Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Netam89 schreef:Mioux in welke regio zoek je werk?
Mando schreef:Hihi NoeskaMoos... herkenbaar, ik zat 2 uur te trillen nadat ik het te horen kreeg.
Nann, kan me niet voorstellen dat er in de omgeving Rotterdam geen werk is voor je.
Indeed app installeren op je mobiel en dan op regio zetten.
Kom genoeg langs denk ik wel
Meer dan in het Noorden
brighteyes85 schreef:Gefeliciteerd NoeskaMoos, gaaf zo'n nieuw avontuur!!
Grappig dat er gedacht wordt dat er in de Randstad voldoende werk is... Het is niet zo, er wonen zo veel mensen in de regio op iedere vacature zijn er gemiddeld 500 - 600 reacties en dan moet je maar net uitgekozen worden.
@Nann ik denk dat het sowieso wel moeilijk is in de paarden om momenteel aan een baan te komen. Is het een idee om een klein beetje te investeren in een cursus van LOI/NTI o.i.d.?
Ik hoop na het weekend wat te horen. Ik ben achter een rits functies aan geweest (lees gebeld, geweest, gesolliciteerd) en heb een aantal (5) brieven geschreven voor functies op Schiphol en omgeving. Moeilijk is dat er overal gemiddeld 3 tot 5 jaar ervaring wordt gevraagd (zelfs voor junior plekken) en dat heb ik gewoon niet.
Had vandaag de eerste afwijzing alweer binnen voor een junior logistieke functie bij KLM, als antwoordt geven ze dat er een kandidaat is die beter op het profiel aansluit. Ik heb gebeld en ze hebben een kandidaat gekozen met 10 jaar ervaring en daar kan ik gewoon niet tegenop en vind ik ook geen eerlijke selectie voor een juniorfunctie.
Mando schreef:Nou, ik heb nog nooit een dag zonder werk gezeten in de randstad hoor
Heb toch heel wat baasjes versleten
Hier in het noorden hield ik meer mijn hart vast, er zijn hier niet zoveel luchthaven en als expediteur, declarant van 47 ga je jezelf toch dan wel even achter je oren krabben
Misschien niet in iedere branch genoeg banen maar als je wat specifiek bent opgeleid is er best wel werk te vinden
Daarom is het misschien belangrijk om door te leren, opleidingen te doen als je al werkt specifiek in die richting
Vind trouwens 5 brieven niet zoveel... ex collega van mij, een echte goede ervaren expediteur zag ik al een jaar werkloos thuis zitten nu wel weer aan het werk maar ik denk altijd maar.. er komt best iets op je pad als je maar goed zoekt, jezelf in de etalage gooi met een flitsende cv die opvalt.
Hier was het anders, als senior op een junior functie solliciteren en dan horen dat ze toch liever een junior hadden omdat ze al te veel senioren hadden lopen. Dus ook idd het budget er niet voor