Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Susanne

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 09:07

Goed voorbereid! Succes!

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 12:57

Het gesprek ging goed :D. En heb al een badge-aanvraag moeten invullen. Ik hoop op goed nieuws... Dan zou ik maandag al mogen beginnen :O :D

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 13:01

Wat fijn xLes!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 13:07

Spannend!!!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 20:06

xLes schreef:
Het gesprek ging goed :D. En heb al een badge-aanvraag moeten invullen. Ik hoop op goed nieuws... Dan zou ik maandag al mogen beginnen :O :D

Blondie hier, wat is een badge aanvraag?? :o?

Ik mag morgen op gesprek bij Randstad en ik voel me totaal niet goed. Ik weet niet wat het is.
Na vrijdag erge last van m'n keel gekregen. Gisteren echt veel pijn, vandaag minder pijn maar vreselijk gammel van het weinige eten. Halve zak chips opgegeten, en wat andere dingen die ik wel naar binnen kreeg. Gewoon bang dat ik het morgen niet aan kan. Ook nog niet echt iets voorbereid.

Eind van de middag kreeg ik weer wat koorts (gevoelsmatig, ik weet heel erg goed hoe koorts voelt door de vele keelontstekingen), maar dat is weer wat afgezakt. Praten gaat eigenlijk prima, iets spraakgebrek misschien nog en een kleine vervorming van de stem.

Wat eigenlijk allemaal bij elkaar maakt dat ik me een beetje zorgen maak over morgen. Bang dat ik niet goed overkom enzo. Dus als iemand nog wat tips voor me heeft.
Het is een gesprek bij een uitzendbureau, dus ik ga er vanuit dat er nog niemand van dat bedrijf bij zit.

Ga zo een lekker warm bad nemen.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 20:38

Ik solliciteer voor check-in op de luchthaven, en om overal binnen te geraken moet je een badge hebben, de aanvraag voor die badge dus :). Hoop dat ik morgen iets weet!

Oef dat is wel echt dikke prch :(. Gezien het met interim is misschien best op het gesprek vermelden dat je je niet lekker voelt? Dan houden ze er hopelijk rekening mee. Hopelijk ben je morgen beter!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 08:31

Het heerst ik loop zo al rond sinds donderdag
Ach neem je zakdoeken mee verontschuldig je een zeg dat je snot verkouden bent

Ik heb gewoon door gewerkt hoor.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 14:30

Mando schreef:
Het heerst ik loop zo al rond sinds donderdag
Ach neem je zakdoeken mee verontschuldig je een zeg dat je snot verkouden bent

Ik heb gewoon door gewerkt hoor.

Ik ben niet ziek, herstellende van een operatie :P Daarom kan ik wat minder makkelijk praten. En daarom was ik gisteren ook wat koortsig/gammel.

Maar mijn gesprekspartner was wel enthousiast. Ik had naar mijn idee wat leuker over kunnen komen. Moet nog even een klein dingetje aanpassen op mijn CV (afstudeeropdracht) en een motivatiebrief schrijven.

Het wordt een iets andere functie, maar zelfde loon, zelfde uren. Ook zelfde bedrijf. Wordt deze week voorgesteld.
De andere functie werd maar 1 keer uitgeschreven en waren al vier voorstellen op, deze wordt 2 keer uitgeschreven en nog maar 1 voorstel.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 14:38

Klinkt goed!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 14:44

Klinkt positief! Hier inmiddels flink aan t brieven schrijven. Zo eerst intake bij t uwv. Woepie.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 14:46

Ja vind ik eigenlijk ook wel. Hoop dat het wat wordt, want bedrijf lijkt me erg leuk!
Loon is niet super, maar met 8 uur meer toch een vooruitgang van meer dan 700 per maand bruto is niet verkeerd.

Succes straks Winged! Prachtig gebouw (neem iig aan dat je in Groningen moet zijn?) Ben benieuwd wat je er van vindt.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 16:03

En antwoord, heb de job niet pfff :'(

Ik begin de moed te verliezen. Ik wil heel graag een job ofwel met dieren, ofwel waar ik mensen blij kan maken (luchthaven, pretpark oid). Daar is erg weinig werk in en als er al iets is, is het de hele dag staan en dat kan mijn rug niet aan, klote Marfan...

Ik heb 2 jaar in een job gewerkt die ik haatte, ben er met een goede depressie uitgekomen en ik weiger nu jobs waarvan ik op voorhand al weet dat het toch niks gaat worden. Als ik over 3 maand geen werk heb zal ik mijn paard wel moeten verkopen, val even daarna terug op minimumbijstand, 400€. Maar liever dat dan nog eens in zo'n job terechtkomen, nooit meer.

Geluk is mij gewoon niet gegund, al die 23 klote jaren dat ik op deze stomme planeet geleefd heb :(

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 18:34

Troost je... je bent niet de enige.... Denk dat er veel mensen tegenaan lopen dat het zo moeilijk is om werk te vinden. En al helemaal het werk wat je echt zou willen....

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 18:50

Ja ik denk dat het nog héél lang gaat duren eer ik wat vind :(. Ik wil niks liever dan werken! Maar dan wel in een werk waar ik niet elke dag tegen mijn zin heen moet. Dat doe ik niet nog eens.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 19:02

Zeker als je zo negatief denkt gaat het inderdaad heel lang duren. Vergeet niet dat je dit vaak onbewust in je houding door geeft.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 20:14

Uhm... ik kwam er net optijd achter dat ik volgende week moet :')

Les; positief blijven. Ik ben inmiddels al 4 jaar opzoek naar die perfecte baan. Hij komt. Ooit.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 20:54

Hij moet voor september komen vrees ik. Liefst eerder. Zit er sowieso al over te denken om paard te verkopen maar als ik niet snel iets vind, dan zal ik niet meer moeten denken maar doen.

En negatief, mja. Ik haat mijn leven. Ik haat het dat ik leef. Ik ben 23 en heb in al die jaren enkel ellende gekend. De laatste maanden nog meer omdat ik chronisch misselijk ben. Zou er geen strenge euthanasiewet zijn had ik me daar allang voor aangemeld.
De paarden zijn zowat de enige positieve noot in mijn leven geweest, maar zelfs dat is ondertussen niet meer. Na mijn paard haar laatste stunt vertrouw ik haar niet meer en zit ik serieus over verkoop te denken.

Het enige dat ik nog verlang is dan tenminste een fijne job. Iets waarmee ik de mensen een glimlach op hun gezicht kan toveren. Die job dus, of bediener van pretparkmachines ofzo. De kans dat ik zo'n soort job krijg met die stomme ziekte is nihil...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 21:03

Denk je dat ik blij ben met mijn leven als het vorig jaar aan het uwv gelegen had was ik de afkeur in gegaan. Loop al een aantal met heel veel lichamelijk klachten waarvan ook genoeg chronisch en veel pijn. Tel daarbij ook nog dat mijn paard ook nog chronisch ziek is (cushing) waarvoor iedere dag naar stal moet om medicatie te geven.

Mij heeft het heel veel moeite en tijd gekost om een baan te vinden. Had een werk ervaringsplek geregeld maar kreeg geen toestemming van het uwv, maar toch door gezet en een leuke baan gevonden. Helaas alleen wel mindere werkgever, maar dat neem ik maar voor lief.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 21:16

Ik wil niks liever dan ASAP aan het werk maar wel iets waarvan ik denk dat het iets voor mij kan zijn/worden. Iets waar ik op voorhand al weet dat doe ik niet graag, dan hou ik het niet vol. Been there done that.

Heb al diverse gesprekken gehad, zodra ik iets laat vallen over mijn ziekte is het gesprek afgelopen. Erg motiverend... En verzwijgen is geen optie want de werkgever moet er wel degrlijk rekening mee houden, al is het maar weten wat hij moet doen als ik weer eens flauwval bij een warmere dag.

Ik wil gewoon iets simpel als verkoop of pakjesbezorger maar gaat niet met mijn rug. Meeste zittend werk vind ik niks. Dispatch of callcenter word hem bijvoorbeeld al niet. Logistiek of administratie wil ik wel doen, maar als ik daar een brief heenstuur krijg ik nog niet eens antwoord.
Zou erg graag een cursus boekhouden of ICT gaan volgen, maar omdat ik al een diploma heb mag ik daar niet aan beginnen. Al gaan ze eind deze maand kijken of ze toch geen maasje in die wet vinden. Ik hoop het...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 11:14

Marcella schreef:
Zeker als je zo negatief denkt gaat het inderdaad heel lang duren. Vergeet niet dat je dit vaak onbewust in je houding door geeft.

Klopt heel erg. Ben ik het ook helemaal met je eens.

Sorry Les, ik vind het heel erg vervelend voor je. Maar ik kan niet zoveel met deze uitspraken :o Geluk is een keuze in mijn ogen... Maak je eigen geluk ;) Dat is het enige dat ik je kan meegeven. En als een minder leuke baan je geluk (je paard neem ik aan) kan behouden, dan wist ik wel wat mijn keuze was. Ik heb een vreselijk beroerde tijd gehad op mijn vorige werk. Dat uitte zich in vrijwel alle dagen janken en boos zijn op mijn collega. Heb er een flinke deuk aan opgelopen. Had totaal geen plezier meer in mijn werk. Maar ik zag alleen maar wat ik wel had, waardoor ik er beslist niet ongelukkig door was.

Winged, hoe is het uiteindelijk afgelopen met de klusje wat ze voor jou hadden bij je oude werkgever? Waar nogal wat paniek over was...

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 11:20

Heeft iemand hier tips voor een goede sollicitatiebrief? Of websites met tips?
Heb natuurlijk al wat rondgekeken maar hier zijn de experts ;) .

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 11:26

Josien_ schreef:
Heeft iemand hier tips voor een goede sollicitatiebrief? Of websites met tips?
Heb natuurlijk al wat rondgekeken maar hier zijn de experts ;) .

Hangt er vanaf waar je mee vast loopt?

Je hebt vast Carrieretijger al gevonden en sollicitatiedokter?
Gisteren kwam ik bij deze: http://www.uitzendbureau.nl/info/sollic ... iatiebrief

Vond ik wel concreet bij elkaar staan :)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 11:30

Les ik snap heel goed wat je doormaakt. Ik ben nu in maart een jaar werkloos. Veel gesolliciteerd maar nog meer afwijzingen gekregen. Ik heb er voor gekozen om geen werk te doen waarvan ik het al gedaan heb en ervan weet dat ik er doodongelukkig van wordt. Maar ik heb ook op veel dingen gesolliciteerd die wel bij mij paste en toch afwijzingen kreeg. Te oud, te weinig ervaring, geen diploma's, overgekwalificeerd, niet flexibel genoeg etc.

Ik snap heel goed dat je nu in een negatieve spiraal zit, ik heb dat ook meegemaakt en het onbegrip van andere is nog het ergste. Daarom ben ik ook gestopt met dit topic te volgen destijds.

Ik denk dat je eens via een huisarts hulp moet zoeken, omdat je toch vrij negatief denkt over je leven en niet eens over een baan vinden. Je zal dat moeten gaan aanpakken want leuk werk alleen gaat dat niet veranderen. Heel veel sterkte en probeer in elke dag iets positiefs te zien.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 12:57

Nou Janine, ik dus niet hoor. Als ik kan kiezen tussen een leuke job en geen paard of een rotjob en wel een paard... Keuze heel snel gemaakt: doei paard!
Een job doe je 38u per week, een paard doe ik als ik aan het werk ben 4u per week. Want na mijn werk ben ik te uitgeput om nog wat anders te doen dan bankhangen, dus ga ik enkel in het weekend. En 38u op een werk zitten dat je niet graag doet om er 4u plezier tegenover te zetten, nee daar begin ik niet meer aan... Enige dat daaruit voort gekomen is, is een serieuze depressie.

Amanavd, al bij de psychiater geweest, antidepressiva geslikt. Hielp niks. Ik heb 23 jaar miserie gekend, dat woog op tegen elk leuk verhaaltje dat ze vertelden.
Toen de psychiater begon met alle slechte dingen in mijn leven te willen aanpakken ben ik ermee gestopt. Werd er nog depressiever van.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 13:01

Dan kan ik alleen Amanda maar volgen.

Spijt me zeer, ik kan er niets mee. Kan denk ik niet met dit soort uitspraken om gaan. Sorry.