Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zap

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 23:39

Doe ik nu. Heb ik je email?

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 23:39

copy paste pb ?

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 23:41

Yup! Je hebt hem! Dank alvast :o :D

elainelouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 04:44

Mag ik me ook melden? :)
Ik ben Elaine, 20 jaar en woon in Den Dungen (omg. Den Bosch, Brabant)
Ik ben 20 jaar en ondertussen zo'n half jaar werkloos. :( Heb 2,5 jaar horeca ervaring en 1,5jaar fulltime in een supermarkt gewerkt. Ik woon op mezelf en ik kan nog steeds geen werk vinden.. :\ Zelfs productiewerk word ik afgewezen. :')

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 09:20

Over het jaaruren contract hoor ik van PZ meer. Er staat een vacature open op mijn werk maar gezien ik niet 'intern' ben als invaller kan ik daar geen brief op schrijven.

Nu maar eens hopen dat mijn contacten gaan werken, kreeg via vrienden twee dingen te horen.... Hoe zouden jullie dat doen? Wachten tot de vacature bestaat of nu alvast een open sollicitatie sturen?

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 09:21

elainelouise schreef:
Ik ben 20 jaar en ondertussen zo'n half jaar werkloos. :( Heb 2,5 jaar horeca ervaring en 1,5jaar fulltime in een supermarkt gewerkt. Ik woon op mezelf en ik kan nog steeds geen werk vinden.. :\ Zelfs productiewerk word ik afgewezen. :')

Ik krijg vaak mails van studentenwerk.nl ofzo... is dat niks voor jou?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 10:53

Ruitje, aos de komende vacatures heel erg aansluiten bij jouw profiel zou ik gewoon nu schriiven, misschien verwijzen naar de bron van eventuele info, of gewoon een open soll.

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 14:47

Ik wil me hier ook weer melden, ben weer aan het rondkijken voor iets anders. Kan uit mijn huidige baan niet echt voldoening meer halen (onderwijs). Plus dat het salaris ook niet echt rooskleurig is.

Heb diverse diploma SPW, Onderwijsassistent, Personeel en arbeid, deelcertificaat HBO HRM en ben nu bezig met een thuis studie van de LOI HBO Personeelsmanagement heb.

Waar ben ik naar opzoek: secretarieel, administratief, Management eigenlijk heel breed
Laatst bijgewerkt door Netam89 op 28-01-14 14:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 14:48

ruitje schreef:
elainelouise schreef:

Ik krijg vaak mails van studentenwerk.nl ofzo... is dat niks voor jou?

Bedankt voor deze tip, ik heb op 3 vacatures gereageerd :)

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 15:43

Er wordt weer druk wat af gesolliciteerd hier!

Ik had gisteren een gesprek, vond het persoonlijk heel goed gaan. Alles was leuk, enthousiast, de baas heeft zelfs 3x gemeld dat ze zich vereerd voelde om mijn enthousiasme en passie voor dit project. Aan mijn inzet zal het dit keer niet liggen ;)
Er waren 7 kandidaten over (waarvan 2 vrienden van me) die echter ook heel erg goed zijn, dus het voelt als 'ik was goed, hopelijk was de rest niet nog beter' haha.
Ik krijg het deze week al te horen, dus ben benieuwd.

Van een andere sollicitatie kreeg ik een mailtje dat ze heel geïnteresseerd waren, maar wel wat twijfels hadden met mijn affiniteit voor bepaalde technieken / programmeerwerk. Ik ben bezig aan een reactie terug (dat ik er inderdaad weinig ervaring mee heb maar zeker bereid ben hier aan te werken) maar weet niet zo goed hoe te beginnen.
Bedanken voor de interesse oid? Ik ga er van uit dat de mail voortkomt omdat ik als een mogelijk interessante kandidaat wordt gezien. Moeilijk...

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 16:41

Nouja, mijn broek zakt af hier hoor :')

Zo hoor ik máánden niks op mijn brieven, en nu ik helemaal in jubelstemming ben dat ik iig íets van werk heb vanaf volgende week in dat callcenterdinges, word ik net gebeld op een van de brieven die ik er 2 weken terug ofzo heb uitgedaan, of ik deze week nog op gesprek wil komen. Hoe leuk is dat :D

Noeska, spannend, zal duimen! Wbt je tweede stukje, gewoon "bedankt voor uw antwoord" ofzo, doe ik meestal :)

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 16:51

Hallo ik wil me ook graag weer melden, ik ben Chantal 19 jaar en doe de opleiding zorg en welzijn.
na een half jaar gewerkt te hebben bij de gamma is me contract niet verlegd en ben dus nu weer hard op zoek naar een baan.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 16:53

Wie weet meer van een concurrentiebeding?

exCollega van me wil zelf ontslag. Daarop smijt de baas hem een beeindigingsovereenkomstvoor de neus met een concurrentiebeding. Tekenen is dan niet verplicht lijkt mij ?

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 16:55

Staat toch ook al vaak wel wat over in je arbeidscontract?

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 16:57

Chantaliiejj schreef:
Hallo ik wil me ook graag weer melden, ik ben Chantal 19 jaar en doe de opleiding zorg en welzijn.
na een half jaar gewerkt te hebben bij de gamma is me contract niet verlegd en ben dus nu weer hard op zoek naar een baan.

Balen dat jij niet verlengt is. :\
Mijne moet over 4 weken verlengt worden.. werk er al 3,5 jaar dus hoop van wel.. :=

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 16:59

Everytime schreef:
Chantaliiejj schreef:

Balen dat jij niet verlengt is. :\
Mijne moet over 4 weken verlengt worden.. werk er al 3,5 jaar dus hoop van wel.. :=

Ja ik baal der ontzettend van ik hoop dat jou contract wel verlengt word, ik heb me net ingeschreven op studentenwerk.nl hoop dat ik daar wat kan vinden.

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 17:01

Ir1ne schreef:

exCollega van me wil zelf ontslag. Daarop smijt de baas hem een beeindigingsovereenkomstvoor de neus met een concurrentiebeding. Tekenen is dan niet verplicht lijkt mij ?

Een concurrentiebeding word aangegaan tussen werkgever en nemer. Mits er niks over in de arbeidsovereenkomst zelf staat vermeld hoeft zij dit niet te ondertekenen. Het kan ook zo zijn dat de concurrentiebeding in een CAO is opgenomen ( moet ze even nakijken) dan is het in beginsel het niet verbindend.

Ondertekent een medewerker een verklaring dat hij bekend is en instemt met de inhoud van een concurrentiebeding welke elders is opgenomen, dan kan dat voldoende zijn om gebondenheid aan te nemen.

Ze moet dit even goed nakijken anders slaat ze haar eigen deuren dicht!!

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 17:05

Hoi allemaal...

Ik haak bij Julie aan - nieuw in dit topic, als werkzoekende/in between jobs.
Op dit moment heb ik ontzettend moeite positief te blijven met alle afwijzingen,
Ritme te houden in mijn dag, en BLIJVEN GELOVEN dat ik echt wel wat te bieden heb.

Nee, niet echt een fijne dag vandaag -O-

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 17:30

Netam89 schreef:
Ir1ne schreef:

Een concurrentiebeding word aangegaan tussen werkgever en nemer. Mits er niks over in de arbeidsovereenkomst zelf staat vermeld hoeft zij dit niet te ondertekenen. Het kan ook zo zijn dat de concurrentiebeding in een CAO is opgenomen ( moet ze even nakijken) dan is het in beginsel het niet verbindend.

Ondertekent een medewerker een verklaring dat hij bekend is en instemt met de inhoud van een concurrentiebeding welke elders is opgenomen, dan kan dat voldoende zijn om gebondenheid aan te nemen.

Ze moet dit even goed nakijken anders slaat ze haar eigen deuren dicht!!

Het is een hij en de directeur wil dat hij het tekent als onderdeel van de beeindigingsovereenkomst. Niet doen dus. Was mijn conclusie ook maar staat nergens concreet.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 17:43

ik zou er niet mee akkoord gaan in ieder geval :n

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 17:56

Mijn contract voor m'n weekendbaantje loopt eind februari af, helaas. Nu ben ik op zoek naar iets nieuws, maar dit is nog best wel lastig, aangezien een 21-jarige weekendhulp 9 van de 10 keer te duur is. Wel hebben ik inmiddels mijn CV afgegeven bij een lunchroom in de buurt. Hopelijk mag ik op gesprek komen :)

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 18:15

Als je ex collega zelf ontslag neemt zou ik geen concurrentiebeding onderteken als hij ook de intentie heeft om zonder beëindigingsovereenkomst weg te gaan. Als je ex collega wel een beëindigingsovereenkomst wenst aan te gaan, als onderdeel van zijn ontslag, zou ik daarover in onderhandeling gaan met de baas.

Maar niet zomaar een beëindigingsovereenkomst tekenen zonder een professional er naar te hebben gekeken. Concurrentiebedingen worden vaak te lang of in een te grote straal afgesproken wat volgens geldende jurisprudentie niet mag

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 18:17

Ik dacht ook dat een concurrentiebeding bij de start van een arbeidsovereenkomst besproken en getekend dient te worden. Tenminste, zo heb ik er eens één getekend, dit was een voorwaarde van de werkgever om me aan te nemen

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 18:20

Dat is niet per se het geval, een concurrentiebeding kan in elke overeenkomst worden opgenomen. Of dat nu arbeidsovereenkomst, een overeenkomst tot opdracht is of een beëindigingsovereenkomst is

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 18:42

Douraque schreef:
Dat is niet per se het geval, een concurrentiebeding kan in elke overeenkomst worden opgenomen. Of dat nu arbeidsovereenkomst, een overeenkomst tot opdracht is of een beëindigingsovereenkomst is

Kijk, dat wist ik niet, weer wat geleerd
Wel gek dat het ook bij een beëindigingsovereenkomst pas kan, ik zou zulke dingen wel heel graag weten voordat ik een baan aan zou nemen

Ik werkte bijv in een lingeriewinkel en in mijn contract stond dat ik binnen x aantal km van de winkel niet mocht gaan werken of een eigen zaak mocht openen
Dat zijn wel dingen die je wil weten voordat je een baan accepteert, lijkt me :) Krom!