Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 15:34

Het lijkt me vooral lastig om dit te bewijzen, maar dat is spreken vanuit menselijke logica. Ik heb geen idee van het stukje recht wat hierbij om de hoek komt kijken. Maar ik neem aan dat ze wel 'bewijs' kan leveren van het kapperschap? Er zijn ongetwijfeld mensen die haar hebben gezien terwijl ze de behandelingen uitvoerde bij vriendin? Staat er nergens een verwijzing op sociale media van vriendin die verwijst naar kapster dat d'r haar zo mooi is gedaan? Lijkt mij dat 'wie eist, die bewijst' moet doen (maar nogmaals, ik ken het recht niet), ik zou zelf bewijs gaan verzamelen. := Ik zou als ik haar was in ieder geval allereerst contact opnemen met een incassobureau en juridisch loket/rechtsbijstand. Lijkt me wel op z'n plek!

Ik heb zelf een fijne ervaring met http://www.credifixx.nl in ieder geval. Wellicht heeft je vriendin daar wat aan.

Lastige situatie dit. Succes!

pmarena

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 15:39

Is vriendin wel tevreden over het geleverde werk? Waarom wil ze niet betalen?

Als mensen zo aso zijn om hun rekeningen niet te betalen kun je vaak helemaal niks als ze niet meewerken.
Ze vinden het dan immers niet hun probleem, en brieven van een incassobureau gooien ze gewoon weg, simpel zat, daar geven ze niks om. Helaas ervaring mee.

Vaak is de enige manier om je geld te krijgen, ervoor zorgen dat het wèl hun probleem wordt.
Dus net zolang lastig vallen totdat ze het zo zat worden dat ze alsnog betalen. Ik zie dat zelf niet zo zitten maar mensen die dat wel doen, die gaan dan gewoon net zo lang bij hun klant aanbellen totdat ze het geld krijgen, eerder gaan ze niet weg.

Of 10 keer op een dag bellen, dat soort dingen...schijnt beter te helpen dan maar lief blijven vragen.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 16:01

Staan de toezeggingen op papier? E-mail o.i.d.. Zo ja dan heeft ze toch gewoon bewijs.

Ik heb zoiets ook een keer gehad. Dat ging echt om heel veel geld.
Heel banketstaaf, maar na 8 maanden om mijn geld gevraagd te hebben, heb ik gezegd dat hij het voor een bepaalde dag kon betalen en dat anders mijn vriend het geld bij hem thuis op kwam halen.
De volgende dag stond het geld op mijn rekening. :+

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 16:06

Psst, deze witte raaf wilt even tussendoor een berichtje plaatsen.
Ik vraag me af of het niet handig is om een lijstje te maken met alle bokt-ondernemers (of is het lijstje in de openingspost volledig?) en daarbij ook of de betreffende onderneming een nevenactiviteit/in bijberoep is of dat de bokker er een fulltime bezigheid van heeft kunnen maken.
Dit omdat het voor een sporadische meelezer zoals ik, dan wat handiger is om te kunnen volgen wie wie weer is en waar die ook al weer mee bezig is.
*flies away* :D ;)

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 16:23

Tja, over het betalen. Ik denk dat ze het niet kan. Maar ik heb het zelf al eens gevraagd na een ander voorval en toen zei ze dat dat een issue was en niet een geldkwestie. Maar nu is het elke keer een smoes dat de bank het terugstort, pinpas kapot, salaris te laat ontvangen etc.

Maar goed, er kan wel een bruiloft van 15.000+ gegeven worden, nieuwe kleding gekocht worden, etc. Sterker nog, ze is nu nog bij deze kapster. Alleen ze wordt niet meer geknipt als het geld niet op tafel ligt om de achterstand niet te laten vergroten. Dus het is niet een kwestie van ontevredenheid. Het is in korte tijd enorm opgelopen door alle proefkapsels, behandelingen en de dag zelf.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 16:24

@ Gini; ik vind het wel een slim plan.
@ Caesar; ik zou beginnen met alles te verzamelen wat op papier staat. Dus kopietjes van de agenda afspraken maken, de eventuele mails hierover uitprinten, kopieën van de dagafschriften met betalingen of opschrijven wanneer welke kas betalingen zijn gedaan. Als je zoveel mogelijk hebt kan je twee kanten op: idd zoals hier ook al gezegd wordt de "vriendin" met het bewijs materiaal "stalken" of met het bewijsmateriaal naar een incasso bureau gaan. Die keus is geheel aan de ondernemer. Of eerst het een, dan het ander. Succes ermee.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 16:26

Caesar schreef:
Tja, over het betalen. Ik denk dat ze het niet kan. Maar ik heb het zelf al eens gevraagd na een ander voorval en toen zei ze dat dat een issue was en niet een geldkwestie. Maar nu is het elke keer een smoes dat de bank het terugstort, pinpas kapot, salaris te laat ontvangen etc.

Maar goed, er kan wel een bruiloft van 15.000+ gegeven worden, nieuwe kleding gekocht worden, etc. Sterker nog, ze is nu nog bij deze kapster. Alleen ze wordt niet meer geknipt als het geld niet op tafel ligt om de achterstand niet te laten vergroten. Dus het is niet een kwestie van ontevredenheid. Het is in korte tijd enorm opgelopen door alle proefkapsels, behandelingen en de dag zelf.

Het gaat om E 350,-- achterstallige betaling? Dan zou ik bij iedere knipbeurt E 50,-- extra vragen. Dit mooi in een overzicht op papier, en per email aan de betreffende persoon bijhouden. Het duurt lang, maar uiteindelijk heb je dan wel je geld.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 16:26

Caesar schreef:

Ik zou de tondeuse eroverheen halen!

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 16:27

Zooist schreef:
Caesar schreef:

_/-\o_ :D

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 16:29

Oohhhhhh, jij bent erg (leuk)!! :))

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 16:32

Zooist schreef:

_O- _O- _O- _O-
*Stikt meteen in een chipje* _O- _O- _O-

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 16:52

Hahaha Zooist, daar zou je idd wel zo toe in staat zijn bij dat soort mensen! En wat een lef heb je dan, om alsnog daar je haar te laten doen...

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 16:58

Hahaha!! Zooist, dan ben je wel je frustratie kwijt, maar je geld krijg je dan niet meer, haha en je bent een klant kwijt.

Ik zou alles op papier zetten: wat er gedaan is en wat er betaald had moeten worden. Ook dat er al een deel betaald is en dat er nog een bedrag openstaat. En dan een termijn opleggen: als er binnen twee weken niet betaald is, komt er rente overheen. Vaak hoef je niet eens een percentage te noemen, rente is al genoeg ;-)

Je zal voor je een incasso inschakelt toch wel het één en ander op papier hebben staan denk ik, anders kunnen hun ook niets.

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 19:35

Goed idee van de FB groep. Is ook een stukje meer privé. Je denkt vaak toch nog wel een keer extra na voor je iets openbaar zet. Bokt is goed mee te lezen.

Poeh lastig die betalingskwestie. En weer tussen vriendinnen.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 19:38

Ja en het is ook een hele goede meid, dat maakt het zo sneu. Ze wilt helpen, maar ook haar geld. En als ze ziet dat er dan wel dagjes weggegaan wordt, is ze er nog super kwaad om ook. Goed idee van die knipbeurt verhoging. Ga het voorstellen

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 19:54

Dat dacht ik ook, Hilda! Ik wil graag feedback op mijn website, maar de rest van de wereld hoeft dat niet te lezen! Plus het maakt de verschillende discussies misschien wat overzichtelijker... Er loopt hier vaak een hoop door elkaar.

@Caesar, als die kapster per e-mail de klant op de hoogte gebracht heeft en de klant heeft daar niet afwijzend op gereageerd (in de trant van: geen idee waar je het over hebt/ik heb geen betalingsachterstand bij je), dan is dat al voldoende voor een incassobureau. Als die klant heeft gereageerd met "ik kan nu niet betalen" dan heb je al genoeg!
Als je het gerechtelijk wilt gaan maken, dan is het iets anders, want dan moet je een aangetekende brief hebben verstuurd waarin je die persoon in gebreke stelt en duidelijke afspraken op papier hebben waar beide personen voor getekend hebben en zo...

Hilda79

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 19:56

Ja klopt helemaal Mariska!

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 21:38

rien10 schreef:
Dan mag ik mijn site wel eens repareren. Er moet n tweede bij ook. Ik wil de twee onderdelen -zakelijke dienstverlening- en --voedingsadvies voor exotische dieren-splitsen. Een klus die ik al heel lang voor me uitschuif. Weet iemand n goede en voordelige site bouwer?

Ik zie dat Ier me al voor was, maar ik kan je eventueel ook verder helpen :D
Mocht je interesse hebben laat het me maar weten.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 23:20

Niet bij gelezen maar wil toch even mijn hoera-stemming delen. Vanavond 2 uurtjes opening ghad voor familie en bekenden. Erg leuk en gezellig en veel complimenten voor onze shop en assortiment. Morgen om 14 uur de officiële opening en dan kunnen we los! Vanavond ook al e.e.a. verkocht. Helemaal blij dus.

Ik zal morgen wat foto's maken om hier te plaatsen. Of komen jullie naar Harderwijk morgen! :o

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 23:22

Ik zie graag de foto's Paan. ;-) ik ben erg benieuwd! Alvast heel verl plezier bij de opening en daarna een goede verkoop!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-14 00:45

Had me leuk geleken, maar heb zo'n berg werk liggen. Wel wens ik je graag een top dag toe. Geniet er van!
Mooi dat vandaag iig al super was. Neemt niemand je meer af. Gaaf hoor.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 07:09

Veel plezier vandaag Paan!

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 07:35

Veel plezier vandaag en ook ik ben reuze benieuwd naar de foto's :D

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 07:37

Succes vandaag!!!!