Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xNathalieeJarig

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 19:38

In de mail vanuit het uitzendbureau staat kom zakelijk gekleed.. Op mijn stage (ook incasso) hoefde dat niet. Maar elk bedrijf is natuurlijk anders.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 19:47

xNathaliee schreef:
In de mail vanuit het uitzendbureau staat kom zakelijk gekleed.. Op mijn stage (ook incasso) hoefde dat niet. Maar elk bedrijf is natuurlijk anders.

Maar wat zegt de website?

Als ik het zo hoor (maar ik heb geen flauw idee van functie en bedrijf, incassobureau zegt niet zoveel), zou ik sowieso niet voor een gewone zwarte skinny gaan. Zeker een broek van spijkerstof (ook al zwart) oogt mij te goedkoop.

Zelf voor mijn vorige gesprek een nieuwe outfit gekocht. Leuke grijze broek, net shirt, leren jasje, ketting en sjaal. Casual chique en paste gewoon perfect bij het bedrijf. Mannelijke gesprekspartner was in pak (paste ook bij zijn functie), vrouwelijke gesprekspartner had soortgelijke kleding aan als ik.

Dus ik denk dat je je echt wat meer moet verdiepen in het bedrijf. Een goede kledingzaak (en dan bedoel ik niet de H&M of Zara e.d.) kan je ook heel erg goed helpen, als je zelf maar kunt vertellen wat je ongeveer zoekt.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 09:27

Ik zou idd ook meer voor een mooie zwarte of grijze pantalon gaan (er zijn echt mooie tegenwoordig, niet van die suffe) met een mooie blouse of andere nette top. Of en mooie kokerrok is natuurlijk ook prima.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 17:59

Jiehoeee ik mag volgende week op gesprek!!! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Nu maar shoppeeeeeh!!

xNathalieeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 19:06

Gesprek ging goed! Was totaal niet formeel haha dat zeiden ze zelf over de sfeer ook. Eind van de middag of morgen zou ik het horen vanuit het uitzendbureau. Niks gehoord dus dat wordt morgen. Kreeg nog een sms van het uitzendbureau met succeswensen, helaas stond er een andere naam dan dat ik heet :') ach het is goed bedoeld

Gefeliciteerd Janine!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 19:22

Dankje én spannend!! Ik zal voor je duimen morgen!
Is het uiteindelijk gelukt met je kleding? Was je niet overdressed?

Voor de mensen met last van een kledingcrisis met betrekking tot sollicitaties... Inspiratie!
http://www.stylefruits.nl/outfits/business-outfits

(of uiteraard een van de andere stijlen ;) )

Ik aas nu op zoiets als dit: http://www.stylefruits.nl/business-outf ... ue/o181997
Niet moeilijk, niet snel over over underdressed. En belangrijk: Een lange zwarte broek kan ik wel aan komen in mijn lengtemaat :')

xNathalieeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 20:01

Dankje! Nee had gewoon een zwarte skinny met een zwarte top aan, grijze blazer en pumps. Was geloof ik helemaal prima haha.

Leuk die ideetjes! Vind de rode blazer wel iets te misschien. Althans je moet het durven :j

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 21:25

@janine1990: ga eens kijken bij Claudia Sträter. De broeken zijn niet goedkoop maar wel lekker lang. Op de website staat de binnenbeenlengte vermeld,dan heb je een beetje een idee welke lengtes ze hebben.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 22:26

Silvia schreef:
@janine1990: ga eens kijken bij Claudia Sträter. De broeken zijn niet goedkoop maar wel lekker lang. Op de website staat de binnenbeenlengte vermeld,dan heb je een beetje een idee welke lengtes ze hebben.

Oeeeh, bedankt voor de tip!! <<)

Zie dat lengtes rond de 86-88 vallen, moet denk ik eens naar Groningen toe dan. Want ik denk dat dat iets aan de korte kant is. Mijn benen zijn ook het enige lange aan mij hoor _O-

xNathaliee schreef:
Dankje! Nee had gewoon een zwarte skinny met een zwarte top aan, grijze blazer en pumps. Was geloof ik helemaal prima haha.

Leuk die ideetjes! Vind de rode blazer wel iets te misschien. Althans je moet het durven :j

Ik vind 'm ook wel heel erg ruig hoor! Moet het ook eerst aan hebben voordat ik het ook echt doe. Maar ik heb het voordeel dat ik donker haar heb, ik kan rood wel heel goed hebben. En het zou het perfecte verschil maken tussen casual chique en chique. Zwart en blauw zijn te chique denk ik.

Maar wie weet kom ik nog wel veel leukere dingen tegen... Die kans is groot... :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 12:24

Ah, super! Ik heb al een mailtje met bevestiging van het gesprek. Met tips over kleding. Mijn gedachten kwam dus geheel overeen! :)

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 12:32

Ik lees nog steeds stilletjes mee, topic gaat zo snel :')

Top dat je op gesprek mag Janine! Was dat die functie bij RUG?

Al wat gehoord xNathaliee?

Qua kleding vind ik het altijd lastig om advies te geven, in mijn werkveld ben je al gauw overdressed.
Dus ik doe meestal iets casuals aan, wel altijd een donkere jeans ipv denim kleur.
Ik heb nog nooit een gesprekspartner gehad die in pak of mantelpakje was :))

Hier onverwachts goed nieuws, contract is verlengd :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 12:33

Gefeliciteerd met je verlenging Darah!!

Nee, niet bij de RUG. Dit is eentje via een uitzendbureau.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 12:38

Janine, wat een toffe website en gefeliciteerd met je gesprek!!!!
Vind je sollicitatie-outfit echt tof, ik houd van rood <3

Gefeliciteerd Darah3!!

Ik heb me eind vorig jaar eens een paar x hier gemeld, maar heb via via mijn droombaan aangeboden gekregen.... Per 1 maart aan de slag, na anderhalve maand begint het eindelijk te landen...
Nu hier toch ook "kleding stress".... Het is een hel informele werksfeer, wat ik heel fijn vind maar ik vind de kledingkeuze erg lastig....

Heb tijdens mijn 2e gesprek ook een presentatie gegeven aan as collega's en daar zaten gewoon echt mensen in een gewone, denim spijkerbroek en t shirt.... Mannen veelal donkere jeans/pantalon met overhemd. Zelfs de CEO zei, dat hij echt niet altijd in pak liep als hij geen externe afspraken had.
Vind het dus best lastig... Wil niet overdressed, maar ook absoluut niet underdressed aankomen.
Iemand hier nog tips???

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 12:50

Thanks Sodera! Jij ook gefeliciteerd!

Kledingstress dus over de kleding die je dagelijks gaat dragen? Oooh ik herken dat... Mijn vorige baan droeg ik vaak oude kleding. Nieuwe kleding shoppen was leuk hoor, daar niet van. Maar ik droeg het toch niet naar het werk. Dus ik heb er ook niet zoveel van. :o
Hou je van kleding? Dan zou ik zeggen: Kijk eens naar de outfits die bij Gossip Girl gedragen werden. Genoeg inspiratie... In ieder geval voor mij...

Ik wil namelijk ook gewoon leuke jurkjes dragen in de zomer. Ik krijg nu eindelijk (hopelijk, eerst aangenomen worden natuurlijk) de kans om een kledingstijl voor mezelf te ontwikkelen. Want ik hou echt heel erg veel van kleding.

Zalando heeft ook een inspiratiepagina... :)

Overigens zou ik denken in deze richting voor jou: http://www.stylefruits.nl/business-outfits-9/o180618

Of een broek zoals in deze outfit: http://www.stylefruits.nl/business-outf ... it/o179109

Met een speelse blouse en een niet te strak jurkje.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 13:12

Ik ben vanochtend erg druk bezig geweest met een introductie voor in mijn CV. Ik was al langere tijd niet meer tevreden over de oude introductie.... Nu vraag ik mezelf af of er iemand is die vaker CV's beoordeeld en dus mijn introductie wil beoordelen ?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 13:14

Introductie voor een CV? Daar heb ik nog nooit van gehoord... Wat bedoel je daarmee?

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 13:16

buitenom de ervaring die ik heb heb ik bovenaan een kopje 'wie ben ik' en daar heb ik dus een kort stukje tekst over mezelf. Snap je wat ik bedoel ?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 13:37

Ik denk dat ik dat begrijp, maar ik ken het niet. Waarom doe je dat? Is het je aangeraden?

Ik ben geen expert, ben wel benieuwd hoe er verder over wordt gedacht hier...

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 13:48

Ik doe dat omdat het toch wel vrij standaard is. En natuurlijk wil ik snel aan het werk omdat eind maart mijn uitkering afloopt... tijd begint te dringen....

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 13:53

Standaard? Ik heb er werkelijk nog nooit van gehoord. En al heel wat sollicitatietrainingen gevolgd op het HBO.

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 13:53

Ik heb het ook, heb het ongeveer op deze manier gedaan: http://www.sollicitatiedokter.nl/persoo ... oor-je-cv/

Het maakt je cv wat persoonlijker. Ik ben een starter, dus van de werkervaring op mijn cv moet ik het niet hebben. :P Dit is een goede manier om toch kort maar krachtig te laten zien wie ik ben, wat ik kan en wat ik wil. Zo hoop ik dat ze in ieder geval nieuwsgierig worden en mijn brief zullen lezen. :)

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 14:10

Ik moet zeggen dat ik het wel vrij pittig vind om te maken. Wat zeg je wel/wat niet etc..

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 14:30

Ik meld me ook weer. Heb voor 2 maanden werk gehad en dat loopt begin van deze maand ook af. Helaas kan ik daar niet blijven, maar heb in ieder geval ervaring opgedaan.

Mochten jullie nog iets weten in de buurt van Gelderland op fulltime basis dan hoor ik dat graag. Ik solliciteer op van alles, commercieel , administratief, hr, receptioniste, office medewerker etc.

xNathalieeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 14:43

Nee helaas nog niks gehoord..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 14:48

xNathaliee schreef:
Nee helaas nog niks gehoord..

Balen... :(

De middag is gelukkig nog 3 uur lang... Hopelijk komt het nog! Anders maandagmorgen even bellen :)