Bokt-ondernemers deel 4: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Re: Bokt-ondernemers deel 4: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 15:34

En toch is bokt een wonderlijk medium. Al weken ben ik aan het steggelen met zowel de kvk als de belastingdienst (over hun site zullen we het qua klantvriendelijkheid en het beperken van het aantal muisklikken maar niet hebben :D) zonder antwoord, en hier op bokt gewoon binnen een paar uur uitgebreid en overzichtelijk! *\o/* Op een paardensite notabene :')

@Knoffer: Mijn boer heeft een VOF en ik zie hem vanavond. Ik kan hem weleens vragen of hij tips heeft.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 15:35

Heerlijk hè, dit topic :)) . Ben je al eens naar een startersavond van de KVK geweest? Die zijn ook reuze interessant! Daar wordt ook veel uitgelegd over belastingen, alhoewel er nog uitgebreidere bijeenkomsten over belastingen zijn.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 15:40

De bijeenkomst specifiek over belastingen is zeker nuttig! Imo nuttiger dan de algemene bijeenkomst over starten van de KvK. (Ben bij beide geweest).

Thnx@Lalidan, ben wel benieuwd. Aangezien VOF toch een soort van zakelijk huwelijk is en ik ook wel negatieve verhalen heb gehoord. Al heb ik zoiets van, als je het gewoon allemaal goed afspreekt en vast legt, moet het toch goed komen :)

Belastingdienst site zou idd makkelijker kunnen :P

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 21:56

11AFotograaf schreef:
Zidore schreef:
Heeft er iemand ervaring met een site bouwen met wordpress??

Mijn website is inderdaad gemaakt met wordpress. Ik vind het echt een heel fijn systeem!

Thnx!!!
Jouw site ziet er onwijs mooi uit!
Ik zit nog te dubben of ik me in wordpress ga verdiepen
het is gratis toch, om te gebruiken? (los v/d kosten van je webhost)
en is het uiteindelijk fijn om mee te werken??
Was het maken makkelijk, moeilijk, lastig oid??
Zou het me hier http://www.wpsitemaken.nl/ mee gaan lukken of mag ik jouw pb-en als ik er niet uitkom??

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 22:52

Het is behoorlijk makkelijk, alleen het ontwerp is lastig te maken, maar natuurlijk wil ik je helpen als je er niet uitkomt... Die website kan ik nu niet bekijken (via telefoon), maar er staat heel veel op internet hierover, dus veel succes ermee!

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 01:09

CMS systemen zijn echt heel makkelijk mee te werken. Het lijkt gewoon op Word, je voert tekst in en kan aangeven hoe je dit opgemaakt wil hebben. Je kunt themes voor de opmaak kiezen en kunt je menu heel makkelijk opbouwen door pagina's toe te voegen. In basis is Wordpress gratis, maar als je extra dingen wil, moet je soms betalen. Je kunt bijv. ook extra themes kopen. Als je zelf helemaal een theme wil maken en je site vergaand wil tweaken, moet je iets meer moeite doen. Wat basiskennis van HTML en CSS is altijd handig, maar niet noodzakelijk.

Misschien heb je hier ook wat aan:
http://www.artisteer.com/?p=wordpress_themes

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 01:46

Thnx 11a & knoffer
moet ik verder nog iets downloaden (behalve wat op die uitlegsite staat) of heb ik verder nog iets nodig
basiskennis van html en css = 0,0

of heb ik gewoon aan een webhoster en die uitleg genoeg??

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 07:59

Om een mooi ontwerp te hebben dat geen standaard template is heb je wel behoorlijk wat verstand nodig van CSS, maar daar wil ik je eventueel wel mee helpen! Misschien dat je gewoon ermee aan de slag kunt gaan, leuk template zoeken en zo en dan kijken wat je meer wilt! Daar kom je snel genoeg achter!

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 10:39

Imo zijn er veel mooie themes te krijgen. Zeker tegen betaling (bijv: wordpressthemes.com en Mojo Themes). En je kunt dus best ook wel wat tweaken zonder kennis met Artisteer. (Ik heb het programma zelf overigens nooit gebruikt, aangezien ik liever zelf schrijf, maar een vriendin vindt het uitstekend werken).

CSS is niet ingewikkeld, maar als je echt 0,0 verstand van website bouwen hebt, moet je er wel ff voor gaan zitten. Als je daar tijd voor hebt en je vindt het leuk, moet je dat zeker doen :) maar het is dus niet persé nodig. (Al is basiskennis altijd handig hoor, dan snap je een beetje hoe het wordt opgebouwd.) Daarbij is een beetje gevoel/kennis van vormgeving ook wel handig, als je zelf aan de slag gaat.

Gewoon lekker aan de slag gaan idd :)

Diesel_09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 10:46

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 13:04

Thnx beiden! Ik ga er mee aan de slag en als ik ergens tegenaan loop dan weet ik jullie te vinden!!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 13:27

Onze "tussenfase" staat sinds eergisteravond online. Voorlopig hebben we 30 unieke bezoekers gehad, helaas nog geen bestellingen. Waar doen jullie aan (gratis) promotie? Investeren jullie met een reclamebudget of ga je voor de gratis kanalen?

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 13:44

Gratis kanalen :j
Ook wordt er geadverteerd in een tijdschrift (Paints & Quarters), maar daar doe ik ook de tekstcontrole voor, dus de advertenties zijn dan gratis in ruil daarvoor.
Maar verder adverteer ik nergens tegen betaling.

En ik merk wel dat de mond op mond reclame ook heel erg belangrijk is!
Daar krijg ik ook heel veel bestellingen door binnen.

Diesel_09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 13:48

Ik heb doorlopende advertenties op marktplaats via "admarkt" .
Het kost wel wat elke maand maar daar heb ik (zeker in het begin) de meeste klanten van gehad.
En nu nog steeds trouwens.
Verder zijn er heel veel gratis kanalen maar daar adverteer ik niet zo vaak want die worden ook minder bekeken. Moet je even googlen op gratis advertenties.
En ik moet het veel hebben van mond op mond reclame..
Als ik op een stal ben geweest en ze zien me aan het werk en het is goed werk (dat is het altijd natuurlijk :+ ) dan krijg ik vaak een paar dagen erna een belletje van een stalgenoot of iemand anders uit de sport die het ook wil.

Inmiddels heb ik veel top dressuur paarden waarvan ik de staarten "in onderhoud" heb.. maar het begon 5 jaar geleden ook gewoon met adverteren en investeren en veel praten met mensen..

Als je goed werk levert of een goed product hebt en je besteed veel tijd aan je onderneming dan groeit het vanzelf....

:j

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 13:57

Winddancer schreef:
Gratis kanalen :j
Ook wordt er geadverteerd in een tijdschrift (Paints & Quarters), maar daar doe ik ook de tekstcontrole voor, dus de advertenties zijn dan gratis in ruil daarvoor.

Oh? doe jij daar de tekstcontrole voor? Leuk! Hoe lang doe je dat al?
Viel me in de eerste 2 nrs op dat er vreselijk veel (stomme) fouten in dat blad stonden en ben er dan ook op afgeknapt.... :o Weet niet of dat inmiddels al verbeterd is want ik heb m daarna niet meer besteld. Vond het blad niet zo bijster bijzonder en abbo dus te duur. Jammer want ik ben bijvoorbeeld een lezer van het 1e uur van De Quarter (heb alle jaargangen nog en zijn er al best wat!)

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 14:38

Zo, alles bijgelezen. Ben een paar dagen flink ziek geweest dus niet erg veel gedaan. Nu voel ik me weer wat beter en wilde ik bezig met de landingspagina op facebook. Iemand heeft hier precies omschreven hoe het moet, maar nu kan ik het niet weer terug vinden. Bah. Zoeken heb ik ook al geprobeerd. Weet iemand van jullie nog op welke pagina dat stond?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 14:58

Onderin op deze pagina links invullen de zoekterm?
en dan op bericht klikken en draadje volgen... :)

Soraya85 schreef:
Hihihi... ja het is makkelijke dan ik dacht. Ik zal proberen een korte samenvatting te geven, als je er niet uitkomt zal ik kijken of ik kan helpen.

* Ga naar je facebook-pagina en zoek : en zoek : Static HTML: iframe tabs
* Klink op : toevoegen aan mijn pagina (dit kan even duren)
* Dan staat er op je pagina welkom, met 2 vensters. Nofan en Fan. In de bovenste Nofan kun je een tekst of afbeelding invoeren die niet fans kunnen zien. Hiermee kun je ze overhalen om de 'vind ik leuk' knop ik te drukken. In de onderste Fan kun je ook een tekst of afbeelding invoegen, dit zien alleen de mensen die je pagina leuk vinden!
* Nu nog even bij pagina bewerken, veranderen dat Welcome het eerste tabblad is ipv je prikbord. En eventueel een andere naam geven aan de Welcome pagina. :)

of bedoelde je wat anders?

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 15:20

Bedankt Cissy, dat bedoelde ik. Maar ik heb via zoeken gedaan en kwam het niet tegen. Nou moet ik ook eerlijk zeggen, dat ik nog niet helemaal helder ben en continu met een zakdoek onder m'n neus zit. Ik lees wel meer over dingen heen vandaag. Misschien moet ik mij met m'n snotkop nog niet met dit soort dingen bezig houden haha :?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 15:21

@Diesel: Welkom in het topic!
Ik heb even je site bekeken, want ik was heel nieuwsgierig hoe jou werk eruit ziet, maar ik moet eerlijk zeggen, dat de foto's bij Clip-In en bijv. ook je banner, heel slecht overkomen, ze zijn heel wazig en onduidelijk! Wellicht heb je een mogelijkheid om ze in een wat groter formaat te plaatsen, zodat ze wat scherper worden?

@Paan: Beterschap! Gewoon lekker op je gemakje met die landingpage gaan rommelen!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 16:34

Er was iemand die vroeg naar dingen om te denken bij een VOF. Wat volgens mijn broer erg belangrijk is, is zo veel mogelijk op papier te zetten. Ook over wat er gebeurt als jullie bijvoorbeeld ruzie krijgen of onenigheid hebben over hoe de zaak gerund gaat worden. Taakverdeling vastleggen is ook erg belangrijk, maar de dingen die je vooral moet vastleggen zijn voor als het fout gaat.
Zolan dingen goed gaan, kom je er samen in overleg wel uit. Pas als er onderling strubbelingen ontstaan word dat lastig en is het handig als dingen dan al geregeld zijn. Veel mensen vinden dat niet nodig want "we kennen elkaar al zo lang, we komen er vast samen wel uit" en "ik geloof er niks van dat we op een gegeven moment niet meer samen verder willen". Nu, voor die mensen, denk hier maar eens over na: Mensen die trouwen, gaan er ook vanuit dat het voor altijd is en kunnen zich ook niet voorstellen dat het ooit anders of minder word. En toch vinden er ontzettend veel scheidingen plaats.

Ik hoop dat je heir wat mee kan, heel veel nuttigs had mijn broer verder ook niet te melden....

Diesel_09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 20:26

@Joyce2

Ja dat klopt inderdaad.. ik moet je ook eerlijk zeggen dat er nog een aantal dingen aan de site niet goed zijn. ( die stomme foto's met bloemenrand moeten er ook echt af..;-))
Ik moet oude foto's eraf halen, nieuwe erop plaatsen en ik heb alles wel maar nu alleen nog de tijd vinden om er echt even een avondje voor te gaan zitten.

Over welke banner heb je het ? Bedoel je die grote bovenaan?

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 20:49

Yay, vandaag ingeschreven *\o/*

Lalidan schreef:
Er was iemand die vroeg naar dingen om te denken bij een VOF. Wat volgens mijn broer erg belangrijk is, is zo veel mogelijk op papier te zetten. Ook over wat er gebeurt als jullie bijvoorbeeld ruzie krijgen of onenigheid hebben over hoe de zaak gerund gaat worden. Taakverdeling vastleggen is ook erg belangrijk, maar de dingen die je vooral moet vastleggen zijn voor als het fout gaat.
Zolan dingen goed gaan, kom je er samen in overleg wel uit. Pas als er onderling strubbelingen ontstaan word dat lastig en is het handig als dingen dan al geregeld zijn. Veel mensen vinden dat niet nodig want "we kennen elkaar al zo lang, we komen er vast samen wel uit" en "ik geloof er niks van dat we op een gegeven moment niet meer samen verder willen". Nu, voor die mensen, denk hier maar eens over na: Mensen die trouwen, gaan er ook vanuit dat het voor altijd is en kunnen zich ook niet voorstellen dat het ooit anders of minder word. En toch vinden er ontzettend veel scheidingen plaats.

Ik hoop dat je heir wat mee kan, heel veel nuttigs had mijn broer verder ook niet te melden....

Was ik. Thnx :) Ja, ik zat zelf ook te denken aan wat als eentje wil stoppen, winstverdeling (uren schrijven, mss kom je niet echt gelijk uit, of al een met vakantie gaat), wat als iemand ziek is, grote aankopen, etc. Taakverdeling is ook een goede, daar hebben we nog niet heel erg veel over na gedacht. We gaan sowieso een contract opstellen. Het wordt natuurlijk niet voor niets het zakelijke huwelijk genoemd :7

Zidore schreef:
Thnx beiden! Ik ga er mee aan de slag en als ik ergens tegenaan loop dan weet ik jullie te vinden!!

Yw. Succes!

Mallootje schreef:
Onze "tussenfase" staat sinds eergisteravond online. Voorlopig hebben we 30 unieke bezoekers gehad, helaas nog geen bestellingen. Waar doen jullie aan (gratis) promotie? Investeren jullie met een reclamebudget of ga je voor de gratis kanalen?

Wat is de link? (Of heb ik die over het hoofd gezien?) Vind het altijd leuk om sites te bekijken :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 21:04

Diesel_09 schreef:
@Joyce2

Ja dat klopt inderdaad.. ik moet je ook eerlijk zeggen dat er nog een aantal dingen aan de site niet goed zijn. ( die stomme foto's met bloemenrand moeten er ook echt af..;-))
Ik moet oude foto's eraf halen, nieuwe erop plaatsen en ik heb alles wel maar nu alleen nog de tijd vinden om er echt even een avondje voor te gaan zitten.

Over welke banner heb je het ? Bedoel je die grote bovenaan?

Ja idd, je banner bovenaan de pagina! Die ziet er bij mij ook een beetje wazig uit!

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 22:44

@Diesel_09, je site zou er idd waarschijnlijk veel professioneler uitzien met echt goede foto's. :j En dan niet op een morsige poetsplaats, maar met een beetje een knappe achtergrond. Als je zelf geen spiegelreflex hebt en oog voor het maken van nette foto's dan is er vast iemand (hier op Bokt ;) ) die dat graag voor je wil doen. Het zou de moeite waard zijn!

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 10:30

Welkom alle nieuwe mensen!

Ik doe niks met Hello! van de KVK. Ooit wel aangemeld, maar vond het niet interactief genoeg. En voel mij hier meer thuis :D

Is het gelukt met je landingspagina Paan?