Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Re: Andere scriptie-schrijvers? (WO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 20:23

Wat fijn Batje!

Ik zit er inderdaad aan te denken om contact op te nemen met mijn algemene begeleider maar ik wil geen scheve verhoudingen krijgen... tenslotte ben ik ook niet de makkelijkste om te begeleiden omdat ik zo ver weg zit. Ik wil niet dat het haar beoordeling beinvloedt en ik wil graag makkelijk om mee te werken zijn en niet heel flauw het tegen de coordinator gaan zeggen...

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 20:26

Tja, blijkbaar werkt het zo niet, dus als je er niet uit komt zou ik het wel bespreken. En dan misschien zelfs een andere begeleider, maar het was al heel moeilijk om deze te vinden he? Lastig zeg, helemaal omdat er zo'n enorme tijdsdruk op zit..

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 08:08

@Sheran: da's echt stom zeg... als ze echt blijft weigeren een afspraak te maken, kan je de thesis dan niet indienen met jouw idee erin ipv dat van haar? Ik neem aan dat zij je geen punten moet geven? Of wil je dat risico liever niet nemen..

@FOG: gefeliciteerd, mooi punt!

Ik had als bedankje voor mijn prof chocolaatjes voorzien (lekker origineel) maar voor mijn 'collega's' (doctoraatstudenten die me hielpen) had ik iets leuk bedacht. We moeten alles met potlood noteren omdat we werken met vissen op alcohol (balpen loopt uit als je knoeit) maar ze hebben daar geen slijpers en slijpen hun potloden met een scalpel :') Dat werkt natuurlijk totaal niet goed, dus had ik leuke slijpers gekocht met zo'n opvangbakje en deze met Afrikaanse figuurtjes (giraf enzo) beplakt. Het zag er echt heel profi uit al zeg ik het zelf. Afrikaanse figuurtjes omdat het in het koninklijk museum voor midden afrika was :P

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-12 09:48

Sheran, wat onwijs vervelend zeg! Snap ook je angst wel voor de scheve verhoudingen, daar zit je ook niet op te wachten..maar ze maakt het je wel echt lastig.

Ik heb net mijn begeleider gemaild, denk erover om een hoofdstuk te schrappen en te vervangen voor een ander deelonderwerp. Best jammer, want heb 3 dagen gewerkt aan wat ik nu heb, maar ik kan het te weinig toepassen in de rest van mijn scriptie, merk ik nu. Even afwachten wat zij daarover denkt. En ondertussen weer verder, ben nu bezig met mijn laatste hoofdstuk en ik hoop eind van deze week mijn eerste versie helemaal af te hebben! :)

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 14:22

Jeetje wat vervelend Sheran :(:)

Mijn begeleider heeft weer een nieuwe afspraak voor me geregeld, zo even een afspraak maken. Maar mijn 1ste hoofdstuk bekijken ho maar _O- (Er stond wel bij dat hij er nog op terug zou komen mja toch maar beginnen aan hoofdstuk 2)

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 14:42

Dani, zonde van je hoofdstuk! maar als dat het eindresultaat ten goede komt.. tja.. dat is dan inderdaad de afweging! :j wel knap dat je zo kritisch naar jezelf kunt kijken; ik denk dat menig student zoiets zou hebben van 'ja, ik heb het nu al geschreven, dus ik gebruik het gewoon'! :list:

Ik zit alweer de hele dag braaf in de bieb aan mijn scriptie te werken, gaat weer fijn! hoop vandaag in ieder geval tot de helft te komen :j net nog een fijne opsteker tussendoor.. de docent van mijn laatste bachelorvak kwam me persoonlijk vertellen dat ik een 9.0 had voor m'n paper, en een 9.8 voor m'n tentamen -:) dat motiveert wel om weer goed aan de slag te gaan met die scriptie!

Sheran, heb je inmiddels al iets gehoord, of besloten wat je gaat doen?

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 17:39

Wat een hoge cijfers Yellowfish en FOG! Gefeliciteerd beide.

@Sheran; wat balen, je hebt al stress genoeg van de deadline...heb je inmiddels de coördinator al gebeld?
Ik zou wel aan de bel trekken hoor, niet op een beschuldigende toon maar gewoon je probleem even aan zo iemand voorleggen, wie weet is er wel een simpele oplossing te bedenken/kan diegene eens bij jouw begeleider peilen wat precies het probleem is. Succes!!

Ik heb inmiddels al zo'n 20.000 woorden op papier en ben zo'n beetje halverwege. Ach kan het altijd nog weer inkorten.
Het is wel eenzaam hoor, zit al de hele week in m'n eentje thuis te schrijven. Hebben jullie dat ook?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 17:59

Wauw FOG, wat een mooi cijfer! En wat krijgen jullie snel feedback :oo Ik moet nog tot begin juli wachten, mijn cijfer wordt pas meegedeeld samen met mijn examenresultaten -O-
YF, jij ook een mooi cijfer voor je andere paper! Dat geeft moed :D

Zo, ik ben er vanaf! Heb net elektronisch mijn bachelorthesis ingediend en ben de hard copy persoonlijk gaan afgeven bij mijn begeleidster. Ze was erg enthousiast en was erg benieuwd naar hoe het nu uiteindelijk is geworden! En mijn oom is erg goed bevriend met de bedenker/schrijver van de serie die ik heb geanalyseerd en die heeft mijn thesis nu doorgestuurd naar hem :D Ben zo benieuwd!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 18:11

Leuk yasmine!
Wow een 9 en 9,8 wat een cijfers!!

Hier stress bij mij en m'n begeleidster. Had een maand uitstel gekregen voor de eerste versie maar kregen we vandaag te horen dat ik geen uitstel krijg voor de tweede versie en die dus volgende week donderdag ingeleverd moet zijn. Eerste versie is nog niet eens nagekeken! M'n professor is woest. Ze zegt ook want dat zou beteken wat ik nu heb ingeleverd de definitieve versie is en niks meer verbeterd kan worden.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 18:13

Lautje dat is zuur, is er niet nog wat te regelen?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 19:03

Zijn nu d examencommissie aan het stalken

saartjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 13:17

Ow lautje dat is balen. Hoop dat het stalken helpt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 14:21

Jeetje Lauwtje en Sheran, wat een nare situaties. Hopelijk kan alles opgelost worden!

Ik zit aan mijn allerallerallerlaatste versie, maandag (morgen dus, whaa) moet alles ingeleverd zijn. En ik moet nog een pagina of 5 extra schrijven, whaha. Gelukkig bestaat dat uit een analyse en ik weet wat ik op wil schrijven, heb dat wel in mijn hoofd... nu nog op papier krijgen. Mijn begeleidster heeft namelijk steeds geroepen dat mijn scriptie vooral niet te lang moest zijn en ik vooral alles beknopt moest houden en niet 'banketstaaf om het banketstaaf', maar nu moet ik dus alsnog uitbreiden. Zucht.

saartjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 15:50

En is het gelukt nog 5 pagina 's erbij?
Wij hebben gisteravond alles ingeleverd.. Ben heel benieuwd want we hebben echt een kritische begeleider. Naar mijn idee zit het goed in elkaar maar ik hoop dat zij zich ook kan vinden in de keuzes die wij gemaakt hebben. Zenuwslopende dagen dit trouwens.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-12 10:55

Ik ben 'm nu nog eens aan het doorlezen en ga hem zo naar m'n begeleider sturen. Ik weet dat ik nog allerlei aanpassingen moet doen, maar ik weet even niet waar ik moet beginnen, en ik wil eigenlijk ook eerst weten wat zij vindt van mijn idee om dat hoofdstuk om te gooien. Dus ik geef mezelf even 2 dagen rust, donderdag heb ik een afspraak met haar dus hopelijk kan ik daarna weer goed op weg. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 11:00

Spannend!

Ik heb gisteren mijn eindversie ingeleverd... Was alleen vergeten om ´m in te binden ofzo, had er ook geen tijd voor. Dus hup, pak papier in een envelop gemikt en in het postvak gedaan, als ze nog een nette versie wil vraagt ze er maar om hoor. Bij ons moet je verplicht digitaal inleveren en dat heb ik gedaan maar de papieren versies zijn puur om na te kijken, niet om te bewaren...

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 11:06

Lautje ik duim voor je :(:)
Ffortuna ook de eindversie ingeleverd lekker!
Yasmine alles ingeleverd :D
Yellow wat een cijfers!

Ik heb ook mijn laatste tentamen gehaald dus alles op mijn scriptie. Ik ben vooral veel voorbereidende stappen aan het nemen (Veel lezen, al wat schrijven in andere hoofdstukken, afspraken plannen) en zit ondertussen ook nog te wachten op feedback van ho 1.

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 17:31

Ik had gehoopt vandaag een flinke slag te slaan, maar helaas crashte mijn laptop vanmorgen. Goddank bewaar ik altijd alles op meerdere plekken, waaronder online, dus ben niets kwijt (enkel een halfuurtje werk), maar het is daarna niet meer opgeschoten met mijn laptop :n nu eerst maar even kijken wat ik daar aan kan doen, en anders morgen toch maar naar de uni..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 17:40

Wat vervelend! Zonder laptop is het lastig typen inderdaad. Heb je geen andere computer of kan je niet ergens een laptop lenen?

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 17:41

Dat is heel vervelend :(:)

*gaat zichzelf gelijk schoppen en alles ook even op externe hardeschijf zetten

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 17:52

Ik heb nog niks gehoord can de examencommissie en donderdag is de deadline....

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 10:02

*hard duimen :(:)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 10:36

Nog steeds niks terug. Mijn professor zit in Italie, dus ga zo even met haar skypen.
Ze heeft mijn eerste versie nagekeken en er zijn nog aardig wat aanpassingen te doen (was te verwachten). Maar ze had er wel bij gezet dat ik maar moest kijken watik wel en niet aanpaste, want niet alles was extreem noodzakelijk, alleen paar kleine aanpassingen aan mn database en verwijzingen. Anders zou de examencommissie het niet aan de eisen voldaan vinden. Dus neem aan dat als ik dat verbeter en nog wat dingen dat het voldoende is.

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 10:59

Poeh Lautje, dat is spannend voor jou nu!

@Ffortuna; bij ons is het zo dat ik voor het nakijken best een beetje een kladversie mag inleveren, maar uiteindelijk moet ik nog wel een versie inleveren die eruit ziet als een boek (dus met zo'n geplakte kaft, als een pocket), en met een deugdelijke vormgeving. Er zijn zelfs medestudenten van mij die een professionele vormgever inhuren voor de opmaak :=. Dat vind ik nogal raar, of ligt dat aan mij? Ook omdat het, ondankds dat zo iemand inhoudelijk niets verandert, dan toch niet meer alleen jouw product is. Maar ja.

@Yellowfish wat goed dat je een backup had! Moet ik ook maar weer eens doen, ik doe het wel maar niet dagelijks...

Ik heb gisteren de laatste afspraken gemaakt met mijn begeleider en alles staat nu definitief op papier; wanneer de laatste bespreking is, de inleverdatum (16 juli) en het eindgesprek (31 juli), en hij heeft een collega gevraagd om als tweede lezer te fungeren. Nu is alles echt concreet geworden, een extra reden om NU weer aan het werk te gaan =:)

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 11:02

Goed bezig Rhys *\o/*