Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Narcissa

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 13:09

Dat hoef je ook niet. Mijn leven, en het is aan mij om het te leiden. Je moet zelf eerst in deze situatie zitten voor je het kan begrijpen denk ik.

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 13:11

xLes schreef:
Dat hoef je ook niet. Mijn leven, en het is aan mij om het te leiden. Je moet zelf eerst in deze situatie zitten voor je het kan begrijpen denk ik.

Mocht je de behoefte voelen erover te praten, mag je me pb'en..

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 13:17

xLes schreef:

Misschien... maar uiteindelijk is het wel zo dat je er zelf voor moet kiezen of al wat er in het verleden is gebeurt jouw leven mag blijven beinvloeden op een negatieve manier... of dat je zegt "genoeg" en het heft in handen neemt en je leven vormt naar wat jij nodig hebt zodat jij weer goed in het leven staat.
En geloof mij dat ik weet dat dat moeilijk is.
Zit er zelf middenin , maar ik verdom het om de rest van mijn leven de oliebol van vroeger achter me aan te blijven slepen.
en ja , dat betekend ook dat ik weer richting het afvoerputje mag en nare confrontaties aan mag gaan... maar goed, de andere optie is die bagage mee blijven slepen , das geen optie.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 13:28

Sonja_vR schreef:
xLes schreef:

Misschien... maar uiteindelijk is het wel zo dat je er zelf voor moet kiezen of al wat er in het verleden is gebeurt jouw leven mag blijven beinvloeden op een negatieve manier... of dat je zegt "genoeg" en het heft in handen neemt en je leven vormt naar wat jij nodig hebt zodat jij weer goed in het leven staat.
En geloof mij dat ik weet dat dat moeilijk is.
Zit er zelf middenin , maar ik verdom het om de rest van mijn leven de oliebol van vroeger achter me aan te blijven slepen.
en ja , dat betekend ook dat ik weer richting het afvoerputje mag en nare confrontaties aan mag gaan... maar goed, de andere optie is die bagage mee blijven slepen , das geen optie.

Ik denk dat ze richting mij wel gelijk heeft hoor. Ik heb heus wel eens wat rottigheid meegemaakt. Vroeger gepest. Maar dat is simpelweg niet te vergelijken met een echte depressie. Als ik me niet vergis is een depressie aan te tonen in de hersenen.
De kans dat ik depressief wordt is volgens mij heel erg klein en ik hoop van harte het nooit mee te hoeven maken. Want ik gun het niemand. Ik vind het ook oprecht heel erg dat er mensen, en dit geval Les in het bijzonder, last hebben van een depressie. Volgens mij mag je het zelfs 'lijden aan depressie' noemen.

Maar het is niet te vergelijken met iemand die een rottijd mee heeft gemaakt, die zelfvertrouwen is verloren etc. Daar kan een normaal mens mee praten. Een depressie is iets dat letterlijk (!) tussen de oren zit. Daar zijn een paar berichtjes van Bokkers die zich rottig hebben gevoeld in het verleden niet tegen opgewassen helaas. Je kan je hersenen helaas niet sturen.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 13:35

Bij mij ligt het niet enkel in het verleden. Het ligt ook in de toekomst. Ik weet dat ik heel veel pijn ga mogen doormaken. Dat is nu al bezig, ik stik van de pijn aan mijn schouders. In de loop van de jaren gaat dat enkel verergeren en verder door mijn lijf trekken. Ik hou het nu al soms niet uit, wat gaat het dan worden als het nog erger wordt? Dokters staan machteloos... Ik weet dat er ook hartoperaties gaan aankomen waardoor ik niet meer zal kunnen werken, nog iets om niet naar uit te kijken. Ik ben heel erg bang voor de toekomst.

Ook het heden, heb om diverse redenen besloten dat het beter is dat mijn paard een andere baas krijgt. Ik kan haar niet aan, ben veel te bang ondanks dat het een braaf paard is en over een paar maand val ik op het bestaansminimum waar ik net mijn huishuur van kan betalen. Liever nu al een goede baas zoeken dan over een paar maand gedwongen zijn haar naar een handelaar te doen. Met mijn hoofd sta ik achter de keuze maar mijn hart roept heel hard nee, ze is het enige wat je nog hebt, doe het niet.
Daarnaast ben ik al maanden heel erg misselijk, gisteren gastroscopie gehad en ze zijn eindelijk erachter gekomen wat het is. Maar ze moeten eerst een ECG maken voor ze beslissen of ik de medicatie mag nemen :S

En wat het werk betreft, uren steek ik erin, dagelijks. Zonder resultaat: ik krijg niet eens antwoord. Zou zo in een callcenter kunnen gaan werken maar dat is echt het laatste dat ik wil. Vind ik vreselijk. Verder al in zowat alle domeinen aan het proberen, maar als je op 10 brieven 1 antwoord krijgt "we wachten nog wat af" word de zin om daar zoveel tijd in te investeren ook snel minder. En áls ik dan eens een gesprek heb en ik zeg iets over mijn ziekte is het direct einde gesprek. Maar ik kan het ook niet verzwijgen, anders zou ik dat wel doen...

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 14:16

Sterkte xLes :(:) Ik kan me goed voorstellen dat je na een positief gesprek weer in de put zakt als je de baan niet kreeg (been there, done that...) Als je eenmaal vast zit (bij jou dus op meerdere gebieden, zowel werk als gezondheid) is het lastig er weer uit te komen.
Ik ben het wel met Amanda eens; heb je al opnieuw hulp gezocht?

Ik hoor aankomende dinsdag of onze vestiging nog doorgaat en zo ja... wie ze gaan verlengen.
Zit totaal niet op mijn plek daar dus ik weet eigenlijk niet wat erger is... ontslag of doorgaan... :\

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 14:18

Oei spannend blingpiggy!
Intussen nog niets nieuws gevonden dus? Al ingeschreven bij uitzendbureaus e.d.?

Geen van werk naar werk trajecten?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 14:27

Sorry Xles. Ik kan er ook weinig mee. Weet ook te weinig van de gehele situatie af. Wat ik wel kan zeggen is dat ik depressief ben geweest. Een basis buiten mijn werk om (familie, vrienden, hobby's) hebben mij stabiliteit gegeven. Helaas in mijn depressieve periode van een aantal bokt-dames een mes in mijn rug geduwd gekregen (hoi meelezers!).

Maar wat ik wil zeggen: geluk moet je ook (en vooral!) Buiten het werk zoeken. Zeker in deze tijd waarin het voor jou 10 anderen zijn. Een bedrijf kiest nooit voor jou, altijd voor het geld. Hoe hard je ook werkt. Vraag is of jij voor jouw eigen geluk (buiten het werk om) kiest.

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 14:47

Janine1990 schreef:
Oei spannend blingpiggy!
Intussen nog niets nieuws gevonden dus? Al ingeschreven bij uitzendbureaus e.d.?

Nope... ben nu ook uitzendkracht dus geen sprake van herplaatsing ofzo. Al zouden we eventueel op een andere vestiging mogen solliciteren (in de randstad...)
Sta overal wel ingeschreven. Laatst een goed gesprek gehad, maar de voorkeur ging naar kandidaten met vastgoed-ervaring bij centrum veilig wonen

Jij al iets gehoord? Je zou ergens voorgesteld worden toch?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 14:50

Cvw heeft zo achterlijk veel brieven gehad. Volgens mij hebben ze alleen op max 10km afstand de mensen uitgenodigd

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 14:53

Les ik doe even pb ipv topic... anders dwalen we miss wel heel ver af.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 14:56

blingpiggy schreef:
Janine1990 schreef:
Oei spannend blingpiggy!

Nope... ben nu ook uitzendkracht dus geen sprake van herplaatsing ofzo. Al zouden we eventueel op een andere vestiging mogen solliciteren (in de randstad...)
Sta overal wel ingeschreven. Laatst een goed gesprek gehad, maar de voorkeur ging naar kandidaten met vastgoed-ervaring bij centrum veilig wonen

Jij al iets gehoord? Je zou ergens voorgesteld worden toch?

Oh wat balen zeg! En het uitzendbureau waar je nu bij zit? Heeft die al iets voor je eventueel?
CWV zegt mij in ieder geval niets. Niet bij de RUG gesolliciteerd?

Heb nog niets gehoord, voorstellen zou vrijdag pas worden geloof ik.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 14:58

Hier vandaag ook weer een sollicitatie de deur uit gedaan. Ik heb geen ervaring in dat werkgebied, maar dat heb ik maar een positieve draai gegeven in mijn brief.

Duimen dat ik wat hoor (vanaf de 13de) want het leek me een leuke functie.

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 14:59

Winged schreef:
Cvw heeft zo achterlijk veel brieven gehad. Volgens mij hebben ze alleen op max 10km afstand de mensen uitgenodigd

Klopt, bij Olympia 90 reacties !! (dus ik vond het al heel wat dat ik op intake mocht..!) en er waren nog 2 uitzendbureau's in de running. Dan kan je ook wel makkelijk kritisch worden als werkgever... :(

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 15:05

@ janine:

Oooh hopelijk hoor je het dan ook echt vrijdag! Niets zo frustrerend als onzeker je weekend in gaan...

Nee, zit nu bij TT maar die hebben een flink aandeel mensen lopen in het bedrijf waar ik nu werk (paar tiental mensen...) dus al die collega's zijn mn concurrent straks :')
Ze geven aan ook weinig vacatures te hebben op het moment...

De RUG heb ik even gemist?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 15:11

Jelleee schreef:
Hier vandaag ook weer een sollicitatie de deur uit gedaan. Ik heb geen ervaring in dat werkgebied, maar dat heb ik maar een positieve draai gegeven in mijn brief.

Duimen dat ik wat hoor (vanaf de 13de) want het leek me een leuke functie.

*\o/*
Altijd goed als je het positief kunt ombuigen!!!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 15:14

blingpiggy schreef:
@ janine:

Oooh hopelijk hoor je het dan ook echt vrijdag! Niets zo frustrerend als onzeker je weekend in gaan...

Nee, zit nu bij TT maar die hebben een flink aandeel mensen lopen in het bedrijf waar ik nu werk (paar tiental mensen...) dus al die collega's zijn mn concurrent straks :')

TT???

Oh ik word er niet heel erg onzeker van hoor, eerst maar zien dat ik bij dat bedrijf op gesprek mag!

RUG had een leuke administratieve functie uit staan! Was reageren tot 28 januari. Heb gereageerd maar nog helemaal niets gehoord -O-

Balen dat je collega's straks je concurrenten zijn. Heb je al wel een Indeed e-mailalert?

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 16:18

Winged schreef:
Maar wat ik wil zeggen: geluk moet je ook (en vooral!) Buiten het werk zoeken. Zeker in deze tijd waarin het voor jou 10 anderen zijn. Een bedrijf kiest nooit voor jou, altijd voor het geld. Hoe hard je ook werkt. Vraag is of jij voor jouw eigen geluk (buiten het werk om) kiest.

Afbeelding

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 16:28

Leuk stukje Silvia!

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 16:35

Wauw even een egopost hoor, lees hier vaak mee en reageer soms. Vaak als het negatief is maar nu eindelijk na heel veel solliciteren een uitnodiging voor een gesprek. Ben bijna afgestudeerd en dus hard op zoek naar een fulltime baan. Nu via het uitzendbureau gebeld dat ik morgen op gesprek mag komen bij het bedrijf. Ben best wel zenwachtig want dit wordt mijn eerste echte baan (als ik word aangenomen) iemand nog tips?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 16:36

xNathaliee schreef:
Wauw even een egopost hoor, lees hier vaak mee en reageer soms. Vaak als het negatief is maar nu eindelijk na heel veel solliciteren een uitnodiging voor een gesprek. Ben bijna afgestudeerd en dus hard op zoek naar een fulltime baan. Nu via het uitzendbureau gebeld dat ik morgen op gesprek mag komen bij het bedrijf. Ben best wel zenwachtig want dit wordt mijn eerste echte baan (als ik word aangenomen) iemand nog tips?

Zorg dat je je goed hebt ingelezen in het bedrijf, weet waarom je voor dat bedrijf wilt werken. En bedenk vragen die je aan het bedrijf wilt stellen. En dan bedoel ik echt goede vragen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 16:40

Wij hebben momenteel een vacature open staan voor Wordpress designers: http://www.mediaprimair.nl/vacatures.html

Kort stukje gekopieerd:
Citaat:
Wij zijn per direct op zoek naar een gedreven Freelance WordPress Designer die onze webshop paardenmagazines.nl kan verbeteren en optimaliseren.
Ben jij in staat kwalitatief hoogwaardige pagina’s te ontwerpen? Dan ben jij waarschijnlijk de persoon waar wij naar zoeken.

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 17:27

Janine1990 schreef:
blingpiggy schreef:
@ janine:

TT???

Oh ik word er niet heel erg onzeker van hoor, eerst maar zien dat ik bij dat bedrijf op gesprek mag!

RUG had een leuke administratieve functie uit staan! Was reageren tot 28 januari. Heb gereageerd maar nog helemaal niets gehoord -O-

Balen dat je collega's straks je concurrenten zijn. Heb je al wel een Indeed e-mailalert?

TempoTeam ;)

Oh die vacature heb ik dan gemist. Anders de RUG even bellen?
Ik heb de indeed-app, dus het meeste zie ik wel verschijnen :)

Silvia; dat is wel een raak plaatje :)

Nathalie; succes! Inderdaad goed inlezen op de site. En zie het als tweerichtingsverkeer; het bedrijf moet ook bij JOU passen!!
Google eens op ''zelf vragen stellen bij sollicitatie'', dan kom je goede dingen tegen waarmee je echt gemotiveerd over komt.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 18:19

Thanks voor de tip!
Ps. Vinden jullie een zwarte skinny zakelijk genoeg? Ik heb denk ik niks anders zakelijk.. Anders morgenochtend ff shoppen :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 18:46

xNathaliee schreef:
Thanks voor de tip!
Ps. Vinden jullie een zwarte skinny zakelijk genoeg? Ik heb denk ik niks anders zakelijk.. Anders morgenochtend ff shoppen :+

Hangt van de functie en het bedrijf af. Je weet vast al wel of ze daar casual of zakelijk gekleed gaan...