Nimue schreef:ik vind het wel boeiend hoe hij dressuurmatig rijden combineert met grondwerk en andere technieken die meer NH-gericht zijn.

Over dat freestyle event: Ik moet eerlijk zeggen dat mijn eerste reactie ook is dat je zoiets niet in een wedstrijd element kunt stoppen (volgensmij hebben ze het vorig jaar ook gedaan? Alleen dit jaar hebben ze het loswerken eruit gehaald, en het alleen bij DLL gehouden als ik het goed begrepen heb). En ik geloof dat ze bij het beoordelen ook kijken naar de ontspanning, en hoe je problemen oplost, dus dat het niet alleen om het plaatje gaat. Maar dat is natuurlijk idealistisch gedacht, uiteindelijk zal degene waar het het beste uitziet, ook winnen. Aan de andere kant heeft DLL al meer iets van dressuur, en moeten ze ook een dressuurproefje lopen. (De info die nu nog op de site staat is van vorig jaar zie ik net, 13 sept. valt niet op een zondag dit jaar).
Tsja, als je van een beetje competitie houd, is er in principe toch niets mis mee om te laten zien hoe goed je met de DLL een dressuurproefje kunt lopen? Zolang ze je maar niet indelen op niveau, zoals nu in de dressuursport het geval is (paard is op L2 niveau bv.). Dan gaat er naar mijn mening iets mis.