Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lottie84

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 15:02

Dat heb je goed gedaan Mallootje! Ik heb een winactie met een prijs van 350 euro, heeft me tot nog toe iets van 200 likes opgeleverd. Wil hem er ook niet te vaak uitsturen, omdat ik de klanten zelf ook niet dood wil gooien met reclame. Ik denk dat het gewoon de tijd nodig heeft...

Maar het blijft apart dat je op Hyves (Twitter trouwens ook) zoveel mensen hebt die zich aansluiten en dat je die op 1 of andere manier toch niet zo ver krijgt om over te stappen..

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 15:05

Hyves heb ik niet, en Twitter doe ik niet zoveel mee.
Dat is een mooie prijs, je zou verwachten dat daar meer reactie op komt! Ik had een heel eenvoudig setje twv ongeveer 75 euro :) De actie liep bij mij ongeveer 3 weken en ik heb het bericht 3x opnieuw op m'n tijdlijn geplaatst, dus 1x per week. De meeste deelnames kwamen wel van de eerste keer, ik denk zo'n 500, en volgende plaatsingen hadden minder effect.
Ik probeerde er wel aan te denken om hem net te plaatsen op een 'druk' moment op facebook, als veel mensen thuis zijn en tijd hebben om te computeren. Dan kan het echt razendsnel gaan..

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 15:10

Ja ik had ook wel wat meer verwacht.. Wellicht is de prijs ook een beetje te algemeen, omdat ook net paardenmensen het een mooie prijs vinden..
Gelukkig heeft het voor jullie wel zo uitgepakt zoals jullie wilde! Ik heb ook wel de pech dat we nog niet online zijn, we zijn volop aan het vernieuwen.

Mooi design trouwens, op jullie site!
Laatst bijgewerkt door Lottie84 op 28-11-12 15:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 15:11

Hoe kan je op Facebook dan mensen uitnodigen om je pagina te liken?
Zoek me suf, maar kan het nergens vinden...

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 15:12

Yucca schreef:
Hoe kan je op Facebook dan mensen uitnodigen om je pagina te liken?
Zoek me suf, maar kan het nergens vinden...

Publiek opbouwen -> vrienden uitnodigen.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 15:14

Mmm...bij mij staat daar alleen 'ongeldige e-mailcontactpersonen'

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 15:15

Daaronder hoort vrienden uitnodigen te staan?

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 15:16

En pagina delen, heb je die wel erbij staan? Kun je een wervende tekst boven zetten.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 15:16

Op je pagina een bericht plaatsen met: "Bij 100 likes verloot ik deze prijs. Dus like, share en win!" Ik doe dat meestal met een leuk plaatje van de prijs erbij. Officieel mag dat niet, maar de "like, share, win" pagina's schieten als paddestoelen uit de grond en zolang de "grote merken" ook nog steeds prijzen verloten, ga ik daar als miezerig webshopje ook gewoon mee door (tot ze echt actie gaan ondernemen om het uit te bannen).

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 15:18

Ja officieel mag je helemaal niks om Likes te verkrijgen :roll:

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 15:20

Waarom mag dat officieel niet dan? Iedereen doet dat toch?

Pagina delen staat er ook niet bij, alleen ongeldige e-mailcontacten en daaronder 'advertentie maken' -O-

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 15:20

Dat is heel apart.....

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 15:22

Joyce, je hebt er een like bij! ;) Nu nog eens een keer gaan trouwen *zucht* we zijn pas 9 jaar 3 maanden 23 dagen en 2 kinderen verder...

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 15:30

Je mag bezoekers inderdaad niet belonen voor 'standaard' facebookacties zoals liken of delen.. Maar inderdaad, er zijn heel veel bedrijven die het doen, al heb ik wel al verhalen gelezen van pagina's die effectief verwijderd werden.. Ik ben er na die eerste actie dus ook wel voorzichtiger mee geworden. Na Nieuwjaar ga ik er nog eens eentje lanceren, en hopen dat we niet gestraft worden ;)

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 15:31

Ik heb net even op je fb pagina gekeken Lottie, en ik moest echt zoeken naar de foto van je actie.. Misschien kan je hem als 'hoogtepunt' markeren (dan komt hij over de hele breedte van je facebookpagina) of vastmaken aan de bovenkant? Zo blijft hij beter onder de aandacht!

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 15:45

Opgelost...haha!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 15:46

Hey, hij zou vast moeten staan aan de bovenkant! Ik ga het meteen checken, bedankt voor de tip!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 15:48

Wat raar, hij was inderdaad losgekomen... Ik heb hem weer bovenaan gezet!

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 17:29

Paan schreef:
Rustig hier. Zijn we allemaal druk bezig met onze bedrijven?

Ik heb vanavond een verkoopavondje bij mij thuis. Heb meer dan 40 mensen uit genodigd, dus ben benieuwd hoeveel er komen. Vandaag een dagje vrij van m'n werk, dus rustig de tijd om alles voor te bereiden. Nog even wat inpakpapier halen, want ik pak alles in als mensen dat willen. En geef 20% korting op alle aankopen.

Uhh... JA! Het is hier echt super druk aan het worden. Waar ik aan het begin van dit jaar blij was met 1 of 2 foto-opdrachten per week, schiet ik er nu minimaal 2 per week en blijven er maar opdrachten bij komen. Dacht vorige week dat December heel rustig zou worden, maar zoals ik het nu zie moet ik richting de 60 uur per week om alles af te krijgen!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 17:39

Ik heb vorige week vrij gehad en de nodige pech gehad de laatste tijd. Daarom even lekker tijd voor mezelf genomen in mijn vakantie. Nu weer aan het werk op kantoor en ik pak zo ook de laatste dingen op voor ik officieel 'open' kan!

Wat betreft die Facebookacties 'like, share,win', misschien is het leuk om hier met zijn allen te brainstormen over mogelijke goede andere opties?

Wat betreft vakantie/niet aan je webshop kunnen werken: ik heb een langere dan standaard levertijd, dus daar zit ik niet supersnel mee. Maar als je het een keer niet kunt halen om het een of ander: duidelijk aangeven naar de klant en evt. wat tegenover zetten. :j

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 17:42

Mijn webwinkel is offline door vernieuwingen. Ik hoop dat we 1 januari eindelijk de perfecte shop online kunnen zetten! Wat een werk (en wat een geld! :wow: )

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 17:51

Heb je ernaast nog een baan Lottie? Hoe lang ben je er al mee bezig?
Altijd fijn om concullega's te 'leren kennen' :)

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 17:54

Zijn hier mensen die het leuk vinden om te helpen brainstormen met een naam voor mn nieuwe webshop? Zo ja, dan zal ik meer info geven. Zo nee, dan snap ik dat ook. Kom hier immers af en toe even aanwaaien en wellicht hebben jullie zoiets van "doe dat maar lekker zelf" ;) (heb ik ook al gedaan hoor, maar sta open voor meer)

Andere vraag voor mensen met 2 bedrijven/handelsnamen/whatever; hoe hebben jullie dit gedaan met social media, voor beide een apart account of samen één? Waarom heb je hiervoor gekozen?

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 18:03

_Michelle_ schreef:
Zijn hier mensen die het leuk vinden om te helpen brainstormen met een naam voor mn nieuwe webshop? Zo ja, dan zal ik meer info geven. Zo nee, dan snap ik dat ook. Kom hier immers af en toe even aanwaaien en wellicht hebben jullie zoiets van "doe dat maar lekker zelf" ;) (heb ik ook al gedaan hoor, maar sta open voor meer)

Andere vraag voor mensen met 2 bedrijven/handelsnamen/whatever; hoe hebben jullie dit gedaan met social media, voor beide een apart account of samen één? Waarom heb je hiervoor gekozen?

Twitter heb ik samen, omdat ik dit onder eigen naam doe. Twitter vind ik alleen leuk als mensen dit persoonlijk doen, en niet via een bedrijfsnaam.
Facebook vind ik alleen relevant voor bruidsfotografie dus dat heb ik ook alleen daarvoor.
2 jaar geleden heb ik ook aparte visitekaartjes gemaakt, maar dat ga ik nu omzetten naar 1. Maar ik ga dan ook werken vanuit mijn naam/initialen en niet meer onder de andere handelsnaam voor één tak.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 18:04

11AFotograaf schreef:
Paan schreef:
Rustig hier. Zijn we allemaal druk bezig met onze bedrijven?

Ik heb vanavond een verkoopavondje bij mij thuis. Heb meer dan 40 mensen uit genodigd, dus ben benieuwd hoeveel er komen. Vandaag een dagje vrij van m'n werk, dus rustig de tijd om alles voor te bereiden. Nog even wat inpakpapier halen, want ik pak alles in als mensen dat willen. En geef 20% korting op alle aankopen.

Uhh... JA! Het is hier echt super druk aan het worden. Waar ik aan het begin van dit jaar blij was met 1 of 2 foto-opdrachten per week, schiet ik er nu minimaal 2 per week en blijven er maar opdrachten bij komen. Dacht vorige week dat December heel rustig zou worden, maar zoals ik het nu zie moet ik richting de 60 uur per week om alles af te krijgen!

Super zeg! Heb je een idee waardoor de mensen je weten te vinden, acquisitie, netwerk, website?