Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 11:10

Janine1990 schreef:
Wel gisteren telefoon gehad voor een functie, later nog mail. Net maar een mailtje gestuurd of ze me de vacature kan toezenden per mail. Wilde graag bellen, maar ik heb daar nu weinig zin in. Hopelijk begrijpen ze dat.

Inmiddels reactie gehad. Winged, deze had ik ook aan jou getipt. Was voor KPN een medewerker webcare. 2 dagen, 2 avonden, 2 nachten en dan 4 dagen vrij.
Nou, misschien over zes maanden.. Maar ik zie nachtdiensten niet echt zitten.

Sven002

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 11:17

Ik meld me!
Vanwege een verhuizing moet ik ook op zoek naar een andere job. Alleen mijn cv is zo saai en ik ben ook helemaal niet goed in de opmaak daarvan.

hebben jullie dat zelf gedaan op laten doen? Weet iemand een adresje of kan iemand mij hier tegen een kleine vergoeding mee helpen?

Janine1990

Re: Toos/Koos Werkloos op zoek naar een baan, deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 11:19

Ik heb m'n CV gewoon zelf gemaakt. Is niet zo moeilijk, genoeg voorbeelden op internet.

Hou het gewoon kort maar krachtig en netjes. Geen comic sans gebruiken! En als je wilt opvallen breng je een kadertje aan in een kleurtje. Als het maar netjes blijft en geen kleurplaat gaat lijken.

Sven002

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 11:26

Ik heb altijd in de paarden gewerkt en ik merk dat ik onwijs 'saai' ben op papier. Maar bij alle gesprekken die ik heb, is iedereen enthousiast.
Alleen is het voor mij enorm moeilijk om eruit te springen op papier.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 12:32

Mag ik me hier ook melden als net afgestudeerde en dus nieuw op het gebied van een baan zoeken :D ?
Heb al een paar sollicitaties verstuurd maar tot nu toe niet uitgenodigd voor een gesprek helaas.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 16:00

Janine1990 schreef:
Janine1990 schreef:
Wel gisteren telefoon gehad voor een functie, later nog mail. Net maar een mailtje gestuurd of ze me de vacature kan toezenden per mail. Wilde graag bellen, maar ik heb daar nu weinig zin in. Hopelijk begrijpen ze dat.

Inmiddels reactie gehad. Winged, deze had ik ook aan jou getipt. Was voor KPN een medewerker webcare. 2 dagen, 2 avonden, 2 nachten en dan 4 dagen vrij.
Nou, misschien over zes maanden.. Maar ik zie nachtdiensten niet echt zitten.

Ik zag het. Maar telefoonwerk ga ik voorlopig nog niet naar kijken... ben ik niet geschikt voor.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 16:10

Herkenbaar Winged!

Net telefoontje van Randstad voor een vacature bij TKP. Wilde morgen een gesprek, maar mijn stem is nog niet helemaal lekker, pijn is momenteel best aanwezig. Dus wordt dinsdag.
Ben erg benieuwd, zou wel heel erg snel zijn, en niet eens iets waar ik op heb gesolliciteerd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 22:11

Josien, de moed niet laten zakken hoor! Het is helaas de periode van "niks laten horen" op sollicitaties. Wat enorm frustrerend kan werken!

Janine, spannend!

Ik kom ook weer eens om de hoek kijken. Werk alweer 3 maanden bij m'n huidige baan (parttime). Allemaal leuk hoor, maar gewoon echt niet mijn droombaan en verdien te weinig om het huis ooit uit te kunnen. Dus ik hou beetje de vacatures in de gaten (ene moment wat nauwkeuriger als het andere moment). Had pas een hele leuke functie gezien, echt precies passend bij mij qua interesses, hobby, opleidingen etc.

Najah dan begint het... dit keer mijn CV helemaal omgegooid en echt heel specifiek op de vacature zelf gericht qua extra informatie. Brief geschreven in aantal dagen (ik kan dat dus echt niet "eventjes"). Besloten vanavond dan eens ervoor te gaan zitten, alles controleren, nog eens controleren... en versturen maar! Woaaah hebben ze toch plots de sluitingsdatum tig dagen naar voor gegooid! Op morgen (maar in de tekst vandaag). Dus ene kant flink balen, want wilde absoluut niet last minute reageren (had anders nog meer dan een week tot sluitingsdatum). En andere kant heel blij dat ik het niet naar morgen had uitgesteld allemaal.

En dan gaat nu het afwachten weer beginnen. Ga gewoon maar weer uit van een afwijzing, kan het alleen maar kloppen of meevallen :+

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 22:41

Ik kom ook even binnenvallen!

Heb afgelopen dinsdag een sollicitatiegesprek gehad! Ondanks dat ik niet echt dacht dat het goed ging mocht ik naar mijn verbazing toch volgende week vrijdag komen proefdraaien! Mag ik er dan uit gaan dat ik ze toch bevallen ben? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 18:42

Relaxed schreef:
Pffffffff heb het al weer helemaal gehad :( 1e gesprek was echt een leuk gesprek, pastte perfect qua opleiding en werkervaring, maar andere kandidaat was iets meer extavert en overtuigend.. Dus die werd het..
2e gesprek met 20 minuten weer buiten, even door CV heen. Salaris werd niet hoger, kreeg 1 dag om te acclimatiseren en dan werd ik in het diepe gegooid als ik aangenomen zou worden.. Hoezo 1 richtingsverkeer :n

Zucht..

Nou dat 2e gesprek was blijkbaar toch goed....Maandag 2e gesprek, hij vond het een leuk en positief gesprek :+ Mijn gevoel zat er dus naast :P Ik wacht die gewoon ff af of ik het wel of niet wil :j

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 18:55

Spannend!

Hier ook veel functies met een vroegere sluitdatum. Resultaat: te laat. Verder is mn laptop naar de klote dus het zit even flink tegen. Komt wel weer goed.

Kaatje64

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 20:43

Wie o wie weet de naam van de bokker die bij het UWV werkt? Ik dacht dat hij Dourache heet, maar die naam pakt hij niet. Ik heb namelijk een vraag aan degene.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 21:23

Kaatje64

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 23:29

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 11:49

Sven002 schreef:
Ik heb altijd in de paarden gewerkt en ik merk dat ik onwijs 'saai' ben op papier. Maar bij alle gesprekken die ik heb, is iedereen enthousiast.
Alleen is het voor mij enorm moeilijk om eruit te springen op papier.

Dit herken ik helaas wel. Ik ben al zó vaak afgewezen op mijn cv, terwijl ik wel een goede brief erbij had. Maar die werd niet eens gelezen want de eerste selectie was dan op basis van cv. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 22:00

Ik ben daar dus ook super slecht in, jezelf verkopen op papier. Ookal zeggen mensen om mij heen dat een functie echt perfect bij mij zou passen. Ja leuk, maar hoe krijg ik dat aan verstand gepeuterd van dat bedrijf :') Meer dan mn best kan ik niet doen, dus hopelijk is het ooit genoeg bij een droomvacature...

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 16:47

Jezelf verkopen blijft denk ik ook een van de lastigste dingen, zeker in de Nederlandse cultuur. Ik vind het zelf in elk geval ook uitermate lastig.

Ik lees hier inmiddels al een tijdje mee en ben eindelijk zover dat ik mijn verhaal wat verder uit de doeken kan doen, in de hoop dat jullie aan dingen denken waar ik zelf nog niet aan gedacht heb :+. In het kort komt het er op neer dat het diploma, nodig voor mijn huidige werk, ongeldig is verklaard door de enige werkgever die jaar rond werk heeft in dit vakgebied. Blijft alleen seizoenswerk over, wat stukken minder verdient, sowieso dus maar 6 maanden per jaar werk biedt en bovendien ook steeds verder teruggebracht word qua aantal werkplekken. Ik moet dus iets anders, maar heb geen idee wat..... Lichaam werkt ook niet echt mee, waardoor veel ongeschoold werk afvalt, en ook mijn leeftijd is daarbij niet echt behulpzaam. In mijn oorspronkelijke beroep is erg weinig werk te vinden en te veel concurrentie van mensen die óf net van school komen, óf die jaren werkervaring hebben. Daar lukt het al heel lang niet meer om tussen te komen, al blijf ik het desondanks nog steeds proberen.
Maar voor nu ben ik dus eigenlijk op zoek naar twee dingen: iets waarmee ik vanaf april eerst mijn inkomen kan verdienen, wat dus niet per sé leuk hoeft te zijn, en een richting, beroep, opleiding die echt bij mij past waar ik de komende 30 jaar graag in wil werken.

Ik heb nu een website online staan waarop staat wie ik ben, wat ik kan, welke papieren ik heb, wat ik graag wil etc etc etc. Zouden jullie daar eens willen kijken en als je ideeën hebt, ze aan mij laten weten? Ik kan echt wel even wat hulp gebruiken.....

De website en het WW vind je in mijn onderschrift.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 17:25

@Lalidan, wat ik mis op je site is wat je gedaan hebt, en wat je daar leuk/niet leuk of moeilijk/makkelijk aan vond. Misschien een idee om dat op een rijtje te zetten.
Diploma's zijn handig, maar zeggen niet alles, ik doe echt helemaal niets met mijn opleiding :D
Wat mij ooit geholpen heeft is het maken van een lijstje van 10 dingen die mij energie geven en 10 die dat helemaal niet doen.

Tip 2: vraag aan vrienden, en misschien je huidige werkgever drie goede punten van jou te noemen en drie tips te geven. Heb ik ook eens gedaan. Verrassende antwoorden gaf dat: dingen die ik heel normaal vond om te kunnen, bleken dat bijvoorbeeld niet te zijn.

Heb je recht op een uitkering & kun je het daarmee redden na april? Als dat zo is, dan zou ik je aanraden de tijd te nemen om even goed stil te staan bij wat jouw kracht is, en rond te kijken waar je die kunt inzetten.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 17:43

Stress! Morgen hét grote gesprek...

Van familie een cursus basis make-up gekregen. Eyeliner, mascara, BB creme en oogschaduw. Alles in natuurlijke, niet te opvallende kleuren zodat het mooi en naturel blijft, maar je wel ziet dat ik me heb opgemaakt. Nageltjes gelakt want dat vuil van die paarden...
Mijn kostuum (geklede broek, wit hemd en gekleed zwart vestje) hangt ook netjes gestreken klaar.
Een heel gesprek voorbereid in het Frans, mijn mindere taal. Vanavond kijk ik nog een film: Engels gesproken en Frans ondertiteld.
Nog nooit zó goed voorbereid op een sollicitatiegesprek. Hopelijk komt er iets positief uit voort...

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 17:58

Ik duim voor je! :7

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 20:07

Je kan niet zeggen dat je er niets aan heb gedaan
Go Girl je kan het

beenjesshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 20:09

er zijn nog vacatures open bij thuiszorg alkmaar

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 20:54

Bedankt! Het is echt mijn droomjob dus alles wat ik van voorbereidend werk kan doen, doe ik :). Heb het eerder als stage gedaan en weet zeker dat ik dit nog wel 40 jaar wil doen. Ik deed het zo graag dat het eerder een hobby was dan werk, en wie wil er nu niet een hobby als beroep haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 00:13

Heel veel succes morgen! Aan de voorbereiding zal het zeker niet liggen!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 00:57

Succes!!!!!!!!