Is hier gegumd door een mod ofzo?? Ik zou toch zweren dat er hier van het weekend ook gereageerd was met niet zo'n gezellig bericht van iemand richting een andere gebruiker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Madison schreef:Jammer Janine, maar inderdaad, nu weer verder kijken.... Zijn er momenteel veel vacatures in jouw vakgebied? Bij mij valt het helaas tegen deze week...
Sodera schreef:Wat balen Janine, maar wel fijn dat je dat toch relatief wel snel weet!!
Is hier gegumd door een mod ofzo?? Ik zou toch zweren dat er hier van het weekend ook gereageerd was met niet zo'n gezellig bericht van iemand richting een andere gebruiker... Ik zou haast denken dat ik te diep in t glaasje gekeken heb maar niks gehad....
Lima84 schreef:Jammer Janine! Wel positief dat je meteen over verder zoeken begint!
Ondertussen ben ik vrijdag benaderd via LinkedIn voor een vacature in belgie, waar ik totaal geen ervaring in heb. Ik voelde me erg gevleid, dus direct geantwoord interesse te hebben en wel graag in gesprek te willen. Maar tot op heden nog geen respons
bowena_84 schreef:Wat balen Janine! Je zult inderdaad altijd zien dat er na een passende functie de keuze erna vrij dunnetjes lijkt haha.
Wat spannend Lima84! Ik moet ook echt weer eens met mijn LinkedIn aan de slag, die heb ik een beetje links laten liggen![]()
Ik heb gisteren ook weer twee sollicitaties de deur uit gedaan. Voor een had ik geen relevante werkervaring maar ze boden de vacature ook aan als leerbaan waarbij opleidingskosten gedeeltelijk betaald werden. Dus die ik heb meteen aangegrepen! De ander heb ik maar kort werkervaring in kunnen opdoen maar dat beviel toen zo goed dat ik die sprong ook maar gewaagd heb. Nu maar weer afwachten.
amandananana schreef:Ik meld me ook weer hier. Heb een flexcontract bij een grote ggz instelling dat in juni voor onbepaalde tijd verlengd moet worden. Ze kunnen/willen mij hier in mei pas uitsluitsel over geven en ik heb zo'n voorgevoel dat het hem niet gaat worden. Ik val onder mijn flexcontract al sinds de zomer vast in op een groep waar ik dus deel uitmaak van het team en het onwijs naar mn zin heb. Wil dus super graag blijven. Ik wil graag in de hulpverlening blijven werken maar zie op t moment even geen mogelijkheid met alle bezuinigingen. Meh..
Josien_ schreef:Weet iemand hier toevallig hoe het zit met een WW uitkering aanvragen als je afgestudeerd bent?
Ik kom er niet helemaal uit aan de hand van informatie op internet.
bowena_84 schreef:Klopt Janine, een werkgever krijgt subsidie voor mij. Daarnaast heb ik ook altijd 2 maanden proeftijd met behoud van uitkering. De werkgever mag mij dan als het ware 'gratis' uitproberen en bij tevredenheid van beide partijen volgt daarna een contract.
Ook betaald het UWV mijn loon door als ik ziek zou worden en thuis zou komen te zitten, dit kost de werkgever dus niets.
In mijn ogen allemaal 'voordelen' haha. Maar anderzijds krijgt de werkgever wel iemand met een 'rugzakje' en ik snap volkomen dat dat af schrikt.
Op de werkvloer kan ik in principe fatsoenlijk functioneren zolang de functie niet staand is (staan en zitten afwisselen is eigenlijk het beste) en ik een vast aanspreekpunt heb. Mijn valkuilen daarnaast zij dan wel dat ik snel over mij grenzen ga en snel overwerkt kan raken.
Maar daar heb ik dan weer een (job)coach voor die dit proces in de gaten houd, mij begeleid en ingrijpt waar nodig.
Het is een lastig iets
Wat fijn dat het gedoe met je oude werkgever opgelost lijkt!
bowena_84 schreef:Wow, ben even stil van je post Janine
Ik ben denk iets te bescheiden en onzeker om het zo te bekijken, terwijl ik diep van binnen ook weet dat ik potentie heb en echt iets kan toevoegen aan een bedrijf.
Ik heb een LinkedIn, die heb ik vandaag nog eens ge-update. Op FB zal ik eens gaan neuzen of ik pagina's kan vinden!
Ik heb mezelf juist eigenlijk nooit 'verkocht' als Wajonger, juist door de angst daardoor om afgewezen te worden. Maar zoals jij hier hier nu neer zet belicht dat inderdaad een heel andere kant. Zo had ik het eigenlijk nooit bekeken.
Ik wil jou daar echt hartelijk voor bedanken, dit geeft mij een enorme boost
Het bellen had ik nog niet overwogen en vind ik stiekem best eng maar ik ga het eens met mijn coach overleggen.
Die arme man moet me steeds afremmen want ik wil altijd alles tegelijk
silvericathy schreef:hoe belangrijk dat komma's zijn..
ik heb een fase a detacheringsovereenkomst gekregen van minimaal 20 uur maximaal 40
nu houd dat eigenlijk in dat wanneer ik minder dan 20 uur werk mijn werkgever (uitzendbureau) mij deze uren moet aanvullen bij de betaling.
nu ben ik dit gaan navragen en er staat blijkbaar nog een klein zinnetje in mijn contract dat aangeeft dat ze mij niet verplicht zijn om dit te betalen:
De detacheringsovereenkomst wordt voor de duur van de Fase A Detacheringsovereenkomst afgesloten met uitsluiting van de loondoorbetalingsverplichting zoals is vastgelegd in artikel 40 lid 1 t/m 3 van de CAO.
in dit artikel is inderdaad te vinden dat ze niet verplicht zijn te betalen.... echter, door de manier waarop deze zin beschreven is, staat er eigenlijk dat artikel 40 wordt uitgesloten.
ik heb de zin letterlijk overgetypt, er staat dus nergens een komma of punt in de zin.
helaas geeft het uitzendbureau aan dat ze niks extra's hoeven te betalen...
silvericathy schreef:ik heb de afgelopen drie maanden heel veel weken gehad waarbij ik minder dan 20 uur gewerkt heb. Afentoe ook een week met meer uren, maar doordat het niet druk is op de werkvloer is er minder werk.
ABU CAO voor uitzendkrachten is in fase A van toepassing.