1e jaars HBO/universiteit (2012-2013)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 21:16

xIrlijn schreef:
Eef_Bam schreef:
Xirlijn, je ov gaat pas 15 september in? nou hoop ik dat dat zo is, maar is het niet zo dat je hem vanaf 15 september kan ophalen en hij pas 1 oktober geldig wordt? vanaf wanneer krijg je stufi? voordat je zometeen voor een vervelende verassing komt te staan...

Nooit, dan ben ik helemaal blut eind deze maand. Mijn stufi gaat inderdaad pas 1 oktober in. Maar ik kreeg een brief waarin stond dat je de 15 van de maand voordat je stufi krijgt je OV ingaat. Tenminste, dat is wat ik ervan begreep. Maar misschien was het inderdaad ophalen.. oliebol, kan je dat ergens nog terugvinden?

Ik had precies hetzelfde vorig jaar, elke dag 20 euro door de goot een maand lang :\ .

hier staat het: http://www.studentenreisproduct.nl/veelgestelde-vragen.aspx
en dan vragen over de geldigheid, hij is geldig vanaf de maand dat je stufi ontvangt. ophalen kan idd vanaf de 15de de maand ervoor.

suus_pepper

Re: 1e jaars HBO/universiteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 21:21

Pff, daarnet even van m'n pony afgevallen. Maar we zijn allebei nog heel en heb er best om gelachen :j
OV gaat pas 1 oktober in als je nog geen 18 bent.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 22:04

zoo jullie zijn snel gegaan.. Eventjes snel bij gaan lezen.

Ik heb braaf mijn huiswerk dingentjes klaar en ook mijn extra opdracht waarvoor ik extra studiepunten krijg.. :) Er is nog geen namenlijst met foto erbij. Vandaag heb ik mijn camera mee genomen en foto's gemaakt van al mijn klasgenootjes en die foto's net bewerkt en in een word bestand op alfabet volgorde gezet.. :)

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-12 22:24

Ik heb gewoon een simpele agenda van de HEMA. :J

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 22:28

Ik heb nu een eenvoudige van de V&D, omdat ik een jaaragenda gekocht heb en geen studentenagenda. Dan vond ik meer dan 10 euro een beetje veel voor die paar maanden. :') In januari wil ik een agenda van Moleskine of van Paperblanks. :P

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 22:38

@ Nienkex Gelukkig dan maar dat je op tijd weg was gegaan. Ik had net verkeerd gerekend want ik kwam een paar min te laat omdat ik bijna 15 minuten in de file stond om de poort van school in te komen.

@ Peelie: Ik hoop dat het snel opgelost word met de boeken. Ik zou er ook echt een nare smaak van in mijn mond krijgen.

@__Marije__: Veel plezier. !!

@imd: Gelukkig dat je, je diploma hebt.! Gefeliciteerd.

@Laux: Ik ben niet naar Het introkamp geweest achteraf ben ik daar blij mee want van mijn klas waren er maar 3 wel geweest.

@Jodieee: Dan is die inschrijfdatum wel kort geweest.

@ Lau_ : Top dat je een super klas hebt. :D Lekker zeg 2 roostervrije dagen. Ik heb er 1, ook echt super fijn al. :D

@galley: Een fijn rooster is het halvewerk al.. :) Volgens mij is er bij mij op school niet zo'n vereniging. Veel plezier morgen.

@SerenePeace: Veel plezier alvast.. :D Ik zit zelf nog heel erg te twijfelen qua reizen.

@xIrlijn: Pff mijn eerste maanden worden ook zwaar. Ik krijg wel als het goed is September al stufie maar de boeken hebben mijn reservers er heel aardig doorheen gejaagd en mijn spaarrekening wil ik eigenlijk niet aan komen.. :+

Over de laptops paar pagina's terug. Ik ben zelf niet zo voor acer nog niet veel goeds van gehoord. Ik heb zelf een Asus voor gewoon een een HP envy voor school. De hp heb ik nog niet veel gebruikt dus weet nog niet hoe ik die vind maar hij lijkt heel fijn. :D
Ik heb een agenda van de bruna van ik dacht rachell ...... (ben achternaam eventjes kwijt. Die van die dierenfoto's).

Ik zit nog aardig te tobben met het reizen. Ik ga nu nog met de auto. Maar om dat te blijven doen is niet te betalen. Maar als ik de bus/trein/bus pak dan ben ik 1 uur en 10 minuten onderweg maar ben ik of 1 min te laat of 37 min te vroeg op school. Ik kan ook de bus/bus pakken dan ben ik 1 uur en 40 min onderweg en heb ik een aardige kans dat ik de 2e bus niet in kom omdat die het eerste stuk proppropvol zit altijd. Met de auto ben ik 20 min onderweg.. :+ Ik weet iniedergeval zeker dat ik de dinsdag met de auto ga omdat ik anders echt te lang weg ben i.v.m. mijn hond.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 22:45

Pff had een hele leuke Moleskine gevonden, maar nou kostte die 23 euro als ik m liet verzenden.. Dan maar eentje in de winkel halen... :P

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 23:52

Eef_Bam schreef:
xIrlijn schreef:
Nooit, dan ben ik helemaal blut eind deze maand. Mijn stufi gaat inderdaad pas 1 oktober in. Maar ik kreeg een brief waarin stond dat je de 15 van de maand voordat je stufi krijgt je OV ingaat. Tenminste, dat is wat ik ervan begreep. Maar misschien was het inderdaad ophalen.. oliebol, kan je dat ergens nog terugvinden?

Ik had precies hetzelfde vorig jaar, elke dag 20 euro door de goot een maand lang :\ .

hier staat het: http://www.studentenreisproduct.nl/veelgestelde-vragen.aspx
en dan vragen over de geldigheid, hij is geldig vanaf de maand dat je stufi ontvangt. ophalen kan idd vanaf de 15de de maand ervoor.

Okee, nu schiet ik in de stress, want ik ben nog 17. Dat betekent dat ik 100 euro in de week kwijt ben aan reizen, dat kan echt niet :O

Iemand ervaring met een maandabonnement bij de NS? Ik heb het stappenplan gevolgd en kom uit op 300,- voor een maand vrij reizen. Is dit het goedkoopste denken jullie? (Ik reis vrijwel nooit met OV)

@ XxLiEsJuHhxX: hmm, lastig. Als ik jou was zou ik voorlopig met de auto gaan en kijken wat handig is voor je colleges. Is het een ramp als je een minuut te laat binnenkomt, of kan dat gewoon? En is de tweede bus inderdaad altijd propvol? Als dat meevalt kun je die opties nog overwegen. Want als het veel scheelt qua geld zou ik best een dik halfuur eerder op school willen zijn. :)

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 07:14

Zoo ik ben opweg naar mijn intro dag spannend !

Jodieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 07:49

Liesje, jaa dat is maar een dag xD, dacht echt wtf, dat kunnen ze toch neit van eerstejaars verwachten dat die dat weten :O

Maar blijkt dat eerste jaars al ingeschreven staan xD

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 07:51

Hoe moet je zo'n reisproduct aanvragen. ik snap er niks van. Als ik het goed begrijp krijg ik een brief toegestuurd, en dan kan ik mijn reisproduct ophalen?

HELP!!! :P

Anouk94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 08:35

xIrlijn schreef:
Iemand ervaring met een maandabonnement bij de NS? Ik heb het stappenplan gevolgd en kom uit op 300,- voor een maand vrij reizen. Is dit het goedkoopste denken jullie? (Ik reis vrijwel nooit met OV)

Ik heb nu ook een maandabbonement à ruim €300. 't Is niet anders, mijn stufi en dus OV gaat ook pas per 1 oktober in (ik word 30 okt 18)..

Lucy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 08:45

Peelie schreef:
Hoe moet je zo'n reisproduct aanvragen. ik snap er niks van. Als ik het goed begrijp krijg ik een brief toegestuurd, en dan kan ik mijn reisproduct ophalen?

HELP!!! :P

Je krijgt een brief met je ov-kaart en dan ga je naar de automaat. Moet je even op internet kijken waar die in jou buurt is. Vervolgens duw je, je ov-kaart erin, drukt op 'reisproduct ophalen' en dan is het gewoon de instructies volgen :)

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 08:53

xIrlijn: Ik weet iniedergeval zeker dat ik de dinsdag met de auto blijf gaan vanwege de lestijden. Ik denk nu ook dat ik op de donderdagen ook met de auto blijf gaan omdat ik meer boeken nu mee moet schouwen dan in mijn tas passen.. :? Ik denk dat het verschilt per docent of het wel of niet kan. Die propvolle bus komt langs mijn oude school op. Vandaar dat ik weet hoe vol hij altijd zit..

Anika_s: Veel plezier vandaag..!!

Jodieee: Gelukkig zou anders wel raar zijn Haha.. :+

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 10:50

Annika_s, heel veel plezier! Laat ons weten hoe het was :D

En A_Fotografie, dat is echt flink balen zeg :( Ik word eind september 18, net een maand te laat.. Maar dan maar zo'n abonnement, dat scheelt toch weer 100 euro.

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 10:52

Ik moet vandaag maar eens kijken of ik m'n product op kan halen. Heb alle nagekeken op duo maar heb nog steeds geen brief ontvangen :(

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 11:13

Moet je niet eerst iets invullen op duo voordat je zo'n brief krijgt? Want ik heb al wel een OV, ik moet alleen dat reisproduct hebben.

Ik heb net toch nog studystore gebeld. Want ik had een printscreen van mijn betaling verstuurd en ik kreeg een bevestegingsmail terug dat ze binnen 4 dagen zouden andwoorden. Nouja, daar ga ik als eigenwijse paardenmeid niet mee accoord. Dus ze hebben er nu een spoedje van gemaakt ivm aankomende startdag.

Ik heb ook gevraagd hoe lang het gaat duren voordat ik de boeken binnen heb. maar dat wist hij niet, van wegen de leverancier ed.

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 11:35

Zooooo ik ben weer helemaal stressloos! Pfieuw!

Binnekort krijg ik mijn collegekaart, mijn rooster wordt een dezer dagen ingevoerd en vanaf 1-09 gaat mijn reisproduct in *\o/* En mijn boeken zijn ook nog is goed besteld :D

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 12:01

Melisding, Heb je wel een koppelingsformulier in moeten vullen? Ik moest die invullen en kreeg na een paar dagen een mail dat ik het reisproduct op mijn kaart kon zetten.

Mette, Fijn dat alles zo lekker gaat zeg :D

Ik log net in op mijn RUGmail, heb ik het eerste huiswerk al staan. Woordenschat, grammatica en andere taaldingen. Fijn. :')

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 12:03

hihi, ik voel me net een telefoniste. Ik zit de hele dag aan de telefoon om dingen te regelen.

Maar mijn studiefinanciering is nu eindelijk goed geregeld, en dinsdag kan ik mijn reisproduct ophalen. Daar hoef ik verder geen brieven ed voor in te vullen. Dat gaat gewoon via de duo naar het OV, en dan kan ik het ophalen. Ik moet aallen maandag en dinsdag dan even ander vervoer verzinnen. Maar dat komt wel goed. Gelukkig ben ik de blije eigenaar van een rijbewijs en kan ik maandag en dinsdag de auto mee nemen :)

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 12:33

@Tasserd, nee nooit wat van doorgekregen. Had het wel aangeklikt in duo dat ik een reisproduct wilde.
Heel apart!

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 12:45

Hmm, ik zal even voor je kijken. Voor zover ik me kan herinneren moest je dat formulier ergens aanvragen.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 12:47

Melisding, zelfs dat hoef ik dus niet te doen? ik snap er niks meer van :+

Maar mocht ik het reisproduct dinsdag nog niet hebben, dan ga ik weer bellen en dan declareer ik gewoon de gemaakte kosten...

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 12:47

CecileDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 12:48

Kaft een van jullie de boeken? Ik moet het van mam doen met van dat plastic, wat een werk is dat zeg! Om dat netjes te krijgen, jeetje

Ik wel, Tasserd, ik moest daar mn ovkaartnummer en nog iets invullen geloof ik