Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sodera

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 23:00

Wat balen Janine, maar wel fijn dat je dat toch relatief wel snel weet!!

Is hier gegumd door een mod ofzo?? Ik zou toch zweren dat er hier van het weekend ook gereageerd was met niet zo'n gezellig bericht van iemand richting een andere gebruiker :?... Ik zou haast denken dat ik te diep in t glaasje gekeken heb maar niks gehad....

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 23:04

Madison schreef:
Jammer Janine, maar inderdaad, nu weer verder kijken.... Zijn er momenteel veel vacatures in jouw vakgebied? Bij mij valt het helaas tegen deze week...

Ik mag niet klagen, alleen gewoon te weinig ervaring.

Vaak kom je dan uit op functies als telefonisch adviseur of klantenservice medewerker. Ik wil het eerst gewoon anders proberen, in zo'n functie kan ik snel genoeg terecht als ik straks 4 maanden werkloos ben ofzo.

Maar wat ik vandaag heb gevonden valt wel enorm tegen hoor. Voor dat gesprek leken er veel meer leuke functies te zijn :') Zal je altijd zien _O-

Heb je al Indeed mailing?

Lima84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 09:01

Jammer Janine! Wel positief dat je meteen over verder zoeken begint!

Ondertussen ben ik vrijdag benaderd via LinkedIn voor een vacature in belgie, waar ik totaal geen ervaring in heb. Ik voelde me erg gevleid, dus direct geantwoord interesse te hebben en wel graag in gesprek te willen. Maar tot op heden nog geen respons :o

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 10:05

Sodera schreef:
Wat balen Janine, maar wel fijn dat je dat toch relatief wel snel weet!!

Is hier gegumd door een mod ofzo?? Ik zou toch zweren dat er hier van het weekend ook gereageerd was met niet zo'n gezellig bericht van iemand richting een andere gebruiker :?... Ik zou haast denken dat ik te diep in t glaasje gekeken heb maar niks gehad....

Is mij niet opgevallen, zit je in het juiste topic? :')

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 10:16

Wat balen Janine! Je zult inderdaad altijd zien dat er na een passende functie de keuze erna vrij dunnetjes lijkt haha.

Wat spannend Lima84! Ik moet ook echt weer eens met mijn LinkedIn aan de slag, die heb ik een beetje links laten liggen :=

Ik heb gisteren ook weer twee sollicitaties de deur uit gedaan. Voor een had ik geen relevante werkervaring maar ze boden de vacature ook aan als leerbaan waarbij opleidingskosten gedeeltelijk betaald werden. Dus die ik heb meteen aangegrepen! De ander heb ik maar kort werkervaring in kunnen opdoen maar dat beviel toen zo goed dat ik die sprong ook maar gewaagd heb. Nu maar weer afwachten. :j

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 11:03

Ik meld me ook weer hier. Heb een flexcontract bij een grote ggz instelling dat in juni voor onbepaalde tijd verlengd moet worden. Ze kunnen/willen mij hier in mei pas uitsluitsel over geven en ik heb zo'n voorgevoel dat het hem niet gaat worden. Ik val onder mijn flexcontract al sinds de zomer vast in op een groep waar ik dus deel uitmaak van het team en het onwijs naar mn zin heb. Wil dus super graag blijven. Ik wil graag in de hulpverlening blijven werken maar zie op t moment even geen mogelijkheid met alle bezuinigingen. Meh..

Lima84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 12:46

amandananana: Denk dat dat een beetje aan je leeftijd ligt. Wat ik van collega's begrijp is het tot de 27/28 prima te doen en word je nog wel uitgenodigd. Ik, zelf werkzaam als ambulant begeleider (gestopt met groepen bij GGZ) ben 31jr en word enkel afgewezen. Terwijl ik toch een berg ervaring heb nu... Wat ik merk tijdens netwerken is dat de meeste mensen in de geestelijke gezondheidszorg ook echt jong zijn. Waar die boven hun 30e blijven is me dan ook een raadsel, hihi.

Bowena: Is voor mij ook voor het eerst en gek genoeg iets waar ik geen ervaring in heb... Eerst ben ik gemaild of ik interesse had in de openstaande vacature, waar ik uiteraard positief op heb geantwoord. Net mail terug gehad of ik mijn CV wil mailen om te kijken of ik er pas... Maar linkedIn is toch je CV, dacht ik zo? Ik begrijp het nu niet meer, maar stuur gewoon mijn CV uiteraard. :D
Welke sector zit jij??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 12:56

Hai ik kom hier weer eens aanwaaien!
Vanaf eind juni wil ik graag een baan in de hulpverlening hebben. Op dit moment studeer ik nog SPH en loop mijn derdejaarsstage.

Aan het einde van dit studiejaar ben ik qua praktijk op HBO eindniveau (en moet ik volgend jaar nog minor en scriptie).

Mijn stage loop ik in de gehandicaptenzorg. Zeer laag niveau, moeilijk verstaanbaar gedrag en agressie.

Uiteindelijk wil ik wel meer richting GGZ of onderwijs maar voorlopig is een baan een baan. Ben dan ook eigenlijk op zoek naar een tijdelijk contract voor ongeveer 24 uur per week, tenzij het echt een droombaan is.

Ik zit in de startblokken om te gaan solliciteren maar nu is het nog te vroeg.

Mochten jullie heel toevallig nog tips hebben voor vacaturesites etc voor mijn regio (Twente) dan hoor ik het graag :j

Voor nu lees ik even stilletjes mee... :)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 13:32

Ik heb al eerder willen berichten, niet gedaan. Inmiddels heb ik de keuze gemaakt om bij mijn huidige werkgever te vertrekken. Vanaf volgende week ben ik dus op zoek naar een nieuwe uitdaging.

Liefst een commerciële functie, HBO, fulltime, bij voorkeur in het midden/zuiden van het land en het liefst binnen de groene-dieren-non profit branche.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 13:47

Weet iemand hier toevallig hoe het zit met een WW uitkering aanvragen als je afgestudeerd bent?
Ik kom er niet helemaal uit aan de hand van informatie op internet.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 13:51

Je krijgt toch alleen ww als je gewerkt hebt?

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 13:51

Ergens meen ik mij te herinneren dat je geen recht hebt op WW maar in bepaalde gevallen wel op bijstand.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 14:17

Josien_ schreef:
Weet iemand hier toevallig hoe het zit met een WW uitkering aanvragen als je afgestudeerd bent?

In België mag je daar één vol jaar op wachten :P hopelijk beter geregeld in Nederland :))

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 14:21

WW uitkering is afhankelijk van of je gewerkt hebt, dan maakt het niet uit of je net afgestudeerd bent of niet. Het is afhankelijk of je uren werk verliest (onvrijwillig).

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 15:01

Ja klopt, bijbaan zou ook tellen.
Maar als ik zo alles lees kom ik waarschijnlijk toch niet in aanmerking.
Bedankt voor de reacties!

Vandaag maar weer twee sollicitaties verstuurd en morgen een dag met workshops, speeddates met bedrijven en een netwerkborrel. Ben benieuwd of daar iets uitkomt :) !

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 15:13

Lima84 schreef:
Jammer Janine! Wel positief dat je meteen over verder zoeken begint!

Ondertussen ben ik vrijdag benaderd via LinkedIn voor een vacature in belgie, waar ik totaal geen ervaring in heb. Ik voelde me erg gevleid, dus direct geantwoord interesse te hebben en wel graag in gesprek te willen. Maar tot op heden nog geen respons :o

Gaaf zeg! Hopelijk hoor je snel iets en is het geen gebakken lucht!

bowena_84 schreef:
Wat balen Janine! Je zult inderdaad altijd zien dat er na een passende functie de keuze erna vrij dunnetjes lijkt haha.

Wat spannend Lima84! Ik moet ook echt weer eens met mijn LinkedIn aan de slag, die heb ik een beetje links laten liggen :=

Ik heb gisteren ook weer twee sollicitaties de deur uit gedaan. Voor een had ik geen relevante werkervaring maar ze boden de vacature ook aan als leerbaan waarbij opleidingskosten gedeeltelijk betaald werden. Dus die ik heb meteen aangegrepen! De ander heb ik maar kort werkervaring in kunnen opdoen maar dat beviel toen zo goed dat ik die sprong ook maar gewaagd heb. Nu maar weer afwachten. :j

Niet geschoten is altijd mis!

Kreeg toevallig gisteren nog eentje door van een vriendin, heel iets anders dan waar ik naar op zoek ben, maar het lijkt me wel heel erg leuk. Niet per se ervaring gevraagd. Enige minpuntje is dat het maar 20 uur betreft... Maar denk dat ik het wel even ga doen, het betreft volgens mij ook een tijdelijke functie. Al is het maar voor de ervaring...

Kan een werkgever subsidie voor jou krijgen??

amandananana schreef:
Ik meld me ook weer hier. Heb een flexcontract bij een grote ggz instelling dat in juni voor onbepaalde tijd verlengd moet worden. Ze kunnen/willen mij hier in mei pas uitsluitsel over geven en ik heb zo'n voorgevoel dat het hem niet gaat worden. Ik val onder mijn flexcontract al sinds de zomer vast in op een groep waar ik dus deel uitmaak van het team en het onwijs naar mn zin heb. Wil dus super graag blijven. Ik wil graag in de hulpverlening blijven werken maar zie op t moment even geen mogelijkheid met alle bezuinigingen. Meh..

Zwaar balen... sowieso valt de zorg momenteel niet mee...

Lente, heb je al FB bekeken in je omgeving? Hier in Groningen heb je diverse FB pagina's die constant vacatures delen!

Josien_ schreef:

Volgens mij is dat inderdaad een vorm van bijstand, even een telefoontje naar je gemeente denk ik? Ik ken in ieder geval iemand die het ook heeft gehad, maar hoe het werkt, geen idee...
Mijn bijbaan van vroeger heeft momenteel helaas geen invloed gehad op mijn WW, omdat deze minder dan 53 dagen per jaar was. Anders had ik langer WW kunnen krijgen. Maargoed, ik heb gewoon gewerkt de afgelopen 2,5 jaar.

Sodera, ik heb dat bericht denk ik ook gemist.

Het gedoe met mijn oud werkgever lijkt inmiddels opgelost. Nog even de eind-afrekening afwachten. Denk dat ik dan nog even een nette brief terug moet sturen.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 15:44

Lima, ik ben 22 dus nog super jong!

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 16:37

Klopt Janine, een werkgever krijgt subsidie voor mij. Daarnaast heb ik ook altijd 2 maanden proeftijd met behoud van uitkering. De werkgever mag mij dan als het ware 'gratis' uitproberen en bij tevredenheid van beide partijen volgt daarna een contract.
Ook betaald het UWV mijn loon door als ik ziek zou worden en thuis zou komen te zitten, dit kost de werkgever dus niets.
In mijn ogen allemaal 'voordelen' haha. Maar anderzijds krijgt de werkgever wel iemand met een 'rugzakje' en ik snap volkomen dat dat af schrikt.

Op de werkvloer kan ik in principe fatsoenlijk functioneren zolang de functie niet staand is (staan en zitten afwisselen is eigenlijk het beste) en ik een vast aanspreekpunt heb. Mijn valkuilen daarnaast zij dan wel dat ik snel over mij grenzen ga en snel overwerkt kan raken.
Maar daar heb ik dan weer een (job)coach voor die dit proces in de gaten houd, mij begeleid en ingrijpt waar nodig.

Het is een lastig iets :j

Wat fijn dat het gedoe met je oude werkgever opgelost lijkt!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 16:53

bowena_84 schreef:
Klopt Janine, een werkgever krijgt subsidie voor mij. Daarnaast heb ik ook altijd 2 maanden proeftijd met behoud van uitkering. De werkgever mag mij dan als het ware 'gratis' uitproberen en bij tevredenheid van beide partijen volgt daarna een contract.
Ook betaald het UWV mijn loon door als ik ziek zou worden en thuis zou komen te zitten, dit kost de werkgever dus niets.
In mijn ogen allemaal 'voordelen' haha. Maar anderzijds krijgt de werkgever wel iemand met een 'rugzakje' en ik snap volkomen dat dat af schrikt.

Op de werkvloer kan ik in principe fatsoenlijk functioneren zolang de functie niet staand is (staan en zitten afwisselen is eigenlijk het beste) en ik een vast aanspreekpunt heb. Mijn valkuilen daarnaast zij dan wel dat ik snel over mij grenzen ga en snel overwerkt kan raken.
Maar daar heb ik dan weer een (job)coach voor die dit proces in de gaten houd, mij begeleid en ingrijpt waar nodig.

Het is een lastig iets :j

Wat fijn dat het gedoe met je oude werkgever opgelost lijkt!

Dat is toch mega interessant?

Heb je al FB pagina's in je omgeving kunnen vinden? En heb je al een LinkedIn profiel? Want je weet zo te lezen heel erg goed wat je kan en niet kan (al dan niet met behulp van je jobcoach) en je kent de rechten en plichten van een werkgever zo te lezen ook heel erg goed.
Het leest heel erg fijn en makkelijk, zoals jij het zo schrijft... Dus denk ik, promoot jezelf op FB en LinkedIn! Er zijn vast wel werkgevers die met jou in zee willen. Maar je moet ze denk ik even de gelegenheid geven dit soort situaties te leren kennen.

Al eens overwogen om te bellen naar aanleiding van interessante vacatures? Met jouw verhaal... En kijken of je een openingetje kan krijgen?
Iemand die 100% afgekeurd is, maar aan het werk wil... Waar vind je die? Goedkoop een goede kracht... Je Nederland is voor zover ik kan beoordelen in ieder geval meer dan prima in geschrift!
En gezien je kennis van je rechten en plichten en die van de werkgever en je inzicht in de toekomst (mogelijk niet meer 100% afgekeurd) ben je ook beslist niet achterlijk...

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 16:59

Wow, ben even stil van je post Janine :o

Ik ben denk iets te bescheiden en onzeker om het zo te bekijken, terwijl ik diep van binnen ook weet dat ik potentie heb en echt iets kan toevoegen aan een bedrijf.

Ik heb een LinkedIn, die heb ik vandaag nog eens ge-update. Op FB zal ik eens gaan neuzen of ik pagina's kan vinden!
Ik heb mezelf juist eigenlijk nooit 'verkocht' als Wajonger, juist door de angst daardoor om afgewezen te worden. Maar zoals jij hier hier nu neer zet belicht dat inderdaad een heel andere kant. Zo had ik het eigenlijk nooit bekeken.

Ik wil jou daar echt hartelijk voor bedanken, dit geeft mij een enorme boost :))

Het bellen had ik nog niet overwogen en vind ik stiekem best eng maar ik ga het eens met mijn coach overleggen.
Die arme man moet me steeds afremmen want ik wil altijd alles tegelijk :')

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 14:12

hoe belangrijk dat komma's zijn..

ik heb een fase a detacheringsovereenkomst gekregen van minimaal 20 uur maximaal 40
nu houd dat eigenlijk in dat wanneer ik minder dan 20 uur werk mijn werkgever (uitzendbureau) mij deze uren moet aanvullen bij de betaling.

nu ben ik dit gaan navragen en er staat blijkbaar nog een klein zinnetje in mijn contract dat aangeeft dat ze mij niet verplicht zijn om dit te betalen:

De detacheringsovereenkomst wordt voor de duur van de Fase A Detacheringsovereenkomst afgesloten met uitsluiting van de loondoorbetalingsverplichting zoals is vastgelegd in artikel 40 lid 1 t/m 3 van de CAO.

in dit artikel is inderdaad te vinden dat ze niet verplicht zijn te betalen.... echter, door de manier waarop deze zin beschreven is, staat er eigenlijk dat artikel 40 wordt uitgesloten.
ik heb de zin letterlijk overgetypt, er staat dus nergens een komma of punt in de zin.

helaas geeft het uitzendbureau aan dat ze niks extra's hoeven te betalen...

Lima84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 14:15

Recht hebben is iets totaal anders dan recht krijgen, helaas.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 14:18

bowena_84 schreef:
Wow, ben even stil van je post Janine :o

Ik ben denk iets te bescheiden en onzeker om het zo te bekijken, terwijl ik diep van binnen ook weet dat ik potentie heb en echt iets kan toevoegen aan een bedrijf.

Ik heb een LinkedIn, die heb ik vandaag nog eens ge-update. Op FB zal ik eens gaan neuzen of ik pagina's kan vinden!
Ik heb mezelf juist eigenlijk nooit 'verkocht' als Wajonger, juist door de angst daardoor om afgewezen te worden. Maar zoals jij hier hier nu neer zet belicht dat inderdaad een heel andere kant. Zo had ik het eigenlijk nooit bekeken.

Ik wil jou daar echt hartelijk voor bedanken, dit geeft mij een enorme boost :))

Het bellen had ik nog niet overwogen en vind ik stiekem best eng maar ik ga het eens met mijn coach overleggen.
Die arme man moet me steeds afremmen want ik wil altijd alles tegelijk :')

Graag gedaan en welgemeend :)

Hopelijk brengt het je wat!

silvericathy schreef:
hoe belangrijk dat komma's zijn..

ik heb een fase a detacheringsovereenkomst gekregen van minimaal 20 uur maximaal 40
nu houd dat eigenlijk in dat wanneer ik minder dan 20 uur werk mijn werkgever (uitzendbureau) mij deze uren moet aanvullen bij de betaling.

nu ben ik dit gaan navragen en er staat blijkbaar nog een klein zinnetje in mijn contract dat aangeeft dat ze mij niet verplicht zijn om dit te betalen:

De detacheringsovereenkomst wordt voor de duur van de Fase A Detacheringsovereenkomst afgesloten met uitsluiting van de loondoorbetalingsverplichting zoals is vastgelegd in artikel 40 lid 1 t/m 3 van de CAO.

in dit artikel is inderdaad te vinden dat ze niet verplicht zijn te betalen.... echter, door de manier waarop deze zin beschreven is, staat er eigenlijk dat artikel 40 wordt uitgesloten.
ik heb de zin letterlijk overgetypt, er staat dus nergens een komma of punt in de zin.

helaas geeft het uitzendbureau aan dat ze niks extra's hoeven te betalen...

Ik weet het niet... of ik ben er te lang uit, of ik zie het niet... :o?

Er staat toch gewoon dat ze die loondoorbetalingsverplichting niet aannemen?
Maar welke CAO is het? Want als het bedrijf bij de CAO is aangesloten (als ik het zo goed zeg) mogen ze daar toch helemaal niet van afwijken? En hoe groot is de kans dat je eens minder dan 20 uur werkt?

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 14:25

ik heb de afgelopen drie maanden heel veel weken gehad waarbij ik minder dan 20 uur gewerkt heb. Afentoe ook een week met meer uren, maar doordat het niet druk is op de werkvloer is er minder werk.

ABU CAO voor uitzendkrachten is in fase A van toepassing.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 14:31

silvericathy schreef:
ik heb de afgelopen drie maanden heel veel weken gehad waarbij ik minder dan 20 uur gewerkt heb. Afentoe ook een week met meer uren, maar doordat het niet druk is op de werkvloer is er minder werk.

ABU CAO voor uitzendkrachten is in fase A van toepassing.

Dan zou ik even met de desbetreffende CAO contact opnemen... Want lijkt me niet dat ze daar van af mogen wijken? Vast hier wel iemand met meer ervaring hiermee...