Respect voor de postbezorgers!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 17:35

Ik heb voor mijn contract verlenging ook niets gehoord hoor, dus denk dat je wel goed zit..Zou denk ik juist goed zijn,willen ze je kwijt dan zou je dat wel eerder weten lijkt me..
Heb dat hier nog nooit meegemaakt trouwens..

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 17:51

Moontje1991 schreef:
Flosje inderdaad als je niks zegt en hun ook niet wordt het als het in je contract staat stilzwijgend verlengt.
Er kan ook in staan dat het dan automatisch verloopt maar dat is meestal niet het geval.
Mijn nichtje kreeg vorige week nog te horen dat haar contract niet verlengt wordt.
Maar het ligt er waarschijnlijk ook aan hoe oud en daarmee dus hoe duur je bent. (mijn nichje is 18/ 16 en 17 jaarige zijn goedkoper inverband met belasting en minimumloon)

Ik ben 21. Ik ga mijn contract even opzoeken. Ik heb net de CAO opgezocht, maar daar word ik ook niet wijzer van.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 18:18

Ik heb toch echt een nieuw contract moeten tekenen. Verder niets veranderd, alleen de data en dus de 'zekerheid' dat ik in ieder geval tot december 2010 in dienst ben.

Moontje1991

Re: Respect voor de postbezorgers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 19:06

Ze zullen ook niet iedereen ontslaan want dan moet meneer de diricteur zelf de ost bezorgen.
Maar wel veel mensen en als je contract toch wordt verlengt zoals het jouwe is dan heb je geluk.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 19:13

Ben er ook heel blij mee! En ik vind het hartstikke erg voor diegenen die ontslagen worden. Vooral voor alle postbodes die nu dus allemaal vervangen worden door parttime postbezorgers.

Maar ik doelde even op het al dan niet stilzwijgend verlengen. Ikzelf heb dus wel opnieuw een contract moeten tekenen. Dus is niet stilzwijgend verlengd. Ik weet niet hoe dat precies zit dan...

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 19:17

Als je op voorhand niks hoort, wordt je contract gewoon verlengd. Als het goed is krijg je wel een nieuw contract wat je moet ondertekenen.
Als de dag waarop je contract verloopt voorbij is en je hebt nog niks gehoord, is het in elk geval verlengd met dezelfde periode als je contract daarvoor al was.

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 19:35

mmm... mijn contract loopt tot april geloof ik en dan moeten ze me alweer een vast aanbieden, dus die vlieger zal niet opgaan

*gaat uzb-sites bezoeken :wave:

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 08:41

ik krijg telkens maar een verlenging an 3 maanden, dus heb ik nu mijn tweede contract. Mij werd het ook niet duidelijk gezegt dat mijn contract voor verlengt werd. Ik kreeg opeens een mailtje dat voor mij en mijn vriend er 2 nieuwe contracten lagen om te odnertekenen...
we waren eergisteren naar de macdonalds, zaten we daar werd eerst mijn vriend gebeld of hij zaterdag kon werken. En 2 seconden later werd ik gebeld :P:P:P
We hebben maar eens goed gelachen:P:P
Dus weer een keertje extra (rijd normaal alleen op zondag 1 keer per 2 weken)

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-09 17:19

Fijne jaarwisseling allemaal!
Nu lekker vier daagjes vrij. :)

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 21:13

heb jij geluk :p
ik moet zaterdagmorgen van 7.00 tot 9.30 de bussen openmaken :S
Normaal doe ik minstens 3 uur over het lichten, dus kwa tijd ga ik het waarschijnlijk niet redden, maar dat zoeken ze zichzelf maar uit (auto's moeten om 9,30 terug zijn)

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 13:59

iedereen nog de beste wensen voor 2010 :D
was vandaag in masterdam best glad met dat sneeuw en ijs

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 15:09

De beste wensen allemaal!

Zooo weinig post vandaag. Had alles binnen 40 minuten gezet. Alleen wel 3 huis aan huis waardoor ik er even lang over gedaan heb dan normaal.

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 15:18

ja, worden jullie ook zo blij van die huis aan huis? :')

heb nog enkele brievenbussen ingepakt en dichtgeplakt :')

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 16:04

Ik had ook heeel weinig post! Maar ook huis aan huis en veel sneeuw, dus net zo lang bezig als anders.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 19:11

Er was inderdaad amper post, we waren zo klaar in de voorbereiding en met vossen. En buiten wel 3 HAH, dus toch niet voor niets gelopen. Hier viel het gelukkig heel erg mee met sneeuw en gladheid. 's Ochtends dat ik thuis wegging lag er nog heel klein beetje, maar met de wijken lopen was het meeste al weggedooid.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 20:26

Bij ons was er ook erg weinig post. Veel vaste postbodes hebben een dagje vrij gekregen en de zaterdagmedewerkers hebben hun wijken voorbereid. Ik heb ook een wijk extra voorbereid. Ik had ook 3 huis-aan-huis, als ik die niet had gehad was ik echt heel erg vroeg klaar geweest (was ik nu ook al).

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-10 21:39

had veel gescheeld als we die hah niet hadden gehad :\
ik vind het altijd een beetje zonde als mijn tassen voller zitten met de hah dan met post. En baal helemaal als ik niet alles in 1 keer mee kan krijgen vanwege de hah, terwijl het anders makkelijk zou passen :\
Heb vooral in het begin behoorlijk lopen vloeken op de c1000 dat we die iedere zaterdag hadden, nooit meer een keer vroeg klaar...

aan de andere kant... gewerkte uren worden betaald :D

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 08:01

gisteren heb ik alle brievenbussen open gemaakt. Was nog een heel gedoe, auto's waren bevroren (en sommige busen ook), en voor mijn route waren geen versmallers omdat dat normaal door een ander kantoor gereden wordt.
Mijn route is ook de langste van de drie en ik kreeg het niet gered om de hele route binnen de tijd te doen (auto's moesten om 9.30 terug zijn).
Dus na wat gezeur om 10.30 een andere auto gekregen en toen het laatste stukje afgemaakt.
Ben daarna mijn vriend gaan helpen op zijn wijk.
Was 3x niets gisteren. Hij heeft een kleine wijk en met een uurtje waren we klaar.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 10:10

nou mijn post laat op zich wachten.
nogal helaas aangezien ik vandaag post van de sandd en de dhl heb van de sand heb ik 80 kilo en van de dhl weet ik het nog niet maar dat zal wel heel veel zijn aangezien ik het halfe dorp doe.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 12:41

Bereid je idd alvast voor dat het voortaan veel is. := Aangezien we bij TNT leegloop hebben... Succes! ;)

Ik ben benieuwd of het morgen een beetje te doen is, er ligt hier nog overal sneeuw en dat blijft voorlopig wel liggen gezien de temperaturen overdag.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 16:45

Het lijkt wel alsof de dhl me vergeten is of dat ze me huis niet kunnen vinden.
Want ik heb nog altijd geen post gehad wel een sms bericht om me aan te melden voor morgen maar de post laat op zich wachten en de telefoon wordt ook niet opgenomen!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 17:09

Er ligt hier ook weer sneeuw, had juist gehoopt dat het nu wel over was met de sneeuw.
Ben ook benieuwd hoe weinig post er is.
Deze week als het goed is een heel stuk minder televisiegidsen, scheelt weer in het volume. Ik vind het wel fijn, ik hoef nog 3 weken te werken, daarna begin ik aan een nieuwe baan.
Dus die drie weken met minder post vind ik wel lekker.

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 17:11

Het zal de sandd en dhl'ers wel tegen vallen straks met de veronica en andere gidsen erbij. Ik hoorde al dat een van de twee het logistiek als niet rond kreeg en een aantal gidsen bij ons nog blijven tot februari.

Mag dat trouwens bij jullie Moontje bij sandd én dhl werken?
Als je bij tnt werkt mag je niet ook bij een concurrent werken.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 17:14

Je mag alleen wel bij TNT en bij Netwerk VSP werken, maar das dan ook 1 moederbedrijf en dat is dus niet echt concurrentie.

Je mag trouwens wel een krantenwijk hebben én bij TNT werken, collega's van mij doen dat ook.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 17:26

Ja dat mag gewoon de sandd en de dhl haden er bijde geen probleem mee.
En niet beledigend naar het bedrijf waar je werkt maar de tnt is zinds het slecht gaat nogal para en zien overal mensen die komen spioneren ofzo die er helemaal niet zijn maarja sand en dhl staan het gellukig wel toe en bij de tnt wil ik toch niet werken

maar niemand hier heeft ooit meegemaakt dat ze vergaten je post te brengen?