[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: [Centraal] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 17:02

Jeetje.... :wow:

Vraagje: heb net een hoofdstuk gehad over afstanden net allemaal leuke formules... Zitten er vragen in je theorie examen waarin je dit daadwerkelijk moet berekenen? (Discalculie -O- )

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 18:00

Ik heb geen rekenvragen gehad

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 18:59

LadyMadonna schreef:
Jeetje.... :wow:

Vraagje: heb net een hoofdstuk gehad over afstanden net allemaal leuke formules... Zitten er vragen in je theorie examen waarin je dit daadwerkelijk moet berekenen? (Discalculie -O- )

Ik had dus echt pcies het zelfde een tijdje terug!!!! Maar je hoeft niet te rekenen. Het beste kun je gewoon de antwoorden leren van de meest voorkomende afstanden en snelheden. Ze vragen namelijk alleen daar om.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 19:05

Cynn schreef:
Het gaat jullie allemaal lukken!! Ik ga voor jullie duimen in april :j :D !!

Ik had vandaag toch zoiets idioots.. Reed met de auto van mijn pa, een lease auto, naar Amsterdam en km of 2 voor de bocht van de A6 naar de A1 zeg maar, merkte ik dat de rechter voorband wat ging trillen. Paar seconden later de melding van bandenspanning is laag, oppompen aub.
Ja oké, na die bocht zit vrij gauw een tankstation dus ik stop daar wel even. :) Net na ik dit dacht begon het toch wel steeds ernstiger te trillen en te shaken maar hoorde geen klap of iets. Maar fout was het wel.. Met alarmlichten aan door de bocht gegaan en zo ver mogelijk rechts aangehouden en langzaam doorgereden/uit laten rollen. Met de meter voelde ik dat de band aan gort aan 't gaan was, maar stoppen daar? In die bocht? Geen haar op mijn hoofd die daar aan dacht. Levensgevaarlijk -O-.

Uiteindelijk bocht uit, vluchtstrook weer aanwezig en daar dus rollend naar de Shell pomp. Stilgezet, nog even paar happen adem om bij te komen, jeetje wat is dat eng om zo langzaam daar te rijden in die bocht en in je spiegels iedereen met een noodgang aan komen zien rijden! :oo
Auto gaf zelf nog slechts bandenspanning laag, oppompen en een gele rechtervoorband aan. Meer niet. Ik stap uit en ja hoor, hele band en velgen aan gort..

Maar daarna kreeg ik toch wel zo'n raar mens bij de lease maatschappij aan de telefoon. Ja mevrouw, als u gewoon direct gestopt was, had u de velgen niet aan gort gereden en hoefde we alleen even simpel de band te vervangen. Ja mevrouw, ook in die bocht moest u stoppen.

:oo. Ik geloofde even serieus mijn oren niet. Echt niet. Wat voor advies is dat?!?! := Te bizar voor woorden.

Bergnet die me daar heeft opgepikt, de garage zelf en ieder ander heeft me dik gelijk gegeven dat ik ben doorgereden. Maar zij geeft dit als advies. What. The. Hell.

Mijn band en de bocht die ik bedoel:

[ [url=m/P1ehnm.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/tgHHyU.png]Afbeelding[/url] ]

Ehm, het is strafbaar om aan te zetten tot overtredingen!
Jij mag in die bocht helemaal niet stoppen (tenzij je auto er natuurlijk helemaal mee ophoudt).
Je kon nog rijden, dus rijdt je naar de dichtsbijzijnde veilige plek. Jouw handelwijze is de enig correcte wijze.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 05:59

Ik ben zoo nerveus! Straks om 8:55 is het zover!

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 06:35

Succes!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 07:43

Succes!!

Nustice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 07:46

Succes

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 11:16

In 1 keer geslaagd!
Was eigenlijk zo makkelijk 8-)
Kon hem vrijdag pas aanvragen:(

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 11:17

Gefeliciteerd!

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 11:30

Gefeliciteerd!!

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 11:31

Gefeliciteeeerd!

Nustice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 11:49

Gefeliciteerd!

Ik woon in zo'n gat dat ik hem volgende week maandag pas kan aanvragen.. Gelukkig geen haast haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 12:19

Ik heb van tevoren al een afspraak gemaakt voor de avond nadat ik moet afrijden. Het is hier bij burgerzaken zo idioot druk dat ik anders pas twee weken later terecht kan en ik wil niet zo lang wachten haha.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 13:55

Gefeliciteerd!!

Ik heb half4 weer les. Hoop echt dat ik me wat beter kan focussen vandaag want ik blijf echt hangen en raak daar een beetje gefrustreerd van. Ik zit echt in een cirkeltje dat ik moet zien te doorbreken

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 15:49

Had ik ook beter kunnen doen Emma! Maar straks slaag je niet en dan kun je afzeggen :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 15:54

claudiadvx schreef:
Had ik ook beter kunnen doen [naam]! Maar straks slaag je niet en dan kun je afzeggen :Y)

Haha liever dat dan dat ik alsnog drie weken moet wachten voordat ik kan rijden :)) Wil eigenlijk de maandag nadat ik weer heb afgereden (op een donderdag) s avonds al met de auto weg dus vraag hem sws ook met spoed aan

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 15:57

Emmaa_ schreef:
claudiadvx schreef:
Had ik ook beter kunnen doen Emma! Maar straks slaag je niet en dan kun je afzeggen :Y)

Haha liever dat dan dat ik alsnog drie weken moet wachten voordat ik kan rijden :)) Wil eigenlijk de maandag nadat ik weer heb afgereden (op een donderdag) s avonds al met de auto weg dus vraag hem sws ook met spoed aan

Ik zit nog in twijfel. Wil natuurlijk zo snel mogelijk zelf achter het stuur :+
Ik zal vanavond wel even met de betalende persoon in overleg gaan of ik ook met spoed mag aanvragen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 17:22

Hier is het vooral het feit dat ik die week een aantal opdrachten heb waarvoor het handig is als ik met de auto kan. Geen drama als het niet lukt, maar als ik hem dit keer wel haal (waar ik voor het gemak wel even vanuit ga...) vraag ik hem wel met spoed aan zodat ik niet met al m'n apparatuur hoef te zeulen. Vind het wel extreem duur hoor.. maar een week wachten is ook weer zoiets :')

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 17:29

Ik ga hem tegen die tijd ook met spoed aanvragen denk ik. Als ik hem dan heb wil ik ook zo snel mogelijk kunnen rijden hahahahaha.

Les ging net echt goed!!!! Ik had helemaal de flow te pakken. :D

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 18:05

Ik heb bijna tegelijk met een vriendin mijn rijbewijs gehaald, zij had hem een dag later. Zij heeft hem met spoed aangevraagd, ik niet, en konden hem beide tegelijk ophalen :')

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 18:26

Ik mag morgen om 7.30 weer :O

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 18:46

Das mooi optijd :))
K heb donderdag weer om 1u les
Al mijn vrienden zijn verbaasd dat ik al bijna 70u heb gelest en nog steeds geen rijbewijs heb :') (de meeste hebben in minder als 30u hun rijbewijs gehaald)

Nustice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 19:31

Ach joh. De een heeft gewoon wat meer nodig dan de ander. Ik heb ook 64 uur gelest voordat ik geslaagd was. :)

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 20:20

Das idd waar, als ik de 18e slaag heb ik iets van 74 of 76u gelest, maar ach t gaat er om dat ik m uiteindelijk haal