen over schilderijen en tekeningen (dus geen muziek, theater en dans e.d.)
(we hebben nooit echt les gehad...) Sanne_com schreef:Nienke15 schreef:
Ja het is kunstgeschiedenis, maar dan alleen over schilderijen en tekeningen (dus geen muziek, theater en dans e.d.)
Dan heb ik dat ook(we hebben nooit echt les gehad...)
Kan jij mij mis hoe uitleggen wat ze nou precies bedoelen met Engagment? Ik kan er maar niet achter komen wat het precies inhoud...
Wat ik geleerd heb is gewoon de kunstgeschiedenis en de verschillende stromingen, en beeldaspecten... En ik hoop dat het wat wordt (ik ben vrij goed in het uitleggen van bronnen enz dus op voorgaande SEs ging het goed. Maar heb echt geen flauw idee wat ik kan verwachten...)
dejoni schreef:Over die argumentatieschema's, moeten we die exact zo invullen of moeten we er zegmaar zelf een lopend verhaal van maken?

dejoni schreef:Over die argumentatieschema's, moeten we die exact zo invullen of moeten we er zegmaar zelf een lopend verhaal van maken?
Nienke15 schreef:Sanne_com schreef:
Dan heb ik dat ook(we hebben nooit echt les gehad...)
Kan jij mij mis hoe uitleggen wat ze nou precies bedoelen met Engagment? Ik kan er maar niet achter komen wat het precies inhoud...
Wat ik geleerd heb is gewoon de kunstgeschiedenis en de verschillende stromingen, en beeldaspecten... En ik hoop dat het wat wordt (ik ben vrij goed in het uitleggen van bronnen enz dus op voorgaande SEs ging het goed. Maar heb echt geen flauw idee wat ik kan verwachten...)
Engagement is betrokkenheid, dat verdelen ze weer in 4 stukken: politiek, sociaal, emancipatie en utopie. Als een kunstenaar sociaal geëngageerd is, dan laat die dus zien dat hij zich betrokken voelt bij mensen in bijvoorbeeld een achterstandswijk en de leefomstandigheden daar wil verbeteren.
De kunstgeschiedenis heb ik ook geleerd, maar dit jaar hebben we eigenlijk alleen readers behandeld (die kan je vinden op google), daarin worden steeds dezelfde 4 vragen over een kunstwerk beantwoord.
Maar als ik die examens zo bekijk is het echt heel anders dan onze SE, dus ik weet niet echt hoe ik kan beginnen met leren.
)