[Info] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: [Centraal] Van (auto)rijles tot rijbewijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 17:17

Gefeliciteerd!

Nustice

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 18:21

Ja ik Had vandaag een faalangst examen.

Is me goed bevallen! Rustig gesprekje gehad vooraf. Als ik Had gewild mocht ik een time out maar die heb ik totaal niet nodig gehad. Die man straalde zo'n rust uit.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 19:40

Gefeliciteerd en leuke foto ;)

Welke examinator had je?

Nustice

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 19:52

Leuke foto? Weet jij meer dan ik? :')

Ik had ehm.. Ramon, kan dat? (ben soms zo slecht met namen haha)

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 20:23

Ik had wel een foto verwacht op de fb pagina van de rijschool :')

Nustice

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 20:24

Zal er nog wel aankomen denk ik. :P Ben er op aan het wachten want dan kan ik hem delen haha.
Heb jij al stiekem een voorproefje gekregen Polly?

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 20:55

Ja, het rijden op mijn 17e beviel mij prima! Scheelt denk ik ook wie je begeleider is hoor, een vriendin van mij is heeeel onzeker in de auto en haar moeder is hetzelfde, dus dat versterkt elkaar en die heeft nu niet zo'n goed gevoel bij autorijden omdat het twee stresskippen in een klein auto'tje waren :')

Maar daar tegenover staat dat ik echt beter heb leren rijden van mijn vader. Hij zit al 38 jaar full-time op de weg, dus heeft al veel gezien en meegemaakt. Ik ben van mezelf al geen onzekere bestuurder, maar als ik ergens over twijfelde, of bijvoorbeeld op de snelweg naar links wilde maar niemand me er tussen liet, zei die op een gegeven moment 'ik kijk wel even mee, zie je dat, ja daar kun je net tussen. En hop nu gaan! Gas erop gaat goed. Ja af en toe je plekje opeisen want in de spits zijn ze niet allemaal even vriendelijk"

Ik ben trouwens nog wel benieuwd naar het antwoord van Polly op waarom taxi-chauffeurs om hun veiligheid geen gordel om hoeven :x

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 21:20

Bij een taxi chauffeur heeft het te maken met eventuele overvallen omdat ze vaak best veel cash bij hebben. Dan kunnen ze niet van achter verstikt worden bijv.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 22:17

Nustice schreef:

Inderdaad leuke foto :)
Je dacht alleen is maar zo alleen op de foto?

Nustice

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 22:23

Ik haat foto's :')
Dus hebben we maar compromis gesloten haha. Zonder hem had ik mijn rijbewijs niet gehaald.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 22:27

:')
Ach ik ben ook niet de grootste foto fan :') :')

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 22:28

Zat ik ook over te denken... Geloof dat, als het zover is, ik dat maar voorbij laat gaan ;)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 23:04

Nustice schreef:

Ramon kan hoor

Ik zag een geslaagde dame en dacht 1+1=2 maar iets te snel gedacvht dus hihi

Nustice

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 14:39

Vond het een hele prettige examinator!

Foto staat er in inmiddels op haha

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 21:38

Nou mijn 2e examen staat ingepland op 13 april 15:55 :'( !!
Ik zit nu al in de stress en ik weet al dat ik het niet ga halen.. Ik ben 's middags echt niet op mijn best en mijn vorige examen was zo stressvol dat ik er van moest huilen en heb er zo'n slechte ervaring mee gehad. Ik hoop zo dat ik een andere examinator heb.. En de vorige keer was al stressvol, laat staan dat ik nu ook nog weer de bijzondere verrichtingen en alle theorie vragen moet beantwoorden..

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 21:40

Fair schreef:
Ik zit nu al in de stress en ik weet al dat ik het niet ga halen.. Ik ben 's middags echt niet op mijn best en mijn vorige examen was zo stressvol dat ik er van moest huilen en heb er zo'n slechte ervaring mee gehad. Ik hoop zo dat ik een andere examinator heb.. En de vorige keer was al stressvol, laat staan dat ik nu ook nog weer de bijzondere verrichtingen en alle theorie vragen moet beantwoorden..

Gaat gewoon goed komen! Vertrouwen hebben

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 21:51

Fair schreef:

Maak je niet zo druk!
Je hebt nog tijd genoeg om te lessen en als jij bij je verrichtingen goed blijft kijken is er geen reden om die af te keuren en op die vragen zak je al helemaal niet.

Als je je rijbewijs hebt moet je ook weleens om 16u rijden, die drukte maakt je misschien wel net dat beetje alerter wat je nodig hebt. Stap er neutraal in!

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 22:07

Nouja, dat is makkelijker gezegd dan gedaan. :P

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 23:01

Weet ik ;) maar pas op dat je niet doorslaat he.
Als je begint met je examen ben je geslaagd, jij bent de enige die daar wat aan kan veranderen. Het hoeft niet foutloos en als je het niet zou kunnen hadden ze het niet aangevraagd

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 23:46

Ik heb gewoon met mijzelf afgesproken da ik bij poging 2 niet zo zenuwachtig ga zijn, lag bij poging 1 om 4u snachts al wakker van de zenuwen -O-
(Of dat gaat lukken is dan wel weer de vraag)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 15:12

Fair schreef:

Ik moet 13 april om 14.55 voor de tweede keer op dus zullen we bij deze gewoon afspreken dat we het allebei gaan halen? Moet goedkomen dan.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 16:05

Het gaat jullie allemaal lukken!! Ik ga voor jullie duimen in april :j :D !!

Ik had vandaag toch zoiets idioots.. Reed met de auto van mijn pa, een lease auto, naar Amsterdam en km of 2 voor de bocht van de A6 naar de A1 zeg maar, merkte ik dat de rechter voorband wat ging trillen. Paar seconden later de melding van bandenspanning is laag, oppompen aub.
Ja oké, na die bocht zit vrij gauw een tankstation dus ik stop daar wel even. :) Net na ik dit dacht begon het toch wel steeds ernstiger te trillen en te shaken maar hoorde geen klap of iets. Maar fout was het wel.. Met alarmlichten aan door de bocht gegaan en zo ver mogelijk rechts aangehouden en langzaam doorgereden/uit laten rollen. Met de meter voelde ik dat de band aan gort aan 't gaan was, maar stoppen daar? In die bocht? Geen haar op mijn hoofd die daar aan dacht. Levensgevaarlijk -O-.

Uiteindelijk bocht uit, vluchtstrook weer aanwezig en daar dus rollend naar de Shell pomp. Stilgezet, nog even paar happen adem om bij te komen, jeetje wat is dat eng om zo langzaam daar te rijden in die bocht en in je spiegels iedereen met een noodgang aan komen zien rijden! :oo
Auto gaf zelf nog slechts bandenspanning laag, oppompen en een gele rechtervoorband aan. Meer niet. Ik stap uit en ja hoor, hele band en velgen aan gort..

Maar daarna kreeg ik toch wel zo'n raar mens bij de lease maatschappij aan de telefoon. Ja mevrouw, als u gewoon direct gestopt was, had u de velgen niet aan gort gereden en hoefde we alleen even simpel de band te vervangen. Ja mevrouw, ook in die bocht moest u stoppen.

:oo. Ik geloofde even serieus mijn oren niet. Echt niet. Wat voor advies is dat?!?! := Te bizar voor woorden.

Bergnet die me daar heeft opgepikt, de garage zelf en ieder ander heeft me dik gelijk gegeven dat ik ben doorgereden. Maar zij geeft dit als advies. What. The. Hell.

Mijn band en de bocht die ik bedoel:

Afbeelding

Afbeelding

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 16:13

Daar stoppen midden op de rijbaan (zie geen vluchtstrook) is inderdaad niet heel verstandig
Maar fijn dat t goed is afgelopen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 16:13

Ik zag de foto's net op Facebook... dus je had midden op de weg maar even stil moeten gaan staan? :?
Liever de auto kapot en zelf veilig dan daar stoppen met het risico dat er eentje achterop knalt...

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 16:17

Ja ik was echt al bang hoor dat er eentje achterop zou knallen, reed met denk ik 55 die bocht daar, ook al gevaarlijk en ze kwamen toch een paar keer eng dichtbij. :oo Hart in mijn keel. Was heeeeel blij toen ik de bocht uit was en die vluchtstrook zag aankomen en hem daar kon laten uitrollen.