Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mano88

Re: Het leed dat een baan zoeken, maar niks kan vinden heet! 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 18:02

Ik richt mn sollicitaties via werk.nl wel gewoon aan dat email adres (ik ben daar wel ingeschreven)
Maar waarom schrijf je je niet in?

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 18:14

oke dan stuur ik het gewoon naar het contactpersoon. ik had me ingeschreven via het internet maar toen moest ik als nog een afspraak maken bij het uvw. dat kwam toen niet geheel uit. en heb ik het laten zitten omdat ze verder niks voor me kunnen doen (denk ik). ben net afgestudeerd afgelopen (meer dan) 14maanden niet gewerkt en verder volgnes mij ook niks opgebouwd voor een uitkering.
ik zal me nog een keer aanmelden, heb alleen geen tijd om langs te gaan. morgen en overmorgen trailerrijbewijslessen en dan ruim een week helpen op de manege met ponykampen en lessen.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 18:43

Mocht er iemand nog een leuke baan weten in de omgeving van Breda/Roosendaal/Bergen op Zoom? Had net een afwijzing binnen, wel voor een functie waarvan ik eigenlijk stiekem wist dat ik niet 100% in het profiel paste, denk misschien kan ik mezelf naar binnen banketstaaf, maar helaas :P. Weet iemand hoe het precies zit met dat inschrijven bij het UWV? Ik wil eigenlijk wel beetje weten of ik nu wel of geen recht op ww heb, mocht het zover komen...

Ik heb maar 7 maanden gewerkt en begreep van 't mannetje van het uwv dat je dan echt maar max. 3 weken ww ontvangt, met 't gevolg dat ik ook geen recht heb op hulp via het werkbedrijf, dus ik vroeg me eventjes af hoe dat zat...Is niet mn bedoeling om ww te trekken, maarja, helemaal geen inkomen gaat ;m ook niet worden.....:n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 18:46

Wat voor iets wil je Amanda?

Ik ondertussen 2 gesprekken gehad, maar merk dat zelf ook best wel wat eisen stel en dus beide daar niet voldoende aan voldeden. Heb ook wel luxe dat nog baan heb en dus niet zsm iets anders moet hebben. Als jullie nog iets horen in de paardenhouderij, regio Tilburg/Den Bosch/Eindhoven, ik hou me aanbevolen!

Kiim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 18:59

Haike wat was die baan waar je het laatst over had? Om te delen?

dark_moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 22:54

Hoe zoeken jullie naar vacatures? Hebben jullie vaste websites op internet of dergelijke? Ik kijk veel op internet (wel veel uitzendbureau websites) en in de regionale kranten.

Ik ben weer zoekende, maar kan nog niet echt iets echt passends vinden.... Ik heb ook steeds een klein beetje hoop op mijn 'droom'baan waar ik ook een brief heb gestuurd. Heb nog steeds niks gehoord, twijfel of ik nog een keer moet bellen. Ik heb de brief 7 februari verstuurd, en toen een week later op 15-2 nog een keer gebeld om te vragen of de brief (via website bedrijf verstuurd) goed was aangekomen (wilde natuurlijk ook een beetje de stand van zaken weten). De meneer zei dat hij goed was aangekomen en dat hij er nog niet aan toe was gekomen om naar de brieven te kijken. Hij ging die week de brieven op een rijtje zetten en zou er die week van 14-2 meer van horen. Echter tot op heden nog niks van gehoord. De vacature staat nog steeds op internet (hoeft niet alles te zeggen, als ze traag zijn met het weghalen als hij vervuld is), ik wil nu eigenlijk wel graag weten of er nog een kansje inzit dat ik uberhaupt op gesprek mag komen. Zouden jullie telefonisch contact opnemen, of wordt ik nu wel heel opdringerig? Zou het nadelig geweest zijn dat ik een week na versturen gebeld heb???? Ik wil eigenlijk een keer zekerheid :j , kan ik weer op zoek naar iets passends....
Wat zouden jullie doen??

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 23:07

ik kijk vooral op de vacatures site van de agrarische sector. aangezien ik die richting heb gestudeerd. krijg gemiddelde 2 keer per week het overzicht in me mailbox.
verder beetje op de site van andere uizendbureau's en werk.nl.
en ben nog steeds bezig met open sollicitatie bij me droombedrijf. maar ik vind het zo moeilijk om iets zinvols op papier te krijgen omdat ik niet precies weet of ze nog mensen zoeken en voor welke functie. bij die bedrijven maakt het me niet zo heel veel uit waar ik op de binnendienst terecht kom.....

lastig ik zou ook niet weten wanneer en of ik wel zou bellen..... ben daar al helemaal niet goed in. ik vind toch wel fijn dat er soms bij staat tot wanneer je kan reageren dan heb je een indicatie op hoelang je moet wachten.

overigs aan gemaild bij werk.nl. dat kon gelukkig los van uvw.. scheelt weer. baal er alleen van de je niet je eigen cv kan uploaden. kan toch niet echt goede functie namen vinden voor me stageopdrachten. en kan ook niet me commissiewerk etc kwijt. best jammer want daar zitten veel competenties in voor mij. (heb weinig echte werk ervaring). we zullen wel zien hoe het afloopt.

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 23:41

Een vriendin belde dat er bij haar werk, op een andere locatie, 2 collega's weggaan. Dus ik ga mooi even een open sollicitatiebrief sturen, ben ik eindelijk eens de meute voor *\o/*

Ik zoek gewoon op verschillende functies via google, ik gooi er gewoon een paar termen in en kijk dan wat eruit komt.
Verder krijg ik elke week de vacaturekrant van zorgpleinnoord in de mailbox, op werk.nl kijk ik niet zo heel veel. Als de site al eindelijk een keer werkt dan vind ik eigenlijk nooit een geschikte vacature.
En aan mijn werkcoach heb ik ook niks, ik kreeg van haar een vacature voor vulploegmedewerker :') was voor een kampeerhal en ik heb ervaring in de recreatie dus... :+ Maar ze willen vast graag een 32jarige vakkenvuller hebben daar :))

Orienta gefeliciteerd *\o/*

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 23:45

Ik kijk elke dag op:
jobtrack.nl
monsterboard.nl
vacaturebank.nl
werk.nl
onmissbaar.nl

En een paar keer per week op:
marktplaats.nl
randstad.nl
Op de website van bedrijven die me aanspreken, daar staan namelijk ook vaak vacatures online (vaak iets van "werken bij" of gewoon "vacatures")
en ik google op "vacatures Amersfoort"

En ik check elke week de vacatures in de krantjes die we hier krijgen. Meer zou ik echt niet weten!

@Dark_Moon: Ik zou zelf niet bellen, je hebt er zelf al een keer achteraan gebeld en alles was goed aangekomen, nu is het aan het bedrijf om contact met jou op te nemen. Maar als jij zekerheid wilt hebben, kun je altijd nog een keer bellen. Het is misschien een beetje cru, maar als jou brief en CV indruk hebben gemaakt, vergeten ze echt niet om contact met je op te nemen! Dus als ze hebben gezegd dat ze rond de 14e hun beslissing zouden nemen en je hebt nog steeds niets gehoord, denk ik eigenlijk dat ze hun keuze al gemaakt hebben... Maar hoop voor je dat je nog even netjes een berichtje krijgt over het hoe en wat, dat is wel zo fijn!

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 23:58

lnda_ schreef:
Oh, dat weet ik verder niet. Maar ik dacht als iemand nou zo'n baan zoekt, kunnen ze haar in ieder geval een bericht sturen.
Sorry voor de ''overlast'' dan, ik wou jullie alleen helpen :j

Was niet zo bedoeld hoor :)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 00:16

hier nog steeds geen succes helaas......

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 09:22

blacknorton schreef:
oke dan stuur ik het gewoon naar het contactpersoon. ik had me ingeschreven via het internet maar toen moest ik als nog een afspraak maken bij het uvw. dat kwam toen niet geheel uit. en heb ik het laten zitten omdat ze verder niks voor me kunnen doen (denk ik). ben net afgestudeerd afgelopen (meer dan) 14maanden niet gewerkt en verder volgnes mij ook niks opgebouwd voor een uitkering.
ik zal me nog een keer aanmelden, heb alleen geen tijd om langs te gaan. morgen en overmorgen trailerrijbewijslessen en dan ruim een week helpen op de manege met ponykampen en lessen.

UWVwerkbedrijf staat los van uitkering hoor volgens mij ;). En ik kan ook pas over 2 weken terecht voor een gesprek :P.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 11:17

haike schreef:
Wat voor iets wil je Amanda?

Ik ondertussen 2 gesprekken gehad, maar merk dat zelf ook best wel wat eisen stel en dus beide daar niet voldoende aan voldeden. Heb ook wel luxe dat nog baan heb en dus niet zsm iets anders moet hebben. Als jullie nog iets horen in de paardenhouderij, regio Tilburg/Den Bosch/Eindhoven, ik hou me aanbevolen!

Ik ben best breed aan het zoeken naar vacatures voor in de paardenbranche, administratief of eventueel als verkoopster oid. Heb gisteren een sollicitatie gedaan naar een ruitersportzaak die vanwege zwangerschap iemand zoekt voor tijdelijk, maar krijg nu echt de ene afwijzing na de andere binnen dat ik niet binnen het profiel pas :\
Dus heb me nu ook voorgenomen om gewoon op tijdelijke functies te solliciteren. Gaan woensdag weer bij een huisje kijken, duas dan zou het wel fijn zijn als ik ook geld binnen breng...

Ik kijk dagelijks op:
www.brabantwerkt.nl Daar komen alle vacatures uit de lokale krantjes e.d. op. Die kun je dan als PDF openen, staan soms best leuke dingen in.
www.werkeninwestbrabant.nl Alle vacatures bij gemeentes e.d.
www.jobtrack.nl
www.tempoteam.nl
www.randstad.nl
www.zoekvacatures.nl
http://www.njobs.nl/vacatures-west-brabant.html
www.brabantzorg.net

En ik doe ook gewoon via google checken of er nog nieuwe vacatures zijn met de trefwoorden die ik daar invoer. Ook hou ik de websites van bedrijven, die ik interessant vind, goed in de gaten!

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 11:20

solliciteren op tijdelijke functies is zeker ook goed! zo ben ik binnen gekomen een maand geleden en krijg per 1 april een vast contract voor onbepaalde tijd :j en dat terwijl het eerst 4 tot 6 weken was :)

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 11:22

Ariebombarie schreef:
solliciteren op tijdelijke functies is zeker ook goed! zo ben ik binnen gekomen een maand geleden en krijg per 1 april een vast contract voor onbepaalde tijd :j en dat terwijl het eerst 4 tot 6 weken was :)

Zo wil ik het ook een beetje proberen te doen eigenlijk, hopelijk lukt dat ook bij een van die functies :o . Enige nadeel is dat ik gewoon nergens 100% in het profiel pas, dus probeer mezelf wel binnen te banketstaaf, maar je moet ook wel beetje de kans krijgen...Ik heb nog geen een uitnodiging gehad, alleen maar 'Er zijn en komen binnen ons bedrijf geen vacatures die aansluiten bij jou profiel, succes met je zoektocht....Zucht :P. Maar heb nu een aantal sollicitaties lopen die pas ergens rond 10 maart sluiten dus dat is even afwachten....

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 11:49

in venray zit een evenementen hal die nog mensen zoekt,kennis van me heeft daar gisteren gesolliciteerd en die is aangenomen.
verdient 9 euro per uur om te starten,en per elke 100 uur die gewerkt is gaat de loon omhoog.

ik denk dat ik der ook maar eens ga solliciteren,nadeel is dat het parttime is de komende halfjaar,daarna pas fulltime vanwege de beurzen die dan pas op gang komen

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 12:07

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 12:12

haike schreef:
Welkom Mistery! Is het niet mogelijk meer uren te gaan werken bij de kruidvat, gezien je niet weg wil?

Cyntia: morgen meteen bellen, waarschijnlijk vallen ze er niet zo snel over gezien je het zelf ook al had gezien!

Dat i helaas niet mogelijk, er zijn maar een beperkt aantal uren beschikbaar en die zijn allemaal al bezet.

dark_moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 21:51

joyce2 schreef:
Ik kijk elke dag op:
jobtrack.nl
monsterboard.nl
vacaturebank.nl
werk.nl
onmissbaar.nl

En een paar keer per week op:
marktplaats.nl
randstad.nl
Op de website van bedrijven die me aanspreken, daar staan namelijk ook vaak vacatures online (vaak iets van "werken bij" of gewoon "vacatures")
en ik google op "vacatures Amersfoort"

En ik check elke week de vacatures in de krantjes die we hier krijgen. Meer zou ik echt niet weten!

@Dark_Moon: Ik zou zelf niet bellen, je hebt er zelf al een keer achteraan gebeld en alles was goed aangekomen, nu is het aan het bedrijf om contact met jou op te nemen. Maar als jij zekerheid wilt hebben, kun je altijd nog een keer bellen. Het is misschien een beetje cru, maar als jou brief en CV indruk hebben gemaakt, vergeten ze echt niet om contact met je op te nemen! Dus als ze hebben gezegd dat ze rond de 14e hun beslissing zouden nemen en je hebt nog steeds niets gehoord, denk ik eigenlijk dat ze hun keuze al gemaakt hebben... Maar hoop voor je dat je nog even netjes een berichtje krijgt over het hoe en wat, dat is wel zo fijn!

Ja, ik denk dat je gelijk hebt. Het is wel zo dat de vacature nog steeds op de website staat. Het kan natuurlijk dat ze traag zijn met deze eraf te halen. Ik baal er wel een klein beetje van. Het lijkt me echt een leuke baan om te hebben, en op zich passen mijn ervaring en eigenschappen wel goed bij deze baan. Ik wil het eigenlijk wel zeker weten, maar twijfel om nu wéér een keer te bellen. Ik weet ook niet goed waar ik wel een soortgelijke baan kan vinden. Vergelijkbare bedrijven hebben niet vergelijkbare vacatures op hun website staan, dan moet je echt open sollicitaties gaan versturen.... Misschien dat ik daar maar aan ga beginnen, maar vind het lastig om zo'n brief op te stellen. Ik hoop nog steeds op een wonder, maar vrees dat deze niet gaat komen.... ;(

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 22:24

Je kan altijd even bellen, gewoon voor de zekerheid, vooral als het anders zo in je hoofd blijft zitten. Als ze je "vervelend" vinden, hadden ze gewoon netjes een berichtje moeten sturen!

Wie van jullie staan er trouwens allemaal ingeschreven bij een uitzendbureau? Tot nu toe heb ik dat nog niet gedaan, omdat ik het idee heb dat dat niet handig is als je nog gewoon werkt hebt en omdat je vaak baantjes voor 1 of 2 dagen krijgt, of als opvulling bij zwangerschapsverlof oid. Opzich vind ik dat niet zo erg, maar ik heb wel een hypotheek en huisdieren, dus heb een vast inkomen nodig. Wat is handig, inschrijven of gewoon via internet blijven zoeken?

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 22:30

ik heb me CV achter gelaten bij monsterboard en dan nog wat agrarische site (agrojobs, agrifoodcareer en ceres recruiter) en ben denk nog wel meer. vooral gedaan om de vacaturesmails in me inbox te krijgen.

kreeg wel een mailtje vandaag dat iemand van maandag mij cv heeft gezien met 2 leuke vacatures wel eentje tot eind juli ander tot eind van jaar.
ceres heeft me cv voor gedragen bij voederbedrijf en hun kijken of er een functie vrij kan komen en of ik er in pas dus dat is afwachten.
dus ligt er net aan denk ik wat er is en wat er over een komt.
maar ik ben net afgestudeerd en op zoek naar me eerste baan en verder geen hypotheek, wel een shet in stalling.

yrsa_karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 22:35

dark_moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 23:38

Het voordeel dat als je ingeschreven bent, is dat het uitzendbureau jou zou kunnen bellen als ze denken dat een vacature voor je hebben. Kan je altijd nog zeggen dat je er niet op ingaat. Ook als je zelf een interessante vacature vind op hun website, dan gaat het allemaal wat sneller als je ingeschreven bent. Je moet je dan alsnog inschrijven bij dat uitzendbureau en ondertussen kan er net een ander je voor zijn. Vaak zijn de banen bij uitzendbureau snel ingevuld, zeker in deze crisistijd met het vinden van een baan. (is mijn ervaring in ieder geval).
Toch raad ik je aan om gewoon zelf ook de site van uitzendbureaus in de gaten te houden, ook als je ingeschreven staat.

Een tip van een goede website mbt agrarische vacatures: http://www.agriholland.com

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 23:48

bedankt klopt die heb ik ook in mijn mailingslijst. en ben via daar ook aan de meeste agrarische uitzendbureaus gekomen.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 09:49

Ik ga me vandaag denk ik ook maar inschrijven bij diverse uitzendbureaus. Altijd handig, en op die manier word je net wat saneller op de hoogte gehouden van alle echt nieuwe banen. Of de banen die niet op internet verschijnen...

Heb gisteren naast alle afwijzigen, ook een beetje goed nieuws gekregen, of iig dat hoop ik. Tempo-Team belde, ik had op een vacature gesolliciteerd bij een bedrijf wat doet in ruitersportartikelen, op de fulltime functie van administratief medewerker. Enige nadeel bleek, tijdens het gesprek, dat ze veel franse klanten hebben en mijn franse taal echt bagger is. Hetzelfde geld voor duits. Mijn voordeel volgens de dame aan de telefoon is dat is vloeiend Engels spreek en schrijf, dit doordat mijn vader Schots is en ik meertalig op ben gevoed. De functie is voor tijdelijk, voor 4 maanden, maar de kans bestond dat het daarna nog een Duo-baan werd, omdat degene die ik vervang waarschijnlijk geen 40 maar 20 uur gaat werken als ze bevallen is. Maar dat was nog niet zeker, dus ik hoop er niet al teveel op. Al zou het tijdelijk zijn, het is wel weer een échte baan!!

Ze zou vandaag even gaan overleggen met het bedrijf, de affiniteit met ruitersportartikelen was iig zeer aanwezig, veel ervaring, nu hing het af van die franse/duitse taal en of ze vinden of ik binnen het profiel val.

Spannend dus! Ik hou jullie op de hoogte, ik ga snel naar het dorp toe. Heb 2 huizenbezichtigingen!