Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

holly

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-14 11:22

Dat zijn goeie berichten zooist.

Gwen09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 11:47

Super Zooist! You go!! :D Geniet van de dag!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 11:59

Flink gevulde dag idd! Super!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 15:18

Oke, wie vindt het leuk om met mij mee te denken? Ik ben bezig in het boek Brand-id (inspiratieboek voor creatief denken) en ik ben nu wat opdrachten aan het maken. Je moet dan een merk gaan analyseren en ik heb natuurlijk mijn eigen "merk" gekozen (als jullie het leuk vinden kan ik alle vragen hier later wel even plaatsen).

Een van de vragen is bijvoorbeeld: Welke associaties verbind je aan het merk?
Zelf kan ik wel bedenken welke associaties ik heb als ik denk aan Fuzzylicious, maar ik vind het veel interessanter om te weten welke associaties anderen hebben.

Een andere vraag is: Hoe ervaar je het merk? Stel je ervaart het met je zintuigen, hoe zou het merk eruit zien/voelen/ruiken/smaken/klinken?

Dus zouden jullie eens rond willen kijken op mijn site (www.fuzzylicious.nl) en met mij willen delen wat er bij jullie opkomt? Alles is welkom!

Wellicht is het leuk (voor mensen die dit ook interessant vinden) om eens een rondje langs elkaars sites te doen?

Gwen09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 21:30

De woorden die in mij opkomen bij het zien van jouw merk zijn: jong, speels, vrolijk en vrouwelijk. :)

Ik associeer het overigens niet direct met jouw producten.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 22:07

Fuzzylicious associeer ik met snoep, lekkers, vrolijk, luxe. En ook hier geen link met jouw producten.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 22:37

Bedankt alvast hiervoor, maar ik denk dan dat ik het niet duidelijk heb omschreven. Het gaat mij er echt om wat mensen ervaren als ze op mijn pagina komen, als ze mijn logo zien, als ze rondkijken in de shop. Voordat Coca Cola naam had gemaakt, wisten mensen ook niet dat Cola een drankje was en als je het logo van Peugeot voor het eerst ziet, of de naam voor het eerst leest, weet je ook niet dat het een automerk is. Dus ik vind het helemaal niet erg dat als mensen de naam "Fuzzylicious" horen of lezen, ze hierbij niet gelijk weten wat ik doe. Maar ik wil wel weten wat mijn shop en logo voor gevoel/associaties oproepen bij de bezoekers.

petrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 07:36

Ik vind het een goed idee om elkaars sites te bezoeken .

Helaas fuzzylicious word door mijn beveiliging er meteen uitgegooid .

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 07:42

Wat bizar, wat voor melding kreeg je? En gooit hij hem er ook uit als je via Speelgoedvoorhonden.nl komt?

anoniem45673

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 07:53

Als ik op de website kom vind ik met name het bovenste gedeelte van de website (dus t/m de slider) een luxe honden / kattengevoel geven. Een website waarvan ik verwacht dat ze producten verkopen voor met name een doelgroep die het leuk vind om hun hond of kat aan te kleden en/of te voorzien van unieke / gekke dingen. Het logo vind ik erg aansprekend wat mijn positieve gevoel wel bevestigd. De slider afbeeldingen spreken me ook aan.

De onderkant van de website ondersteunt dit gevoel voor mij weer niet. Ik heb veel kliks nodig om bij een product te komen met een prijs. Er komen gelijk al heel veel keuzes op me af terwijl ik liever wat zou rondneuzen (zonder gelijk te moeten kiezen wat ik nu eigenlijk wil). Bv als ik op zoek ben naar een spelletje, moet ik eerst hond --> spelen --> braintraining, drie kliks voordat ik überhaupt een indruk krijg van de mogelijkheden. De meeste mensen beoordelen binnen 3 seconden een site dus moet er gelijk (o.a. op de homepage) een gevoel van hebberigheid opgewekt worden en dat mis ik persoonlijk.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 07:57

Hier geen problemen met het bezoeken van de website. Welke browser gebruik je petrea?

Ik heb geprobeerd bij te lezen, maar jullie gaan zo hard.
Ben de laatste 2 weken echt bizar druk geweest op het werk en thuis ook nog eens. Er zitten echt te weinig uren in een dag.
Op de zaak loopt het hartstikke goed (een beetje te goed :P ), maar thuis is even een drama. Hond met bepaalde gezondheidsproblemen waar ik echt wakker van lig.
Vandaag gaan we beginnen met (hopelijk) de oplossing. Dan zal er wat meer rust komen.

Ook nog een herplaatser erbij wat veel tijd en energie opvreet, maar dat zie ik als een leuke, ontspannen bezigheid :)
De paarden staan alweer een tijdje lekker 24/7 buiten dus voeren en mesten is ook minder werk.

Per 1 mei is onze collega fulltime bij ons in dienst getreden. Zo fijn :) Ik heb het gevoel niet meer achter te lopen met werk en alles loopt soepel :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 08:33

Mellis86 schreef:
Als ik op de website kom vind ik met name het bovenste gedeelte van de website (dus t/m de slider) een luxe honden / kattengevoel geven. Een website waarvan ik verwacht dat ze producten verkopen voor met name een doelgroep die het leuk vind om hun hond of kat aan te kleden en/of te voorzien van unieke / gekke dingen. Het logo vind ik erg aansprekend wat mijn positieve gevoel wel bevestigd. De slider afbeeldingen spreken me ook aan.

De onderkant van de website ondersteunt dit gevoel voor mij weer niet. Ik heb veel kliks nodig om bij een product te komen met een prijs. Er komen gelijk al heel veel keuzes op me af terwijl ik liever wat zou rondneuzen (zonder gelijk te moeten kiezen wat ik nu eigenlijk wil). Bv als ik op zoek ben naar een spelletje, moet ik eerst hond --> spelen --> braintraining, drie kliks voordat ik überhaupt een indruk krijg van de mogelijkheden. De meeste mensen beoordelen binnen 3 seconden een site dus moet er gelijk (o.a. op de homepage) een gevoel van hebberigheid opgewekt worden en dat mis ik persoonlijk.

Heb je gelijk in Mellis, daar ga ik het zo ook over hebben met de webbouwer. Hij komt straks even kletsen over hoe we de website kunnen verbeteren en dit is ook een van de punten op mijn lijstje! Ik dacht destijds dat het voor klanten heel fijn zou zijn om gelijk de juiste producten te kunnen vinden, zonder eerst door een hele lijst "onnodige dingen" te scrollen. Nu wil ik kijken of we gewoon al het speelgoed (of wat voor producten dan ook) in 1 categorie kunnen plaatsen en dat mensen dan ergens anders eventuele subcategorieën kunnen kiezen, zodat ze er dan zelf voor kunnen kiezen om een bepaalde selectie te zien.

@HTS: Wat lekker dat jullie collega nu fulltime bij jullie werkt, dat zal wel wat druk van de ketel halen! Kan je lekker aan de slag met de herplaatser (kan je soms niet stilzitten? :D ). En alvast veel sterkte/succes met de gezondheidsproblemen van je hond, hopelijk komt het goed :)

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 09:15

Ik ben het met Mellis eens. Het begin van de website geeft mij echt een luxe gevoel, stukje klasse of zo. En ook direct een gevoel van degelijkheid. Dat jouw spullen niet binnen een maand kapot zijn. Kwaliteit dus ook ;-)
Je moet inderdaad minimaal 1 keer te vaak te klikken als je iets wilt vinden. Ik keek bij halsbanden en dan moet ik een keuze maken tussen lief/stoer/chique/reflecterend... Lief en stoer zijn meningen, dus wat ik stoer vind, kun jij misschien lief vinden... Dat maakt mijn keuze moeilijk.
Daarnaast vind ik het lastig dat als ik een pagina terug ga, ik niet uitkom bij het vorige submenu, maar op de homepagina... Dat vind ik persoonlijk behoorlijk lastig!

@HTS: Veel succes met alles! Klinkt inderdaad flink pittig!

Lijkt me leuk om elkaar zo te gaan helpen door alle websites te beoordelen. Is het misschien een idee om er een FB groep voor aan te maken en dan een topic per persoon? Dan worden alle reacties per website/persoon onder elkaar verzamelt...

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 09:31

Dan mag ik mijn site wel eens repareren. Er moet n tweede bij ook. Ik wil de twee onderdelen -zakelijke dienstverlening- en --voedingsadvies voor exotische dieren-splitsen. Een klus die ik al heel lang voor me uitschuif. Weet iemand n goede en voordelige site bouwer?

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 09:35

rien10 schreef:
Dan mag ik mijn site wel eens repareren. Er moet n tweede bij ook. Ik wil de twee onderdelen -zakelijke dienstverlening- en --voedingsadvies voor exotische dieren-splitsen. Een klus die ik al heel lang voor me uitschuif. Weet iemand n goede en voordelige site bouwer?

Rien, ik bouw voordelig! Of ik goed ben, dat laat ik aan anderen over om te beoordelen. ;) Ik kan je een referentie geven indien gewenst. :)

Kun je me wat meer vertellen over het type website wat je wilt? Qua uiterlijk en qua invulling? Wanneer wil je de website online hebben? Zijn het logo e.d. al gereed?

Als je wat meer informatie hebt, doe ik je graag een passend aanbod!

Groet,
Iris

holly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-14 09:36

De naam. Moeilijk want wij kennen hem natuurlijk. Iets pluizigs. Iets lekkers.

Eerste indruk site is, wat is het? Iets met honden en katten, och wacht misschien is het een webshop. En hoe kom ik daar?
Ik mis dus de directe duidelijkheid van product foto's en een duidelijkere uitnodiging om de webshop binnen te gaan.
Mensen zijn plaatjes kijkers en als iets niet meteen duidelijk is of te langdradig zijn ze meteen weg.

Je logo vind ik heel leuk.

HTS succes met je honden

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 10:00

Ier schreef:
rien10 schreef:

Rien, ik bouw voordelig! Of ik goed ben, dat laat ik aan anderen over om te beoordelen. ;) Ik kan je een referentie geven indien gewenst. :)

Kun je me wat meer vertellen over het type website wat je wilt? Qua uiterlijk en qua invulling? Wanneer wil je de website online hebben? Zijn het logo e.d. al gereed?

Als je wat meer informatie hebt, doe ik je graag een passend aanbod!

Groet,
Iris

Kijk, zo doe je zaken via Bokt! Leuk!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 14:43

@11A: Ja dat klinkt wel als een goed plan inderdaad! Een besloten Facebookgroep voor de bok ondernemers en het is idd lekker overzichtelijk omdat de tips voor verschillende websites dan niet door elkaar gaan lopen. Wie hebben er allemaal interesse om deel te nemen aan zo'n groep (andere websites beoordelen en je eigen site laten beoordelen).

De lief/stoer/etc. categorieën gaan er helemaal uit. De bedoeling is om straks de gehele collectie direct te laten zien als iemand op een categorie klikt (dus alle speeltjes als mensen op de categorie Spelen klikken) en dat ze dan zelf eventueel een subcategorie aan kunnen klikken, waardoor ze een selectie te zien krijgen.

@Holly: Grappig, dit is de eerste keer dat ik dat hoor, dus dat is wel heel nuttig! Tot nu toe heb ik (heb deze vraag ook offline voorgelegd aan een groepje ondernemers) juist gehoord dat het heel duidelijk is. Doordat er direct op de Homepage allerlei punten zijn die horen bij een webshop (winkelwagen, verzendkosten, betalen via ideal, bestellingen binnen 24 uur verzonden en een stuk met "Een voorproefje van de collectie"). Maar aan de andere kant snap ik denk ik wel wat je bedoelt, net als wat 11A en Mellis zeggen, je moet te ver klikken voor je ergens uitkomt.

De homepage gaat trouwens wel aangepakt worden hoor, want die slider bar met producten uit de collectie is niet in elke browser te zien. Dus we gaan nu even wat anders leuks verzinnen! Zal jullie feedback dus ook zeker in mijn achterhoofd houden (en meer feedback is natuurlijk welkom :D ).

Een ander vraagje, ook webshop gerelateerd. Stel je wilt online wat kopen en je wilt graag een flinke lijst artikelen zien. Je kiest dan bijv. voor de optie "100 artikelen weergeven". Vind je het dan prettig als er gelijk een mega lijst in wordt geladen met alle 100 artikelen, of vind je het juist prettig dat naarmate je naar beneden scrolt, er steeds meer artikelen in je beeld verschijnen. Dan staan er bijv. eerst 12 artikelen in beeld en zodra je bij artikel 11 en 12 aan bent gekomen met scrollen, verschijnen de volgende 12 artikelen in beeld en kan je dus verder naar beneden scrollen.

Ik vind dat laatste een heel tof idee, maar ik vraag me af of mensen het wel praktisch vinden.

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 14:48

@ Joyce: ik zou alle artikelen direct willen zien. Vraag is namelijk of mensen doorhebben dat als je doorscrollt dat er meer artikelen verschijnen. :) Daarnaast vraag ik me af of dat ook praktisch is m.b.t. realiseren als je in het achterhoofd houdt dat het wel in meerdere browsers moet werken. Hoe werken bijvoorbeeld oude versies van browsers met zo'n 'steeds meer laden'-pagina?

Als ik later vandaag tijd heb zal ik is kijken wat ik van je website vindt, ben nu nog aan het werk dus geen tijd om e.e.a. door te nemen!

Ik vind een Facebookgroep ook interessant. :)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 14:51

Ik kom hier ook maar even langswaaien... erg druk geweest de laatste tijd. Ik heb een baan in Engeland, over 2,5 week ga ik 'emigreren'. := De shop wordt waarschijnlijk stopgezet, hoewel ik wel wil kijken of ik voor LotusRomeo nog contactpersoon kan blijven of iets in die richting. Ik gok dat ik dit topic daarom binnenkort helemaal verlaat, maar op het moment ben ik nog ondernemer. :+ Mijn avontuur is te volgen via www.emigrerennaarengeland.nl

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 14:53

Annash schreef:
Ik kom hier ook maar even langswaaien... erg druk geweest de laatste tijd. Ik heb een baan in Engeland, over 2,5 week ga ik 'emigreren'. := De shop wordt waarschijnlijk stopgezet, hoewel ik wel wil kijken of ik voor LotusRomeo nog contactpersoon kan blijven of iets in die richting. Ik gok dat ik dit topic daarom binnenkort helemaal verlaat, maar op het moment ben ik nog ondernemer. :+ Mijn avontuur is te volgen via http://www.emigrerennaarengeland.nl

Ik zag je topic voorbij komen via STW!
Gaaf dat je die stap durft te zetten en je dromen achterna gaat! Véél plezier en succes toegewenst in Engeland! *\o/*

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 15:03

Zo, wat een wending Annash! Gefeliciteerd met je nieuwe baan en alvast heel veel geluk in Engeland! Wel jammer dat je eigenlijk na zo'n korte tijd met je shop gaat stoppen, hopelijk heb je de investering(en) er in elk geval uit kunnen halen...

@Ier: Mijn webdesigner kwam met dat idee en we hadden het voor dat punt net gehad over het functioneren van de shop in verschillen browsers, dus dat zou helemaal goed moeten komen. Het inladen van de nieuwe producten gaat gewoon automatisch met het naar beneden scrollen, het is jammer dat ik even niet zo snel een voorbeeld heb van een shop die dat ook heeft, dan kon ik laten zien wat ik bedoelde. Zelf twijfel ik nog, omdat ik er zelf altijd een hekel aan heb om te moeten wachten tot producten in zijn geladen. Dus ik wil zoiets alleen als het echt razendsnel is, zodat de klanten niet na elke 12 producten even moeten wachten voor ze verder kunnen scrollen.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 15:24

Boktondernemers, ik heb even jullie hulp nodig. Een zelfstandige kapster heeft in de aanloop naar een bruiloft meerdere knipbeuren en schoonheidsbehandelingen bij een goede vriendin en haar man / kinderen uitgevoerd. Op de dag zelf zijn er meerdere kapsels gedaan. Nu is er een deel betaald, maar verder wil de vriendin niet meer betalen. Ondanks meerdere toezeggingen, verzoeken etc. is er pas een deel betaald en is het regelmatig gewoon stil. Begrijpelijk dat dit lastig ligt gezien het een goede bekende is, maar inmiddels zijn we 2 jaar en 2 maanden verder.... :(:)

Zelf heeft ze dit nog nooit meegemaakt. Ze werkt zelf ook keihard om haar huisje en auto te kunnen rijden, en dan is het niet normaal dat dit zo gaat. Het ging om 800 euro, inmiddels is het nog circa 450 euro.

Wat zijn de stappen die je hierbij kunt maken en hoe bouw je een dossier op? Van de kant van de kapster zijn er meerdere voorstellen tot afbetaling etc gedaan. Zowel per mail als persoonlijk, telefonisch.

Moeten we / kunnen we een deurwaarder inschakelen om dit uiteindelijk toch te krijgen?

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 15:27

Caesar schreef:
Boktondernemers, ik heb even jullie hulp nodig. Een zelfstandige kapster heeft in de aanloop naar een bruiloft meerdere knipbeuren en schoonheidsbehandelingen bij een goede vriendin en haar man / kinderen uitgevoerd. Op de dag zelf zijn er meerdere kapsels gedaan. Nu is er een deel betaald, maar verder wil de vriendin niet meer betalen. Ondanks meerdere toezeggingen, verzoeken etc. is er pas een deel betaald en is het regelmatig gewoon stil. Begrijpelijk dat dit lastig ligt gezien het een goede bekende is, maar inmiddels zijn we 2 jaar en 2 maanden verder.... :(:)

Zelf heeft ze dit nog nooit meegemaakt. Ze werkt zelf ook keihard om haar huisje en auto te kunnen rijden, en dan is het niet normaal dat dit zo gaat. Het ging om 800 euro, inmiddels is het nog circa 450 euro.

Wat zijn de stappen die je hierbij kunt maken en hoe bouw je een dossier op? Van de kant van de kapster zijn er meerdere voorstellen tot afbetaling etc gedaan. Zowel per mail als persoonlijk, telefonisch.

Moeten we / kunnen we een deurwaarder inschakelen om dit uiteindelijk toch te krijgen?

Ik heb ooit een soortgelijke situatie aan de hand gehad (bedrijf waar ik werkte betaalde het loon niet uit). Ik heb toen een 'no cure no pay' incassobureau ingeschakeld. :) Was binnen een maand opgelost en zou het een tweede keer opnieuw zo aanpakken!

Staat er ergens op papier wel dat zelfstandige kapster is ingehuurd om dit te doen? Met andere woorden: kan zij aantonen dat zij de werkzaamheden heeft verricht en recht heeft op dit geld?

Wel een verschrikkelijke butt-actie van vriendin. Hopelijk krijgt ze alsnog haar geld!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 15:30

Ier, bedankt voor je reactie. Ik had zelf ook al het advies gegeven om vooraf eens met een incasso bureau te bellen voor informatie en wat ze bij elkaar moet rapen voor dossier. Nadeel is; ze heeft alleen haar agenda met de afspraken erin. Alles gaat natuurlijk normaal als bij een kapster handje contantje. Ze werkt overigens niet zwart, ze geeft alles op. Dus ik denk dat het lastig te bewijzen is of niet?