NHB Deurne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

linneketeut

Re: NHB Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 20:13

Hebben jullie trouwens ook zo'n formulier die je in moet vullen met je eerste keus en tweede keus voor stage, en allemaal van die ingewikkelde vragen? :P Want die moesten wij in leveren op de kennismakingsdag, maar dat hebben wij niet gedaan..

Pony_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 19:05

ik ben aangenomen maar niks over een kennismakingsdag gehoord

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 11:22

Wat voor een vakken heb je allemaal bij deurne??

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 14:26

Heeft iemand een idee tot hoelaat de introductieweek duurt?
Want ik heb die vrijdag ook nog een weekend weg gepland staan. :=

linneketeut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 15:32

Volgens mij vrijdagochtend, maar weet niet zeker. Staat ergens in een brief.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:04

Pony_Arie schreef:
ik ben aangenomen maar niks over een kennismakingsdag gehoord

Was je later met aanmelden dan?
Al wel wat over de introductieweek gehoord? :)

Nou ik hoop dat ik die vrijdag een beetje optijd weg kan dan. :j
Heb alleen nergens gezien wat de prijs is van de kleren die je kan kopen..

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:07

Op Deurne blijven ze erg in 1 patroon hangen waar niet alle leerlingen mee om kunnen gaan. Ben mee geweest paard wegbrengen en ook tijdens Horsedays maar ik vond het er niet uitspringen, qua rijden niet en qua hele beleid niet.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:11

Licht eens toe?

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:17

Dat was tegen mij geloof ik heh??
Nou daar gaan we ;)
Houding en zit is heel belangrijk. Daar wordt aandacht aan besteed, wat vervolgens uit in ruiters die voor het oog netjes rechtop zitten. Verder zakken ze in links of rechts, kunnen hun benen amper tot niet stil houden, moeten met sporen rijden maar aangezien ze die benen niet stilhouden krijgen ze sporen plekken. Voor de intensieve begeleiding die ze krijgen op zowel andere paarden als hun eigen paard(en) is er vrij weinig vooruitgang te zien dan een even hard genoemd hobbyruiter die met 1 keer per week keurig kan rijden.
Maar dan is het nog dit is mijn mening gebasseerd op de dagen dat ik er ben geweest. Ben dan ook op het PTC in Barneveld geweest en ook daar zie je veel verschil tussen ruiters maar ik vond het algemene niveau daar hoger liggen :) Goede uitleg??

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:19

jouke_h schreef:
Nou daar gaan we ;)
Houding en zit is heel belangrijk. Daar wordt aandacht aan besteed, wat vervolgens uit in ruiters die voor het oog netjes rechtop zitten. Verder zakken ze in links of rechts, kunnen hun benen amper tot niet stil houden, moeten met sporen rijden maar aangezien ze die benen niet stilhouden krijgen ze sporen plekken. Voor de intensieve begeleiding die ze krijgen op zowel andere paarden als hun eigen paard(en) is er vrij weinig vooruitgang te zien dan een even hard genoemd hobbyruiter die met 1 keer per week keurig kan rijden.
Maar dan is het nog dit is mijn mening gebasseerd op de dagen dat ik er ben geweest. Ben dan ook op het PTC in Barneveld geweest en ook daar zie je veel verschil tussen ruiters maar ik vond het algemene niveau daar hoger liggen :) Goede uitleg??

Nee. Hoezo moet er met sporen worden gereden? Waar haal jij deze enorme wijsheid vandaan? Hoevaak ben jij uberhaupt er geweest en heb jij dezelfde ruiters voor ogen gezien? Spijt me zeer, maar vind deze beargumentering wel erg kort door de bocht.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:22

Tja je hebt ruiters en je hebt ruiters....

Heb tijdens de intake ook mensen zien rijden waarvan ik dacht ' Waar heb jij leren rijden?'
Tijdens de clinic van de kennismakings dag zag ik dat ze wel goed begeleid werden, en ook goed reden.

En daarbij komt nog eens dat er dan ook nog het verschil is, tussen mensen die daar komen om tot de top te willen komen. En mensen die dit zijn gaan doen omdat ze niks anders wisten. :)

De vergelijking met hobby ruiters vind ik erg grappig. Alsof hobby ruiters niet normaal kunnen rijden? Ik ken manege mensen die met gemak winstpunten kunnen halen.
En er zal wel degelijk enige vooruitgang in het rijden zitten, al is het maar omdat je toch een half jaar lang les krijgt en daardoor dus al meer ervaring.

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:24

millennium schreef:
jouke_h schreef:
Nou daar gaan we ;)

Nee. Hoezo moet er met sporen worden gereden? Waar haal jij deze enorme wijsheid vandaan? Hoevaak ben jij uberhaupt er geweest en heb jij dezelfde ruiters voor ogen gezien? Spijt me zeer, maar vind deze beargumentering wel erg kort door de bocht.

Das dus het leuke dat ik erbij zei dat ik het van de dagen dat ik er was gezien heb en vervolgens nu met een paard aan de gang ga wat nu op stal staat aangezien het vakantie is en waar verplicht met sporen opgereden moest worden, alleen kan ik nu de wondjes gaan verzorgen...

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:27

Nou kind, uit die 'paar dagen' kan jij meteen zien hoe de opleiding in elkaar steekt? En verplicht met sporen rijden...nog nooit mee gemaakt maargoed! Het zal wel!

Oja en wat betreft die wondjes: zal die ruiter zelf wel hebben veroorzaakt, betekent natuurlijk niet dat al die honderden andere studenten dat net zo doen. :)
Ook beetje kort door de bocht, vind je niet?

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 17:32

Dat zeg ik toch ook niet dat alles en iedereen dat zo doet. Ik ben blij dat jij dus mensen weet waar dat dus anders bij is!!
Maar goed uit de zadel proeven e.d. kwamen heel verschillende uitslagen over hoe mensen zaten. Vind dat verder heel leuk om te zien. En nee zo kan ik natuurlijk niet zien hoe de opleiding in mekaar steekt. Maar goed heb daar ook al meerdere intakes gedaan maar heb toch voor een andere opleiding gekozen...Wil niet zeggen dat ik er helemaal niks van weet ;) Maar goed sorry als het te bot overkwam was nou ook weer niet de bedoeling.

@ daNiielle_ ik ben ook maar een hobbyruiter maar wist even niet hoe ik het anders moest zeggen :)

Paarde_bloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 19:05

.
Laatst bijgewerkt door Paarde_bloem op 27-05-22 17:16, in het totaal 1 keer bewerkt

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 19:15

Tja Deurne....

Ik heb er een half jaar opgezeten en was eigenlijk al een half jaar te lang!
Theorie was niveau van groep 8, erg saai en onnodig.

Dressuur instructie vond ik ook niks, veel te laag niveau, helft kon ze paard amper nageeflijk rijden en manier van rijden zoals de instructeur het wou stond me ook niet aan, vond ik met veel te veel druk.

Springinstructeur was daarintegen geweldig maar om daar nou voor te blijven.....

runasays

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 20:09

Hai,

Ik heb even tussendoor een vraagje,
Met hoeveel zit je eigenlijk in groep, verschilt dat van het eerste jaar tot het laatse, etc. ? (dan heb ik het over de HBO opleiding)
Ik kan het namelijk helemaal nergens vinden..

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 20:19

Een klas is ongeveer 25 leerlingen groot.

Wij begonnen in het eerste jaar met 25 en in het 4e jaar zaten we nog met 11. Het laatste jaar gaan we door met 9 leerlingen.

runasays

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 20:29

Dankjewel!

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 20:32

orienta schreef:
Tja Deurne....

Dressuur instructie vond ik ook niks, veel te laag niveau, helft kon ze paard amper nageeflijk rijden en manier van rijden zoals de instructeur het wou stond me ook niet aan, vond ik met veel te veel druk.

Springinstructeur was daarintegen geweldig maar om daar nou voor te blijven.....

Dus jij was de topper? Had je altijd nog masterclass kunnen doen toch? ;)

Pony_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 21:37

heb gisteren alles binnen gekregen van boekenlijst enzo :D
ik zit in D10 SK31 wie nog meer????

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 23:06

Paarde_bloem schreef:
jouke_h schreef:
Nou daar gaan we ;)

Ik zit zelf nog niet op de opleiding, dus ik weet net zoveel als jij. Maar ik wil toch even mijn mening uiten :+

Ik ben er zelf ook een paar keer geweest, en ik zie echt 't tegenovergestelde van wat jij zegt. De mensen die ik heb zien rijden werden goed begeleid, en ja, ze hielden hun benen stil. En nee, niet iedereen reed met sporen. Dus ik weet niet waar je dat vandaan haalt...

Maar goed. Het verschil tussen 'hobby ruiter' en 'Deurne ruiter' (laten we het maar zo noemen) zie ik wel vaak. Je haalt vaak ook die 'Deurne ruiters' er tussen uit.

En wat ik weer hoor is dat het niveau in de opleiding in Barneveld juist lager is dan in Deurne. Maar goed, mijn mening is ook alleen maar gebaseerd op wat ik daar gezien heb en wat ik zie bij ruiters.

Edit: Daarnaast zitten er heel veel 'hobby ruiters' op school in Deurne voor de 'hobby'. Je kan niet iedereen veroordelen die op die school zit doordat je er een paar keer bent geweest. Ik hoor verschillende verhalen over die school, maar ik wil daar niet heen voor de 'hobby' of voor de feestjes, daar is het veel te duur voor. Ik denk dat je de echte serieuze ruiters ertussen uit moet pikken.

Nee daarom kwam ik ook met hobby ruiter. Neem niet aan dat je een hele opleiding gaat volgen om vervolgens naast je andere werk met paarden bezig te zijn. Dat was mijn intensie. Maar goed zal volgende keer een heeeel uitgebreid verhaal schrijven en iedereen benoemen om zo niet per ongelijk iemand te veroordelen. Maar nogmaals dit was mijn mening. Degene die het daar naar hun zin hebben prima!! Heel goed!!

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 00:10

millennium schreef:
orienta schreef:
Tja Deurne....

Dus jij was de topper? Had je altijd nog masterclass kunnen doen toch? ;)

wat is dat nou voor achterlijke opmerking?
ik zeg toch dat het niveau mij tegenviel en verwacht dat je op zijn minst wel een paard nageeflijk kan rijden

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 10:27

Ik snap niet waarom jij jezelf met anderen vergelijkt. Je doet de opleiding voor jezelf. Omdat een ander een paard niet nagevelijk kan rijden is dat een reden om te stoppen? Dat is toch jammer? Wat bedoel je precies met dat het niveau je tegen viel? Wat viel er precies tegen?

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 10:35

Pony_Arie schreef:
heb gisteren alles binnen gekregen van boekenlijst enzo :D

Ik heb volgens mij nog 2de hands boeken liggen ;)
Mocht je interesse hebben (of iemand anders) dan kan ik wel nakijken wat ik allemaal nog heb :)