Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 11:25

pmarena schreef:
11A : dat zou ook een beetje flauw zijn, dan moet de rest van de wereld de verkoopprijzen aanpassen voor mij :P

Wereldwijd worden namelijk in principe de zelfde verkoopprijzen gebruikt om het voor de klanten eerlijk te houden :)

Ik dacht dat het alleen Nederlands was...

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-12 11:49

Ben druk aan het nadenken over een winactie. Ik heb geen vogelhuisjes voor in voortuinen of hondenkoekjes bij de boswandeling in de aanbieding, maar wil wel iets anders dan anders eigenlijk. Zouden jullie eens willen mee denken naar wat leuke ideetjes? Het gaat by the way gewoon om een advertorial op een internetsite die ook in hun nieuwsbrief vermeld wordt.

Haha Kelly, er zit ook nog een dak op waar je op kunt stapelen :P
Ik denk dat je bij je keuzes in je achterhoofd moet houden dan mensen vooral op koopjes uit zijn en dat ze op een evenement niet rondlopen met honderden euro's op zak.
Vooral de felle kleurtjes mee nemen, das de mode deze zomer.

KellyenXena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 18:07

Haha dat is inderdaad ook nog een optie Holly :D
Ik ben er nu toch redelijk uit kunnen komen gelukkig, mijn vader heeft al aangeboden extra modellen te kunnen brengen indien dit nodig blijkt ( hopelijk wel!)

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 19:13

Heb gestemd Joyce, succes!

Kaaaren

Re: Bokt-ondernemers deel 5: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 06:22

Ik heb ook gestemt :-) gefeliciteerd met je nominatie!!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 08:45

Bedankt allemaal! Ik ben echt zo nieuwsgierig hoe de concurrenten het doen... Meestal volgt er na een tijdje een tussenstand en tot die tijd ga ik gewoon keihard stemmen ronselen ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 09:05

Ik vind het flauw om zo voor iemand te stemmen dus ik doe het niet , sorry Joyce :P

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 09:11

Meestal doe ik zoiets ook niet maar voor mijn medeondernemerbokkers maak ik graag een uitzondering. Bovendien vind ik je shop geweldig dus ik sta 100% achter mijn stem

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 14:07

@Pmarena: Hoe bedoel je dat? Ik moet toch aan mensen kenbaar maken dat ze kunnen stemmen, want daar draait de hele wedstrijd om, het is een publieksprijs. Vijfentwintig ondernemers worden genomineerd en je moet aan klanten/familie/vrienden laten weten dat ze de komende maand kunnen stemmen op de hipste shop. Als je niets van je laat horen, zal er ook niemand op je stemmen, want het is niet iets dat groot in de media komt oid. Je zal dus zelf moeten werken voor je stemmen! Maar als mensen niet willen stemmen omdat ze m'n shop niet hip of niet leuk genoeg vinden, of omdat ze een andere shops de titel meer gunnen, dan hoor je mij daar niet over hoor :)

@Remy: Tnxx voor je stem!

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 16:18

Tja met al dit soort dingen gaat allang niet meer om of iemand ook echt de beste is in de ogen van de stemmers maar hoe groot iemands social network is.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 21:07

Ben het wel met je eens Pmarena, ik stem ook werkelijk nooit, maar deze keer heb ik wel gestemd en dat is omdat ik vind dat Joyce het ook echt wel verdiend. Ze is fanatiek met de shop bezig, wil er ook echt iets van maken, heeft leuke spullen, doet van alles om de klanten te helpen met vragen en dergelijke, heeft leuke acties en is volgens mij zelf ook leuk, dus daarom heb ik deze keer eens gestemd.

En ook met jou ben ik het eens Hilda. En dat kan ook in je nadeel werken. Te weinig stemmen en dus ergens achteraan eindigen kunnen lezers ook laten denken dat er iets schort aan je bedrijf.

En ach, zo is het altijd wat en is elk ding waar je aan mee doet het vooraf nadenken waard. Zal ik, of zal ik niet...

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 21:22

Vind het nog steeds lastig die social media. Het is me deze week gelukt om Twitter en Facebook op mijn mobiel aan de praat te krijgen. :+ Ben ook begonnen met het maken van een zakelijke FB-pagina.

Op Twitter volgde ik heel veel mensen, maar daar heb je dan een dagtaak aan. Ik heb dus heel veel mensen ge-unfollowed, w.o. wat mensen uit dit topic. :o
Op Facebook accepteer ik alleen nog maar vrienden die ik echt ken. Daar zitten/zaten mensen tussen die blijkbaar niet zoveel te doen hebben en de hele dag berichten posten. Zonde van mijn tijd.
Bovendien zijn het vaak gesprekken tussen 2 of 3 mensen. Wat moet ik daarmee?
Op FB heb ik dat 'opgelost' door een aantal mensen te un-frienden en door lists te maken. Als ik dan 's 2 dagen niks gelezen heb, hoef ik alleen maar door mijn groep "favorieten" te scrollen.

Zakelijk en privé loopt bij mij nogal door elkaar. Ik probeer mee te doen op een manier die bij mij past en ben ook selectief met 'liken'. In ieder geval doe ik niet mee aan de 'wie heeft de meeste vrienden-race'.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 22:20

Ik volg veel en heb veel "vrienden" dat vergroot netwerk en levert ook weer werk op of contacten. Ik scan snel of er iets bij staat waar ik iets mee wil en verder niet. Strategisch reageren heeft ook zijn nut.
Sinds ik weet dat ik van de zomer zonder mijn vaste inkomen van mijn werkgever kom te staan ben ik actiever geworden en dat werpt wel degelijk z'n vruchten af.

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 22:41

Maar levert FB jou dan veel 'wildvreemde' klanten op, of zijn dat bekenden van jouw eerdere klanten?
Ik merk dat toch het meeste via mond-op-mondreclame komt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 08:09

Ach ik snap best dat mensen die aan 1 of andere verkiezing mee doen dan vragen aan anderen of die op hun willen stemmen, heb daar ook niks op tegen maar ik doe er gewoon niet aan mee omdat ik het flauw vind om te stemmen op iemand alleen maar omdat ik diegene ken en de anderen niet :)

Ik gun het je ook absoluut Joyce maar hou gewoon niet zo van dat "willen jullie even op mij stemmen", vind het niet eerlijk, degene die het beste voldoet die zou moeten winnen, niet degene die de meeste stemmen kan ronselen :o En ik heb geen zin / tijd om alle deelnemers te bekijken / beoordelen en als ik dan alsnog iemand anders beter als winnaar van de betreffende wedstrijd vind passen vind ik het ook weer lüllig om een "tegenstem" te geven dus laat dan maar :=

Sorry als het flauw klinkt, maar ik vind het gewoon niet fair :P

Jolanda: dat is wel heel heftig, mond tot mond reclame is vaak al goed genoeg hoor :P

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 10:00

Waar ik meer problemen mee heb is dat je om te stemmen zoveel gegevens in moet vullen. Ik wil best een e-mailadres achterlaten, maar m'n achternaam en geboortedatum gaat niemand iets aan. Daarom dat ik niet op je gestemd heb, Joyce... Totaal niet persoonlijk, maar ik wil niet dat ze dat allemaal weten voor 1 stem!

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 10:01

pmarena schreef:
Jolanda: dat is wel heel heftig, mond tot mond reclame is vaak al goed genoeg hoor :P

Oeps, mond-tot-mond is inderdaad genoeg _O-

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 10:10

Hihi :))

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 10:22

@Pmarena: Je moet gewoon doen waar je je goed bij voelt :)

@Holly: Tnxx, ik hoop ook dat mensen om die redenen op mij stemmen en niet alleen omdat ze me toevallig kennen.

Nogmaals, no hard feelings als je niet stemt hoor ;) Persoonlijk had ik het ook handiger gevonden als je bijv. alleen je naam en mailadres in zou hoeven vullen, of hooguit nog je geslacht ofzo. Ze zullen wel gelijk de adres gegevens willen hebben onder het mom van "zodat ze de winnaars van de Goodiebox niet hoeven te mailen" en de boel gelijk op kunnen sturen.

Wat stemmen betreft, stem ik altijd alleen op mensen die ik het gun en waarvan ik weet dat ze ook serieus hun best doen. Anderen zullen wellicht net zo goed zijn, maar als ik in die andere shops nooit wat heb besteld, kan ik daar ook niet over oordelen. Ben ik tevreden over de shop waar ik besteld heb, dan hebben ze mijn stem verdient. Daar hoef ik niet eerst alle andere shops voor te gaan vergelijken. Idem met van die foto wedstrijden, als iemand een super lelijke foto instuurt en dan maar hoopt te winnen doordat ze veel vrienden hebben dan stem ik echt niet. Maar als iemand echt een goede foto instuurt en oprecht keihard zijn best heeft gedaan voor het maken van een super foto, dan zou ik daar weer wel makkelijk op stemmen zonder eerst de rest te vergelijken. Ik zie het dan als een aanmoediging!

@Jolanda: Ik doe het hetzelfde als Hilda, ik scan de berichten en interessante dingen pik ik eruit.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 18:55

:wave: Hallo!
Mag ik me ook melden?
Ik ga volgend jaar mijn eigen bedrijfje opstarten en dus alle tips en trucs graag meekrijgen.
Daarnaast blijf ik op mijn stage werken waar ik ook meer en meer zal doen en op me nemen qua marketingwise dingen etc, dus kan ik het ook vast voor gebruiken. :)

KellyenXena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 21:38

Even een kleine update over de braderie, want ik ben óp!

Ik was best heel zenuwachtig, gezien het de eerste keer op een braderie is.
Maar we hebben een topdag gehad, die in sneltreinvaart voorbij is gevlogen!
Het was mijn bedoeling om gedurende de dag updates met foto's te twitteren, maar hier bleek gewoonweg geen tijd voor te zijn :D

We hebben enorm gelachen om de de leuke en grappige reacties die we kregen, vooral op de modellen met hoge hakken :+
Hele leuke mensen ontmoet en leuke verhalen aangehoord.

Bovenal, we hebben écht heel veel verkocht en zijn supertrots met een leuke winst naar huis gereden.....(die we natuurlijk investeren in super-leuke-zomer-voorraad en andere braderiën!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 09:00

Hee dat is gaaf zeg , gefeliciteerd, geslaagde dag dus +:)+

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 12:33

Fijn Kelly, dat het een geslaagde en gezellige dag was. Op naar de volgende braderie.

Ook wij hebben gisteren een zeer geslaagde braderie gehad. Veel verkocht en zelf een afspraak voor een party er uit gesleept. Verder veel foldertjes uitgedeeld. Dus wij waren ook dik tevreden. Ook voor ons geldt: Op naar de volgende markt op 19 mei aanstaande.

Ik hoop dat iedereen een leuke koninginnedag heeft gehad. Het was in ieder geval heerlijk weer.

Milou123, welkom. Wat ga je voor bedrijf op starten?

Joyce, ik heb op je gestemd.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 14:24

Wat super dat jullie het zo druk hebben gehad! Echt fijn ook dat het weer zo mee zat.

Ik sta 20 mei op de Doberdag (het jaarlijkse evenement van de Dobermann vereniging) en 7 juli op de Erkemeder Hondendag bij het Erkemerderstrand. Hopelijk gaat dat ook lekker lopen! Van de zomer hoop ik ook nog wat braderieën in te kunnen gaan plannen, maar dat ligt een beetje aan mn budget. Het geld is er de laatste tijd echt doorheen gevlogen en er komt momenteel maar weinig binnen, dus dat is even lastig.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 16:25

Druktes hier lees ik! En holly die opzoek is naar een leuke actie...ik zal er eens over gaan nadenken.

Joyce ik heb ook op je gestemd, hopelijk krijg ik nu niet teveel spam op mijn mailadres. :+

Ik heb het ook erg druk, twee hele leuk opdrachten liggen. Eentje moet vrijdag worden ingeleverd en daar ben ik nu heel druk mee, andere is een fotoopdracht die ik in mei moet afronden. Daarover heb ik even een vraag aan de andere fotografen. Wat is gebruikelijk; de opdrachtgever (n in dit geval een uitgever) gebruikt de foto's eenmalig voor de aangegeven gidsen óf de uitgever krijgt de foto's in zijn bezit en mag ze onbeperkt gebruiken. Is dit iets wat je samen overeen moet komen, en waar dan dus ook een andere vergoeding tegenover staat?