Het leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 16:53

Gesprek ging wel lekker maar wel wat dingen door de spanning vergeten... Was uiteindelijk wat overdressed voor mijn gevoel de drie heren tegenover me hadden gewoon een t-shirt en spijkerbroek aan kom ik net nette broek, blouse en colbertje aanzetten!
Ze bellen vandaag nog de uitslag door zou rond vijf uur zijn dus nog even afwachten...We zijn in ieder geval weer een ervaring rijker.

Edit: Goed nieuws, ben aangenomen! *\o/*

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 18:16

Cowgirl schreef:
Ik heb vanmorgen gebeld. De functie waar het in eerste instantie om ging is vervuld maar ze hadden nog een andere open maar dan achter de douane...geen probleem super leuk.

Tot ik hoorde dat het om gemiddeld 32 uur per week zou gaan.....en dat is mij nou net 6 uur te weinig.
Ik heb even een dag bedenktijd gevraagd omdat ik het financieel gezien even op papier moet zetten. Zonder toeslagen ga ik het niet redden dat is duidelijk maar er word in wisseldiensten gewerkt dus heb ik toeslagen ...maar ja is dat uiteindlijk genoeg om van rond te kunnen komen. Het word dan wel op een houtje bijten ben ik bang. En daar heb ik eigenlijk geen zin in. En er moet dan ook weer een auto komen.

Ik wil echt heel graag, als het 38 uur was was de keus wat mij betreft gemaakt .

Morgen ga ik ze bellen want heb nog wat vragen.

De toeslagen lopen leuk op hoor! Ik denk dat die de 6 uur makkelijk compenseren. Mijn man heeft ook ORT (onregelmatigheidstoeslag) en dan praat je netto toch over een paar honderd euro in de maand bij een gemiddelde werkweek van 36 uur! Ik zou niet te lang twijfelen, de situatie nu is ook niet alles volgens mij ;)

Dwyne: gefeliciteerd!!!!!!!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 18:53

Dwyne schreef:
Gesprek ging wel lekker maar wel wat dingen door de spanning vergeten... Was uiteindelijk wat overdressed voor mijn gevoel de drie heren tegenover me hadden gewoon een t-shirt en spijkerbroek aan kom ik net nette broek, blouse en colbertje aanzetten!
Ze bellen vandaag nog de uitslag door zou rond vijf uur zijn dus nog even afwachten...We zijn in ieder geval weer een ervaring rijker.

*\o/* *\o/*

Snipsnap

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kunnen vinden heet 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 19:00

Dwyne Gefeliciteerd!!! :D

Ik heb een leuk bedrijf gevonden :D Wil dus nu een CV opsturen maar wil dat via mail doen, hoe maak ik nu een goede mail? Heb een CV met daarin een motivatie. Heb dit nog nooit eerder gedaan, willen jullie mij een beetje helpen?

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 19:23

Proficiat Dwyne!

Goede vraag, ladyenpippi, wel een slimme, ben ook benieuwd of iemand het weet :)

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 19:45

Via de mail doe ik het altijd zo: onderwerp = sollicitatie (functie, eventueel ref.nr.), brief als tekst en als bijlage het cv. Ik hou cv en motivatie/brief altijd apart, dus nooit in 1 document.

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 19:54

Ja maar hoe stel ik zo'n mail samen? Bedoel, hoe begin ik? en de motivatie doe je dus in de mail?

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 19:59

ladyenpippi schreef:
Ja maar hoe stel ik zo'n mail samen? Bedoel, hoe begin ik? en de motivatie doe je dus in de mail?

Precies hetzelfde als een gewone brief:
Bedrijf
T.a.v. mijnheer/mevrouw/afdeling
Adres
Postcode + plaats

Woonplaats, datum

Betreft: sollicitatie vacature X

Geachte mijnheer, mevrouw, (naam = altijd beter)

Je motivatie

Met vriendelijke groet,

Naam
Adres
Postcode woonplaats

Bijlage: cv

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 20:56

Gefeliciteerd Dwyne!

@ cowgirl ; het zal wellicht beter zijn als hoe het nu is, eventueel kan je altijd nog verder solliciteren... Solliciteren vanuit een baan gaat over het algemeen makkelijker...

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 20:58

Gefeliciteerd, Dwyne!

Ik heb besloten om ook te gaan solliciteren op een baan als paardenverzorger, en eentje als receptioniste binnen een ander bedrijf. :)

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 22:38

Bedankt iedereen, nu jullie nog!

Ik heb voor deze functie ook per mail gesolliciteerd...
Ik maak altijd een brief in publisher en sla die op als PDF. CV heb ik ook als PDF. Beide als bijlage en dan de tekst/layout van de brief gewoon in het tekstveld. Wel net zoals wanneer je een brief per post zou sturen dus compleet met adres etc zoals hierboven. In het onderwerp betreft: sollicitatie...blablabla

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 10:34

Dwyne schreef:

Gefeliciteerd :D

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 11:09

Hallo,

Mag ik me hier ook melden?
Ik ben sinds 1 juni werkloos en had gedacht al lang en breed weer aan het werk te zijn.
Niet dus :(.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 11:17

Welkom hier!

Wat voor baan zoek je? In welke omgeving? Hoeveel uur? :)

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 11:19

Thanks!

Las net dat jij een baan hebt, gefelicteerd!! *\o/*

In de regio Rotterdam, wil het liefste werken met 'speciale' kinderen en dan fulltime.

Heb wel veel sollicitaties lopen, van kinderopvang, tot speciaal onderwijs, tot zorgboerderij.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 11:22

Welkom nektosha

Het is moeilijk om werk te vinden op het moment. Maar een aantal is het hier gelukt! Ik ben nu ruim 1,5 jaar thuis en ongeveer 5 maanden actief op zoek naar een andere baan.

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 11:24

ohwww ben 1,5 week afwezig geweest in het topic door druk op het werk en ziekte!
maar kan vol trots zeggen ben niet meer werk zoekent

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 11:25

Dank je wel patpen.

Lukt het jou een beetje?

Helpt ook niet mee dat het vakantie is, dat scheelt ook.
Inmiddels ben ik het wel een beetje spuugzat, maar ja, heb ook geen inkomen, werkt ook niet mee.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 11:29

Gefeliciteerd met je nieuwe baan!

Ik ben nu bezig met een sollicitatiebrief voor administratief/ commercieel medewerker binnendienst.
Wil deze vanmiddag persoonlijk langsbrengen. Had gisteren al naar het bedrijf gebeld.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 11:29

@oOeefjeOo: gefeliciteerd *\o/* :# *\o/* :# *\o/*. Wanneer ga je beginnen en als wat?

@nektosha: mij lukt het dus niet zo. Op dit moment nog 1 soll uitstaan. Probleem bij mij is dat ik PT wil werken (kan geen FT aan) en met een arbeidshandicap zit. Aangezien werkgevers genoeg keus hebben, maak ik weinig kans.......

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 11:30

ik ga beginnen als doktersassistente in het ziekenhuis op poli interne geneeskunde :D erug leuk dus :D dus mijn baan komt vrij hier :D iemand omg. Etten-Leur die werk zoekt in de zorg/secetaresse? hahahaha

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 11:32

Gefeliciteerd!!

Ik heb juist banen afgewezen omdat het 22 uur per week was over 5 dagen, dat zie ik niet zitten..

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 12:02

Kreeg net een brief van het pensioenfonds. Had premievrijstelling aangevraagd voor het arbeidsongeschiktheidsgedeelte. Krijg ik dus nu al iedere maand pensioen uitgekeerd :D. Ben nog net geen 40 (september) maar al wel pensioen :o. En het leuke is: ik krijg van 13 maanden uitbetaald (terugwerkende kracht) + rente. Uiteraard geen giga bedrag per maand, maar wel leuk meegenomen.

Sorry oOeefjeOo. Op zich lijkt het mij wel wat maar een beetje uit de richting! Ik heb gewerkt als medisch secretaresse poli Dermatologie. Erg leuk werk :j. Kan een boek schrijven over wat ik daar allemaal heb meegemaakt!

Babsiej: ik moet rekening houden met het feit dat ik fysiek niet meer dan 20 uur aan kan. Anders had ik al lang werk kunnen hebben......

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 12:06

Het gaat hier de goede kant op, heb ik het idee!
Super, hoor! :j

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 12:22

Eefje: Gefeliciteerd!!! Top zeg!!

Patpen: Bedankt, ga ik hier even mee aan de slag.

Die baan is toch iets te ver weg, is een dikke uur rijden. En dan moet ik door Zwolle rijden, niet heel handig aangezien het daar 's morgens stuiterdruk is.

Heb een opensoll gestuurd naar Divoza in Enschede, denk niet dat het wat word maar kan het nl altijd proberen.