Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xNathalieeJarig

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 10:16

Thanks! En ga ik zeker doen :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 11:44

Succes straks!!!

Ik heb vandaag weer contact gehad met mijn oud werkgever. Hij wil me tegemoetkomen (dus de helft), ik ga daarmee niet akkoord. Dus hij gaat zich er op beroepen dat ik zelf ontslag heb genomen. Terwijl ik een ontslagbrief heb gekregen van ze.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 12:23

Erg flauw zeg...
Snap ook nooit zo goed waarom er zo moeilijk gedaan moet worden als iemand gewoon in zijn/haar recht staat

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 12:28

Sonja_vR schreef:
Erg flauw zeg...
Snap ook nooit zo goed waarom er zo moeilijk gedaan moet worden als iemand gewoon in zijn/haar recht staat

Nouja, de wet is natuurlijk wel vrij nieuw. Mijn interpretatie verschilt kennelijk met die van mijn oud-werkgever. Daar kan je dan ellenlange telefoontjes over plegen en discussies waar ik niet goed in ben, omdat het voor mij toch te emotioneel wordt :P Dan ga ik liever voor de makkelijke weg en een expert de boel laten uitzoeken.

Dus of het flauw is? Ik probeer nog steeds het goede te zien. Maar als wel gewoon flauw gedrag blijkt, tsjah... dan is dat wel lichtelijk een kater voor mij na leuke jaren daar.

Ik weet alleen wel dat ik wel redelijk goed ben in het interpreteren van wetten. En ik heb ook al enige navraag gedaan voordat ik er over ben begonnen.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 12:34

Hou je ons op de hoogte wat de expert zegt Janine? Volgens mij heb je gewoon ontslag gekregen, jij zou zelf ontslag hebben genomen als hij je een aanbod gedaan had en dat afgeslagen had omdat je iets leukers gevonden had. Maar wat je zegt, het is maar net hoe er met de wet omgegaan word.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 12:50

Hopelijk is het idd gewoon mis-interpetatie Janine :j
Dat je het bij iemand neerlegd die er zakelijk mee bezig gaat is sowieso een goed idee

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 14:48

Linda, balen zeg, vind het ook echt niet netjes als je niets mee hoort.
Janine, vervelend dat je ex werkgever zo moeilijk doet.

Helaas niet door voor een tweede gesprek, maar dat had ik ook niet meer verwacht.
Nog bedankt voor het meedenken over hoe ik met mijn oude werk moet omgaan in een gesprek. helaas kan ik het niet weglaten, heb er een jaar gewerkt en de werkervaring is voor mij wel heel belangrijk.

Hoe lang is oke om te wachten met bellen nadat je een brief heb gestuurd? Ik heb geen ontvangstbevestiging gehad en er stond ook geen einddatum.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 15:34

Helaas is mijn rechtsbijstand niet toereikend voor werk en inkomen. Ik ging er even vanuit dat het de bijstand was die bij een auto hoort, maar dat was het helaas niet.
Maar ik laat het er niet bij zitten, ik vind dat ik recht heb op de volle pond, is een principekwestie. Dus ik heb er ook wel iets voor over ja. Begreep gelukkig dat ik het zelf ook wel kan aanvechten, maar wil me er even goed in verdiepen.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 16:03

Ik weet niet wat je inkomen is Janine, anders zou je bij het juridisch loket kunnen informeren?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 16:06

Lalidan schreef:
Ik weet niet wat je inkomen is Janine, anders zou je bij het juridisch loket kunnen informeren?

Nouja, dat is nu WW.
Dit werd overigens ook geadviseerd door de rechtsbijstandverzekering. Ze waren overigens hartstikke netjes hoor, gewoon meedenken in wat ik kan doen. Ik ga dit weekend gewoon even wat lijntjes uit zetten en denk zelfs dat ik het zelf ook moet kunnen regelen.

Maar heb jij ervaring met hulp via het juridisch loket? Is niet gratis lijkt me? Maar weet je aan wat voor bedragen er dan gedacht moet worden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 16:35

Onder een bepaald inkomen is het wel gratis en volgens mij kan het UWV je hier ook in adviseren. Ik vind het echt een beetje raar, ze hebben toch je contract gewoon niet verlengt?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 16:38

Angela_ schreef:
Onder een bepaald inkomen is het wel gratis en volgens mij kan het UWV je hier ook in adviseren. Ik vind het echt een beetje raar, ze hebben toch je contract gewoon niet verlengt?

Klopt inderdaad. Ze hebben mij na het sollicitatiegesprek dat ik in November had gezegd dat ik geen vaste aanstelling zou krijgen. Begrijpelijk, gezien de onzekerheid over wat met het bedrijf.
Maar nu zeggen ze dat mijn sollicitatie-activiteiten betekenen dat ik er niet langer wilde werken en ik daarmee zelf ontslag heb genomen.

Echter heb ik gewoon een WW uitkering en een ontslag brief gekregen.

Weet jij waar ik bij het UWV moet zijn? Die konden me namelijk niets nuttigs vertellen toen ik ze maandag heb gebeld hierover. Althans, niets dat ik niet allang wist. (het opdreunen van regeltjes)
Zou ik hiervoor een bericht moeten sturen binnen werk.nl?

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 17:02

Dankjewel voor je leuke reactie Winged :o Ik moet zeggen dat ik het doorzettingsvermogen van jullie allemaal ook heel erg bewonder!! Nu is die situatie ook heel anders omdat de meeste ook gewoon afhankelijk zijn van inkomen, maar je moet toch maar weer steeds opkrabbelen na een afwijzing. Het doet soms psychisch echt iets met je. Ik vind het enorm knap dat er steeds weer 'opgestaan en doorgegaan' word. Petje af!

Ik ken het geen reactie krijgen inderdaad. Vooral van uitzendbureau's. Vreselijk frustrerend!

Werk.nl... breek me de bek niet open -O- werk er nu mee sinds 2012 maar het blijft diepe ellende. Vreselijk!

Wat een gedoe Janine, daar zakt je de moed toch ook van in de schoenen. Bijna stank voor dank dit. Heel veel succes hiermee!

Ik ben toevallig door een bezoekje aan de bieb bij een érg leuke stichting terecht gekomen! http://www.sive.nl Een stichting voor (werkzoekende) vrouwen. Ik heb me gelijk voor een flink aantal bijeenkomsten en cursussen aangemeld en ben gisteren voor de eerste keer geweest. Heb me ook o.a. aangemeld voor het project de tafel van één speciaal voor werkzoekenden en een cursus kleur waarbij je geleerd krijgt welke kleur en kledingstyle nu echt bij je past. Super leuk. Enerzijds nieuwe contacten opdoen want ben pas verhuisd en anderzijds netwerken!

Voor de mensen met een afwijzing een dikke :(:) 'T is niet leuk!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 17:16

Hoe is het hier met de zoektocht?
Hier nog steeds niks helaas... Word oo geen enkel gereageerd oid :(

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 17:29

Jammer Stamper :(.

Deze week maar liefst 5 gesprekken gehad. Van 3 al een afwijzing gehad. Nr 5 denk ik ook dat een afwijzing wordt, nr 4 heb ik een goed gevoel bij. Maar dat wil niks zeggen: heb bij een stuk of 10 gesprekken een heel goed gevoel gehad en ik zit nog steeds zonder werk.
Al 6 maanden werkloos nu... Had ik écht niet verwacht. Hopelijk vind ik nu snel iets, geeft nr 4 een positief antwoord, dat is echt een job voor mij. Nog eens 6 maanden werkloos en ik ben gedwongen mijn paard te verkopen, dat wil ik echt niet doen...

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 19:14

Jeetje, rare manier van zaken Janine... je werkgever kan het mooi brengen....!

Kan je geen advies krijgen van een rechtswinkel? Dat was vorig jaar wel gratis. Ze werken daar met rechten-studenten die er werken als vrijwilliger en je dan telefonisch advies geven. (heb een rel gehad met een oude werkgever, dankzij hun advies toch nog nog een zakje geld gekregen...)
Ze hebben minder kennis dan rechtsbijstand (zijn immers studenten) maar het valt te proberen.

Wat klote Lima... :( Denk je goeie kans te maken....

Jammer Lieke... altijd lastig, ik zou wel 2 weken wachten met bellen denk ik.... Geen idee of daar echt een ''regel'' voor is.....

Interessant bowena, ik ga ff kijken op je link. Je verhaal moet ik nog even teruglezen :j Maar sterkte met de zoektocht naar werk!

Hoe ging je gesprek Nathalie?

Verder sterkte aan iedereen die het nodig heeft...!

Mijn contract is verlengd tot 1 juli! :) Daarna gaan ze waarschijnlijk wel ''afschalen'' dus komende tijd gaan ze erg letten op: houding, gedrag en kwaliteit (ja, in die volgorde...)

Vind dat best lastig; krijg dan het idee dat het meer om je karakter gaat dan of je goed werk levert ?! :(
Ik ben ook geen type dat schreeuwend aanwezig is of slijmt bij de baas...

Toch maar rustig rond blijven kijken...

Jungles

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 23:18

Ik ben een meestal stille meelezer..
Janine, ik ben arbeidsjurist, als je me een PB stuurt, zou ik je misschien een advies kunnen geven.

Ik ook nog steeds werkloos. Aantal gesprekken gehad... Drie om precies te zijn. Waren alle drie enthousiast en bij twee een toezegging gehad dat ik de baan zou krijgen en de dag erna was het opeens: 'Ja, de inhoud van de vacature is toch veranderd, waardoor je niet meer in het profiel past, sorry.' En bij die andere kreeg ik echt een belachelijk en lachwekkend laag salarisaanbod, dus daar ging ik niet mee akkoord.. Nu maar weer verder solliciteren. Ik moet echt binnen een aantal maanden een baan hebben.... Ik heb zulke goede kwalificaties, twee maal cum laude afgestudeerd, best wat werkervaring... Ik snap er echt helemaal niets van! Soms denk ik: wat is er mis met mij?

Sterkte voor iedereen die ook nog steeds geen baan heeft! Blijf hoop houden!

xNathalieeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 10:42

Gister vergeten te vertellen hoe het was maar was een pittig maar goed en ook leuk gesprek. Was bij een incassobureau die voor ING zoekt en ze waren heel enthousiast ze zeiden dat als zij ING waren dat ze voor mij zouden kiezen (maar goed dat kunnen ze bij iedereen zeggen) ze gaan mn cv bij ING neerleggen en als ING me wil dan moet ik nog eens bij hun op gesprek.
En dat wordt een heel lastig gesprek als ik ze moet geloven :') maar ze gaan me als het zover is erop voorbereiden. Dus al met al heel positief. :j

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 11:50

Janine wat flauw van je oude werkgever. Geef je ontslagbrief niet af en bewaar deze goed, je kunt er altijd nog een zaak van maken. Zolang je alles, maar op papier hebt staan. Wellicht kun je advies opvragen bij het juridisch loket van het UWV?

Madison: Je hebt inderdaad geen verkeerde achtergrond, in welke richting zoek je iets?

Lima84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 14:09

Madison: Heel vervelend... Het loopt tegenwoordig gewoon allemaal raar ofzo denk ik. Ex collega's van mij die lager geschoold zijn en minder ervaring hebben, hebben allemaal sneller en betere functies bemachtigd dan ik.
Aan mezelf merk ik dat ik inmiddels zo graag weg wil, dat mijn eisen voor volgend werk steeds minder worden en ik steeds breder ga insteken. Dat schijt ook weer verkeerd te zijn, maar ja... wat anders? Kieskeurig zijn in deze tijd lijkt me helemaal niks op te leveren.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 15:10

Dank voor jullie medeleven en meedenken! Madison, ik ga je een pbtje sturen. :)

UWV juridisch loket, wat houdt dat in Netam89? Wat denk je dat zij voor me kunnen betekenen?

Jungles

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 18:25

Netam89 schreef:
Madison: Je hebt inderdaad geen verkeerde achtergrond, in welke richting zoek je iets?

Ik ben op zoek naar iets in de juridische sector. Eerst had ik vrij hoge eisen, maar die heb ik inmiddels laten varen.... Mijn enige eisen zijn eigenlijk dat ik maximaal 36 uur in 4 dagen wil werken en echt een minimaal netto inkomen van 1700 euro moet hebben om mijn vaste lasten te dekken en boodschappen te kunnen doen... Klinkt misschien een beetje stom, maar ik ben al zolang aan het zoeken en ik houd hoop, maar soms is dat gewoon echt lastig..... Dit weekend ga ik even niet solliciteren, maar lekker schilderen en relaxen en dan maandag weer volop knallen!

Succes allemaal en hoop dat jullie deze week wat goede berichten krijgen!

Jungles

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 18:27

Lima84 schreef:
Madison: Heel vervelend... Het loopt tegenwoordig gewoon allemaal raar ofzo denk ik. Ex collega's van mij die lager geschoold zijn en minder ervaring hebben, hebben allemaal sneller en betere functies bemachtigd dan ik.
Aan mezelf merk ik dat ik inmiddels zo graag weg wil, dat mijn eisen voor volgend werk steeds minder worden en ik steeds breder ga insteken. Dat schijt ook weer verkeerd te zijn, maar ja... wat anders? Kieskeurig zijn in deze tijd lijkt me helemaal niks op te leveren.

Ik ken het! Hier exact hetzelfde.... Toen ik ging studeren, lag voor mijn gevoel de wereld aan mijn voeten. Ik heb nooit hoge eisen gehad voor wat betreft salaris of carrière, maar het zou leuk zijn als ik iets in mijn vakgebied zou kunnen doen.... En zelfs als ik solliciteer bij de zonnebank, word ik niet aangenomen, dus tja... Ik snap je helemaal!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 16:54

Helaas gesprek van vorige week is 'm niet geworden. Vind ik echt heel erg jammer.
Wel vonden ze het een goed gesprek en houden ze me in portefeuille.

Maar dat geeft me wel weer de 'vrijheid' om verder te gaan kijken. Dat moest ik even op de rem zetten helaas.

Jungles

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 20:11

Jammer Janine, maar inderdaad, nu weer verder kijken.... Zijn er momenteel veel vacatures in jouw vakgebied? Bij mij valt het helaas tegen deze week...