Glad/sneeuw, verplicht naar je werk?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 14:38

ik werk op de taxi en heb gisteren thuis mogen blijven, had me toch verslapen en de planner was druk bezig laaerlei ritten te anuleren dus was er haast ook geen werk te doen

donderdag ben ik ook gewoon aan het werk geweest
en vandaag ook gewoon weer ik word er niet veel anders van
al heb ik wel meer plezier in mijn werk met sneeuw :D

zijn de wegen overal glad anuleren ze dus een hoop ritten
is het te doen werken we gewoon door ;)

heerlijk met zo'n grote slee mensen rijden
ik heb de tijd van mijn leven op de weg :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 14:38

Ik heb net afgemaild. Er staat in de mail dat je tot 2 dagen voordat je moest werken kon afbellen. Het was ook geen optie om af te bellen.. Moet morgen werken in Rotterdam bij de bekerwedstrijd tussen Feyenoord-AZ. Bij mij rijd er niks op het moment alleen de bussen rijden maar met ontregeling...

Malkesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 14:40

Moest dit weekend werken in keuken van een instelling van justitie ;) de mannen moeten toch eten... Gisteren redden mijn collega het niet dus moest ik eerst even alleen staan met een beveiliger totdat een andere collega kwam. Mijn man heeft mij dit weekend met de bus met winterbanden gebracht..Ik wil eigenlijk heel graag naar stal want mijn paard had gisteren gaskoliek maar mijn man gaat straks heen, hij vind het niet veilig op de weg en hij rijd zelf toch al..Mijn zus en zwager komen vandaag terug van de Dominicaanse Republiek, ze weten denk niet wat ze zien :D _O-

suuzepuus

Re: Glad/sneeuw, verplicht naar je werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 14:44

wat een drama als er een keer sneeuw ligt zeg!!
ik kan de komende tijd niet werken dus hoef me daar niet druk om te maken maar lach me rot om de paniek overal!! (en geniet van het mooie uitzicht)

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 15:26

De hoofdwegen zijn hier wel redelijk schoon. Alleen mijn wijk en de macdrive niet :P.

Had tegels voor mijn keuken besteld en zelfs die waren gewoon op tijd aangekomen godzijdank! (keuken moet voor kerst af wezen ;))

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 15:28

mijn vriendje is nu 168 km verdeop. hij kon over de snelwegen prima rijden (A28- A50 en A12) maar de binnen wegen is minder. bij mn ouders ligt zo'n 40 cm (midden van t land) hier maar zo'n 15/20 cm (zuidoost drente)

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 15:30

Is er al bekend of de treinen morgen wel gewoon gaan rijden?

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 15:34

Citaat:
Ik heb hier intern nog niks gelezen ... van ProRail
Treindienst nog niet geheel volgens plan

De reizigersvervoerders en ProRail hebben besloten ook maandag een aangepaste winterdienstregeling te rijden. Er is namelijk opnieuw sneeuw op komst en verder hebben we te maken met de nasleep van zondag: er is nog infrastructuur die hersteld moet worden en ook zijn er minder treinen beschikbaar. We rijden maandag daarom met een beperkte treindienst (een halfuursdienst met stoptreinen en incidenteel een intercity) omdat de kans op vertraging en uitval van treinen nog steeds aanwezig is.

Advies aan reizigers: als het niet per se hoeft, reis dan niet met de trein! Daarnaast adviseert ProRail reizigers om voor de avondspits te reizen in verband met verwachte sneeuwval.

21 december 2009, 12.45 uur

Das het enigste, maar dat weet iedereen wel

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 15:54

Hmm, ben benieuwd wanneer alles weer "normaal" verloopt.

Ik kon vanochtend lopend naar m'n werk, heb mijn sleutel laten vallen in de sneeuw en kon 'm met geen mogelijkheid meer terugvinden. :roll:

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 16:02

wij moesten gisteren van Alkmaar terug naar Venlo.
Normaal iets meer dan 2 uurtjes.
nu hebben we er 5 uur over gedaan!!!!!!
vandaag gelukkig beiden vrij en morgen maar te voet naar het werk.

dirtchick

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 16:19

nou ik ga zo weer werken hoop dat de terugweg vanavond beter is dan gisteren. Wordt weer een drukke avond denk ik met mensen die in de kou zitten.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 16:25

Ik heb gisteren de baas gebeld dat het vandaag met een beetje pech niks meer zou worden, zat vast ergens in het westen en moest vanochtend in Maastricht om half 8 beginnen :+ Had hij gelukkig begrip voor, moest maar zien hoe het zou lopen. Uiteindelijk ging het vanochtend (vroeg! :O ) redelijk vlot vanuit Tilburg waar we dan maar overnacht hadden omdat Limburg écht niet meer te bereiken was, ik was om kwart over 10 op mijn werk (3 uur en een kwartier van Goirle -> Maastricht). En baas is zo schappelijk dat ik die bijna 3 uur dat ik te laat was niet hoef in te halen :+:

Maar gelukkig kan ik straks lopend naar huis, sneeuwt hier nl weer duchtig :=

Over morgen weet ik niks, maar lijkt me sterk dat als het vanavond weer flink zou gaan sneeuwen dat de boel met het OV morgen opgelost is.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 16:27

ik duim stiekem wel dat er morgen een bus rijd :+ dan kan ik gewoon naar stage namelijk...

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 16:48

Morgen schijnt het echt ook heel bizar hard te gaan sneeuwen :+

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 16:53

*Zucht* net nu de HTM weer bussen en trams laat rijden :roll:

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 16:54

ah dat meen je niet! Kan ik straks morgen weer thuis blijven, en aangezien ik via het uitzendbureau werk is niet werken ook geen geld (ja, kan eventueel vakantie uren uit laten betalen, maar dan zijn die weer op straks)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 16:58

ik moet nog naar stal, maar heb alleen in de avonduren beschikking tot een auto, en er rijdt helemaal niets aan OV. Fiets vind ik veel te gevaarlijk met dit weer. Zit te twijfelen om paardje eventueel binnen te laten staan vandaag, dan maar even naar stal bellen of ze hem er niet even uit kunnen laten.

Het is echt drama met dit weer, heb het zo gehad nu. Ik moet woensdag werken, tot de avond. Ben benieuwd of ik ooit nog thuis kom...

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 17:22

gvu doet het eindelijk weer... maar heb geen goed nieuws gekregen....

Door de hevige sneeuwval van afgelopen dagen vindt de directie van GVU het niet verantwoord om de bussen te laten rijden. Tot nader order rijden er dus geen GVU-bussen in de stad Utrecht.
Uitzondering is lijn 11, omdat deze lijn geheel over de busbaan kan rijden.

Het is voorlopig nog niet verantwoord om alle bussen de weg op te laten gaan. ''In de stad is niet geveegd. Door de hopen sneeuw kan de bus zo op een fietspad of vluchtheuvel belanden en dat willen we voorkomen'', aldus de zegsman.

Gedurende de dag wordt bekeken of de stadsbussen weer kunnen gaan rijden.
Excuses voor het ongemak.

Laatste update: 21 december 15.30 uur

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 17:41

Tallie1979 schreef:
Morgen schijnt het echt ook heel bizar hard te gaan sneeuwen :+

zucht ik hoop het niet dat betekend morgen weer met gevaar voor eigen leven boodschappen doen.
En morgen weer niet werken omdat de postwagens mijn huis niet kunnen berijken zonder de wagen in de prak te rijden.

OlimpicDiaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 17:45

Vandaag ben ik ook niet geweest, de bussen reden niet en anderhalf uur lopen ging me iets te ver. Fietsen durf ik echt niet, ik ben nog steeds aan het herstellen van een knie-operatie namelijk......

Maar nu heb ik dus morgen de hele dag en nacht dienst en het weer schijnt er niet op te verbeteren....en ik maak me daar nu dus wel een beetje druk over, want ik voel me wel echt heel vervelend/schuldig dat ik de deur niet uit durf terwijl ik wel degene ben die dienst heeft.....

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 17:54

Ik heb er vanmorgen ruim 3 uur over gedaan om op mijn werk te komen. Als dank mocht ik vanmiddag 2 1/2 uur eerder weg.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 17:55

ik heb er vanochtend een kleine 2 uur over gedaan over een ritje van 26 kilometer :D :D :D

2 zorgverleensters hadden afgebeld omdat het openbaar vervoer niet reed........ dus ik heb de hele dag mensen gewassen en aangekleed :D :D

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 17:57

slimmerik schreef:
Ik heb er vanmorgen ruim 3 uur over gedaan om op mijn werk te komen. Als dank mocht ik vanmiddag 2 1/2 uur eerder weg.

dus je hebt maar 1,5 uur gewerkt ofzo??

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 18:19

Phoe had gehoopt dat het wel zou gaan dooien ofzo vandaag.
Ben vorige week vrijdag thuis gebleven omdat scooter niet wilde starten. Nu staat hij lekker warm binnen met een dekentje om. En vandaag kon ik niet weg kreeg hem niet door de sneeuw geduwd. Maar morgen ligt die sneeuw er nog steeds. Ik baal er een beetje van als ik morgen weer niet kan. Ik denk dat ik het morgen maar gewoon ga proberen.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 18:30

Ik heb vanmorgen een uur gelopen maar ik was nog optijd! Morgen maar weer lopend aangezien ze zeggen dat het nog erger wordt.