Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kekaro

Re: Wie doet de opleiding verzorgende IG?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 11:13

begin is altijd lastig dan jolandaa! als je eenmaal een beginstukje hebt gaat het vaak makkelijk....succes!

marius wat leuk ! ik heb zelf 4 kleine kinderen en ben nu anderhalve maand bezig met de opleiding, BBL variant. ik werk nu 24 uur en 1 dag naar school maar volgens mij kun je ook minder hoor...
ik zou het proberen! wat is de reden dat je die ene dag niet erbij zou willen doen? ik werk nu van zeven tot half twee of van half vijf tot tien en vind het heel goed te combineren met de kleintjes.
vind het jammer dat ik niet eerder begonnen ben ;)

mijn pop is goedgekeurd en mijn eerste pap ook....goed op weg dus !

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 12:00

Pop pap maak je toch in 1 keer? Wij maken die niet meer gelukkig. Bij ons zit dat in de opdracht verwerkt :)

samiratjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 12:57

Bij ons staan de pop en pap nog wel heel erg centraal ze verwachten ook echt dat je het al planning gebruikt, wat ik eigenlijk nooit doe :o
maak het meer omdat het moe :o
maar als je het juist doet kun je er volgens mij veel aan hebben (leerpuntje voor de volgende stage :P)

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 13:51

Ja bij ons staat in je opdracht wat je moet doen (wat ze van je verwachten) en wat je moet kennen (theorie) zal van alle 2 wel eens een dinguploaden kan je de overeenkokmst zien

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 14:06

pop en pap staan best los van elkaar,
staat wel iets van je paps in je pop maar niet zo dat je in 1 keer klaar bent. (helaas)

je maakt voor het eerste leerjaar 1 pop
en 4 keer een pap

maar jullie doen de bol opleiding of ook bbl ? misschien is dat een verschil...

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 14:17

Bol ik zzal eens laten zien hoe dat van ons eruit ziet.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 14:23

Ik doe het vanavond wel even op deze pc lukt het eventjes niet

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 23:34

samiratjj schreef:
Bij ons staan de pop en pap nog wel heel erg centraal ze verwachten ook echt dat je het al planning gebruikt, wat ik eigenlijk nooit doe :o
maak het meer omdat het moe :o
maar als je het juist doet kun je er volgens mij veel aan hebben (leerpuntje voor de volgende stage :P)

Of je besteed al je tijd en energie erin en vervolgens raak je hem niet meer aan tijdens je stage, heel fijn ook! (niet dus)

samiratjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 12:44

Ja dat heb ik dus ook altijd,
ik moet voor iedere bp een persoonlijkleerdoel en een normaal leerdoel maken
bij beiden een POP en een PAP
ik maak het gewoon omdat ik anders geen go krijg.
maar ik heb al wel paar x kritiek gehad van leraar dat ik er iets mee moet doen.
maar ik vind het zwaar onhandig, tijdverspilling :P

maar ik heb gehoord dat het met de kraamzorg nog erger word, moet je bij ieder gezin een leerdoel hebben.

ik mag trouwens 7mei beginnen met een orrienterende stage in de kraamzorg :)
heb gesprek en alles al gehad, mag een week van te voren werkkleding ophalen, en ik heb een kraam zorgdossier mee gekregen om me er een beetje in te verdiepen tot zover ziet het er leuk :D

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 12:58

Leuk leuk! moeten julie zelf julie opdrachten bedenken? Omdat julie ook zelf julie pops moeten maken.

marius

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 10:42

kekaro schreef:
begin is altijd lastig dan jolandaa! als je eenmaal een beginstukje hebt gaat het vaak makkelijk....succes!

marius wat leuk ! ik heb zelf 4 kleine kinderen en ben nu anderhalve maand bezig met de opleiding, BBL variant. ik werk nu 24 uur en 1 dag naar school maar volgens mij kun je ook minder hoor...
ik zou het proberen! wat is de reden dat je die ene dag niet erbij zou willen doen? ik werk nu van zeven tot half twee of van half vijf tot tien en vind het heel goed te combineren met de kleintjes.
vind het jammer dat ik niet eerder begonnen ben ;)

mijn pop is goedgekeurd en mijn eerste pap ook....goed op weg dus !

Ik heb, afhankelijk van mijn schoonmoeder, die zo heen en weer is als de wind.
Maar 1 dag per week zowiezo vaste oppas, met schoonmams erbij 2..
Weet ff niet hoe ik het anders moet regelen met oppas.
Misschien dat jij nog tips hebt? Hoor altijd graag hoe anderen dat oplossen!

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 17:06

maandag en dinsdag past mijn moeder op, woensdag ben ik vast vrij, donderdag is mijn man vrij, vrijdag gaan ze naar de opvang en het weekend is mijn man thuis....
het is wat geregel maar goed...ben blij dat het nu bij ons opgelost is.
totdat ik hier begon had ik geen oppas, gingen ze twee dagen in de week naar de opvang en werkte ik elk weekend, maar dat gaat ook opbreken op een gegeven moment.

marius

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 21:05

Hmm.. Mijn moeder kan dus een dag, en mijn schoonmoeder.
Misschien moet ik dan maar eens met mijn vriend om tafel of die ook een dag minder zou kunnen.
En dan inderdaad een dag opvang.
Mag ik vragen hoe oud jouw kinderen zijn?

marius

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 14:51

Heb gebeld naar een BBL instelling.. het is voor mij door de wisselende diensten niet of nauwelijks te realiseren.

diam0nd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-12 21:18

Ik moet zeggen dat bij ons de pop en pap altijd erg op gehamerd wordt, om hem vervolgens nooit meer te hoeven aan te passen laat staan dat ik er een blik aan werp.
Tegenwoordig maak ik dus een pop en een pap (die koppel ik aan elkaar trouwens, kennis, houding, vaardigheden, competenties etc) die uiterst simpel is bestaande uit 3 soms maar 2 competenties.
Ik werk deze dan uit en laat ze aftekenen, vervolgens worden ze in een mapje gestopt en kijk ik er nooit meer naar.
Wat dat betreft kan ik niet zeggen dat ik er nu veel houvast aan heb gehad.
Ik heb altijd een planning in mijn hoofd en heb geen pop of pap nodig.

As vrijdag dan heb ik selectiedag in het ziekenhuis voor de verpleegkundige opleiding, nu moet ik een voorwerp meenemen om mezelf mee te presenteren. Wie o wie heeft een idee? Ik weet niet echt waar ik het zoeken moet en ik wil er wel een goede indruk door maken.

Gelukkig ben ik een aardig eind met mijn opleiding, ik moet nog een aantal verantwoordelijke diensten draaien, mijn verbeterplan heb ik al klaar en daar heb ik over een dikke maand ongeveer de presentatie van. Dan heb ik het ergste gehad en ben ik bijna klaar. Ik kan niet wachten, heb het ook erg gezien op mijn werk }>

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 11:47

je gaat idd lekker diamond! ik geloof ook niet dat ik heel veel aan de pops en paps ga hebben,
maar ze moeten wel even goedgekeurd worden ;)

succes met de selectiedag! gaaf en spannend :j
een voorwerp om jezelf mee te presenteren...pfff das lastig! heb je al iets inmiddels?

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 17:46

Ik kan weer door met me werkstuk. Wist eventjes niet van wie ik de medicijnen moest nemen. dit even doorgenomen.

Verder even opdrachten door genomen.
Zijn helaas 2 zorgvragers overleden gister.

diam0nd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 20:46

@ Kekaro! Nou ik moet wel zeggen dat ik die verantwoordelijke diensten vindt tegenvallen hoor, maar dit heeft meer met mijn werk te maken dan dat ik het niet zou kunnen. Motivatie is ver te zoeken.
Maar is zeker spannend, ben erg benieuwd. Tot nu toe nog niet zenuwachtig, komt waarschijnlijk morgenvroeg wel net voordat ik het ziekenhuis binnen loop haha.

Ik heb inmiddels wel een voorwerp, een kussen! Klinkt vreemd maar zit wel een goede gedachte achter, verwacht wel dat ik indruk ga maken. Maar alsnog ben ik wel bang dat ik zwaar afga hoor, het zal zeker wel pittig gaan worden.

Zijn er hier al meer bezig met verantwoording draaien etc? Ik heb nog nooit geen moeite gehad de hele opleiding niet, maar vindt de verantwoordelijk en druk erg hoog bij mij op het werk.

Zolang die pops en paps maar goed gekeurd worden toch!! Haha

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 21:15

Hoe bedoel je verantwoordelijkheid? Want in de zorg heb je toch altijd wel verantwoordelijkheid?

diam0nd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 23:31

@ Jolandaa, ja uiteraard hebben we altijd verantwoordelijkheid. Maar ik bedoel de verantwoordelijke diensten, dus dat je het team aan moet sturen, ervoor moet zorgen dat alles op tijd gebeurd, agendapunten afwerken, artsenvisites dat soort dingen.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 00:07

Oooh zo, snapte je even niet. Nee die heb ik (nog) niet. Maar ben er nog maat 4 weken (+1 week vakantie) ben nu nog bezig zelfstandig te worden. Is wel een leuk leerdoel ga t er eens overhebben!en het scheeld denk ook we'll dat ik echt stagiair ben en geen bbl doe.

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 16:03

marius schreef:
Hmm.. Mijn moeder kan dus een dag, en mijn schoonmoeder.
Misschien moet ik dan maar eens met mijn vriend om tafel of die ook een dag minder zou kunnen.
En dan inderdaad een dag opvang.
Mag ik vragen hoe oud jouw kinderen zijn?

mijn kinderen zijn 2-5-7-9

ik moet zeggen dat ik de wisselende diensten mee vind vallen,
ligt waarschijnlijk heel erg aan waar je terecht komt,
maar ik werk meestal van 7 tot half twee
vandaag toevallig van half vijf tot tien vanavond.

je zou kunnen overleggen dat je alleen de vaonddiensten krijgt als je vriend er is om bij de kleine te zijn....
er is echt heel vele mogelijk, ik zou het echt even op tafel gooien....
het is zonde als je het laat schieten en er achteraf achterkomt dat ze het wel zouden willen.

diam0nd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:49

Jolandaa schreef:
Oooh zo, snapte je even niet. Nee die heb ik (nog) niet. Maar ben er nog maat 4 weken (+1 week vakantie) ben nu nog bezig zelfstandig te worden. Is wel een leuk leerdoel ga t er eens overhebben!en het scheeld denk ook we'll dat ik echt stagiair ben en geen bbl doe.

Is zeker een leuk leerdoel! En erg pittig ook, althans op mijn werk komt er heel veel bij kijken, kan wel per instelling verschillen ben ik inmiddels achter gekomen.

Dames ik had afgelopen vrijdag selectiedag, het was behoorlijk pittig. Je moet verbaal heel erg sterk overkomen!
Maar ik ben er doorheen!! Morgen nog een test en dan hopen dat ik die ronde ook doorkom :D

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 23:55

Veel succes dan maar!

Ga maar weer even me medicijnwerkstuk verder maken, ze vragen bij me vorige stage steeds wanneer ik nou eindelijk eens een ochtend dienst kan draaien :=

Melanie_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 19:38

Ik ben vanmiddag naar de snijzaal geweest in het AMC. Was wel even eng in het begin, maar super interessant!!