VWO eindexamenkandidaten 2010

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Isjtar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:10

Ik ben ook al weer even terug... Scheikunde ging wel oke. Sommige dingen vond ik een eitje, maar andere dingen vond ik toch vrij lastig! Ik had een beetje een schatting gemaakt van hoeveel punten ik ongeveer per vraag zou kunnen hebben en dan zou ik ongeveer een 6.7 hebben... niet heel verkeerd dus :)
Fijn dat eco goed ging phylos! Waar ging jouw natuurkunde over? Wij doen het over trillingen enzo... heb er niet zo'n zin in, maar gelukkig heb ik m donderdag pas :)

Isjtar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:12

Oeps lieziej (ja sorry ben slecht met namen :o? ), dat is niet zo lekker van bio, maar ergens wel grappig! :P Gelukkig bestaan er herkansingen! :Y)

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:13

Jeetje, dat je zo makkelijk voor eco een goed cijfer haalt.
Ik echt niet.

Ik ben tevreden over mijn toets geschiedenis, kon lekker doorschrijven. Stond wel 1 idiote vraag in; die ging over Ali B en in hoeverre hij representatief was voor de immigratie van Marokanen. Weet niet eens meer wat ik nou heb opgekalkt.

:?

RicardoOpa

Re: VWO eindexamenkandidaten 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:13

Hoeveel herkansingen hebben jullie eigenlijk?

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-09 16:14

Wij eentje per periode.

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:16

Ik 2; volgens mij is dat ook best veel.
Aangezien ik over het algemeen maar 3 of 4 leervakken perperiode heb. := Maar mij hoor je niet klagen.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:18

per toetsweek 1 herkansing.
Natuurkunde ging bij mij over 3 hoofdstukken: 'elektriciteit', 'elektromagnetisme' en 'inductie en wisselstromen'
Niet echt mijn sterkste punten..zit altijd te prutsen met die linker en rechthandregels inductiespanning magnetisch veld en al dat geklooi :P

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:18

RicardoOpa schreef:
Ik 2; volgens mij is dat ook best veel.
Aangezien ik over het algemeen maar 3 of 4 leervakken perperiode heb. := Maar mij hoor je niet klagen.

jeetje wat veel ja!

Isjtar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:27

Daar had ik vorig jaar een se van! Wat een rothoofdstukken! Ik ben daar ook heel slecht in, maar toch wist ik er gelukkig nog een 6 ofzo voor te halen! ;) Ik had gewoon van alles door elkaar gedaan en blijkbaar was er nog iets goeds uit gekomen :P

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:49

Ik meld me ook.
Doe dit jaar examen in de vakken: Biologie, natuurkunde, scheikunde, economie, wiskunde B, engels, nederlands, duits.

Heb net toetsweek gehad |(

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:03

Nueve schreef:
Ken je het een beetje? :)
Iedereen hier ook succes! Moge het snel vrijdag 10u zijn. :D

10 u? vrijdag 12.55 :P

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:04

F3nn3 schreef:
Morgen heb ik scheikunde 1,2 en wiskunde B... (oude stijl) Boh.. geen zin, al gaat het wel lukken xD

huh hoe kan het dat jij nog oude fase heb?

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:08

Ilsiie schreef:
Pffff ik kan ook weer rustig ademhalen.. Vanmorgen was ik enorm misselijk erdoor, heb gelukkig wel goed geslapen..
Had de eerste twee uur scheikunde PO, is een van de drie tentamencijfers van dit jaar.. Ik had eerst een stomme fout, ik had helemaal niet gezien dat ik 5 bekende oplossingen had waarmee ik de 5 onbekende stoffen bekend moest maken zegmaar (neerslagreacties).. Oepsie! Dus ik had met de 5 onbekende stoffen al bedacht welke stof in welke buis zat, en toen kwam ik erachter dat ik vijf bekende had.... Dus hoefde eigenlijk alleen nog te controleren of ik het eerst goed had gedaan en dat bleek zo te zijn (ik ben knapper dan ik dacht dat ik zelfs zonder bekende eruit kan komen welke stof in welke buis zit :+ ) gelukkig.. Heb 'n lief engeltje op mijn schouder gehad die me een beetje heeft geholpen denk ik O:)
Maargoed, zat dus flink in de stress en heb nu tussenuur, gelukkig, dus ik kan weer even ademhalen.. Pfff...

Na het practicum kregen we nog 'n uur om het verslag te schrijven en dat is ook gelukt, heb 't op zo'n manier geschreven dat de fout die ik bij het practicum maakte, niet van belang was zegmaar.. Heb dus opgeschreven hoe ik het had moeten doen en dat klopte ook, kwam ook op dezelfde resultaten uit dus gelukkig maar..

Nu maar hopen dat mijn cijfer ook zo goed is als ik nu het gevoel heb dat het goed gegaan is... :)

Voor iedereen die straks nog een tentamen heeft, heel veel succes!!

zooo pff... kon je dat engeltje niet ook evne naar mij sturen, had scheikunde SE vandaag... was een ramp :P

wel goed dat je het alsnog goed had!
wij hebben dat ook altijd... 50 minuten practicum en 50 minuten om het verslag +berekeningen te maken...
4e neerslagreacties, 5e titratie, dit jaar vast ook wel weer...

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:10

Phylos schreef:
Natuurkunde ging bij mij over 3 hoofdstukken: 'elektriciteit', 'elektromagnetisme' en 'inductie en wisselstromen'
Niet echt mijn sterkste punten..zit altijd te prutsen met die linker en rechthandregels inductiespanning magnetisch veld en al dat geklooi :P

aaah jakkie, dat vind ik ook zo lastig! had dat vorig jaar... en zelfs op de herkansing snapte ik het nog niet, terwijl ik er zelfs meerdere bijlessen aan heb besteed :P

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:12

ik had vanmorgen scheikunde... dacht dat ik alles snapte maar dat bleek weer eens niet zo te zijn...
begon er al mee dat ik niet wist wat zoutzuur was, dus ik heb overal met H30 + gerekend, ipv HCl... :(
en waren 10 vragen, lange, had het niet af en snapte meer als de helft niet... dus dat gaat weer een onvoldoende worden zoals altijd...

morgen duits (brief schrijven)
en wiskunde, over tweede afgeleiden en nog meer maar dat weet ik al niet meer :o

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:43

Phylos schreef:

Die ga ik ook krijgen donderdag, en ik zie er zooo tegenop! Voor het eerst deze methode en toetsen van deze methode, dus ik moet alles nog voor het eerst doorlezen! (Die debiel vond het leuk om in de 6e ons een nieuwe methode aan te smeren)

En ja.. Eco, is voor mij gewoon pure logica! (Heb het ook gekozen als "bijvakje" := )
Bio verwacht ik ook geen drama cijfer, meestal blaat je jezelf daar wel uit :)

Morgen scheikunde :\ Die man maakt echt onmogelijke toetsen! (Ergens is het wel goed, meeste mensen staan gemiddeld voor schoolexamen een 6, en dan voor het CE een 8! Dus tja, eigenlijk is het wel goed dattie van die moeilijke toetsen maakt, alleen nu is het ff slikken -O- )

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:45

nou k heb liever nu makkelijke toetsen zodat ik ff een goed cijfer kan kweken dan dat de toetsen moeilijker zijn dan het CE waardoor je dan een goed cijfer haalt...

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:48

Tja, maar dan zou jij nu zeg maar een 8 staan, en dan voor CE een 6. Dan hebben we beide een 7 gemiddeld, maar dan is het de vraag wie de stof beter beheerst ;)
Want: Daar doe je het immers allemaal voor *kuch* :Y)
Laatst bijgewerkt door Elise_K op 02-11-09 17:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:49

Wat ging wiskunde sleeeecht. :oo
Maar niemand van wiskunde B had het af toen de bel ging, dus hopelijk worden we een beetje gematst..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:50

Onze toetsen zijn vaak voor rond de 2/3e oud-examenopgaven.. Wel fijn, kan je zien of je het niveau al beheerst. :)

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:56

lieziej schreef:
Tja, maar dan zou jij nu zeg maar een 8 staan, en dan voor CE een 6. Dan hebben we beide een 7 gemiddeld, maar dan is het de vraag wie de stof beter beheerst ;)
Want: Daar doe je het immers allemaal voor *kuch* :Y)

maar ik sta nu nog een 5,3 gaat vast omlaag na deze toets :P

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:56

Nueve schreef:
Onze toetsen zijn vaak voor rond de 2/3e oud-examenopgaven.. Wel fijn, kan je zien of je het niveau al beheerst. :)

bij ons worden eco en bio compleet uit oude examenopgaven gemaakt. maar wis, sk en nat wat ik zo moeilijk vind niet...

Dobby91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:58

Nou Gs ook weer achter de rug iig, vrijdag frans presentatie!

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:59

Hee ik zie dit topic nu pas :) Ik heb nu toetsweek en mijn school heeft het weer fantastisch geregeld. Heb nu in 5 dagen 3 se's, hartstikke fijn, maar de volgende SE-week heb ik in 4 dagen 8 SE's.. echt belachelijk maargoed.
Morgen heb ik wiskunde (A) en ik denk dat ik het wel weet maar ben very zenuwachtig.
Donderdag frans brief schrijven (iemand tips?) en vrijdag Nederlands gedocumenteerd schrijven..

En ik ben nu al zenuwachtig voor mn eindexamen. Voor welke vakken zijn jullie het bangst? Ik voor kunstgeschiedenis, economie en frans..

Ik doe trouwens examen in frans, nederlands, wiskundeA, aardrijkskunde, geschiedenis, economie en kunstgeschiedenis..

En ik ben ook wel benieuwd naar jullie PWS'en, wat zijn jullie onderwerpen/hoofdvragen? Onze hoofdvraag is 'Wat is er de afgelopen eeuw veranderd op het gebied van individualisme en collectivisme in de Nederlandse samenleving?'

Annemarie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 18:25

Wij maken voor ons PWS een heel groot fotomozaiek met ca. 600 foto's van onze hele provincie, dit ook in opdracht v.d. provincie. De foto's worden in de vorm van een paar meeuwen gemozaiekt, die we vervolgens heel licht gaan beschilderen (mat fotopapier). We gaan er iets heel moois van maken, vind het echt superleuk om te doen ook!

ai ai ik ben wel bang, ik heb vanaf woensdag tentamenweek, woensdag heb ik boek 1 van Chemie Overal. Op zich niet zo moeilijk maar wel veel!! En dat laatste hoofdstuk over zuur-basereacties is niet echt makkelijk....