Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 12:20

Ok ik wil solliciteren op een functie waarbij duits belangrijk is, maar nu kan ik maar heel matig duits en ik had t eigenlijk niet op mijn cv staan. Zal ik het weglaten op mijn cv of het wel op mijn cv zetten maar dan matig? Of klinkt dat negatief?

Corelli

Re: Het leed dat werk / een baan zoeken heet. Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 12:29

Wat gemiddeld is en wat matig, dat is subjectief, dus ik zou er wel gemiddeld neer durven zetten als ik jou was :j Misschien kun je het nog onderverdelen in luisteren, lezen en spreken? Als je op één onderdeel nog beter bent dan op het andere..

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 12:43

Mag ik mijn sollicitatiebrief ook naar mensen PB'en? :) Voor mij is het ook mijn eerste 'echte' sollicitatie.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 12:45

Stuur maar door :)

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 12:45

Gefeliciteerd met je eigen bedrijfje Merileth. Hopelijk volgen de eerste opdrachtgevers snel. ;)

Neej ook gefeliciteerd met je baan. Was dit nou de callcenterfunctie waar je voor aangenomen bent?

Zag ik verdorie en ontzettend boeiende vacature staan, voor de functie van technician toxicologie, zoeken ze iemand met 3 jaar werkervaring. Zal ik de stoute schoenen aantrekken en toch maar een brief sturen? Al was het maar om mezelf in de picture te zetten bij het desbetreffende bedrijf, want de rest van het profiel sluit bijna naadloos aan op mijn capaciteiten. Zelfs de gevraagde cursus stralingshygiëne heb ik gevolgd! Of zou het zinloze moeite zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 12:53

Gewoon solliciteren :j brutalen hebben de hele wereld! :)

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 12:55

Gewoon proberen! Ik heb tot nu toe pech dat ik op gebrek aan ervaring afgewezen ben, maar zoals sommigen hier al gezegd hebben zijn ze ook ondanks gebrek aan ervaring op gesprek geweest. Zeker als je verder wel voldoet aan het profiel, en zelfs een specifieke cursus ook gevolgd hebt, maak je in mijn ogen toch wel een beetje kans. En je weet maar nooit, misschien voldoe je zo goed aan het profiel dat ze je alleen daarom al willen uitnodigen ;).

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 12:56

Joolien schreef:
Ok ik wil solliciteren op een functie waarbij duits belangrijk is, maar nu kan ik maar heel matig duits en ik had t eigenlijk niet op mijn cv staan. Zal ik het weglaten op mijn cv of het wel op mijn cv zetten maar dan matig? Of klinkt dat negatief?

Ik zou iets zetten als gemiddeld of basiskennis. Het woord matig klinkt in mijn oren negatief.
"Het was maar een matige theatervoorstelling" is eigenlijk niets anders dan "god, wat was dat slecht". :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 12:56

nooit zinloos Chanen, als het op die 3 jaar , verder zo ontzettend goed aansluit , absoluut solliciteren :j

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 13:02

Chanen, gewoon solliciteren! Zeker doen :D Was trouwens idd die callcenterfunctie :j

Joolien, ik zou ook geen matig neerzetten eigenlijk :P Hoe is je Duits? En gaat het om spreken en schrijven? Ik spreek vloeiend Duits maar schrijven is een heel ander verhaal :P dus ik zet dan "vloeiend in woord, redelijk goed in geschrift"

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 13:24

Chanen schreef:
Gefeliciteerd met je eigen bedrijfje Merileth. Hopelijk volgen de eerste opdrachtgevers snel. ;)

Neej ook gefeliciteerd met je baan. Was dit nou de callcenterfunctie waar je voor aangenomen bent?

Zag ik verdorie en ontzettend boeiende vacature staan, voor de functie van technician toxicologie, zoeken ze iemand met 3 jaar werkervaring. Zal ik de stoute schoenen aantrekken en toch maar een brief sturen? Al was het maar om mezelf in de picture te zetten bij het desbetreffende bedrijf, want de rest van het profiel sluit bijna naadloos aan op mijn capaciteiten. Zelfs de gevraagde cursus stralingshygiëne heb ik gevolgd! Of zou het zinloze moeite zijn?

direct doen. Ik geloof dat ik welgeteld 1 sollicitatie heb gedaan waar ik voldeed aan ervaring.
De rest niet. Capaciteit hoeftniet aan ervaring te liggen. Knallen!

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 13:27

Ik wist helemaal niet trouwens dat je aanvullende ww krijgt alsje niet volledig aan het werk gaat.. Dat ook net ff geregeld.

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 13:52

Oké, dat is duidelijk. Van het weekend zal ik er eens rustig voor gaan zitten. :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 15:10

Ir1ne schreef:
Mijn baantje is heeeul simpel, prima, maar simpel. Leuke mensen en leuk bedrijf maar oh oh oh wat mis ik de logistiek en mn klantjes :(

Misschien moet je gewoon eens tevreden zijn met wat je heb.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 15:17

Nou ik mis ook mijn logistiek hoor...
Maarja... helaas in het noorden wat minder vliegvelden dan in het westen _O-

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 16:23

Ik had net gewoon sollicitatie gesprek in het Duits.. Dat ging niet echt eh.. vlekkeloos na een half jaar nietgesproken te hebben. Was voor reisleider overigens..

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 16:35

Ik zou wel erbij zetten dat je duits spreek.
Ik heb het er niet bij staan... ik versta het, lees het maar spreken ho maar

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 21:26

Vandaag gesprek gehad.
Naar mijn gevoel was t best pittig maar blijkbaar waren ze toch tevreden en ik heb de baan gekregen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 21:27

Mando schreef:
Vandaag gesprek gehad.
Naar mijn gevoel was t best pittig maar blijkbaar waren ze toch tevreden en ik heb de baan gekregen.

Gefeliciteerd *\o/*

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 21:29

Marcella schreef:
Ir1ne schreef:
Mijn baantje is heeeul simpel, prima, maar simpel. Leuke mensen en leuk bedrijf maar oh oh oh wat mis ik de logistiek en mn klantjes :(

Dat ben ik ook wel, maar ik mag toch een andere branche wel missen??
Ik zeg alleen dat het prima is en dat t een leuk bedrijf is maar dat ik de logistiek mis, omdat dat heel anders is. Logistiek is dynamisch, altijd leven, druk druk druk. Ik ben een doorbijter, een rammer en nogal een rauwdouwer, hou van hard werken en zoveel mogelijk foutloos doen. Stress en een drukke dag en ik ben happy.

Misschien moet jij je mond houden als je niet weet waar je het over hebt. Ik zei niks verkeerds. Beter lezen zou in je voordeel zijn.

Ik heb meerdere opleidingen gedaan ( MBO 4 + HBO ) om vervolgens ergens te belanden waar ik niet voor heb geleerd?? Ben best tevreden maar niet helemaal want ik wil hier eigenlijk niet zijn. Heb 10 jaar gestudeerd en verdien toch om ergens te zijn waar ik graag wil zijn zeg...

Ben verdomme weggesaneerd gewoon, terwijl ik dat niet verdiende! er was niks mis met mijn werk of met mijn capaciteiten maar ik had gewoon domme domme pech en dan mag ik potverdikkedorie toch godsgeklaagd wel teleurgesteld zijn dat ik mijn baan plus mijn klantjes kwijt ben waar ik ook een band mee had?
Laatst bijgewerkt door Ir1ne op 24-01-14 21:49, in het totaal 2 keer bewerkt

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 21:30

Mando schreef:
Vandaag gesprek gehad.

Ben zo blij voor je !!!!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 21:35

Iedereen met een baan, Toppie!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 21:48

Dank jullie wel.
Ik vat t Nog niet maar duik nu mijn bedje maar in t was n gekke drukke week.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 21:57

Marcella schreef:
Ir1ne schreef:

Dat ben ik ook wel, maar ik mag toch een andere branche wel missen??
Ik zeg alleen dat het prima is en dat t een leuk bedrijf is maar dat ik de logistiek mis, omdat dat heel anders is. Logistiek is dynamisch, altijd leven, druk druk druk. Ik ben een doorbijter, een rammer en nogal een rauwdouwer, hou van hard werken en zoveel mogelijk foutloos doen. Stress en een drukke dag en ik ben happy.

Misschien moet jij je mond houden als je niet weet waar je het over hebt. Ik zei niks verkeerds. Beter lezen zou in je voordeel zijn.

Ik heb meerdere opleidingen gedaan ( MBO 4 + HBO ) om vervolgens ergens te belanden waar ik niet voor heb geleerd?? Ben best tevreden maar niet helemaal want ik wil hier eigenlijk niet zijn. Heb 10 jaar gestudeerd en verdien toch om ergens te zijn waar ik graag wil zijn zeg...

Ben verdomme weggesaneerd gewoon, terwijl ik dat niet verdiende! er was niks mis met mijn werk of met mijn capaciteiten maar ik had gewoon domme domme pech en dan mag ik potverdikkedorie toch godsgeklaagd wel teleurgesteld zijn dat ik mijn baan plus mijn klantjes kwijt ben waar ik ook een band mee had?

O ja dat is waar ik ben niemand.......

:evaw: Succes.

En voor de mensen die een baan of contact verlenging hebben. *\%/* *\%/* *\%/*

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 21:59

Leg me geen woorden in de mond die ik niet gebruik.

Ik zeg alleen dat ik goed mn best heb gdaan op school, onverdiend ontslag heb gekregen en daarom teleurgesteld ben.

Als dat verdorie ook al niet meer mag.
Ben niet ontevreden, wel verdrietig en teleurgesteld.

Misschien kun jij dat succes beter gebruiken. Hoop dat je wat dichtbij vindt.