Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 12:12

Heel verhaal Bowena! Ik wil even meegeven dat ik het erg fijn vind om jouw positiviteit en doorzettingsvermogen te lezen. De wil is er. Echt tips heb ik niet, misschien later...

Hier schiet het ook niet heel erg hard op :+ Gisteren bij UWV geweest over alle verplichtingen etc. Verbeterlijstje voor mijn account op werk.nl, dus daar nu eerst maar mee bezig. (rotsite, vind het echt hopeloos en daar ook aangegeven. Ook gezegd dat ik wel mensen ken die het klantvriendelijker kunnen maken (Ik) maar daar hapte ze niet op :+ )

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 12:14

Winged schreef:
Heel verhaal Bowena! Ik wil even meegeven dat ik het erg fijn vind om jouw positiviteit en doorzettingsvermogen te lezen. De wil is er. Echt tips heb ik niet, misschien later...

Hier schiet het ook niet heel erg hard op :+ Gisteren bij UWV geweest over alle verplichtingen etc. Verbeterlijstje voor mijn account op werk.nl, dus daar nu eerst maar mee bezig. (rotsite, vind het echt hopeloos en daar ook aangegeven. Ook gezegd dat ik wel mensen ken die het klantvriendelijker kunnen maken (Ik) maar daar hapte ze niet op :+ )

Welkom bij een overheidsinstelling. :P
Hebben ze je al gezegd dat je bij UWV KCC moet gaan solliciteren? :P

Het is inderdaad een vage site, het opgeven van sollicitatie activiteiten ook, wat een onzinnige manier zeg... Ik moest mijn gewone CV uploaden. Jemig, dat was me ook een karwei, het lukte me namelijk gewoon NIET! Blijkt het op een compleet andere plek moeten. Echt zwaar onlogisch.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 12:53

Werk.nl/uwv is een drama...
Als je trouwens ook eens een inhoudelijke klacht instuurt krijg je ook complete "no oliebol sherlock" reacties terug.... waarbij ze vraag als antwoord terugketsen en dan denken dat ze een geniaal antwoord hebben gegeven terwijl ze alleen je vraag bevestigd hebben.
I gave up :+

iirrssjjee

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 13:09

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 13:33

Ik vind het gewoon zo gek.... in 2011 ook het 1 en ander moeten doorgeven zie ik nu, en ik kan mij nog herinneren dat ik 3x heb moeten inloggen ofzo. En dat het toen ook al helemaal hopeloos was. Hoe kan het dat er in zoveel jaar nog geen ene f*ck is verbeterd????

En wat een babyboom :D

Lima84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 13:43

Probeer dat allemaal eens te doen zonder DigiD, dan besta je niet eens :)
Ik woon in Belgie, maar moest in der tijd in NL naar het UWV om in Den Haag persoonlijk een DigiD op te moeten halen. Erg handig allemaal, dat 1 Europa

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 14:06

Maar hoe kun je in België wonen en wel uitkering van NL krijgen?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 14:29

Tjeetje...

Zou me net klaar maken voor mijn sollicitatie straks, belt m'n oude werkgever. Hij zou nog even wat laten weten mbt transitievergoeding. Is van mening dat ik zelf ontslag heb genomen (ik heb enkel aangegeven te solliciteren op leuke dingen) en dat dit ook in mijn ontslagbrief staat. Naar mijn idee niet. Hij had het nagevraagd bij z'n accountant.
Dus nu moet ik toch maar naar m'n rechtsbijstand, vind ik heel erg jammer. Moest er ook echt ff van janken. Gelukkig ziet m'n gezichtje er nu weer opperbest uit.
Straks eerst maar knallen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 14:34

Nou, daar ben je dan mooi klaar mee Janine. Wanneer jij zelf ontslag had genomen had jij toch ook geen recht gehad op WW?

Lima84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 14:40

Winged schreef:
Maar hoe kun je in België wonen en wel uitkering van NL krijgen?

Lang verhaal :o

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 14:45

Angela_ schreef:
Nou, daar ben je dan mooi klaar mee Janine. Wanneer jij zelf ontslag had genomen had jij toch ook geen recht gehad op WW?

Thanks.. I love you right now!
Voelt weer even heel erg goed om dit te lezen!

Het is gewoon ff rottig, maar rechtsbijstand is erg nuttig. Moet me er alleen even overheen zetten dat het een zakelijke relatie betrof, wat niet altijd dat gevoel gaf. Daardoor had ik dit ook niet verwacht.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 14:53

Intussen nog een e-mail gekregen van een bedrijf waar ik enige tijd geleden (ergens in januari) heb gesolliciteerd. Erg late reactie, maar ik zit inmiddels bij de beste 20! (uit meer dan 100 sollicitaties)

Ach hoe groot is de kans dan nog...

Randstad is trouwens wel een klein beetje een zootje. Vorige week dinsdag daar op gesprek geweest voor de functie waar ik vandaag sollicitatiegesprek voor heb. Onderweg word ik gebeld door een andere vestiging of ik nog beschikbaar ben. Ze wisten niets van het gesprek. Is daar intern besproken en in overleg gekozen voor deze functie (andere was klantenservice), kreeg ik gisteren een smsje vanuit Amsterdam en bellen ze me vandaag over weer een andere functie. Of ik nog beschikbaar ben. Ja dat weet ik niet... :')

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 15:45

Lima84 schreef:
Jelleee schreef:
En weer een afwijzing binnen -O-
"We gaan voor iemand die beter in het profiel past".

;(

Ook al tig x die tekst ontvangen. Met de aanvulling: "we gaan er vanuit u zo voldoende te hebben geïnformeerd"
Maw: probeer alsjeblieft niet om een inhoudelijke reden te vragen... Althans, zo lees ik het.

Klopt! Ik krijg ook nooit meer een antwoord daarna, of de telefoon wordt niet opgenomen.

Soms word je als sollicitant echt slecht behandeld bah.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 16:48

Nou mijn sollicitatie is ook weer niks geworden. Ik weet het even niet meer hoor. Als ze mij daar al niet willen, terwijl opleiding, vrijwilligerswerk, hobby's en interesses zo goed aansluiten. Waar dan wel -O- Heel blij dat ik nu een baan heb, maar het is gewoon te weinig. En het maakt mij echt niet gelukkig. Eerder depressief. Collega's zijn super, werk is prima. Maar het is ongeschoold en dan sta je daar met je hbo diploma en bachelor diergeneeskunde. Sorry, maar ik heb gewoon meer uitdaging nodig om iets jaren vol te gaan houden :o

Lima84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 17:24

Maar dan hebben we iig nog reactie gehad Jelleee :D . Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik heb ook al bij diverse uitzend/detacheringsbureau's gesolliciteerd en daar hoor ik gewoon nooit iets van. Grrrr.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 17:40

Erg fijn van je oude baas Janine :S.

Ik heb maandag een gesprek gehad, vandaag, morgen en overmorgen. Pfiew, dat is al bijna voltijds werk haha :). Hopelijk komt er nu eens iets uit voort.
Morgen en overmorgen zijn jobs op de luchthaven dus hoop ik erg op!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 17:42

Nou Les met zoveel gesprekken mag je niet meer zo negatief doen hoor :D Ik ben nu een jaar werkloos en heb drie gesprekken gehad op dat hele jaar tijd.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 19:45

Amai echt? Ik heb meestal een gesprek om de 1/2 weken. Maar wel twee tussenpozen van een maand wegens vakantie en ziekte.

Zoals nu, 4 in een week tijd, is wel zeldzaam. Vandaag gesolliciteerd en binnen 2 uur 1 iemand die een mail terugstuurde en 1 telefoon. Erg fijn :D

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 19:55

En dan krijg je via Linkedin een mail van een werkgever die geinteresseerd is in me! Moet mijn CV plus salarisindicatie mailen.. Tja wat kan ik vragen? Sowieso hoger dan mijn bijbaan toch?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 22:07

wat voor bedrijf is het en welk niveau moet je denken qua werk?

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 22:31

Het is incasso. Heb ook stage gelopen in de incasso op hbo niveau.

Lima84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 15:29

Nou breekt mijn klomp...

Begin februari had ik gesolliciteerd op een functie waarbij ik voor 100% aan de eisen voldeed. Ik heb een lang telefoongesprek gehad met degene die wegging en zij gaf me alle eisen en kwaliteiten die ik in mijn brief moest benoemen. Zo gezegd, zo gedaan.
In de vacature stond dat de gesprekken gepland zouden zijn voor morgen en ik had nog niets gehoord dus ik bel op. Krijg ik een mevrouw aan de lijn die zegt: "Oh, ja u bent al te zoveelste die hiervoor belt maar de uitnodigingen zijn al verstuurd en als u die niet heeft gehad gaan we niet verder met u, succes"
Echt WTF, zet dat even in je vacature ofzo? "Bij geen bericht binnen X termijn gaan we niet met u verder" Nee lekker dan, gewoon niets laten weten. Ik heb speciaal mijn vrijdag vrij laten roosteren omdat ik serieus dacht kans hierop te hebben.
Zucht.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 18:03

Das zo typisch... Op 90% van mijn mails krijg ik nooit antwoord.

Alle, nog een extra gesprek morgen. 2 op 1 dag, deze week 5 in totaal. Dat is al bijna een fulltimejob XD. Van 2 helaas al een nee :(
Bij een 6de gaat de interim me nu voorstellen aan het bedrijf, ben benieuwd.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 21:44

xNathaliee schreef:

Inmiddels gebeld door de recruiter en mag morgen op gesprek :)

Lima84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 09:37

xNathaliee schreef:
xNathaliee schreef:

Inmiddels gebeld door de recruiter en mag morgen op gesprek :)

Succes en laat t ff weten :D