Studenten Pedagogische Wetenschappen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wineds

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 19:47

Is M&T1 nog steeds met dat moeilijke boek van A.D. de Groot?

Ja, ik zit in Londen :D En nee, minor heb ik vorig jaar al gehad. Ik zit nu in mijn master en ga morgen beginnen met stage lopen!

Succes met statistiek MRIIIS, maar dat heb je dan vast ook al wel gehad bij psychologie of niet?

MRIIIS

Re: Studenten Pedagogische Wetenschappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 19:48

Ja, maar helaas niet gehaald :')

Wineds

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 20:08

Oh, dat is jammer. Maar dan krijg je de stof nu nog een keer uitgelegd en kan je een nieuwe poging doen :)

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-11 20:11

Jammer dat je statistiek niet gehaald hebt, maar misschien lukt het nu wel ;)

Oh wat leuk stage lopen in Londen wineds! Succes en veel plezier.
Voor M&T! hebben we een nieuw boek, gelukkig, als ik de ervaringen hoor met het vorige boek. Maar ook deze is niet super simpel ofzo en het is vooral allemaal heel veel, vooral M&T2 vind ik lastig om al die verschillende onderzoekssoorten en al die rijtjes in mijn kop te krijgen...Het oefenen is wel handig, maar wel allemaal in het Engels. Daar ben ik niet zo goed in, dus soms maak ik ook fouten doordat ik de vraag of antwoorden niet goed heb begrepen... Nou ja we zullen we zien morgen.

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 07:56

Mijn nieuwe blok begint vandaag, heb er zin in. Krijg o.a. neurobiologische ontwikkeling, klinkt reuze interessant. Helaas begint morgen ook statistiek, dat heb ik vorig jaar niet gehaald, dus dat gaat aanpoten worden..

Sneeuwmaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 15:28

Zijn er hier ook studenten van de Rug? Zelf doe ik nu het schakeljaar pedagogische wetenschappen. Vandaag zelfs tentamen van Statistiek 1. Afgelopen maandag het tentamen voor Methoden en Technieken gehad. Hoe bevalt het jullie tot nu toe?
Laatst bijgewerkt door Sneeuwmaan op 03-11-11 15:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Sneeuwmaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 15:31

YankeeBoy schreef:
Mijn nieuwe blok begint vandaag, heb er zin in. Krijg o.a. neurobiologische ontwikkeling, klinkt reuze interessant. Helaas begint morgen ook statistiek, dat heb ik vorig jaar niet gehaald, dus dat gaat aanpoten worden..

Dat klinkt echt super interessant! Onze eerste les statistiek begon de docent met een hele preek. Als je niet minimaal 12 uur per week zou werken aan dit vak zou je het niet halen. Ben benieuwd naar het tentamen, heb niet zo heel veel geoefend.

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 17:09

Sneeuwmaan schreef:
Zijn er hier ook studenten van de Rug? Zelf doe ik nu het schakeljaar pedagogische wetenschappen. Vandaag zelfs tentamen van Statistiek 1. Afgelopen maandag het tentamen voor Methoden en Technieken gehad. Hoe bevalt het jullie tot nu toe?

Heel toevallig wel! Wat leuk, ook een schakelaar! Succes straks met statistiek! Ik ben benieuwd of het beetje gaat lukken..

Sneeuwmaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 18:15

Hoop het wel, heb net het afgelaste tentamen gemaakt en daar vier fout in, dus het moet lukken. Wat vindt je van de opleiding tot nu toe?

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 18:17

Er zitten paar dingetjes in die ik echt niet begrijp, maar het gros is met goed lezen wel te doen denk ik :)
Heb nog beetje een motivatieprobleem hoor, de vakken die we nu hebben zijn echt totaal niet mijn ding. Niet echt moeilijk, maar gewoon saai.. Hoop dat het straks allemaal wat minder abstract wordt..

Sneeuwmaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 18:19

Klopt, ben ik met je eens. Ben ondertussen ook bezig voor wiskunde en als ik dat tentamen bekijk dan baal ik zo, dat ik er niet meer voor gedaan heb. Het volgende moduul is veel interessanter, met filosofie en psychologie. Ow en jeugd en gezin. Heb er helemaal zin in.

Wineds

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 19:52

Leuk om steeds meer mensen van de RuG in dit topic te zien! Schakelaars: wat hebben jullie hiervoor gedaan/gestudeerd?

Mijn stage is tot nu toe echt top! Gisteren mocht ik mee paardrijden, zó leuk om al die lachende koppies te zien wanneer ze mogen rijden. Vanmiddag was er een link-activiteit tussen de PMLD en SLD afdeling, met toneel, zingen en verhaaltjes. Mooi om te zien dat kinderen ondanks hun beperkingen toch samen kunnen werken met kinderen uit andere klassen en met andere beperkingen :)

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 21:35

Ik heb de ALO gedaan :) Ook in Groningen. Maar wil als het even kan volgend jaar de master in Amsterdam aan de UvA gaan doen! Stukje dichter bij m'n paard haha

Sneeuwmaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 09:33

Wineds schreef:
Leuk om steeds meer mensen van de RuG in dit topic te zien! Schakelaars: wat hebben jullie hiervoor gedaan/gestudeerd?

Zelf heb ik SPH gestudeerd. Werken jullie ook naast jullie opleiding?
Het tentamen ging echt rot! De vragen waren net anders als anders |( Nou duimen dat ik er veel goed gegokt heb....

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 09:49

Wat leuk, al die RuG-mensen hier :D

Marije (Phylos) en ik zitten allebei in ons 'gewone' tweede jaar. Nu ook net weer de tentamenweken gehad.. ontwikkelingspsychologie heb ik gehaald, M&T2 waarschijnlijk ook wel en M&T1 zal erom spannen. Heb van het meerkeuze-gedeelte 13 fout (max 14), dus van de open vragen moet ik ook ongeveer 2/3 van de punten hebben gescoord, en daar ben ik niet zo zeker van. :=

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 13:42

@ Sneeuwmaan, je kunt je antwoorden checken op de DLO! Is er opgezet. Ik heb het gehaald, ben nog beetje in shock *\o/*

@ Jettie, zitten jullie ook veel in het Heymansgebouw?

Sneeuwmaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 14:00

Heb het ook gehaald!! acht fout, ben zo blij!! Gefeliciteerd Sneeuw!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-11 15:12

Super Sneeuw en Sneeuwmaan van jullie statistiek!
Ik doe inderdaad ook het 'gewone' 2e jaar. Wij zitten niet veel in het Heymansgebouw, voornamelijk in het Academiegebouw.
Ook ik heb ontwikkelingspsychologie gehaald. Ik denk M&TII ook wel en M&T1 zal er bij mij ook om spannen. Had 11 fout (en je mocht dus 14) Maar de open vragen vond ik echt heel lastig en heb ik zeker niet helemaal goed..Gewoon maar weer afwachten.
Volgende week woensdag Propedeuse uitreiking. Weet iemand hier misschien wel kleding daarvoor geschikt is? Ik heb echt geen idee wat er verwacht wordt :P

Wow windeds, klinkt echt super gaaf! Wat is precies je stage(-opdracht)?

Sneeuwmaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 19:01

Ik denk dat je het beste iets nets kunt aantrekken. Maar ik zou niet helemaal gala gaan oid. Veel plezier iig! Is altijd een fijn moment als je je P binnen hebt.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-11 19:11

Ja maar zou ik dan echt een jurkje aan moeten, of gewoon iets van een legging met rokje en leuke lange nette trui of gewoon een broek met een blazer...ik heb echt geen idee en heb ook weinig echt 'nets' voor dit soort gelegenheden. Heb wel 1 zwart jurkje, maar wil er ook weer niet overdressed bijlopen, maar uiteraard ook niet underdressed

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 23:16

Volgens mij zijn jouw suggesties prima voor zoiets hoor Marije. Lange trui/jurkje, rokje of nette broek met blazer.. wat je naar een bruiloft ook aan zou kunnen trekken zegmaar :D ik ga ook niet overdressed, gewoon een leuk jurkje denk ik!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-11 00:01

Toch nog lastig, ga morgen maar eens wat dingetjes proberen denk ik en anders de stad nog maar even in :P
Probleem is dat ik nog maar 1x in mijn leven een bruiloft heb gehad :+ en toen was ik bruidsmeisje, dus had ik echt zo'n super gave jurk aan. Die is nu niet geschikt :P
Maar ach ik zal vast wel iets geschiktst vinden

Wineds

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 18:04

Draag vooral iets waar jij je gewoon prettig in voelt. Sommige mensen komen in een net jurkje, anderen in spijkerbroek. Verschilt heel erg dus, al vind ik persoonlijk iets wat netjes is beter bij de gelegenheid en locatie (tenminste, neem aan dat jullie ook in de Aula van Academie zitten?) passen.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-11 19:30

Ja inderdaad in de aula van het Academie. Wat had jij aan?

Sneeuwmaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 11:51

Phylos schreef:
Ja maar zou ik dan echt een jurkje aan moeten, of gewoon iets van een legging met rokje en leuke lange nette trui of gewoon een broek met een blazer...ik heb echt geen idee en heb ook weinig echt 'nets' voor dit soort gelegenheden. Heb wel 1 zwart jurkje, maar wil er ook weer niet overdressed bijlopen, maar uiteraard ook niet underdressed

Ik zou iets van een simpel jurkje aandoen, met een legging en leuke laarsjes oid. Netjes maar niet overdressed. Dat je er nog wel normaal mee over straat kan :)