Juffen en meesters verzamelen!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Re: Juffen en meesters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 18:28

Wat enorm leuk Rije! En wat tof dat je het gewoon aangegaan bent! Geniet ervan!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 20:14

He, wat leuk om te lezen Rije. Wat fijn dat je dat werkplezier weer ervaart.

Ik vind het nog steeds zwaar. Ik heb gelukkig wel een erg goede stagiair, dat is leuk. En leuke klassen, daar mag ik ook erg blij mee zijn.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 20:24

Wat enorm fijn Rije!

Wat ontzettend fijn Goof! Kun je het deels overlaten aan je stagiair? Zou het begeleiden van stagiaires niet iets voor je zijn?

Ik heb ondertussen weer wat meer kunnen loslaten. Mijn geweldige onderwijsassistent draait de klas als er geen vervanging komt en die krijgt dan weer hulp van een andere onderwijsassistent. Ze heeft al eens eerder de klas overgenomen en het gaat haar prima af!
Komende maandag staat er een gesprek gepland voor een vervanger voor mij en mijn collega. Hopelijk is het wat, want ze kan direct ingewerkt worden en dat zou natuurlijk heel fijn zijn. Dat geeft dan direct ook verlichting, want mijn duo gaat volgende week met verlof.

De klas is ook steeds meer in staat om zelf wat dingen te doen en het klassenmanagement loopt ook steeds beter. De kinderen kunnen beter hun concentratie erbij houden en zijn minder impulsief. Allemaal hele fijne ontwikkelingen en waardoor de dag ook minder zwaar wordt. De zorgzwaarte is nog steeds pittig, maar steeds beter te doen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 20:36

Dat klinkt goed, goed ook dat je het meer kan loslaten.

Ik zou graag schoolopleider zijn, lijkt me echt leuk, maar we hebben er 1 op de hele school en dat is het, dus er is geen plek voor mij. Het begeleiden vind ik wel erg leuk.
De vorige was echt een gigantisch project, ik ben blij met deze nu!

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 21:11

Fijn! Ik vind het knap dat je ze zo kan begeleiden. Zou je dan niet iets vanuit een hbo/wo opleidingsinstutuut ernaast kunnen doen? Dat je nog deels zelf les geeft, maar ook op stagebezoeken gaat en studenten helpt met stages etc?
Ik zit maar gewoon wat te brainstormen, maar ik lees tussen de regels door dat dit je mogelijk meer ligt.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 23:25

Goof schreef:
He, wat leuk om te lezen Rije. Wat fijn dat je dat werkplezier weer ervaart.

Ik vind het nog steeds zwaar. Ik heb gelukkig wel een erg goede stagiair, dat is leuk. En leuke klassen, daar mag ik ook erg blij mee zijn.

Wat vervelend Goof. Kan school er iets in voor je betekenen?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 08:29

Wat jammer om te lezen dat het zo zwaar is Goof, heb je wel een manager of schoolbestuur die je erbij helpt?

Lovelys wat meer lucht, gelukkig. Hopelijk wordt die vervanger wat!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 07:34

Welkom Marije, wat leuk dat jij nu ook voor de klas staat!

Wat schoolopleider betreft: is het bij jullie niet zo dat dat soort functies elke paar jaar weer open komen te staan voor sollicitatie?
Je kunt dan weer terug op je eigen functie solliciteren, maar zo hebben anderen ook kans.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-25 08:27

Sadira schreef:
Welkom Marije, wat leuk dat jij nu ook voor de klas staat!

Wat schoolopleider betreft: is het bij jullie niet zo dat dat soort functies elke paar jaar weer open komen te staan voor sollicitatie?
Je kunt dan weer terug op je eigen functie solliciteren, maar zo hebben anderen ook kans.

Bij ons niet. De meeste taken worden door iemand gedaan en komen wanneer iemand met de taak wil stoppen weer vrij.

Sowieso hebben we veel te veel taken op onze kleine school.
We moeten bezuiniging en ik ga volgende week beginnen met de formatie.

Heb al gezien dat we in sommige secties echt heel scheef gaan.

Bij vak X hebben 2 docenten samen voor 1.9fte. Er zijn maar 17 lesuren voor dit vak. Ze geven beide nog onbevoegd les bij een ander vak.
Samen zijn zij ook nog goed voor 1000 taakuren….

Hoe heeft dit ooit zo kunnen groeien…