Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 22:01

Ik mag een kijkje nemen in de keuken van een ander zoals dat zo mooi heet :)
Een dag meelopen met een zorg professional :D ben heel benieuwd, zo kan ik ook kijken of ik mij meer op die kant wil richten (en dus gericht kijken naar hoe ik daar kan komen) of toch meer de hrm kant op. Datum is geprikt dus ben heel benieuwd! Heb er onwijs veel zin aan :) toch een *\o/* begin van mijn weekend! Iets om echt naar uit te kijken haha :D

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 22:02

vuurneon schreef:
Een dag meelopen met een zorg professional :D ben heel benieuwd, zo kan ik ook kijken of ik mij meer op die kant wil richten (en dus gericht kijken naar hoe ik daar kan komen) of toch meer de hrm kant op. Datum is geprikt dus ben heel benieuwd! Heb er onwijs veel zin aan :)

Eindelijk resultaat! :) *\o/* ben ook benieuwd. Wanneer is de dag?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 22:03

Over 1,5 week al!
Dus moet even vrij regelen, maar dat is geen probleem (thanks baas, voor de ondersteuning en mij de vrijheid te geven :D )

vuurneon

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 13:05

Hoezo ontmoedigingsbeleid:
Interne medewerkers die een derde tijdelijk dienstverband hebben worden niet uitgenodigd op interne vacatures.

:')
3 strikes.... You're out!

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 13:52

Tja, stel dat ze je dan een vast contract moeten aanbieden!?
Helaas is dat iets zeldzaams geworden, een vast contract.

Mijn broer had na 3 contracten via een UZB ook een vast contract moeten krijgen, heeft het bedrijf ineens UZB aan de kant gezet en hem zelf aangenomen. Weer op een jaarcontract.
Ja, hij heeft een baan. Maar zou graag eens wat meer zekerheid krijgen dan slechts een jaar vooruit inclusief elke keer de vraag of er nog wel plek voor hem gaat zijn daarna.

Ik heb deze week 2 gesprekken, hopelijk wordt dat wat :D

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 15:01

vuurneon schreef:
Hoezo ontmoedigingsbeleid:
Interne medewerkers die een derde tijdelijk dienstverband hebben worden niet uitgenodigd op interne vacatures.

:')
3 strikes.... You're out!

_O- :')

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 15:25

Mijn vriend heeft momenteel ook zoiets. Overmorgen loopt zijn laatste jaarcontract af. Daarna mag hij, als hij nog niets heeft, over 3 maanden weer terugkomen. Helaas is dat inderdaad meer regel dan uitzondering momenteel.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 19:14

Wat ik dan niet helemaal begrijp, is dat ze best makkelijk van je af kunnen komen tegenwoordig...

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 19:15

Wat leuk vuurneon! Spannend!

Ja vaste contracten zijn schaars. Ik heb een vast contract, maar helaas 0-uren. En dan plannen ze je gewoon niet meer in....

Ik ben nog steeds bezig met mijn sollicitatiebrief. Wil hem morgenavond opsturen. Ik heb besloten niks te zeggen over de taalfouten, maar inderdaad dat ik taalvaardig sterk ben en dat ik graag wil beginnen (in die richting). Bedankt voor jullie meningen!

Dan nog een vraag (handig zo'n forum :D), aangezien jullie mij goed geholpen. Onderdeel van de sollicitatie is een opdracht (stuk tekst schrijven). Is het een goed idee dit in de opmaak/lay out van het bedrijf te doen? Dus logo, dezelfde indeling, hetzelfde lettertype ed? Of gewoon neutraal houden?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 20:42

Zap, ik vind dat een goed idee :j

O ja, met 0 uren contracten kunnen ze ook heel creatief mee zijn. Ze voorkomen dat je gebruik kunt maken van je recht op vaste uren op basis van je gewerkte uren na een bepaalde tijd, door je gewoon niet in te plannen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 22:26

Ik hoop dat ik een vast contract krijg binnenkort.. over 4 maanden loopt mijn jaarcontract af én ik sta op de nominatie om vast te krijgen. Duimen jullie mee? :D Dat zou in deze tijd, met aankomend huwelijk wel echt heel fijn zijn!

Laatste beoordeling heeft ook salarisverhoging en meer verantwoordelijkheden meegebracht, dus ik duim echt heel hard :)

Enige hele grote nadeel is dat mijn exwerkgever nu voor een langlopend project met ons samenwerkt en ik daar zijdelings ook bij ben betrokken. Ik ben daar écht niet leuk weggegaan, maar ik laat me er niet door kennen. :=

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 22:28

Ik duim voor je Jans :D

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 08:58

Hier eindelijk goed nieuws. Maar dan wel in combinatie met een hele verandering . . . we gaan namelijk verhuizen naar Duitsland en ik ga ook werken in Duitsland. Al daar zal ik gaan werken voor een reinigingsbedrijf. Ben helemaal happy natuurlijk en stuiter de stuiter maar spannend is alles ook wel natuurlijk!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 09:11

Waar ga je in duitsland wonen :)

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 10:14

In Hoogstede gaan we wonen of in elk geval het valt onder Hoogstede :-)

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 10:21

Oh, wat fijn al die goede berichten hier!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 10:35

vuurneon schreef:

O ja, met 0 uren contracten kunnen ze ook heel creatief mee zijn. Ze voorkomen dat je gebruik kunt maken van je recht op vaste uren op basis van je gewerkte uren na een bepaalde tijd, door je gewoon niet in te plannen :+

Je kunt geen vaste uren opeisen maar je hebt wel degelijk rechten.. Als ze je bijv een aantal maanden 20 u pw laten werken en daarna niet meer inplannen dan mag je wel een x aantal uur opeisen om in ieder geval betaald te krijgen. Dan wordt er gekeken wat je in een aantal maanden terug (weet het aantal niet sorry) hebt gewerkt en dat gemiddelde hoor je betaald te krijgen

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 10:38

SplashIsLief schreef:
Ik duim voor je Jans :D

*\o/*
Jij knappie met je kersverse nieuwe baan!! :D

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 11:09

:o :D
Ik ben zo blij en stiekem ook wel trots!

Magica wat spannend! Gefeliciteerd!

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 11:17

En ik met en op jou!!
Dit is zo'n mega stap in je carriere!!
Maar ik heb altijd in je geloofd :*

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 12:27

Corelli schreef:
vuurneon schreef:

Je kunt geen vaste uren opeisen maar je hebt wel degelijk rechten.. Als ze je bijv een aantal maanden 20 u pw laten werken en daarna niet meer inplannen dan mag je wel een x aantal uur opeisen om in ieder geval betaald te krijgen. Dan wordt er gekeken wat je in een aantal maanden terug (weet het aantal niet sorry) hebt gewerkt en dat gemiddelde hoor je betaald te krijgen

Je sais, maar was even korter :')
Veel werkgevers kennen die regels goed en zorgen dat je gemiddelde bij voorkeur lekker laag ligt waardoor het niet altijd aantrekkelijk is om dan uren te vragen omdat ze je dan het minimum geven en geen uur meer inplannen. Al met al doen veel hard hun best om het iig niet in jouw voordeel te zijn :=
(Zie het nu wel bij mij... Heb recht op vaste uren, maak elke week en al 3/4 jaar dezelfde vaste uren en toch... Wacht ik nu al 3 maand op een ander contract -O- stelletje 8)7 )

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 21:14

maar is het helemaal rond nu Splash?

axeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 23:35

NoeskaMoos schreef:
Mijn broer had na 3 contracten via een UZB ook een vast contract moeten krijgen, heeft het bedrijf ineens UZB aan de kant gezet en hem zelf aangenomen. Weer op een jaarcontract.
Ja, hij heeft een baan. Maar zou graag eens wat meer zekerheid krijgen dan slechts een jaar vooruit inclusief elke keer de vraag of er nog wel plek voor hem gaat zijn daarna.

Volgens mij, maar ik weet het niet zeker, is dat opvolgend werkgeversschap, en zou hij nu een vast contract hebben bij het bedrijf.
Er zijn hier vast mensen, die hier beter in thuis zijn.

Succes met de gesprekken!

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 01:54

vuurneon schreef:
Een dag meelopen met een zorg professional :D ben heel benieuwd, zo kan ik ook kijken of ik mij meer op die kant wil richten (en dus gericht kijken naar hoe ik daar kan komen) of toch meer de hrm kant op. Datum is geprikt dus ben heel benieuwd! Heb er onwijs veel zin aan :) toch een *\o/* begin van mijn weekend! Iets om echt naar uit te kijken haha :D

Gaaf zeg! :)

Hier ook weer op zoek naar een baantje naast mijn studie. (HBO verpleegkunde) net deze week klaar met mijn stage in een verpleeghuis en voor wat meer financiële ruimte en natuurlijk ervaring zou een baantje in de zorg erg leuk zijn!

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 11:36

Wauw Magica. Spannend hoor!

Corelli schreef:
vuurneon schreef:

Ja, maar dan moet je wel aan kunnen tonen dat je structureel nodig bent en laat ze daar nu net in het voordeel zijn. Ik heb uren opgevangen als mensen op vakantie gingen of a la minute als ze ziek zijn. Structureel is er in principe genoeg mankracht, maar ik vang dus de zieken op of als mensen een dagje vrij willen/uren willen opmaken. Daarnaast is het een zeer lange/vervelende weg en is de sfeer op werk foetsie dan. Moet je ook maar zin in hebben... Ik hoop gewoon zo snel mogelijk daar weg te zijn :j.

Ik zag zojuist een bizarre vacature. Allerlei harde eisen, verantwoordelijke functie bij de overheid, allerlei aantoonbare specifieke projecten/ervaringen etc (echt veel en heel specifiek). En dan de mededeling: salariswens maakt deel uit van de selectie.