Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
jouke_h schreef:Dat was tegen mij geloof ik heh??
Nou daar gaan we![]()
Houding en zit is heel belangrijk. Daar wordt aandacht aan besteed, wat vervolgens uit in ruiters die voor het oog netjes rechtop zitten. Verder zakken ze in links of rechts, kunnen hun benen amper tot niet stil houden, moeten met sporen rijden maar aangezien ze die benen niet stilhouden krijgen ze sporen plekken. Voor de intensieve begeleiding die ze krijgen op zowel andere paarden als hun eigen paard(en) is er vrij weinig vooruitgang te zien dan een even hard genoemd hobbyruiter die met 1 keer per week keurig kan rijden.
Maar dan is het nog dit is mijn mening gebasseerd op de dagen dat ik er ben geweest. Ben dan ook op het PTC in Barneveld geweest en ook daar zie je veel verschil tussen ruiters maar ik vond het algemene niveau daar hoger liggenGoede uitleg??
millennium schreef:jouke_h schreef:Dat was tegen mij geloof ik heh??
Nou daar gaan we![]()
Houding en zit is heel belangrijk. Daar wordt aandacht aan besteed, wat vervolgens uit in ruiters die voor het oog netjes rechtop zitten. Verder zakken ze in links of rechts, kunnen hun benen amper tot niet stil houden, moeten met sporen rijden maar aangezien ze die benen niet stilhouden krijgen ze sporen plekken. Voor de intensieve begeleiding die ze krijgen op zowel andere paarden als hun eigen paard(en) is er vrij weinig vooruitgang te zien dan een even hard genoemd hobbyruiter die met 1 keer per week keurig kan rijden.
Maar dan is het nog dit is mijn mening gebasseerd op de dagen dat ik er ben geweest. Ben dan ook op het PTC in Barneveld geweest en ook daar zie je veel verschil tussen ruiters maar ik vond het algemene niveau daar hoger liggenGoede uitleg??
Nee. Hoezo moet er met sporen worden gereden? Waar haal jij deze enorme wijsheid vandaan? Hoevaak ben jij uberhaupt er geweest en heb jij dezelfde ruiters voor ogen gezien? Spijt me zeer, maar vind deze beargumentering wel erg kort door de bocht.
orienta schreef:Tja Deurne....
Ik heb er een half jaar opgezeten en was eigenlijk al een half jaar te lang!
Theorie was niveau van groep 8, erg saai en onnodig.
Dressuur instructie vond ik ook niks, veel te laag niveau, helft kon ze paard amper nageeflijk rijden en manier van rijden zoals de instructeur het wou stond me ook niet aan, vond ik met veel te veel druk.
Springinstructeur was daarintegen geweldig maar om daar nou voor te blijven.....
Paarde_bloem schreef:jouke_h schreef:Dat was tegen mij geloof ik heh??
Nou daar gaan we![]()
Ik zit zelf nog niet op de opleiding, dus ik weet net zoveel als jij. Maar ik wil toch even mijn mening uiten
Ik ben er zelf ook een paar keer geweest, en ik zie echt 't tegenovergestelde van wat jij zegt. De mensen die ik heb zien rijden werden goed begeleid, en ja, ze hielden hun benen stil. En nee, niet iedereen reed met sporen. Dus ik weet niet waar je dat vandaan haalt...
Maar goed. Het verschil tussen 'hobby ruiter' en 'Deurne ruiter' (laten we het maar zo noemen) zie ik wel vaak. Je haalt vaak ook die 'Deurne ruiters' er tussen uit.
En wat ik weer hoor is dat het niveau in de opleiding in Barneveld juist lager is dan in Deurne. Maar goed, mijn mening is ook alleen maar gebaseerd op wat ik daar gezien heb en wat ik zie bij ruiters.
Edit: Daarnaast zitten er heel veel 'hobby ruiters' op school in Deurne voor de 'hobby'. Je kan niet iedereen veroordelen die op die school zit doordat je er een paar keer bent geweest. Ik hoor verschillende verhalen over die school, maar ik wil daar niet heen voor de 'hobby' of voor de feestjes, daar is het veel te duur voor. Ik denk dat je de echte serieuze ruiters ertussen uit moet pikken.
millennium schreef:orienta schreef:Tja Deurne....
Ik heb er een half jaar opgezeten en was eigenlijk al een half jaar te lang!
Theorie was niveau van groep 8, erg saai en onnodig.
Dressuur instructie vond ik ook niks, veel te laag niveau, helft kon ze paard amper nageeflijk rijden en manier van rijden zoals de instructeur het wou stond me ook niet aan, vond ik met veel te veel druk.
Springinstructeur was daarintegen geweldig maar om daar nou voor te blijven.....
Dus jij was de topper? Had je altijd nog masterclass kunnen doen toch?