Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 08:06

Gaaf om te horen Paan!
Veel succes vandaag *\o/*

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 08:08

Paan, wat spannend dat de winkel eindelijk open gaat na al die tijd van voorbereiding. Heel veel succes vandaag!

Ceasar, wat een lastige kwestie en vooral omdat het tussen vriendinnen is, ik denk dat anderen al met goede oplossingen zijn gekomen maar ik snap echt niet dat mensen dit soort dingen doen...

Joyce, wat mij praktisch gezien opvalt is dat als je op een categorie en een subcategorie hebt geklikt, bv. hond, eten en drinken, onderweg en je klikt op terug (pijltje naar links bovenaan in de browser), omdat je ook de categorie thuis wilt bekijken, dan wordt je meteen terug gebracht naar de home pagina en kan je weer opnieuw beginnen. Ik zou dat als klant na 2 keer best irritant gaan vinden.

Hier gaat het aan de ene kant goed met mijn bedrijf: ik ben alweer gevraagd om volgend studiejaar dezelfde zelf-ontworpen lessenseries te geven die ik nu ook geef, maar dan voor nog meer opleidingen en dat zou me dan een half jaar van de straat houden. Aan de andere kant weet ik niet of ik dat kan gaan doen vanwege het idiote anti-ZZP beleid van de overheid en in reactie daarop het verbod van de HBO raad om vanaf 1 jan 2015 een ZZP'er in de reguliere opleidingsprogramma's in te zetten. Werknemerbescherming noemen ze dat. Want ik ben natuurlijk heel zielig dat ik geen verplichte pensioenopbouw heb etc en het kan nooit mijn eigen keuze zijn om als ZZP'er te werken.... zucht. Daarnaast, als ze iemand hadden kunnen vinden om in dienst te nemen die het werk net zo goed en flexibel en creatief te doen als ik het kan en doe, dan hadden ze dat toch gedaan ? Om dezelfde reden houdt mijn andere werk als docent vakdidactiek aan het einde van dit studiejaar ook op.

Ik ben dus ook hard bezig om mijn website in orde te krijgen, want per 1 augustus droogt al mijn werk op en moet ik me gaan richten op particulieren en bedrijven, en hopelijk ook via professionaliseringstrajecten voor docenten nog steeds wel iets met het onderwijs kunnen blijven doen. Ik baal echt ontzettend. Vind je iets dat je echt leuk vind en ook echt goed in bent, bedenkt de overheid dat dat maar eens op moet houden...

Gwen09

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 11:23

:wave:

Wauw, wat een gaaf avontuur Shanna! Leuk zeg! Gefeliciteerd met je job daar ook. Neem je je beesten mee?

Leuk idee van de facebook-pagina. Ik doe graag mee! :)

Jeetje wat balen van die betalingsachterstanden. Kun je niet weigeren meer werk te doen voor haar totdat ze betaald heeft?

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 11:29

Gwen09 schreef:
:wave:

Wauw, wat een gaaf avontuur Shanna! Leuk zeg! Gefeliciteerd met je job daar ook. Neem je je beesten mee?

Leuk idee van de facebook-pagina. Ik doe graag mee! :)

Jeetje wat balen van die betalingsachterstanden. Kun je niet weigeren meer werk te doen voor haar totdat ze betaald heeft?

Toevallig gisteren even contact gehad. Het gaat na 2 jaar en 2 maanden ondertussen nog om € 387,50. Er is afgesproken dat dit per knipbeurt betaald zou worden > € 100,-. Dat is een jaar goedgegaan, tot dit jaar. Nu boekt de bank het dus steeds terug, heeft ze geen tijd gehad om het langs te brengen etc. En het erge, sinds een maand maakt ze geen afspraak meer bij de kapster. Dus ja.. ontlopen. Helaas zitten beide dames in mijn vriendengroep en vind ik dit gewoon vervelend als we met etentjes aan dezelfde tafel zitten. Confrontatie lijkt niet lang uit te moeten blijven... maar ja... wat dan?

Ik heb nu voorgesteld dat ze een ultimatum moet stellen en haar het eerder genoemde incassobureau creditf... in moet laten schakelen. Ze heeft gelukkig wel al het sms verkeer nog én het mailtje (waar geen tegenreactie op gekomen is).

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 11:51

@ Paan; gefeliciteerd, geniet ervan.
@ Caesar; moeilijk he? Ik heb het ook eens gehad met een vriendin. Ben toch blijven volhouden. Uiteindelijk wel mijn geld gekregen. Maar bankbetalingen moet ze gewoon niet accepteren. Handje contantje is het enige wat werkt met dit soort situaties.

Gwen09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 11:56

Poeh lastig zeg, helemaal met vriendinnen inderdaad! Het zou tenslotte ook zonde zijn als de vriendschappen daardoor op losse schroeven komen te staan. Maar ja, als het onopgelost blijft of je laat het erbij zitten, dan blijft het altijd aan je knagen. Hoop dat het snel opgelost kan worden voor je!

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 11:59

Om maar direct woord bij daad te voeren, de fb groep is aangemaakt: https://www.facebook.com/groups/235042643362785/ Ik heb volgens mij iedereen met wie ik bevriend ben al toegevoegd, maar meld je vooral aan!

@Ceasar: Dat is wel erg moeilijk zeg! Heel jammer dat je vriendin zo met haar vriendin om gaat...

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 12:01

Ik ga me ook aanmelden in de facebookgroep, leuk idee! :)

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 12:07

Leuk. Ik heb me ook aangemeld :)

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 12:08

Ik zag jullie al langskomen. Dankzij de foto's van eerder kon ik jullie nu ook herkennen ;-)

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 12:10

Ik heb me ook aangemeld :)

Misschien ook handig om de facebook pagina's te verzamelen?
Heb er een aantal geloof ik al geliked maar is toch handig om publiek te verbreden?
Laatst bijgewerkt door Duplo op 09-05-14 12:13, in het totaal 1 keer bewerkt

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-14 12:12

En doen jullie dat dan met je prive account of zakelijk?

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 12:13

Prive, zakelijk is een pagina dus daar kan je niet mee in een groep komen toch?

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-14 12:14

Dat weet ik niet daarom mijn vraag ;-)
gedaan. Dat ben ik, achter de boom
Laatst bijgewerkt door holly op 09-05-14 12:21, in het totaal 2 keer bewerkt

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 12:20

Aah zo, ik kreeg geen optie om te kiezen of ik als 'pagina' lid wilde worden dus ging/ga er van uit dat dat niet kan.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 12:22

Super ideetje van de fb groep!

Van dat kappersverhaal: je wil coulant zijn, maar in hoeverre hé, dat is altijd de vraag. En je kijkt wel uit om opeens in je vriendengroep te horen te krijgen dat je een deurwaarder of incasso op mensen hun dak stuurt. Heel vervelend dit soort problemen, ik krijg er helaas ook soms mee te maken. Gelukkig heb ik de producten dan dikwijls nog niet geleverd of is het een lager bedrag dan dit.

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 12:42

Succes paan!

Leuk de facebookgroep, ik heb me ook aangemeld.

ilsevg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 13:06

Goed idee die fb groep, heb me ook aangemeld!

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 14:52

@ Joyce2: Lees dat je met je webbouwer om de tafel gaat zitten. Dan heb ik nog wel een puntje: als ik door je artikelen scroll, en ik klik op vorige in mijn webbrowser, dan slaat je website een paar pagina's over. Voorbeeld: als ik van Home > Cat > Spelen ga, en ik klik op vorige, dan kom ik terug op mijn startpagina. En als ik van Home naar > Cat > Slapen en Krabben ga, en ik klik op vorige, dan kom ik weer op de homepagina i.p.v. het overzicht van kattencategorieën. Misschien kan hij dat verbeteren +:)+

Enne... ik doe je ook even een PB'tje, want ik was niet voor niets in je shop aan het snuffelen :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 14:57

@Szan: Thanks, je bent nummer 3 die het meldt, dus het is wel iets dat iedereen eigenlijk gelijk opvalt. Het is ook al doorgegeven, dat dit veranderd moet worden, maar waarschijnlijk komt dat automatisch goed wanneer we alle categorieën anders in gaan delen. Maar ga er sowieso op letten dat het straks echt helemaal voor elkaar is!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 15:24

Ik had ook nog even over het leuke bericht van Paan gelezen, dusseuh nog bij deze: Veel succes!!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 15:58

Wellicht mosterd na de maaltijd, maar ik wil Paan nog veel succes & plezier wensen bij de opening en het runnen van de shop!

Ik heb me ook aangemeld voor de FB-groep, leuk initiatief :j. Jullie sites zal ik ook eens bekijken!

Nado wat een lastige situatie. Wat ik niet begrijp, is waarom je wel weer gevraagd bent terwijl het dus vanaf medio volgend studiejaar niet meer zou kunnen?

Ik zit vandaag helaas ziek thuis. Gisteren had ik een halve dag wbt patiënten en dat ging al amper, maar vanochtend was het nog erger. Ik ben niet snel van het afzeggen maar ik zag het ook niet zitten om kotsmisselijk en met knallende koppijn naar kantoor te fietsen en daar de leuke&goede therapeut te zijn :=. Zit nu onder een dekentje op de bank mijn administratie te doen.
Mijn accountant heeft contact gehad met de BD, blijkbaar heeft iemand aan hun doorgegeven (we weten niet wie) dat ik 'per 01-01-2014 vrijgesteld ben van BTW & OB vanwege de prestaties die ik lever'. Zal wel de KvK zijn die die fout heeft gemaakt, ze hebben namelijk met alles gigantisch lopen blunderen dus dan verbaast dit me ook niks. >;)

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 16:10

Mag ik me ook aanmelden voor de facebook groep? Ik post niet actief mee in het topic (wil ik wel weer meer gaan doen) maar lees wel vaak mee!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 17:16

Ik heb me ook gemeld bij de FB-groep, leuk!

Plien, beterschap!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 17:26

Wat is de link naar de FB-groep? :)