Wie doet er een studie voor het onderwijs?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 13:01

ik heb twee jaar pabo gedaan en eerlijk gezegd heb ik er niet heel veel geleerd wat ik niet al wist uit eigen interesse.

Wat mij bijstaat is dat we vooral veel knutselden, aan drama deden en PGO draaiden met vervelende opdrachten in snertgroepjes waarvan driekwart te bedonderd was om ook maar één poot uit te steken.

Voor mijn huidige opleiding moest ik een taaltoets doen om te laten zien dat ik een goed taalniveau heb, ik haalde een aantal spelfouten uit hun opgaven

_O-

eigenlijk kan ik wel |( , het zegt namelijk ook iets over het niveau van de opleiding :(

Peet_Paneel

Re: Wie doet er een studie voor het onderwijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 14:29

ik zit nu nog maar een week op de pabo, in het 1e jaar dus. Maar weet nu al dat ik dit eigenlijk helemaal niet wil!
ik ga er dus mee stoppen...

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 14:46

@ Arabesk: mocht je nog wat opdrachtachtigietsen nodig hebben, je kan alles van me krijgen ;)

Elisah1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 14:48

Hier een Onderwijs Assistent :D

Eefste

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 14:54

Ik studeer aan de HBO theaterschool in Zwolle. Richting: Dramadocent. Als ik in dec mijn scriptie heb ingeleverd, heb ik een eerste graads lesbevoegdheid, en mag ik naast drama ook ckv les geven..

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 16:40

Ik doe de PABO in Sittard. Tot nu alleen intro week gehad, en beviel al wel. Heb er iig heel erge zin in.

@Peet_Paneel, hoe kan het dan dat je wel voor die studie gekozen had? Vroeg ik me zo even af. En wat vind je niet leuk?

A_manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 17:03

Ik heb woensdag een gesprek om stage te lopen op het AOC in Hveen,, ik ben benieuwd :D

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 20:43

Amanda, je weet dat je die kinderen dus werkelijk o-ve-ral tegenkomt? Heb dr zelf 18 weken stage gelopen, echt geweldige kinderen, maar vond het best vervelend om ze steeds (op wedstrijd, op dorpsfeest, ed) tegen te komen.

A_manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 08:35

hahah oeeii das minder,, dat wordt dus thuis blijven voor mij ;)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 21:30

Gjilke schreef:
@ Arabesk: mocht je nog wat opdrachtachtigietsen nodig hebben, je kan alles van me krijgen ;)

*D thanks.

Vandaag weer twee vakken gehad. En wat hebben we gedaan:

- groepjes gemaakt (:r )
- een quiz gedaan
- gepraat over dat onderwijs bestaat uit lagere school, voortgezet onderwijs (vmbo, havo, vwo) en de vervolgopleidingen

Volgende week moeten we aan elkaar presenteren hoe het onderwijssysteem in NL eruit ziet. :Z

Ik heb gewerkt op een havo/vwo school, werk nu op een vmbo school, mijn vader werkt op een mbo school, mijn moeder in het speciaal basisonderwijs, heb zelf hbo gedaan én stukjes uni

Dusssssssssss

nee ik heb wéér niks nieuws geleerd vandaag.

Jammer gemiste kans wederom :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 21:35

Als je werkelijk zo geleerd bent vraag ik me af waarom je geen vrijstelling hebt....Je bent wel héél erg negatief.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 21:42

Mijn dag was weer erg leuk.

Heb me verwonderd over de vele phonemes (een lap tekst vol!!) erg gelachen met Literature (leuke discussies), en met VWPL hebben we zelf een school mogen bouwen, wat ook weer tot leuke pittige discussies leidde.

Geslaagde dag dus, en veel te doen komende week :)

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 21:43

@ Liek: sorry hoor, maar als ze zulke dingen gaan aanbieden... Zeker als je al wat ervaring hebt is de opleiding redelijk hopeloos, vooral als je ook nog eentje treft waar het niveau om te janken is..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 21:48

Niemand dwingt je toch om die opleiding te doen? Ik wist vooraf nergens van, maar achteraf gezien had ik waarschijnlijk beter een andere opleiding kunnen doen. Wel lerarenopleiding, maar niet in Utrecht. Als je zoveel ervaring hebt als zij snap ik niet dat ze daar nog zit!

Peet_Paneel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 14:07

Nagini schreef:
Ik doe de PABO in Sittard. Tot nu alleen intro week gehad, en beviel al wel. Heb er iig heel erge zin in.

@Peet_Paneel, hoe kan het dan dat je wel voor die studie gekozen had? Vroeg ik me zo even af. En wat vind je niet leuk?

tja, ik twijfelde altijd tussen de PABO en nog een studie. En toch maar voor de PABO gekozen. Maar het kan me niet boeien ofzo..
Ik sla een boek open. En dat moet je dan motiveren om te lezen, omdat je het interesant vindt. Maar dat heb ik dus niet helaas! Erg jammer maja..

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 14:27

Nou dat heb ik ook vaker niet dan wel hoor :+
Vind het uiteindelijk wel heel leuk om te weten, maar het daadwerkelijk studeren kost meestal meer moeite.
Tenzij ik een vak ECHT heel leuk vind. Maar het is toch meestal zo dat ik het studeren zelf veel minder vind dan het uiteindelijk weten.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 14:30

Ik heb ook heel veel vrijstellingen, in totaal drie van de vier jaar hoef ik niet te doen :+ dat ruimt alvast weer lekker op.

Maar ik kan niet zeggen dat de lessen die we tot nu toe gehad hebben erg nuttig waren.

En ja ik zal wel moeten, ik móet mijn didactische aantekening halen, anders krijg ik geen vaste aanstelling.

Dus ik doe wel alles braaf, maar ik hoop dat de rest van het jaar ook écht nuttig gaat worden :roll: zodat ik er ook nog wat aan heb in de dagelijkse praktijk...

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 15:21

Arabesk schreef:
En ja ik zal wel moeten, ik móet mijn didactische aantekening halen, anders krijg ik geen vaste aanstelling.

Dat lijkt mij toch best wel reden genoeg om een jaartje door te bijten Liek ;) Hier idem dito, zonder bevoegdheid geen vast contract.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-09 22:25

Dit gaan jullie niet geloven....

Verder heb ik vanavond les gehad van een docent die amper les kan geven en die telkens bijna gaat janken als iemand een kritische vraag stelt :roll: . Ik dacht al dat ie eenmalig slecht in zijn vel zat, maar hij schijnt altijd zo les te geven 8)7 Het is alsof ie telkens moet speechen op de begrafenis van zijn moeder, hij zit telkens tegen heftige emoties aan en moet steeds slikken om niet te gaan janken.

Ik kreeg gewoon last van verplaatst schaamtegevoel :oo

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 17:04

Nee, nee, nee, nee, dit geloof je niet. Een docent van mijn opleiding, die nota bene mn mentor is geweest, mn eerste stage heeft begeleid en beoordeeld, komt bij mij op school werken. Als vrijwilliger in de mediatheek. Met een eerstegraads bevoegdheid. Ze is overspannen geraakt van werken op het HBO.
Zelfde geval als wat Arabesk beschrijft, als ze voor de klas staat heb je het gevoel dat ze bij elk weerwoord meteen in huilen gaat uitbarsten. Help!!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 17:46

Gjilke schreef:
Nee, nee, nee, nee, dit geloof je niet. Een docent van mijn opleiding, die nota bene mn mentor is geweest, mn eerste stage heeft begeleid en beoordeeld, komt bij mij op school werken. Als vrijwilliger in de mediatheek. Met een eerstegraads bevoegdheid. Ze is overspannen geraakt van werken op het HBO.
Zelfde geval als wat Arabesk beschrijft, als ze voor de klas staat heb je het gevoel dat ze bij elk weerwoord meteen in huilen gaat uitbarsten. Help!!

:oo

méén je niet 8)7

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 18:22

Hoe komt zo iemand toch op een HBO te werken vraag je je dan af he...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 18:23

;( Hallo... -O- ;( ik sta voor de klas ;(

"Wat is uw naam?" :)

Oh God |(

Zoiets? :=

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 18:58

Weet toevallig iemand als je de opleiding onderwijsassistent spw 4 gedaan hebt en je wilt nu de pabo gaan doen of je er dan korter over doet door de opleiding onderwijsassistente of maakt dat niks uit?

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 19:20

Nee, bij ons op de Pabo iig niet. Geen speciaal traject ofzo, je kunt altijd versnellen.