Mettee schreef:Ik was trouwens ook geslaagd!!
Gefeliciteerd!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Floriske schreef:Ik heb mijn rijbewijs gehaald 3 dagen na mijn 17e verjaardag haha. Er was iemand die vroeg of je het rijden dan niet snel verleerd oid. Ik vond van niet, maar dat komt ook omdat mijn vader voor zijn werk in zijn auto moet rijden, dus dan nam hij me een dagje mee en kon ik rijden. Ik ging de helft van de tijd mee boodschappen doen, broertjes mee ophalen, familie-uitjes... Ik reed standaard. Ik reed toch wel 2 keer per week minstens.
Maar na een maand of 8 was ik er wel klaar mee en wilde ik ook wel eens alleen rijden... Ik moet eerlijk zeggen dat ik beter leerde rijden van de begeleiding dan ik heb geleerd van mijn rijlessen (meer nieuwe situatie's, hop daar kun je tussen, daar niet, oefenen met inschatten enz.) maar echt echt uittesten wat je nou kunt en niet en wat je auto kan en niet (nee, niet gevaarlijk rijden, maar iets meer doorrijden, hoe snel trekt deze auto op en kan ik daarmee dus nog net naar links of hou ik dan verkeer op, harder door bochten, er achter komen of je aan je navigatie kunt zitten tijdens het rijden enz.) dat doe je niet met (meestal toch) je ouders ernaast. Dus ook de grenzen van je auto weten, dat leer je pas na je 18e.
LadyMadonna schreef:Vraagje: gister kwam in in mijn theorie tegen dat taxichauffeurs vrijgesteld zijn van de gordelplicht, dit voor hun veiligheid.
Wat is de gedachte hierachter?