Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Chrissy_ schreef:Zijn hier trouwens ook mensen die Higschool zijn gaan doen met een vriend of vriendin samen?

Fleur_Laura schreef:Chrissy_ schreef:Zijn hier trouwens ook mensen die Higschool zijn gaan doen met een vriend of vriendin samen?
Ik niet, maar voor het geval je dat van plan was: als het goed is zorgt je organisatie ervoor dat je niet bij elkaar in de buurt komt, het is namelijk de bedoeling dat je nieuwe mensen ontmoet, en niet gaat klitten
dat geeft ook wel weer aan dat ik dit écht heel graag wil anders zou ik het nooooit doen
) om daar in je eentje in zo'n groot land op zo'n grote onbekende school te komen waar ook nog eens niemand je taal spreekt.
Chrissy_ schreef:Ja klopt dat had ik al gelezen, maar van iemand anders hoorde ik dat deze wel met een vriendin was gegaan, vandaar dat ik het me afvroeg.
Het is ook zeker niet mijn bedoeling om te gaan klitten hoor haha, dat kan ik hier thuis ook wel. Alleen ben ik wel iemand die makkelijker vrienden maakt wanneer er iemand bij is die vertrouwd is en het zelfde meemaakt om het zo maar te zeggen. En buiten dat lijkt het me ook gewoon ontzettend leuk om deze ervaring met iemand te delen.
Maar is het wel zo dat je met meerdere mensen uit Nederland naar dezelfde school gaat? Het lijkt me namelijk vooral heel eng (ja ik ben nog al een schijterd in dat soort dingendat geeft ook wel weer aan dat ik dit écht heel graag wil anders zou ik het nooooit doen
) om daar in je eentje in zo'n groot land op zo'n grote onbekende school te komen waar ook nog eens niemand je taal spreekt.

Fleur_Laura schreef:Chrissy_ schreef:Ja klopt dat had ik al gelezen, maar van iemand anders hoorde ik dat deze wel met een vriendin was gegaan, vandaar dat ik het me afvroeg.
Het is ook zeker niet mijn bedoeling om te gaan klitten hoor haha, dat kan ik hier thuis ook wel. Alleen ben ik wel iemand die makkelijker vrienden maakt wanneer er iemand bij is die vertrouwd is en het zelfde meemaakt om het zo maar te zeggen. En buiten dat lijkt het me ook gewoon ontzettend leuk om deze ervaring met iemand te delen.
Maar is het wel zo dat je met meerdere mensen uit Nederland naar dezelfde school gaat? Het lijkt me namelijk vooral heel eng (ja ik ben nog al een schijterd in dat soort dingendat geeft ook wel weer aan dat ik dit écht heel graag wil anders zou ik het nooooit doen
Het lijkt me sowieso niet slim om met een vriendin te gaan, want ik ken mezelf, en ik zou alleen nog met haar optrekken, en dan gaat het één van doelen van high school ook wel een beetje voorbij
Dat ervaring delen is inderdaad ook leuk om met iemand te delen, er zijn gelukkig altijd nog andere mensen die ook high school doen
Ik ben ook echt een schijterd met naar mensen toe stappen enzo, maar dat hoort er nou eenmaal bij, en als ik aan mijn opleiding hier in Nederland zou beginnen, zou ik dat ook moeten doen
Op mijn school (kleine school) hebben ze altijd 2 exchange students, dus dan is de kans HEEL klein dat het er 2 van dezelfde nationaliteit zijn. Op een grote school heb je natuurlijk meer kans op iemand uit Nederland.
Chrissy_ schreef:Ik ben dan weer niet iemand die alleen maar met diezelfde vriendin zou optrekken, maar het is inderdaad wel logisch dat dat het systeem is, want vaak gebeurt dat wel.
Maarre, wat bedoel je met dat ze altijd 2 uitwisselingsstudenten bij jou op school hebben? Wordt er een soort van maximaal per school bepaald die dat mogen doen ofzo? Ik weet nog heel weinig van de hele regeling af hoor haha dus ik ben blij dat jullie zoveel weten.

Fleur_Laura schreef:Chrissy_ schreef:Oeeh gaaf hoor
Daar mag je niet meer heen na je VWO geloof ik toch?
Waar ik trouwens ook heel erg bang voor ben is dat mijn cijferlijst niet goed genoeg is om toegelaten te worden volgend jaar. Ik ben er vorig jaar in de 4e al heel gauw achter gekomen dat mijn huidige profiel totáál niet het geschikte profiel voor mij was, sowieso ben ik in de vierde een beetje in een soort van gat gevallen waardoor mijn cijfers niet meer echt zijn wat ze vroeger waren, helaas
Anyway, ik vind dus overal terug dat je voor alle vakken minstens voldoende moet staan. Nu wil het écht niet lukken met scheikunde en vraag ik me echt sterk af of ik daar ooit nog voldoende voor kom te staan (sta nu zo'n 4,5). En op dit moment baal ik er zó erg van dat ik niet voor een ander profiel gekozen heb.
Ik weet niet hoe mijn organisatie tegenover vwo studenten staat, maar dat kun je vast in de brochure/op hun website vinden!
Ik las indd ook overal dat je een voldoende moet staan voor alles, maar toen ik het vroeg vertelden hun dat dat niet hoeft, zolang je maar geslaagd bent
Fleur_Laura schreef:Ik weet niet hoe mijn organisatie tegenover vwo studenten staat, maar dat kun je vast in de brochure/op hun website vinden!
Ik las indd ook overal dat je een voldoende moet staan voor alles, maar toen ik het vroeg vertelden hun dat dat niet hoeft, zolang je maar geslaagd bent
Wel erg balen dat je het verkeerde profiel hebt gekozen
Ik stond er zegmaar tot en met de derde altijd onwijs goed voor, en de vierde was echt een beetje een schok voor me omdat het allemaal ineens zo veel was en ik was helemaal niet gewend zoveel te moeten doen. Ik kon het gewoon allemaal niet handelen (nog steeds moeite mee trouwens
), en dan had ik ook nog eens een profiel gekozen wat me niet echt meehielp. N&G leek me namelijk een heel leuk profiel, ik stond voor bio en scheikunde rond de 8, dus het leek me wel te doen.

Fleur_Laura schreef:Okee, ik weet wel dat mijn organisatie 2 jaar geleden nog mensen aannam van 6VWO, maar omdat de amerikaanse regering strenger is gaan controleren ze dat dus niet meer kunnen doen.
Karin gaat geloof ik met STS, je zou even kunnen kijken wat hun erover op hun site hebben staan

Ik ben op 2 oktober 17 geworden en mocht toen geen High School meer doen omdat ik al 12 jaar onderwijs had gehad...
Haha nouja. Ik zou er nog maar even naar informeren voor de zekerheid als ik jou was!
Maar ik zou me gewoon aanmelden als je er zeker van bent dat je het wil gaan doen! Maakt in principe niet zo heel veel uit dan. Succes in ieder geval met je beslissing!