Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 18:45

Het gebeurt wel vaak bij een arbeidsovereenkomst omdat werknemers dan iets welwillender zijn. :+

Vandaag mijn contract en arbeidsvoorwaarden gekregen. Ziet er netjes uit (wel wennen hoor voor kleine ienieminie organisatie naar een grote internationale organisatie waar alles netjes is geregeld), maar ik heb nog wel iets te onderhandelen. }>

Corelli

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 18:59

Even iets anders :) Ik was al aan het solliciteren op afwachting van mijn diploma, maar heb net het nieuws gehoord dat ik definitief afgestudeerd ben :D Dus ik kan vrolijk door solliciteren haha

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 19:01

Maar als dat pas bij een beindigingsovereenkomst besproken word en verder nog nooit genoemd, dan ben je toch neem ik aan op geen enkele manier verplicht om daarmee akkoord te gaan?

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 19:06

Er zijn een hoop nieuwe mensen, welkom!
Hou vooral hoop en ga ervoor, op een dag zal het slagen.
Ik vind het altijd heel fijn dat er mensen in dit topic zitten die bereid zijn met je mee te denken en een (digitale) knuffel geven als je er even niet meer tegen kunt.

Ik heb de reactie verstuurd, meteen met verzoek of ik deze week een kennismaking via Skype wil doen.
Zo heb je een maand niets, dan ineens 3 sollicitatiegesprekken in een week. Het lijkt wel in vlagen te komen soms. Naja, ik klaag niet :)

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 19:56

Aangezien ik waarschijnlijk over een paar maanden een deeltijdopleiding ga doen en het niet zeker is of ik mijn huidige bijbaantje om kan zetten in een volledige baan, vroeg ik me af of jullie misschien wat tips hebben met betrekking tot werk? Over een paar maanden heb ik als het goed is zowel een HAVO als een VWO diploma en wil ik een deeltijdopleiding natuurgeneeskunde volgen op zaterdag. Daarnaast ben ik dan op zoek naar een baan om mijn kosten te kunnen betalen. Hebben jullie ideeën voor baantjes?

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:07

Ik weet het niet meer.. Ik zoek een weekend baantje (ga per maart 4 dagen stage lopen) en met mijn stage vergoeding is het aanpoten. Er is 1 probleem.. Ik ben te oud (21 :') ) supermarkten, winkels, drogisterijen.. Niemand wil me aannemen (logisch, een 16-jarige is een stuk goedkoper) maar ik moet ook aan de bak! Iemand tips? Heb 4 jaar verkoop ervaring, heb heel even call center werk gedaan. Dit laatste is niet meer haalbaar omdat je minimaal 12 uur beschikbaar moet zijn en ik zoek echt alleen iets voor de zaterdag (en zondag).

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:08

xNathaliee schreef:
Ik weet het niet meer.. Ik zoek een weekend baantje (ga per maart 4 dagen stage lopen) en met mijn stage vergoeding is het aanpoten. Er is 1 probleem.. Ik ben te oud (21 :') ) supermarkten, winkels, drogisterijen.. Niemand wil me aannemen (logisch, een 16-jarige is een stuk goedkoper) maar ik moet ook aan de bak! Iemand tips? Heb 4 jaar verkoop ervaring, heb heel even call center werk gedaan. Dit laatste is niet meer haalbaar omdat je minimaal 12 uur beschikbaar moet zijn en ik zoek echt alleen iets voor de zaterdag (en zondag).

Schoonmaken? Winkels nemen je als weekendbaantje voor alleen de zaterdag (en zondag) niet aan. Supermarkt?

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:14

Heb bij elke supermarkt in de buurt gesolliciteerd maar helaas.. Ik ga even zoeken op schoonmaak!

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:23

kimberly1995 schreef:
Aangezien ik waarschijnlijk over een paar maanden een deeltijdopleiding ga doen en het niet zeker is of ik mijn huidige bijbaantje om kan zetten in een volledige baan, vroeg ik me af of jullie misschien wat tips hebben met betrekking tot werk? Over een paar maanden heb ik als het goed is zowel een HAVO als een VWO diploma en wil ik een deeltijdopleiding natuurgeneeskunde volgen op zaterdag. Daarnaast ben ik dan op zoek naar een baan om mijn kosten te kunnen betalen. Hebben jullie ideeën voor baantjes?

Geneeskunde in deeltijd.... Kan dat??? Je moet toch ook co-schappen lopen. En 1x per dag per week naar school voor geneeskunde lijkt me wel erg weinig. Hoe lang doe je er dan over? En is dat wel een volwaardige studie??

Ik zou zeggen: zoek het in die richting. Thuiszorg ofzo. Of zoek op studentenwereld ofzo.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:32

zap schreef:
kimberly1995 schreef:

Geneeskunde in deeltijd.... Kan dat??? Je moet toch ook co-schappen lopen. En 1x per dag per week naar school voor geneeskunde lijkt me wel erg weinig. Hoe lang doe je er dan over? En is dat wel een volwaardige studie??

Ik zou zeggen: zoek het in die richting. Thuiszorg ofzo. Of zoek op studentenwereld ofzo.

Natuurgeneeskunde is iets anders dan geneeskunde. De studie duurt 5 jaar en het is een volwaardige studie ja.

elainelouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:33

ruitje schreef:
elainelouise schreef:
Mag ik me ook melden? :)
Ik ben Elaine, 20 jaar en woon in Den Dungen (omg. Den Bosch, Brabant)
Ik ben 20 jaar en ondertussen zo'n half jaar werkloos. :( Heb 2,5 jaar horeca ervaring en 1,5jaar fulltime in een supermarkt gewerkt. Ik woon op mezelf en ik kan nog steeds geen werk vinden.. :\ Zelfs productiewerk word ik afgewezen. :')

Ik krijg vaak mails van studentenwerk.nl ofzo... is dat niks voor jou?

Helaas kunnen zelfs hun niks voor me vinden. Ik lijk wel een hopeloos geval :')

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:34

elainelouise schreef:
ruitje schreef:

Ik krijg vaak mails van studentenwerk.nl ofzo... is dat niks voor jou?

Helaas kunnen zelfs hun niks voor me vinden. Ik lijk wel een hopeloos geval :')

In een discotheek misschien? Of in de bediening/catering?

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:36

Mis en Place?

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:38

Lastig ja, ik zou ook horeca denken.

Ik lees nog steeds mee hier. Ik mag volgende week donderdag op gesprek komen :D

elainelouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:39

kimberly1995 schreef:
In een discotheek misschien? Of in de bediening/catering?

Toevallig vandaag een reactie gehad op een spontaan mailtje van mij met de vraag of ze nog personeel zoeken. Moest mn cv, motivatie brief en sollicitatie naar hun toe mailen. Is een eeterij bij mij in het dorp. Nergens aangegeven dat ze personeel zoeken, maar heb de stoute schoenen aangetrokken. Hopen dat het nou dan ook nog wat word :j

ben al een aantal maanden aan t zoeken dus vandaar..

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 21:28

xNathaliee schreef:

Kijk mijn vorige berichtje :) Ik heb precies hetzelfde. Ook 21 jaar, eind februari loopt mijn huidige contract af. Ik heb vanmiddag mijn CV afgegeven bij een lunchroom, misschien ook iets voor jou?

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 21:37

SplashIsLief schreef:
Het gebeurt wel vaak bij een arbeidsovereenkomst omdat werknemers dan iets welwillender zijn. :+

Vandaag mijn contract en arbeidsvoorwaarden gekregen. Ziet er netjes uit (wel wennen hoor voor kleine ienieminie organisatie naar een grote internationale organisatie waar alles netjes is geregeld), maar ik heb nog wel iets te onderhandelen. }>

Hhehe. Succes met de onderhandelingen :)

Schoonmaak in ziekenhuizen iets dames? Horeca? Zoeken vaak wel mensen voor het weekend..

Ik krijg net een hele hele hele toffe aanbeveling op mijn linkedin, zoooooo blij mee!!!
Staan wat foutjes in zag ik maar ach wat boeit t ! Ben er heeeeeeel blij mee!!!!

Irene worked for ***** in the customer service Desk at **** for 2 years. She began here taking inventory ( nee hoor hahaha ) and was promoted to customer service.

During Irene 's service with us I admired her for her many valuable qualities, and regarded her with evermore respect. Very goal oriented as well as a team player, Irene was always punctual, yet easygoing. She was keenly devoted to her work, but being a real people person, she was also enjoyable to be around.

Irene demonstrated from early in her tenure that she understood what business is all about. She was well organized and thrived under adversity. She kept a sharp eye on the bottom line, but realized too that customer satisfaction is what makes or breaks your business. I suppose doing well in business is easy if you are, as she was, driven in equal measure by both quality and efficiency.

In closing, let me say I have no hesitation in recommending Irene for any position pertaining to customer service. I feel confident she would be an asset to any organization.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 21:52

Kan je zomaar schoon gaan maken in een ziekenhuis dan? En hoeveel verdient zoiets ongeveer?

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 21:57

Als er een vacature is moet dat wel kunnen. Weet ik niet. haha

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 22:02

Ik kom mij ook melden. Heb deze week gesprek over mijn contract die 1 maart afloopt. Maar zie het somber in. :+ Nu kijk ik een beetje rond voor secretaresse vacatures o.i.d., maar die eisen. := Zag net een vacature voor receptionist en dan als eis een Schoevers diploma. Kwam ook vacatures tegen die HBO diploma vragen voor een MBO niveau. Ja dan schiet het niet op. :') Maar kan natuurlijk wel solliciteren.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 03:32

Ik kan zojuist melden dat ik aangenomen ben als turnleidster! Ondanks dat ik nog geen diploma heb wouden ze me graag hebben vanwege mijn enthousiasme voor het vak :D Had dit echt niet verwacht! mag straks zelfs op kosten van de vereniging cursus volgen tot turnleider zodat ik het diploma ook daadwerkelijk heb! :)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 07:41

Mooie aanbeveling irene
Gefeliciteerd astaloca. (Het is ze wilde me graag hebben niet wouden daar staan bomen...)
Ik zit te wachten op mijn salaris voorstel. Ga in ieder geval al 2 dinsdagen mee draaien. Heb ik wel zin in.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 08:10

Ik hoop voor jou dat ze je een redelijk aanbod doen! :)
Hoe is het met je oude werkgever?

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 08:16

Ik heb gisteren ook wat sollicitaties de deur uitgedaan. Echter kreeg ik al snel een reactie terug dat er al meer dan 450 mensen op deze vacature hadden gereageerd bla bla bla... Erg confronterend weer. Dat zullen we wel weer vaker meemaken..

@kimberly1995: De meeste ziekenhuizen hebben een uitzendbureau ''intern'' deze kun je benaderen. Geloof dat het Matchpoint heet.

Mooie aanbeveling Irene

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 10:03

In ziekenhuizen is naast schoonmaakwerk ook vaak werk in de keuken.

Verder is 21 misschien een leuke leeftijd om eens aan te kloppen bij een Gall&Gall of vergelijkbare drankhandel. Die mogen niet met 16-jarigen werken ivm alcohol misschien? ;)
Verder zoekt de horeca ook wel vaak naar verantwoordelijke mensen ipv alleen jonge mensen. Dus daar heb je ook een mooie kans (vooral weekendwerk).