Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën! Deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JolandaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 12:32

Leuk idee zo'n meeting. Of ik meedoe hangt af van lokatie en datum.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 21:17

Vanavond is de tuinen workshop las ik. Ik ben benieuwd hoe het als workshop organisator verlopen is.

timokyana

Re: Bokt-ondernemers; wie nog meer? Tips & Ideeën! Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 07:49

wat een leuk idee ;-)

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 09:42

Hoe is het met jullie inmiddels Timo? Veel veranderd sinds jullie start?

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 11:06

holly schreef:
Vanavond is de tuinen workshop las ik. Ik ben benieuwd hoe het als workshop organisator verlopen is.

Meld zich :D haha!

De eerste avond (in totaal zijn er 4) ging wel goed geloof ik :+ Heb eerst een kort voorstelrondje gedaan, toen wat verteld over tuinarchitectuur door de jaren heen, vanaf de 16de eeuw tot nu. Daarna konden ze aan de slag met het maken van moodboard en heb ik foto's en plattegronden van de tuinen bekeken. Volgende week gaan ze echt aan het tekenen/ontwerpen, ben wel erg benieuwd hoe dat gaat uitpakken!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 17:24

Holly,vooral bezig met naamsbekendheid maken en voorbereidingen en het uitwerken van nieuwe ideetjes (die we erg veel hebben :-) )
verder erg leuk contact met klanten! We zijn zeker niet ontevreden ;-)

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 12:58

Iedereen een prettig pasen.
Druk druk met de shop maar dat is niets nieuws.
Wel nieuws is dat ons eerste kuikentje er is!! een echt paaskuikentje, leuk hoor. Nu nog 6 eieren te gaan. ~~}> :=

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 13:21

Fijne pasen allemaal!!!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 20:38

Dank u dank u, jullie uiteraard ook!!!

Fijn dat het je de eerste avond goed bevallen is Yucca.
Wat is een moodboard?

Dus jullie start is tot nu toe goed gegaan Timo en Soraya. Dat is fijn. Geeft ook altijd weer het enthousiasme om door te gaan en nog meer te gaan doen he?

Joh ik plaatste zojuist een nieuwe adv bij ea-co en wilde daar een klein regeltje aan toevoegen om mee aan te geven dat ik geen hobby verkoper ben, maar een bedrijf.
Ik kreeg het gewoon niet verzonnen.
Hoe in hemelsnaam zet je nu toch door middel van 1 of 2 regeltjes tekst neer dat men koopt van een "winkel" zonder je adv naar de knoppen te helpen?
Iemand een leuk tekst ideetje zonder te hoeven zwaaien met kvk en btwnr?

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 09:34

Hoe gaat het met jullie advertenties op ea-co?

IVfotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 10:10

Afgelopen zaterdag gestaan op een evenement. Een keuring in Groenekan. Helaas was het in een binnenbak maar heb toch nog wat kunnen schieten en de eerste bestelling zijn al binnen. 15 mei ga ik voor kika fotograferen tijdens de cabriotour. Heb er nu al zin. Ik hoop op net zulk weer als afgelopen weekend.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 11:20

@Holly, kun je er niet een stel contactgegevens bijzetten en dan je kvk nummer?
Zou het anders ook niet echt weten.

Zelf krijg ik helemaal geen feedback op mijn advertenties.
En als ik er wel een reactie op krijg, is het om te vragen hoe ik de foto's erin heb gezet...

IVfotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 12:52

Ik heb ook niks gekregen op mijn advertentie.
Ik kijk zelf nu wat rond naar mensen die opzoek zijn en reageer er zelf op.
Laats ook Marktplaats afgezocht en daar toch nog wat leuke opdrachten (vrijwillig en betaald) gevonden.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 13:14

De gezocht topics afgaan werkt naar mijn idee ook beter, aangezien die mensen echt iets willen terwijl de bezoekers van je ad vaak alleen nieuwsgierig zijn!
Marktplaats doorzoeken heb ik een tijdje geleden wel een keer gedaan, maar vergeten het bij te houden...

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 13:18

MP is ook niet meer gratis voor Diensten e.d.

IVfotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 13:34

Nee klopt.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 13:51

Het is gewoon een bagger zooi. In mijn statjes zit toch echt een flinke duik naar beneden en dat is niks grappig. Ik ben mijn reclame plannen dus aan het bijstellen, omdat ik bokt wat meer naar de achtergrond wil gaan schuiven en andere dingen naar voren. Tja, aan zitten wachten tot we een ons wegen hiero...

11A is dat iets wat jij zou willen doen in jouw topic? al je gegevens open en bloot neer zetten zodat men je niet voor huis tuin en keuken fotograaf aan ziet? Zou jij niet liever wat lossigs willen gebruiken, zodat het beter bij jouzelf past, maar toch duidelijk is?
Ik vind het moeilijk hoor.
Ben zelf meer van het laatste, maar heb er aardig moeite mee iets in elkaar te zetten.
Laatst bijgewerkt door holly op 26-04-11 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 13:53

Ik vind het knap irritant dat alle bedrijven die advertentie mogelijkheden bieden nu zo gaan reageren.
Terwijl toch in de KVK krant/magazine een duidelijk bericht staat dat ondernemers veel liever een no cure no pay beleid zien.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 13:58

Tegen/waarop zeg je dat nu Hilda? Ik volg je even niet.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 14:03

Moet ik iets altijd tegen iemand of over iets te zeggen Holly?

Ik geeft aan wat ik nu knap irritant vind qua adverteren. In zekere zin zet ik dus het gesprek/de discussie voort over de ergernissen die er onder ons zijn over de veranderingen bij EA CO.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 14:10

Hilda, ben het volledig met je eens. Zit in een ander topic hier ook actief tegenin te gaan. Verkopen via pb gaat echt slecht, om nog maar te zwijgen van de mensen die je doodleuk niet betalen.

Aangezien er wel meer mensen hun kerstkaarten en visitekaartjes er halen:
Wie heeft er interesse in een aankoopbon (of meerdere) bij VISTAPRINT ter waarde van 20 euro voor maar 3 euro?
Aanbod voor deze aan te kopen geldt alleen vandaag, ik kan je de link doorsturen via mail dus pb even je mailadres.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 14:13

Nee hoor zeker niet, maar ik kan niet helemaal volgen wat je bedoeld.

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 15:34

@Holly: Waarom zou ik er problemen mee hebben om mijn gegevens hier op bokt te zetten? Op mijn website staat het toch allemaal, dus ik doe daar niet zo moeilijk over! Leuk dat ze m'n adresgegevens weten! Wat kunnen ze er mee? Maak me daar niet zo druk over!

@Hilda: Daar ben ik het helemaal mee eens, hoewel het wel op een goede manier moet gaan!

Iemand hier ooit gehoord van Groupon? http://www.groupon.nl/
Het idee is goed: Meer als 50% korting en als er te weinig afnemers zijn, gaat de deal niet door!
MAAR je moet je dienst of product dus met min 50% korting aanbieden en van iedereen die GEBRUIK maakt van de actie (de de coupon bij jou inlevert), krijgt Groupon 50% van het bedrag!
Even een snel rekensommetje: Mijn fotoshoot kost 50 euro. Bied hem nu aan dan voor 25 euro, en voor iedere fotoshoot die ik maak verdien ik maar 12,50 euro! En dat terwijl ik er zo'n 2 uur mee bezig ben met het fotograferen. Dan hebben we het nog niet over de kosten van het maken van de afspraak, voorbereidingen, reiskosten/reistijd en nabewerkingskosten!
Dus, leuk idee, maar waar slaat het op! Het is wel een No Cure No Pay systeem, maar dit kost wel heel veel geld!

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 15:40

He 11A ik zit bij de Belgische versie, benaderen ze de ondernemers dan ook actief voor kortingsacties aan te bieden?
Ik dacht dat je altijd door een derde moest uitgenodigd worden.
Soms ben ik echt zo' n computerloser...

Oooohhh, er stond een actie bij van 1 euro voor een bioscoopkaartje, ipv 7,5 euro!

Er zit natuurlijk wel standaard een percentage mensen bij die hun bon niet inruilen, dus dat geld verdien je dan zonder iets te doen, maar als de site ook nog eens 50% wil hebben van hetgeen de klant jou betaalt, pfffft dat is niks dat je dan overhoudt!

Als consument is die site echter een feest. Net zoals hotelkamerveiling en vakantieveiling!

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 15:54

Bedoel je Groupon?? Ik weet niet hoe het precies in z'n werk gaat, maar ik heb gewoon een keer een mail gestuurd en als ik wilde kon ik op hun mail reageren om een advertentie te plaatsen! Maar ik vind het veel te duur!!!

Natuurlijk is het voor de consument een feest en bijvoorbeeld een bios die heeft dan toch wel inkomsten met het eten en drinken en de andere bezoekers, dus dat kost ze niet heel veel, maar ik vind het als zzp-er nogal duur!!!