Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Nancy

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 13:47

Sonja, in mijn geval is dat helemaal niet prima :+ Ik heb nu geen inkomen of uitkering.. :(

Jolliegirl, hebben zij even pech dat zij een geweldige werknemer mislopen :P ;)
Belachelijk om uitgelachen te worden.. :n Goed dat je er werk van hebt gemaakt, maar ik snap dat je het er nu wel bij laat zitten :j

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 13:50

Tsja.. Ben er snel klaar mee hoor.

Achja.. ''Heb t voor het grijpen nu ff..'' 1 gesprek al binnen.
Nog 4 solli's uitstaan. Ben benieuwd.

En tsja.. Ik zal mn weekenden met mn vriend ervoor moeten opzeggen..
Maar 1x per maand vrij kon wel.
Prima. T is MIJN toekomst..
ALs mn relatie ooit uit gaat zal k spijt hebben als ik niet heb geïnvesteerd in mn toekomst...

Gelukkig staat mijn vent volledig achter m'n keuzes <3

Ik voel me echt weer gemotiveerd en blij!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 14:03

_Nancy schreef:
Sonja, in mijn geval is dat helemaal niet prima :+ Ik heb nu geen inkomen of uitkering.. :(

Jolliegirl, hebben zij even pech dat zij een geweldige werknemer mislopen :P ;)
Belachelijk om uitgelachen te worden.. :n Goed dat je er werk van hebt gemaakt, maar ik snap dat je het er nu wel bij laat zitten :j

dan is het idd heulemaal nooit grappig...ook niet voor eventjes :n
heb jij 0 uren contract bij je huidige werk?

JG, ik zou er ook klaar mee zijn als het gesprek zo gaat en excuus blijkbaar te veel moeite is hoor... je bent verdorie gekke henkie niet :n

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 14:14

Ik heb me net zelf terug getrokken uit een procedure. Had in december al gesolliciteerd en kreeg vorige week de reactie dat ze me graag op gesprek willen hebben, vandaag. Ik heb een baan en ben vandaag dan ook niet in de gelegenheid, dit heb ik ze verteld afgelopen vrijdag en heb een wedervoorstel gedaan. Tot op vandaag niks meer gehoord. Vreemde procedure :7

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 14:16

PercyLeen schreef:
Ik heb me net zelf terug getrokken uit een procedure. Had in december al gesolliciteerd en kreeg vorige week de reactie dat ze me graag op gesprek willen hebben, vandaag. Ik heb een baan en ben vandaag dan ook niet in de gelegenheid, dit heb ik ze verteld afgelopen vrijdag en heb een wedervoorstel gedaan. Tot op vandaag niks meer gehoord. Vreemde procedure :7

Hmm.. Als zij al procedures hebben, kan het zijn dat ze idd niet reageren.

Soms moet je geduld hebben. Maarja, je hebt een baan, dus dan is het niet heel erg spoed?

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 14:20

Ik heb een baan en hoef niet weg dus idd voor mij geen spoed. Ik vind het nogal een lakse houding vanuit personeelszaken daar. Ik werk zelf als intercedent en zie het in deze tijd veel, ontzettend laaaaaaange procedures en uiteindelijk: we trekken de vacature in of we gaan het intern oplossen. Daarvoor ga ik niet investeren in een gesprek :o Maar ik heb natuurlijk makkelijk kletsen vanuit een baan, dat begrijp ik.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 14:22

SIL, gefeli! :D

Vaak hoor je wel dat je in de portefeuille wordt gehouden, maar horen mensen hier daar nog wel eens wat van?

(Brrrrr het is hier 14 graden in huis, ketel is uit... Lekker motiverend om te schrijven als de vingers als stram worden := )

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 14:23

PercyLeen schreef:
Ik heb een baan en hoef niet weg dus idd voor mij geen spoed. Ik vind het nogal een lakse houding vanuit personeelszaken daar. Ik werk zelf als intercedent en zie het in deze tijd veel, ontzettend laaaaaaange procedures en uiteindelijk: we trekken de vacature in of we gaan het intern oplossen. Daarvoor ga ik niet investeren in een gesprek :o Maar ik heb natuurlijk makkelijk kletsen vanuit een baan, dat begrijp ik.

Ik snap het.
Vanuit een baan kan je dit doen.

Als je zonder werk zit, heb je toch vaak het geduld of bel je er even achter aan.

Ik heb nog nooit iets gehoord van een bedrijf wat mij in de portefeuille heeft gehouden.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 14:24

Percyleen: ik snap je :j

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 14:27

Bellen heb ik idd ook al gedaan, 2 weken geleden en toen zou ik die week wat horen, dat werd dus vorige week ;) Vervolgens zijn ze enthousiast en willen ze me op gesprek en dan is het weer een week stil. Ik ben ook niet in de gelegenheid om te bellen onder kantooruren helaas. En idd als ik had gemoeten dan had ik me ook nooit terug getrokken natuurlijk. Alleen de werkgevers zitten op dit moment in zo'n luxe positie, word je naar van!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 14:38

Sonja, ik heb 2 uur op contract staan.. Gek genoeg kreeg ik vorige keer toen ik mijn pols brak wél gewoon doorbetaald, en flink ook..
Zou het zijn omdat dit nu een eigen keus was dat ik niks krijg??

Vuurneon :oo Waarom geen verwarming aan??

Jolliegirl, het in portefeuille houden vind ik zo'n onzin :') Ik heb ook nooit iets gehoord van hun die dat wilde..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 14:40

Omdat de druk te laag is en ik moet bijvullen maar A. Niet weet waar de vulslang ligt en B. Het is voor een voor mij alleen lastig om bij de kraan van de wasmachine te komen.
Dus ketel is uit :( brrrrr. Het is dus 'even' wachten op mijn pa als die weer thuiskomt.
(Heb al thermo ondergoed aan en de kruik ben ik al aan het klaarmaken voor een beetje warmte op de studeerkamer := )

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 14:42

Het sneeuwt echt heel hard hier nu,, Gatver!! :(
Dus het is weer lekker koud..

Vuurneon, nou jij liever dan ik hoor :') Brrrr
Ik vind 19 graden al koud.. Hier staat ie standaard op 21-21,5..

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 14:47

super SIL!!

en Joliie: waar heb je gesprekken? :)

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 14:47

brr dat is koud moet er niet aan denken! Hier is het nu 19.5 en dat vind ik al koud haha.. ik zou spontaan het huis schoonmaken als het zo koud was om mezelf warm te houden!

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 14:58

Hoihoi!
Ik kom even binnenvallen want heb jullie hulp nodig...

Ik ben op gesprek geweest bij een kledingwinkel waar ze redelijk strenge gesprekken hebben. In het eerste gesprek werd gezegd dat ze ja nee mwoah nou niet echt veel andere sollicitanten hebben (Dit was het antwoord van de beste mevrouw :P ) (het was een gesprek met twee personen)
Ik had niet verwacht dat ik op het tweede gesprek mocht komen, dus dat was al zeer positief.
Voorafgaand moest ik een heel persoonlijkheidsprofiel invullen wat ik best pittig vond. Nu had ik gister het tweede gesprek en vond ik het een zeer positief gesprek, en hebben we de antwoorden van mijn test besproken (dit was met twee andere personen) en hebben we het omgezet naar procenten. Nu werd er gezegd dat mijn lijst positief was, maar ja, wat is er nou fout aan een persoonlijkheidsprofiel?
Ze gaan nu kijken of de procenten die bij mijn test eruit kwamen matchen bij de functie. Vanaf 10% verschil word je al afgewezen.

Nu is gister eind van de middag ineens de vacature eraf gehaald, maar heb ik nog niets gehoord.
Wat zouden jullie doen/denken? Het zou 1 tot 2 weken duren tot ik iets zou horen!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 15:00

Danique, goh wat streng voor een winkel!!
Hoe lang is het geleden dat je voor het laatst contact hebt gehad?

Als het langer dan 2 weken geleden is, zou ik even bellen..

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 15:02

Gister := toen was mijn tweede gesprek, en voor mijn gesprek stond de vacature er nog op, en rond een uur of 5 niet meer...

Inderdaad heel streng, en dat voor een kassa/verkoopmedewerkster voor alleen de zaterdag en donderdagavond!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 15:08

Yeeeeeyyy!!! :):)

Ik ben uitgenodigd voor een kijkochtend op de operatie afdeling in een ziekenhuis.
Het is nog geen gesprek, maar het hoort wel bij de procedure..
Er staat 'die wij na een eerste brievenselectie geschikt achten voor de opleiding'

OK-assistente is hetgeen wat ik het liefst wil (dit is op HBO niveau).
Heb nu ook nog een uitnodiging voor verpleegkunde niveau 4.
En 2 uitnodigingen voor verzorgende niveau 3.

Wiieeeehhhhh!! :):) :):)

Oh en er staat 'vanwege het grote aantal genodigden mogen er geen introduces meegenomen worden'
:') Dus ik ben laaaang niet de enige, haha.
Laatst bijgewerkt door _Nancy op 14-02-13 15:10, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 15:09

Wow Nancy! Gaat goed zeg! :D met een beetje geluk heb je straks zelfs nog keuze!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 15:15

Gaaf zeg!! :D

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 15:16

Ja, het is nog geen uitnodiging voor een gesprek, dat staat er ook bij.
Maar ben wel erg blij met de uitnodiging.
Krijg een presentatie en rondleiding door de afdeling en dat alleen al is al heel interessant.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 15:26

Goed nieuws Nancy! Top!

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 15:49

Leuk dat je een kijkochtend mag doen Nancy! En hopelijk komt er daarna nog een gesprek :)

Splashislief, gefeliciteerd met je baan! :D

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 15:54

Ik lees best veel goede verhalen! Heb niet alles helemaal bijgelezen, jullie gaan hard!
Ben zelf nog op 1 reactie aan het wachten, en er is nu bij m'n huidige baan een vacature voor 50% waar ik maar op ga reageren... is vrij weinig uur per week (18 ofzo) maar met de vakantietijd erbij kan ik vast wel voldoende uren maken. Heb ik in ieder geval weer iets om uit verder te zoeken als m'n huidige contract afloopt...